Šta je novo?

Nova Luka Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=484212#p484212:rgvyxdyb je napisao(la):
vranac » 11 Okt 2017 07:51 pm[/url]":rgvyxdyb]Ни мање ни више него хиљаду компанија
Broj od 1.000 firmi je neko figurativno pomenuo, ali novinarima je to 'udarna vest'.

Vest je da je "Memorandum o zainteresovanosti za učešće u ovom parku je već
potpisalo više od 40 velikih kineski kompanija koje žele da budu prisutne u parku."
 
Arts glavni projektant Srpsko-kineskog industrijskog parka

Ministar za inovacije i tehnološki razvoj Srbije Nenad Popović sastao se u Sudžou
s generalnim direktorom projektantske kompanije Arts Feng Zengongom, koja će
biti glavni projektant Srpsko-kineskog industrijskog parka u Beogradu.....

U industrijskom parku u Sudžou posluje 25.000 kompanija, od kojih 6.000 razvija visoku tehnologiju.
Tu proizvodne i istrazivačko-razvojne centre imaju i Samsung, Bosch, Huawei, Siemens, Toyota...

"To želimo da uradimo u Beogradu - da privučemo velike kineske i svetske kompanije da u našem
industrijskom parku pokrenu svoju proizvodnju, i što je još važnije, da kod nas otvore svoje
istrazivačke i razvojne centre" - rekao je Popović.....
http://www.ekapija.com/news/1905238/kin ... u-beogradu
 
Donet je PDR Privredne zone uz Pančevački put u kojem se navodi i nova "Luka Beograd".
Tema "Slobodna zona Beograd" : viewtopic.php?f=16&t=3999

Već sam predlagao da se izmeni naslov ove teme u "Industrijski park sa lukom", jer
zvaničan naziv ovog projekta je "Srpsko - kineski Industrijski park" u Beogradu.
 
Nadam se da se neko opametio u gradu pa su ipak krenuli sa izgradnjom nove luke pored Pančevačkog puta a ne pored Pupinovog mosta na vodozahvatnom području jer mi se čini neverovatnim da se krene sa izgradnjom 2 nove luke u Beogradu, kad i ova postojeća stoji neiskorišćena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506269#p506269:3kps3s4y je napisao(la):
roland » 07 Jan 2018 11:59 am[/url]":3kps3s4y] . . . jer mi se čini neverovatnim da se krene sa izgradnjom 2 nove luke u Beogradu. . .
U predhodnom postu sam objasnio o čemu se tačno radi, a to su
sasvim dva različita projekta koji samo imaju u svim sastavu i luke.

U pitanju su Srpsko-kineski Industrijski park i Slobodna zona Beograd.
A, kod Pupunovog mosta je plavno područje, a ne neki "vodozahvat".
 
Која је тачно идеја кинеза, шта ту желе да производе? Да ли им је баш неопходна лука ту тик уз погоне или би им саобраћајница СМТ од Пупиновог моста где планирају погоне до Панчевачког пута где је другим плановима планирана измештена Лука Београд задовољила потребе? Плус железничка веза коју сигурно планирају и за кинеске индустријски парк и за нову Луку Београд.
 
Kinezima treba luka, a da li će ona biti par kilometara gore ili dole im je svejedno. Roba iz industrijsko proizvodne zone ionako mora da se tovari na kamione da bi iz fabričkog kruga ili firminog stovarišta stigla do luke, ma gde ta luka bila. Pa je Kinezima svejedno gde je luka sve dok je veza do nje brza i lokalna. A deo leve obale nasuprot Adi Huju ima sve to, isto tako brzu vezu za kamione, i još ima i neophodnu železnicu koja uzvodno ne postoji. Luku u Zemunu su ponudili naši, da bi Kinezima bacili što šareniju udicu i da bi sami što više zaradili ugrađivanjem u ogromni projekt gradnje na "praznoj livadi" gde treba napraviti sve redom pošto tamo nema apsolutno ničega. Međutim luka nasuprot Adi Huji je daleko bolje mesto, po svemu. I plus toga ćemo upravo tu imati novi most preko Ade Huje i vezu kroz tunel ispod Košutnjaka sa magistralom i mostom preko Ade Ciganlije, ali i dalje ka jugu.
 
Ne verijem da su kinezi tako naivni da progutaju "šarenu udicu" koju
smo im mi navodno podmetnuli, pre će biti da su se posle svih analiza
odlučili za tri puta veću lokaciju koja će dobiti i prugu, a preko mosta
će biti sagradjen "Intermodalni terminal" u Batajnici, pa aerodrom, . .
 
Sad mi nije jasno da li stvarno planiraju DVE luku Beogradu, obe na levoj obali Dunava?
 
Da, biće TRI luke :) na levoj obali Dunava, računajući i liku Dunav u Pančevu.
Ali, naglasak mora da je na Industrijski park, a ne na luku koja je njegov deo.

Kod pančevca se gradi Slobodna zona sa lukom da bi mogla da se izmesti
luka kod Ada Huje i realizuje projekat stambeno-poslovne izgradnje kod AH.
 
Да ли је лука/пристаниште преко потребно да буде у оквиру самог индустријског парка тј. за његово функционисање? То што је неко обећао да ће бити пруга, е па исто тако су обећали италијанима ауто пут до Крагујевца и електрификацију пруге Краљево-Лапово још за време оне власти.
 
Pa ne mogu da verujem, kao da je gradsko zemljište nebitno pa se od njega može praviti bilo šta, kako se kome u trenutku učini zgodnim. Šta će nam TRI luke? Šta bi sa studijama o optimalnom razvoju grada i najboljoj alokaciji prostora? Zar se ovako donose odluke takve važnosti?

Ili, čekaj, da li je moguće da će jedno biti privatna luka, a drugo javna? Zašto bi trebalo naglašavati da je luka deo Industrijskog parka? Zar neće biti nezavisna?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506438#p506438:24v403jb je napisao(la):
dragan » 07 Jan 2018 06:36 pm[/url]":24v403jb]
Ali, naglasak mora da je na Industrijski park, a ne na luku koja je njegov deo.
 
Postoji samo projekat "Srpsko-kineski Industrijski park", a luka je deo tog projekta.
U svakom slučaju moraće da se registruje lučki operater, tj. ko će da vodi posao luke.

Kod pančevca će lučki operater verovatno da bude "Luka Beograd" a.d., koja će da
se izmesti, kako bi oslobodola veliko zemljište za izgradnju na lokaciji Ada Huje.
 
Što onda znači da će operateri, a verovatno i vlasnici te uzvodne luke biti Kinezi. Pa će njihove firme iz njihove industrijske zone imati apsolutnu prednost u luci. Dok će drugi moći da je koriste pod ko zna kakvim uslovima. Ili neće moći da je koriste uopšte, zato što bi Kinezi mogli da naprave lučke kapacitete koji su dovoljni samo za njih, ili da jednostavno ne uslužuju nikog drugog bez obrazloženja jer je luka integralni deo NJIHOVE industrijske zone. Jer sasvim sigurno gradnju svega ovoga nećemo finansirati mi, pa niti će biti naše, niti ćemo mi upravljati. Tačno kao u Beogradu na vodi, samo drugi put i u drastično većem obimu. Međutim za razliku od javnih površina i stanova u BNV-u, koje ipak koristimo mi, ovde bi se moglo desiti da Beograd snosi loše aspekte ovakve pozicije luke, a da naša privreda ili Kineski konkurenti iz Zapadne Evrope Kinesku luku ne koriste uopšte. A tek što će nam zbog Kineza i razbijanja unutrašnjih zaštita zajedničkog tržišta Evropska Unija sesti za vrat ...
 
Pošto će to biti zajednički Industrijski park ( verovatno mi ulažemo samo lokaciju)

onda bi operator trebalo da isto tako bude zajednička firma, a luku će koristiti

svako ko ima nešto da istovari ili utovari iz Industrijskog parka, po istim uslovima.
 
Зар у Београду постоји потреба за 3 луке/теретна присттаништа? И шта ће тачно кинези да производе у том парку?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506476#p506476:1tkzpz9p je napisao(la):
dragan » 07 Jan 2018 08:01 pm[/url]":1tkzpz9p]Pošto će to biti zajednički Industrijski park ( verovatno mi ulažemo samo lokaciju)

onda bi operator trebalo da isto tako bude zajednička firma, a luku će koristiti

svako ko ima nešto da istovari ili utovari iz Industrijskog parka, po istim uslovima.
Misliš kao što u "Beogradu na vodi" imamo kontrolu? Iako je najbolja lokacija u samom središtu grada i iako nas bez još jednog mosta koji je sad skoro nemoguć kad tad čeka kolaps saobraćaja? Zašto bi Kinezi pristali na tako ogromnu investiciju, za razliku od BNV-a, od SVOJIH, a ne od naših para, ako oni tu nemaju makar prednost, a mnogo verovatnije apsolutistički diktiraju uslove? To je "Put svile" koji Dragan ovde toliko uporno propagira. Kinezi žure da se ubace u budućeg EU člana, dok još nismo ušli pa Brisel ne može da diktira uslove. A "Put svile" je kao da si Evropskoj Uniji stavio prst u oko. Još ćemo mi oko ovoga imati teških sr....

Zezaju nas oko Rusa. Biće veselo kad počnu i oko Kineza.
 
Stvarno, šta će nam tolike luke? Jel uradio neko ekonomsku analizu isplativosti svega toga?
 
Зна ли се макар којих су тих 40 компанија које су потписале меморандум о заинтересованости и чиме се исте баве?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506487#p506487:eru2yari je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Jan 2018 08:23 pm[/url]":eru2yari]Stvarno, šta će nam tolike luke? Jel uradio neko ekonomsku analizu isplativosti svega toga?
Ako neko hoće da plati izgradnju luke, onda Država samo može da ima koristi.

Mi ćemo da finasiramo Slobodnu zonu sa lukom kod pančevca, kako bi se
oslobodilo veliko područje kod Ada Huje za stanbeno,-poslovnu gradnju.

Inače, kinezi imaju više takvih I.parkova sa lukama u EU, tj. Češkoj i Slovačkoj.
 
Имају ли неке слике да видимо како то изгледа?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506485#p506485:13299eje je napisao(la):
Zuma » 07 Jan 2018 08:15 pm[/url]":13299eje] . . To je "Put svile" koji Dragan ovde toliko uporno propagira.
Kinezi žure da se ubace u budućeg EU člana, . .
Nema razloga da ja "propagiram", već samo pratim šta se događa na "Putu svile".
Kao što se vidi, kinezi su zadnjih godina povećali prisustvo u Srbiji u raznim projektima.

A za njihov višak novca se otima ceo Svet, pa i članice EU na čelu sa Nemačkom.
Mi smo tek počeli i mnogo su veća kineska ulaganja u neke druge manje države EU.
 
I, kako se tim Kineskim lukama upravlja? Pod kojim uslovima luku mogu koristiti drugi? Ravnopravnim? Šta tačno znači i koje su posledice činjenice da je luka "u sklopu" industrijske zone? EU traži da recimo vlasnik gasovoda bude različit od snabdevača gasom, da vlasnik prenosne mreže el energije bude različit od distributera. Šta ako su vlasnik luke i firme čija se roba prevozi isto lice (i još izvan EU)?

I naravno, lepo je to što je nekome zgodno da ima svoju luku, ali treba li NAMA tri luke u gradu? To je pitanje gradskog zemljišta, planiranja grada i još mnogo drugih stvari, a ne samo šta se nekom strancu isplati. Nije strani novac kojim se političar može pohvaliti JEDINI preostali kriterijum, to je otvoreni i ničim obuzdani neoliberalizam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506500#p506500:34jo2wyd je napisao(la):
Дошљак » 07 Jan 2018 09:06 pm[/url]":34jo2wyd]Имају ли неке слике да видимо како то изгледа?
Evo na ovom linku mogu da se vide projekti u državama na Putu svile.
http://beltandroad.hktdc.com/en/country-profiles

Kliknite na zastavicu, pa na "project info" , nap. kao ovde za Slovačku :
http://beltandroad.hktdc.com/en/country ... s/slovakia
 
Vrh