Šta je novo?

Civilni aerodrom u Batajnici

И још једна заминљивост, коју често немамо на уму: путнички ваздушни саобраћај је на Аеродрому Батајница фактички функционисао непрестано, све до 2006. године и распада СЦГ, односно ВСЦГ!

Наиме, авиони "Ан-26" из састава 667. транспортне ескадриле редовно су летели на линији Београд - Подгорица, превозивши робу, пошту, али и путнике (старешине, али и чланове њихових породица, цивиле на раду у војсци и сл.). За место на лету је било потребно писати захтев и тако то, интересовање било велико, па је авион редовно био пун (путници су седели на побочним клупама за падобранце, око терета, који је био у средини). Двојица војних полицајаца била су једино аеродромско особље које би дочекало путнике у Батајници.
Ултра лоукост у режији ВиПВО и невидљива конкуренција ЈАТ-у и "Монтенегру" :)
 
Vlada i Etihad naprave svoju firmu, te krenu da otežavaju konkurenciji, u ovom slučaju WA, tako što im ukida aerodromske popuste. Koliko kapiram, cilj je da se konkurencija istisne, tj. ukine.

Ako ta ista ekipa pravi teškoće na jedinom aerodromu, zbog čega bi izvukla kintu da sređuje drugi aerodrom iza ćoška, za tu istu konkurenciju? Ili sam nešto propustio...
 
Па, не хтедох овај пут да политизујем - само сам писао како би требало и могло...
 
ab.png

lepo se vidi i železnička pruga do samog ulaza do kapije
tu opciju za kargo nema ni ANT
cargo ili low coust - a može i zajedno
samo da se bar jednim delom skine sa budjeta i da donosi novac i nova radna mesta :)
 
JohnnyLee":spfbu0h2 je napisao(la):
ако се добро сећам, само зграда у Краљеву је коштала око 1-2 милиона €, а цела инвестиција је била око 20. само зграда у Батајници би коштала барем три пута толико, јер треба да буде барем три пута већа зграда од краљевачке. затим, треба урадити пристан за авионе, где за један авион треба да буде око 2.100 м2 (за барем 5 авиона то је око 10.500 м2), јер војска неће дозволити да се користи исти пристан и за војне и цивилне авионе. затим, опремање аеродрома са свом техничком опремом. све у свему, без неких 40 милиона € нема никаквог размишљања о адаптацији Батајнице

а ми те паре немамо
 
A zaboravljate da bataja jos nije ociscena u cjelosti od one gamadi nato ,da stoje jos razlupane zgrade , da prostor dobrim djelom nije dekontaminiran od razno raznih ubojnih sredstava , da je ograniceno kretanje na oceisene povrsine , i da se samo ocisti potrebno je oko 4 mil evra plus sve sto je Johnny naveo u postu iznad da zakljucim

a mi te pare nemamo
 
Kad se nema volje onda nema ....al hade... pozitiva je uvek bolja ,
pa da je poteramo koj krug još malo... :)
pa se otvori još koje novo radno mesto a Bataja počne da donosi i pare :D

Kakva i kolika je konstrukcija na B platformi na ANTu - 0 i 0,00 dinara evra :dil:
a na tim pozicijama su parkirani avioni iz kojih ul-iz i putnici i prtljag

Pojednostavljenje potrebnog a već i dva puta isprobano u Batajnici
(koliko puta bi trebalo da se isproba Bataja kako bi se iko uverio )
-Letačka operativa-
,,šofereska,, soba gde se slivaju potrebne inf. o nastavku leta dobijene od postojecih aerodromskih službi
-Čekaonica -
malo vece ,,bus stajalište,, koje proširuju sami privtnici a koj hoce da posluju u tom prostoru.
-Sortirnica - konterjnerski prevoz - ha ha
ona pada u vodu kad mora da se ispred aviona lično pokaže svoj prtljag
-Čeking -
velike li mudrolije - prtljag na vagu, provuce se kroz rengen i dodeli sedište
-Granične formalnosti-službe
koliko je samo bilo naših gran.prelaza sa jednim gradjev. kontejenrom...
-Zone kretanja putnika-
Na kom to aerodromu putnici mogu da šetaju gde im padne napamet tj da ostodlutaju do opasne zone
-Low-coust-
Nisko tarifno - odsustvo gotovo svakog lukuza-udobnosti estetike samo radi prevoza
-Cargo-
Kratko zadržavanje prevozne robe i nije bitno da li je u limenom ili dr. skladištu

Kad se nešto nece (brane interesi ANTa) sto zamerki ima i svašta će da fali :(

Da se razumemo ne zagovaram ,,partizansku eskadirilu,, da svašta treba- ma može
al lepljenje tolikih nula na osnovnu ciftu, potsecame na moju suprugu - pa i to treba... :lool:
 
Не треба, људи, ни приближно 40 милиона евра. Треба једна скромна зградица, минималне опремљености, попут тиватског аеродрома до пре 15-ак година (трактор довози пртљаг, нема трака - Мајкл О`Лири из Рајанера би скакао од среће).

Постојећа платформа је била довољна за много веће РВ, па и за комплетан цивилни саобраћај ЈАТ-а, Адрије, Авиогенекса и страних компанија осамдесетих, током реконструкције писте у Сурчину...
ИЛС ради, контролни торањ ради, има ко да сипа гориво.
Слободно скините нулу, и одбијте још. Последица - неколико стотина хиљада страних туриста више долази годишње у Београд, у прилично кратком року.

Ми те паре свакако - имамо.
 
još jedna il dve kompanije i eto mušterija za Bataju
da se ne ,,guraju,, sa putničkim saobracajem na obližnjem ANTu :D

Turkish Cargo", brend kompanije "Turkish Airlines" za teretni saobraćaj, uspostavio je 5. aprila redovnu kargo liniju sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla", do Istanbula. Kompanija će na ovoj liniji koristiti širokotrupne avione "airbus A330".

Ovo je prvi put, posle duže pauze, da sa beogradskog aerodroma jedna avio-kompanija saobraća na redovnoj liniji, u standardnom terminu (subotom u 1:30 časova).

- Zahvaljujući toj inovaciji, biće omogućeno dodatno povezivanje i dodatni plasman robe. Redovnost linije omogućava srpskim kompanijama da lakše planiraju svoje poslovanje i da ga prošire, jer sada imaju "Turkish Cargo". kao pouzdanog poslovnog partnera, koji će im olakšati povezivanje sa regionima u kojima do sada nisu bili prisutni - kažu u kompaniji "Turkish Airlines"....
izvorhttp://www.ekapija.com/website/sr/ ... z-Beograda
 
Davanjem koncesije na NT po svemu sudeci opcija civilnog i cargo saobracaja sa batajnickog aerodroma je sledecih 25 godina stavljena a.a.
Moze i tema u a.a. sledecih 25 godina osim ako neko nema neku ideju :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506909#p506909:3pady9rh je napisao(la):
tzoran1 » 09 Jan 2018 12:41 am[/url]":3pady9rh]. . .Moze i tema u a.a. sledecih 25 godina osim ako neko nema neku ideju :)
Polako sa tim slanjem u a.a., možda jedna pista zatreba kinezima

za Industrijski park koji će da se gradi u blizini, preko puta Dunava.
 
нема потребе да буде а.а, али и даље стоји, није још увек време. то што је АНТ отишао у концесију, доноси ситуацију да држава крене да улаже у остале аеродроме у Србији, не у Београду
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506934#p506934:1j21c625 je napisao(la):
JohnnyLee » 09 Jan 2018 08:22 am[/url]":1j21c625]нема потребе да буде а.а, али и даље стоји, није још увек време. то што је АНТ отишао у концесију, доноси ситуацију да држава крене да улаже у остале аеродроме у Србији, не у Београду
to ne znamo, jer ne znamo kakvi uslovi stoje u ugovoru za ANT
 
Mislim da , po Ugovoru, država ne sme da razvija komercijalni aerodrom u Beogradu za vreme trajanja koncesije.
Ovaj ceo posao je pravljen po principu - brigo moja, pređi na drugoga ili po sistemu - bolje vrabac u ruci nego golub na grani.
Što kaže prof. Savić, ako već postoji monopol u nekom poslu, bolje da je država vlasnik tog monopola nego privatnik.
Sve u svemu, nikad ni nećemo saznati da li je bolje bilo da država vodi i dalje aerodrom, ( jer se našla ekipa koja je pokazala uspešnost u rukovođenju ovim poslom) , ili je bolje ova koncesiona gimnastika.
Poznajući nas, rukovodstvo i neko iz vlade bi se u nekom momentu posvađali, pa bi počeli jedan drugom da uvaljuju kajle, ili će u nekom vremenu druga stranka da dobije izbore, pa će da razje*******e upravu mrske gubitničke partije, pa će da razvoj bude zaustavljen i možda bi posao krenuo da kalira...
U tom smislu, ovako je možda i bolje. Uzmeš pare, uzmeš rentu , a zakupac , da bi otplatio investiciju more da širi kapacitete i dovodi nove linije i nove putnike.
 
Jedina opcija je da Francuzi nisu zainteresovani za low cost letove, u sta sumnjam, pa da se taj deo aviosaobracaja prepusti Barajnici i ona pocne da donosi neki prihod. Greska je sto nije prvo to uradjeno, a onda koncesija za NT. Posto je poznato kakve ugovore pravimo sa investitorima, verujem da je sitnim slovima obuhvacena i potencijalna konkurencija poput Batajnice i Nisa.
 
Osim dr mikro Bg aerodroma
ostaje najblizi Kovinski (60 km) umesto Bataje za neku dual voj. - civilnu varijantu low costa ili cargo
i to ako nam ne sebicno dozvole kao nuznu potebu gradjana Bgda
Ili cemo opet morati do Peste , Temisvara ..
 
Mislim da Vojsci Kovin više ni ne treba. Oni su se skoncentrisali na Batajnicu, Lađevce i Niš. Ove ostale manje aerodrome po zemlji su uglavnom već predali državi na korišćenje, jer im nije isplativo da ih održavaju. Ako se ne varam, Kovin se do 90ih koristio za obuku na Lastama, kao i za obuku pilota helikoptera. Posle su na njemu ostali samo helikopteri, a pre 10ak godina i oni su se povukli odande. Sad ga koriste samo za povremene vežbe.

Sve u svemu, vezano za temu - nisam od onih što žure da se sve vojno što pre razmontira, otpiše i preda kome god je voljan da plati nešto malo... ali očigledno je da čak i VS uviđa da sva ta infrastruktura koju je nasledila, je pravljena za jednu mnogo mnogo veću armiju i mnogo veću zemlju, kojih više nema. Te da je neisplativo, a i nepraktično, da se u posedu drži nešto što, ako nije u upotrebi, ne da ne donosi profit, nego čak stvara velike troškove.

Stoga bih podržao tu sada već nekoliko godina staru ideju da se deo Batajnice osposobi za low cost i cargo letove. Naravno, ako se to obavi na adekvatan način. Ne na mufte i povuci-potegni kao mnoge stvari ovde.

To je uobičajena praksa u svetu. Ceo svet danas živi u kljakavoj eri ekonomije kad svi moraju da krešu troškove i optimizuju, pa tako i oružane sile. Česi, koji su prošli kroz slične probleme kao i mi, i na koje se često ugledam kad se radi o vojnoj avijaciji, su na primer sve svoje aerodrome koji su nekad bili isključivo vojni, preuredili tako da služe i u civilne svrhe. A vojnu avijaciju su rasporedili na tri aerodroma, takođe mešovite namene. Time su pomogli turizam i saobraćaj u tim regionima, a svojoj vojsci obezbedili dodatna sredstva, koja su kasnije iskorišćena za nabavku novih modernih letelica za vojnu avijaciju. Isti recept može da se primeni i u našem slučaju. Ali mora da se sprovede na odgovarajući i transparentan način.
 
VINCI Airports se développe à travers ces appels d’offres jusqu’à devenir le concessionnaire de 13 aéroports en France en 2016 (classement en fonction du trafic de passagers) :

Lyon-Saint-Exupéry ;
Nantes Atlantique ;
Rennes - Saint-Jacques ;
Toulon-Hyères ;
Clermont-Ferrand Auvergne ;
Grenoble-Isère ;
Chambéry - Savoie ;
Dinard - Pleurtuit ;
Poitiers-Biard ;
Saint-Nazaire - Montoir ;
Le Castellet
Lyon-Bron
Pays d'Ancenis ;
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506997#p506997:e3wrghsw je napisao(la):
Djape » Thu Sep 13, 2018 12:07 pm[/url]":e3wrghsw]
Da bi BEG nastavio rast, potrebno je prosirenje terminala i modernizacija prihvata i otpreme. Druga pista mu ne treba. Ovakve situacije kao ona od juce se desavaju jednom u deset godina.
Sto se tice Batajnice, ona nikada nece biti spremna za prijem civilnih aviona. Prvo BEG je daleko od svog maksimuma i nema nikakvu potrebu za drugim aerodromom u svojoj blizini. Drugo potreban je ogroman novac za to. Trece, ni koncesionar nije sisao vesla da da toliki novac da bi imao konkurenciju na 10km od njega.
Ima na ovoj temi dosta o tome koliki je novac potreban za aktiviranje Batajnice za civilni i kargo saobracaj.
Postoji opcija da se VINCI-ju ponudi u koncesiju i Batajnicki aerodrom, a da VS ostane davalac koncesije.
Vojska Srbije dobije malo para da kupi jos neki rabljeni MIG, VINCI kargo i low coast aerodrom, a putnici jeftinije putovanje.. i ne krsi se ugovor za ANT da se ne razvija drugi aerodrom u blizini... svi zadovoljni.
Kada je otisla krava (ANT) nek ide i uze(bataja). :)
 
Vrh