Šta je novo?

Rekonstrukcija ulice Kneza Miloša

Ima tu mesta, na pojedinim deonicama trotoar je dovoljno širok da staju čak dva reda automobila. Navodim taj primer radi ilustracije, jer objektivno to i jeste stanje na terenu. Tako da biće mesta kad se to posklanja. Jedino je malo šteta što će sa rekonstrukcijom verovatno da se ukinu dupli drvoredi.
 
Postojeći trotoari u Kneza Miloša su vrlo široki, ali nismo ih svesni zbog parkiranih vozila (kao što i @Bender piše).

(Urbana) legenda kaže da su se prilikom poslednje rekonstrukcije Beograđani ljutili što je ulica (sa trotoarima) napravljena preširoko.

Ovo je prava prilika da se napravi lepa ulica (bulevar) sa funkcionalnom bici stazom za koju se nadam da će ići između kolovoza i drvoreda (osim kod autobuskih stanica)
 
"Ove godine (u Kneza Miloša) očekuje nas rekonstrukcija trotoara, sledeće godine gradićemo podzemni parking ispod cele ulice", kazao je Vesić.
Meni i dalje zvuci malo nerealno ova namera da se kopa garaza ispod cele ulice. Koji ce to haos biti?

Bez obzira sto je vest iz predizborne kampanje, podrzavam ovu rekonstrukciju. Mnogo se pisalo o tome na forumu.
 
Hm, to zvuci kao auto-tunel sa parking mestima sa strane... Mada mislim da to znaci "celom sirinom ulice u nekom delovima".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507809#p507809:2quqqxj2 je napisao(la):
direktor » 23 minutes ago[/url]":2quqqxj2]
Bic staza moze da ide izmedju 2 drvoreda sa jedne strane ulice

Slažem se. Mislim da je bolje imati širu dvosmernu stazu sa jedne strane nego jednosmerne sa obe strane.

Međutim, to bi onda zahevalo da kolovoz bude pomeren malo na jednu stranu , a to je nemoguće ako se prvo rade trotoari pa onda kolovoz i garaža ispod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507808#p507808:1y5elz81 je napisao(la):
roger34 » 30 minutes ago[/url]":1y5elz81]Hm, to zvuci kao auto-tunel sa parking mestima sa strane... Mada mislim da to znaci "celom sirinom ulice u nekom delovima".

Taj auto tunel bi se mogao koristiti kada je gužva (jer se prvih 15 minuta korišćenja garaže ne naplaćuje) :)

Ja mislim da projekat trenutno ne postoji. Jer da postoji, ne bi čekali 2019. A 2019. može da znači i decembar 2019.

Mene najviše zanima veza bici staze sa Rudom ili Sajmom jer taj deo bi spojio dve trenutno potpuno razdvojene biciklističke infrastrukture.
 
Postoji li neka urbano prihvatljiva betonska razdelna ograda?
U kneza milosa to je vise nego neophodno, srednje ostrvo samo zauzima metar prostora, a bezbednost i dalje nula.
 
Trebalo bi da iskoristimo ovu rekonstrukciju da vratimo ukinuto stajaliste Bircaninova kod nekadašnje Americke ambasade, i da stajališta kod opstine približimo jedno drugom, da ne mora da se ide okolo naokolo kao sto je sada slucaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507978#p507978:3u6rpvpb je napisao(la):
Žika » Pet Jan 12, 2018 9:00 pm[/url]":3u6rpvpb]Ostaje usko grlo London-Takovska.
Nazalost, to ce jos dugo ostati tako. Da li ce se raditi samo do Nemanjine ili i deo od Nemanjine do Kralja Milana?
 
image.jpg


Монографија о улици Кнеза Милоша је моја прва књига. Одлучио сам се да слике Београда сређујем по улицама зато што је материјал који сам годинама сакупљао постао толико опсежан, велики и тежак за класификацију да нисам знао како другачије да представим плод својих истраживања у форми за коју бих сматрао да је прикладна а да ће мојим читаоцима бити истовремено и занимљива и јасна.

Почињем са улицом Кнеза Милоша која је једна од најлепших и најрепрезентативнијих београдских улица. Она даје врло јасну представу развоја архитектуре у Србији од стицања њене аутономије под Турцима па све до данашњих дана.

Од угла са Булеваром краља Александра Обреновића, спуштамо се кроз фотографије полако све до Мостарске Петље а затим крећемо узбрдо у супротном правцу натраг све до Пионирског парка односно некадашње Дворске баште.

У овој визуелној шетњи застајем пред сваком зградом и зависно од њеног значаја придајем јој више или мање пажње. Показујем како изгледа данас, како је изгледала некада, ко ју је подигао, које године, везане за њу битне историјске догађаје, личности, детаље или анегдоте.

Радећи на овој књизи руководио сам се принципом ''Максимум слика а минимум приче'', тако да је монографија богато илустрована, интересантна је због историјских, стилских и уметничких паралела које сам перманентно повлачио да бих показао и доказао да смо ми у последњих 200 година били део Европе и свега онога битног што се у домену архитектуре у њој дешавало.

Свако ће овде пронаћи нешто за себе:

Kо воли Београд њега ће ова књига заинтригирати својим садржајем, разбеснети, растужити, расплакати оним мање лепим што ће у њој открити а истовремено га учинити поноситим својим градом и испуњеним неким посебним задовољством и топлином. Нама се увек чини да је све боље код других а оно што сами поседујемо, што је наше, не знамо да ценимо, вреднујемо и поштујемо. Да би се ствари заволеле, разумеле и неговале морају се добро упознати...

Желим да читаоце заинтересујем бројношћу, квалитетом и вредношћу материјала којег сам годинама скупљао, одабирао, сређивао и коначно овде представио и којега сам радећи на овој књизи желео да отргнем од заборава. И оно што је и било познато овде ће бити представљено на један нов начин и под сасвим другачијем светлу.

А опет, морам да нагласим да све ово што сам овде приредио, преко хиљаду и више фотографија, планова и цртежа, све је то већ негде постојало само што их нико до сада није систематизовао, средио и учинио да то постане заиста доступно, прегледно и јасно.

До чињеничног стања изгледа зграда које се више ничим не може оспорити дошао сам унакрсним проверавањем из бројних извора на основу масе података из најневеровантијих могућих публикација: старих адресара и телефонских именика, разних брошура, књижевних дела. политичких пафлета, планова града, извода из катастара парцела, снимака ратних авиона, чланака из новина, сећања старих Београђана, на основу породичних фотографија...

Да ли сте драги моји читаоци, да ли сте икада чули, за Јеремију Станојевића?

Јеремија Станојевић је био пуковник Југословенске Краљевске Војске који је исликао цели Београд тридесетих година прошлог века, један пасионирани заљубљеник овога града и мој узор својим прегалаштвом у овом подухвату. Захваљујући њему и ослањајући се на фотографије Београда које су нам од њега преостале, ја сам имао од чега да почнем, куда да кренем и докле да стигнем. Дубоко верујем, да у култури ми никада нисмо ни први ни последњи, било је људи пре нас и биће их и после нас. Ми сами смо само још једна карика у том невидљивом и непрекидивом низу…

Желим Вам свима да уживате у овој књизи као што сам и ја уживао радећи на њој. Иван Орлић Француз


Желим Вам свима да уживате у овој књизи као што сам и ја уживао радећи на њој. Иван Орлић Француз
Да би сте постали пренумерант пошаљите мејл на моју адресу ivan.orlic@free.fr
 
Hvala za post Ivane. Upravo sam kupio knjigu na licitaciji: Beograd 1930 na fotografijama Jeremije Stanojevica.
 
Još na jesen 2016. najavljivali su rekonstrukciju Kneza Miloša 2017. U januaru Vesić reče da će se ove godine raditi trotoari, a iduće kolovoz. Sezona prolazi, a radova nigde..lažovi i nesposobnjakovići..
 
Leto je udarna sezona za početak radova , a mi smo još uvek u proleću , iako je spoljna temperatura uveliko letnja.
 
Neće početi ni sledeće godine. Presušila slavina, a ide nam tako dobro..
 
Много скупих планова у предизборној пропаганди.
 
Ne bi rekonstrukcija (proširenje) bilo tolko skupo da se ne planira i podzemna garaža. Kako gotovo svaki dan prolazim tuda , više nego jasno je da je neophodna ta dodatna traka.
 
Шта мислите, кад се већ планира копање испод Кнеза Милоша, да ли је боље ископати тунел за један смер уместо што се копају гараже? Мени се та улица чини са најмање спорним паркирањем.
 
Parkiranje uopšte nije problem koliko ta jedna traka manjka jeste. A videćemo kakva će situacija biti kada se izgradi ono čudo na mestu zgrade MUP - a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543550#p543550:1v7gl1r7 je napisao(la):
Vox91 » Pet Jun 08, 2018 11:55 pm[/url]":1v7gl1r7]Još na jesen 2016. najavljivali su rekonstrukciju Kneza Miloša 2017. U januaru Vesić reče da će se ove godine raditi trotoari, a iduće kolovoz. Sezona prolazi, a radova nigde..lažovi i nesposobnjakovići..
Biće sve za dve godine.™
 
Vrh