Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ишао сам јуче од Новог Сада до Суботице, а данас назад и пруга је на већем делу катастрофа. Ако се добро сећам: Нови Сад – Змајево 80 km/h (50 km/h на једном делу између Новог Сада и Кисача), Змајево – Врбас 40 km/h, Врбас – Ловћенац 80 km/h, Ловћенац – Суботица 40 km/h са једним делом од 30 km/h пред улазак у Бачку Тополу из правца Новог Сада. Није само проблем што је 40 km/h од Ловћенца до Суботице, већ и што се воз при тој брзини клати много више него када иде 80 на осталим деоницама. Не смем ни да замислим како се деформише колосек кад прође теретни воз. Укратко, тренутно је Београд – Нови Сад брза пруга у поређењу са деоницом Нови Сад – Суботица.

Такође, брзи 1840 из мени непознатог разлога стаје на неке станице којих нема у реду вожње, а не укршта се са другим возовима. Чак се чује и звук који означава да врата могу да се отворе. До Врбаса је још и било људи, али после празан воз, у Суботицу је стигао са 20 путника.

Biciklistkinja":2uednbqx je napisao(la):
Koliko se očekuje da poskupi karta posle rekonstrukcije, sadašnja cena karte do Novog Sada je 270 RSD ako se ne varam?
Карта за путнички воз је 288, али не постоји ниједан путнички па су цене заправо 338 за регио, 388 за брзи и 488 за ИЦ 344/345. Наравно, шалтеруше (углавном у Новом Саду и Београду) на своју руку заокружују на већи број (нпр. 388 на 400), а после, када их провалите, праве се луде.
 
Ni 500 rsd nije mnogo ako bi stizao za 40 min do NS ili kako najavljuju 30 min... To bi stvarno puno znacilo, mogao bi da radim npr u NS a zivim u Su bez problema. U NS nekretnine skuplje...
 
12. januara je raspisan tender za remont deonica Predejane - Džep (oko 3,5 km) na pruzi Niš - Preševo, zatim Petlovača - Lešnica (oko 12 km) i Loznica - Gornja Koviljača (oko 11,5 km) na pruzi Šabac - Zvornik. Remont se radi polovnim šinama 49E1 i polovnim drvenim pragovima, osim deonice Loznica - Gonja Koviljača, gde se ugrađuju novi betonski pragovi. Rok za izvođenje radova je 60 dana od početka radova za deonicu Predejane - Džep i 150 dana od početka radova za deonice Petlovača - Lešnica i Loznica - Gornja Koviljača.
 
Polovni drveni pragovi i polovne sine... :/

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Veruj mi od Subotice do Bikova bi bili dobri i polovni i bilo sta, sramota voz ide 10km/h ja paralelnim putem brze idem bajsom
 
Ако подигну брзина на 80 km/h, у овом тренутку ће то бити одлично. Теретни возови и не могу много брже. Потенцијални путнички возови на релацији Рума – Шабац – Зворник као конкуренцију имају магистрални пут који пролази кроз гомилу села, а кад на то додамо и велики број камиона који праве колоне, возови би могли одлично да парирају аутобусима па чак и аутомобилима ако би се „Србија воз“ дозвао памети и направио ред вожње са довољно локалних и даљинских возова (ка Београду и Новом Саду). Наравно, када се цела мрежа пруга у Србији упристоји, треба тежити да се брзине подигне и преко 80 km/h јер терен до Лознице није захтеван, а веће брзине су потребне и због возова ка БиХ. Једино проблематично је промена смера у Руми и Шапцу, али и то је решиво.

Јужној прузи ипак треба озбиљнији захват пошто је на важном паневропском коридору 10. Наравно, највећи проблем је неодржавање, али би на неким местима могле да се испеглају кривине па да буду веће брзине. То пеглање би у Грделичкој клисури било доста скупо због нових тунела и моста тако да сада треба гледати да се извуче максимум из равничарских деоница (пре свега од Београда до Ниша, али и јужније).Толико људи летује у Грчкој, верујем да би добар део њих радије ишао возом уколико би време путовања било пристојно.

Иначе, зна ли неко зашто Инфраструктура не ажурира брзине у Изјави о мрежи (http://infrazs.rs/IzjavaMreza/Izjava%20 ... 202019.pdf)? За барску пругу и три деоница јужно од Ниша и даље пишу старе брзине.
 
ŽS Rakovica, juče. Čini se da su malo brčkali oko samih platformi, dodata je staza za slepa lica (koje letos nije bilo, ako me služi sećanje!). Pozadi se vide pragovi, a desno se vidi da se radi i oko novih platformi za Štadlere.
Fotografija Ilije Stojića iz FB grupe Udružena Ljubitelja Železnica.


P.S: Ne zameram im ako ne budu čačkali ove nadstrešnice (mada bi bilo lepo da okreče i zamene osvetljenje), ali bih im i te kako zamerio ako ne srede prolaze ispod perona. :bash:
 
Pustili su u upotrebu remontovani kolosek, drugi je danas vec dobrim delom demontiran i kontaktna mreza je skinuta.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
E, nisam video, tj. nisam bio mesecima. Da li su još nešto radili oko stanice?
 
Nazalost oko same stanice se izgleda najmanje "trude", da se tako izrazim. Rade samo ono sto mora, sto je spustanje perona. Zadnjih nedelja su radili najvise na razvlacenju kablova za signalizaciju itd. Sad krece ovaj drugi kolosek da se radi, verujem da ce ici malo brze jer su kanale za kablove zakopali, tako da ostaje kontaknta mreza i kolosek (barem meni kao laiku tako izgleda).

Ostaje zal nas lokalaca sto nisu uradili makar neko sminkanje stanice, tipa krecenje, nova rasveta i par klupica.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Na to "šminkanje" i mislim. Prosto je neverovatno da su Resnik, Kijevo i Kneževac gotovo cele sredili, a u Rakovici samo to što se moralo. :bash:
Retardi.
 
Nismo jaka podrska vladajucuj garnituri. :) Ceo taj deo stanica i oko je bas ocaj.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Istina. Mada dobro, imaju još vremena do aprila. Možda nas iznenade.
Ne znam imaju li @skupi vagon i @mvbg1 neke informacije.
 
Ono što znam je da debelo kasne za predvidjenim rokom. I da nema šanse da odrade ceo posao do aprila.
U Resniku pothodnik je odradjen samo ispod prva tri koloseka a treba prokopati,betonirati urediti skroz iza devetog. Trenutno su skinuti 4. i 5. kolosek što dovodi do zaključka da će preostali deo podzemnog prolaza za pešake raditi iz dva dela. Izlaz na treći peron i sam pothodnik ispod uklonjenih koloseka,zbog potrebe za nesmetanim korišćenjem koloseka 6. i 7. koji jedini trenutno imaju kolosečnu vezu sa teretnom obilaznicom ka Ostružnici i Surčinu.Ako bi krenuli sa iskopom ispod svih koloseka odjednom teretna obilaznica bi ostala odsečena sa prugom za Bar i Niškim krakom preko Mladenovca.
Sve u svemu jos minimum pola godine rada po mom mišljenju,ali videcemo. Možda nas i iznenade. Ko zna.
 
Mogu da se kladim da će nešto preliminarno zbudžiti zato što idu izbori.
A onda će lagano da dovršavaju ono što je trebalo ranije.
 
Kinezi za devet časova sagradili železničku stanicu

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=enIZU_qAAOA[/youtube]

:D radna akcija!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470228#p470228:1y8iumn0 je napisao(la):
voz » Sre Avg 09, 2017 11:28 am[/url]":1y8iumn0]Ne bih se bas slozio da je to toliko apsurdna situacija.
Ne znam da li ce vozovi koji budu saobracali na relaciji Bg-NS-Su-Bu stajati na stanici Novi Beograd ili Zemun (ja sam stava da ne bi trebalo da staju), ali da uzmemo da nece stajati, voz od Prokopa do Tosinog Bunara ne moze da postigne brzinu od 200km/h. Ne znam koliki je poluprecnik krivine u tunelu Tosin Bunar, ali sam ubedjen da nije za brzinu vozova do max 200km/h. Isto tako, nisu ni krivine oko TPS Zemun. To sve ukazuje na to, da vozovi nece moci ni da postignu tih 200km/h pre Batajnice (pogotovo ako se budu zaustavljali u stanici Zemun). Samim tim, ulaganje u prugu od 200km/h pre Batajnice ispada da je bacanje para, jer vozovi nece moci da se krecu tom brzinom na tom potezu.
Ono sto je sigurno, tunel Tosin Bunar je nesto sto jeste limit za brzinu, dok pruga oko TPS Zemun moze mozda da se prilagodi....ali bi to zahtevalo poprilicnu promenu trase i mozda ulazak u postojeca naselja pored pruge.

Ni neće ići brže pre Batajnice, pročitao sam na jednom mjestu nedavno da će od Prokopa do Batajnice vozovi ići do 120 km/h, i tako će i pruga da bude projektovana , a od Batajnice 200 km/h
 
Inače pratim ovaj forum i jako volim željeznicu i dosta putujem Srbijom najviše, ali i Hrvatskom i Bosnom i Hercegovinom , tako da sam dosta upoznat sa stanjem željeznice u regionu i uopšte , ali sam se tek sada pridružio forumu :)
Interesuje me dali neko zna ili ima kakvu informaciju , šta je sa prugom Beograd - Šid , desni kolosijek , od S. Mitrovice do Šida, pruga je katastrofa i vozi se 30 km/h, dok je relacija od Bg- Ruma odlična kao i Šid - Beograd lijevi kolosijek, odlične brzine ali od Rume do Šida na desnom kolosijeku vozi jako sporo, što je strašno loše budući da je to najvažniji koridor, dali postoje neki planovi za rekonstrukciju ili nešto slično. 2015.g. je rekonstruisana kratka dionica Golubinci - Ruma , ali to je nedovoljno. Dovoljno je reći da kada se ide za Beograd voz od Šida do Mitrovice dođe za cca 25 minuta, akada se ide iz Beograda od Mirtrovice do Šida mu treba 1h i 15 min , nije mi jasno ako već ne mogu odma da poprave taj kolosijek zašto sav putnički saobraćaj ne prebace na lijevi kolosijek sad i nije tako gust saobraćaj mogli bi se komotno ukrštat vozovi između šida i mitrovica ako bi bilo potrebno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514161#p514161:rku3b7ab je napisao(la):
mario94 » Uto Feb 06, 2018 10:44 am[/url]":rku3b7ab]
Interesuje me dali neko zna ili ima kakvu informaciju , šta je sa prugom Beograd - Šid , desni kolosijek , od S. Mitrovice do Šida, pruga je katastrofa i vozi se 30 km/h, dok je relacija od Bg- Ruma odlična kao i Šid - Beograd lijevi kolosijek, odlične brzine ali od Rume do Šida na desnom kolosijeku vozi jako sporo, što je strašno loše budući da je to najvažniji koridor, dali postoje neki planovi za rekonstrukciju ili nešto slično.

Na žalost, ne postoje planovi. Godinama već predlažemo na raznim forumima da se uvede obostrani saobraćaj na južnom koloseku, pošto je ionako za trenutni intenzitet saobraćaja jedan kolosek na deonici Ruma - Šid dovoljan. Ali ništa...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514191#p514191:2got3ayr je napisao(la):
WLABmz » Uto Feb 06, 2018 12:06 pm[/url]":2got3ayr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514161#p514161:2got3ayr je napisao(la):
mario94 » Uto Feb 06, 2018 10:44 am[/url]":2got3ayr]
Interesuje me dali neko zna ili ima kakvu informaciju , šta je sa prugom Beograd - Šid , desni kolosijek , od S. Mitrovice do Šida, pruga je katastrofa i vozi se 30 km/h, dok je relacija od Bg- Ruma odlična kao i Šid - Beograd lijevi kolosijek, odlične brzine ali od Rume do Šida na desnom kolosijeku vozi jako sporo, što je strašno loše budući da je to najvažniji koridor, dali postoje neki planovi za rekonstrukciju ili nešto slično.

Na žalost, ne postoje planovi. Godinama već predlažemo na raznim forumima da se uvede obostrani saobraćaj na južnom koloseku, pošto je ionako za trenutni intenzitet saobraćaja jedan kolosek na deonici Ruma - Šid dovoljan. Ali ništa...

Hvala na odgovoru, baš nažalost, malo kao da postoji nesrazmjer s obzirom na ulaganja. Ulažu se jako velika sredstva u projekat Beograd-Budimpešta, što je pohvalno, ali bi bolje bilo po meni da se sav taj novac rasporedio i da su se obnovili postojeći koridori i infrastruktura. Iako je pohvalno sve što se radi pogotovo što će za 2-3 godine Bg železnički čvor da bude potpuno obnovljen , izuzev dionice Topčider - Beograd glavna ali to će se i tako ugasiti s Begradom na vodi tako da ulaganje naravno nema smisla.
Ali ono što će se desiti je to da ćemo imati vozove od Bg do Subotice koji će ići 160-200 km/h, vjerovatno najboljom i najmodernijom prugom u ovom dijelu Evrope, dok ćemo na drugim važnim koridorima i dionicama kao npr. Užice - Vrbnica ili S. Mitrovica - Šid čitavim dužinama ići 30km/h. Nije mi jasno šta čekaju sa barskom prugom od Užica do CG i dokle misle voziti tako dugom dionicom svega 30 km/h :(
 
Na deonici između Petrovaradina i Novog Sada doći će do totalne obustave saobraćaja u periodu 12/13. 02 i 14/15. 02. u vremenskom intervalu 23.30h do 13h oba puta. Za vreme zatvora rusi koji su dobili posao postavljanja koloseka na budući Žeželjev most ugrađivaće privremene skretnice sa novosadske i petrovaradinske strane da bi svojim građevinskim mašinama mogli pristupiti mostu. Telegram o zatvoru još nije došao, ali se priča već duže vreme o tom periodu zatvora. Kakva će biti organizacija saobraćaja ne znam. Ali po dosadanjim situacijama, vozovi će saobraćati do i od stanice Petrovaradin, isto tako i u Novom Sadu. Mada kao i uvek telegram u kom piše sva organizacija i postupak zatvora doći će u 5 do 12 kao i uvek.
 
Vrh