Kratak raport sa obilaznice: na Gradinju osim sitnih čačkanja mosta B6 nema radova, spremno je za otvaranje od pre mesec dana, čekamo Njega.
Kosina čeka projekat sanacije, a jedino ozbiljno gradilište je petlja DZ, počeli su sa miniranjima, a i reku psihički pripremaju za most i šipove:
evo koliko je ostalo do kraja potpornog zida pre tunela Sarlah
dosta mašina na pomoćnom putu, oblikuju se kosine, a imaju još dosta i da nasipaju
a poneka mašina i na levom odmorištu kod buduće duple devijacije (magistralni-leva-pun profil)
konačno su nastavili radove i na novoj trasi IIA221, mogao bi uskoro da legne i asfalt
kod sopotske ništa, a brdo iznad cut&cover tunela Sopot su gotovo potpuno izjednačili sa levim i desnim pored, smeši mu se kraj
gabionski zid deluje završeno, samo je pitanje šta dalje iznad, na mestu kratera paralelnog
zagrebli su kosinu posle zida gledano ka Nišu
stari AB potporni zid na magistralnom je položio oružje, a fino su oglodali i brdo do mesta gde završava Aktorov deo 2.BNS kod devijacije
---------- >
U povratku jedan bolji pregled: osim zida od kog ostade rupa, probili su komplet levu, tu je doskora bilo brdo sa sitnim kamenjem
ovo je već bliže gabionima, tu je takođe skoro probijena leva, ustvari je to više odvoz zemlje
mislim da i ovde treba malo da oblikuju ovu kosinu pre gabiona i da sklone ovu zemlju i - imaćemo probijenu trasu leve:
most Nišava 2 gde nema nekih radova, a iza brdo iznad tunela Sopot, koje je i sa niške strane skoro vraćeno u prvobitno stanje
ostalo je još ovo levo, polako i to završavaju, tj. nasipaju i popunjavaju put kojim su prilazili do vrha
buduća devijacija ka punom profilu, kao da su nabacali neki asfalt između
posle kraće pauze, radi se ponovo na samoj petlji Pirot zapad
manji nadvožnjak koji će posle puštanja biti u funkciji, sa ogradama na obe strane, ne znam da li i sa asfaltom
ovaj priključak ka desnoj su ukinuli, a na pomoćnom putu je baš dosta kamiona
evo asfalta i na prelazu ka drugoj duploj devijaciji (pun profil-leva-magistralni)
pogled na potporni zid ka Sarlahu sa druge strane
Na naplatnoj rampi Pirot istok omanja grupacija radi nešto stalno, ali je napredak srazmeran njihovoj brojnosti
Neke stvari su vrlo pozitivne, ipak je januar. Ima i negativnih, ali ih je manje.
Pre svega ovo razbijanje zida i nastavak kosine pored njega u nastavku gabiona je jako važno, odavno sam rekao da rokovi zavise od tog dela.
Sada kad je takoreći probijena leva, ako februar bude mekan, možemo očekivati da ga doteraju do CS i asfalta u nekom kraćem roku.
Posle toga treba tu da odvrnu saobraćaj, a da od magistralnog prave desnu, to je nekih par stotina metara bez betona, do maja obe na SMA po meni.
Istovremeno, kad završe iznad gabiona, Trace treba iznad da prepravi paralelni, to bi mogli da završe do marta-aprila komplet.
To bi značilo i zatvaranje sadašnjeg izlaza na paralelni i puštanje poslednjih ~1km desne Rubau, koja se trenutno ne koristi.
To bi značilo i 1 devijaciju manje, trenutno se vozi ko na kartingu, to naravno ukoliko trokraku za paralelni prebace na magistralni pre Nišave 2.
Dobro je što je tunel skoro zatrpan, nije dobro što se pre i posle njega, a ni u njemu skoro ništa ne radi sve do sopotske petlje.
Dobro je što su nastavili IIA221, spremaju se da nastave iskop/nasip između sopotske i Nišave 4, ako prave novu sopotsku to će dodatno da razvuče rok.
Dobro je i to što su nastavili petlju Pirot zapad incl. nadvožnjake, neće biti neki saobraćaj tu, ali glupo je da se koriste poludivlji priključci.
Ovo što se pušta (više od 5km) je spremno, završava se pomoćni pored, dobro je što su nastavili potporni pre Sarlaha.
Nisam nešto obratio pažnju na vezu kod deponije, mada ne verujem da će u ovo doba godine izmeštati Nišavu, ako uopšte imaju projekat za to.
Mislim da će uskoro početi da spajaju most sa starim tunelom Sarlah, nešto su juče tamo merili, obeležavali, od deponije do mosta je asfalt to znate.
Nisam obratio pažnju (nije mi ništa ni privuklo) posle Sarlaha, tu ste videli iz drona, rade trotoare na velikom mostu sledi izolacija, na trasi stabilizacija.
Na odmorištu Barje nema radnika, ali ni ivičnjaka, tu ostaje betonski kolovoz, koji će verovatno raditi kad i na naplatnoj PI, a tu ima prethodno još posla.
Moja procena je da će Aktor završiti sve juna-jula, dosta pre nego što se završi EM opremanje tunela, osim možda veze i sopotske 2, ako je bude.