Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Изузев Албаније, све копнене земље Европе су задржале и унапредиле своје железничке станице у центру престонице. Док Албанија никада у историји није имала међународни путнички саобраћај, за Србију би то било опадање.

Oдлука о укидању железничке станице у историјском, административном, културном, образовном и туристичком центру Београда се правда прљавштином, змијама, пацовима, мрачним и небезбедним местима. Односно, проблемима који проистичу из лошег рада комуналних служби, а који постоје и у многим другим деловима Београда. Помиње се више као трач, без проверених извора, како "Арапски инвеститор не жели путничку железницу, зато што је изјавио како су железнице прљаве". Ово сигурно не може бити тачно, јер светска пракса пројеката модерне новоградње у зонама старих великих станица показују супротно. Ту су увек задржаване путничке железничке станице на истом месту, најчешће са постављањем прилазних колосека у плитак тунел. Примери су Милано, Лисабон, Лондон, Беч... За инвеститора који то заиста јесте, укидање железничке станице би било пословно самоубиство.
За остатак текста погледајте сутра данас.

А већ сада можете на блогу.
 
Чланак објављен у ДАНАС.

Још један занимљив чланак:
Киднапери Београда.
...Ipak, mnogo smehotresnija je najava da će još jedna genijalna “zamisao”, a to je da uklanjanje najstarijeg mosta na Savi, neće izazvati prekid saobraćaja. Uopšte.

No, kada ostavimo smeh, loše izgovore i fikciju po strani i pogledamo istini u lice, ostaju pravi motivi za ove urbanističke egzibicije, a to su interesne grupe.

Sa jedne strane oko projekta na Savamali okupile su se SNS interesdžije pojačane arapskim investitorom. Podsetimo, osim pomenutog neracionalnog i neplanskog izmeštanja i rušenja najstarijeg beogradskog mosta, tu su takođe neplansko izmeštaje železničke i autobuske stanice stanice čija će posledica biti višegodišnji saobraćajni kolaps. I to je samo deo priče...
 
Шта би са оним вагоном који је дат УЉЖ на коришћење?
 
Premjesten je na stanicu beograd dunav za sad
 
А оне старе распале локомотиве што су биле иза Ложионице су све три исечене?
 
Nazalost izmestice se ova stanica i posle cemo shvatiti koliko je to bilo pogresno, ali bice kasno.

Nijedan evropski grad ne ukida svoje stare zel stanice vec dodaje nove. Milano ih ima cak 3, Centrale, Garibaldi i Cadorna, sve tri maltene u uzem i sirem centru grada i sve naravno povezane sa Metroom.
 
Ovo je bas tuga.
Bukvalno pozelis da glasas na gradskim izborima za bilo koju politicku partiju koja bi se zalaga za vracanje Glavne.
Ali nazalost takve partije nema.
 
Molim vas nemojmo sada o politici i na ovoj temi. Imamo temu o izborima pa se tamo moze diskutovati o izbornim programima i ko se za sta zalaze ;)
 
Uzas, kamarila koja nije sposobna da napravi postenu obaloutvrdu sada unistava i zeleznicku stanicu :bash:

Dodouse mozda zapravo samo preventivno sklanjaju sine iz amfiteatra da ne bi bile poplavljene kada Sava definitivno savlada promenadu.

Neka se izbaci vecina saobracaja sa ceone glavne stanice, ali sta fali da nocni vozovi i luksuzne orient express style krstarice pristaju u sam centar?

Nocni vozovi su u punom razvoju u centralnoj Evropi, ÖBB i RZD konstantno sire mrezu, a sve vise ljudi izbegava sikaniranje na aerodromima i putuje kao gospoda vozom. Tesko je objasniti tako nesto konjusarima zaglavljenim u XX. veku koji putuju sluzbenim autom sa vozacem i sanjaju o krmacama.

Ali neka, sustici ce i njih XXI. vek i cvrsta ruka pravde.

david_suchet_1792184c.jpg
 
Извињавам се , нисам био толико упућен о којој се тачно организацији ради, знао сам само да су љубитељи железнице :sesir:

Знају ли чланови клуба можда где су завршиле три оронуле локомотиве које су биле зарасле иза ложионице као и пола Ганз гарнитуре?

Немојте замерити што нисмо сви детаљно упознати са тим техничким упутствима, већина смо лаици овде али заинтересовани за ову тематику. Често многи подаци нису доступни широким јавним масамау нашој држави.
 
Zavisi kako definišeš politiku.
Ako je politika proces donošenja odluka i uticanja na iste, ULJŽ se i te kako bavi politikom. Šta je drugo pokušaj da se očuva GŽS, nego uticanje na političku odluku?
Ako je, pak, ograničimo na "dnevnu" politiku (nazovimo tako ovo što rade stranke, pokreti i sl.), onda ULJŽ ne oblikuje politiku, međutim, nije nepoznato da neki od vaših članova u privatnom svojstvu podržavaju određene političke opcije i pokrete. Neću da apostrofiram ni jedne ni druge.
 
Bio sam skoro na štajgi, video sam ove slike iznad uživo.. neka tuga me uhvatila, koliko je tu uspomena ostalo na tim peronima.. Po meni trebalo bi da ostave bar dva perona sa šinama bar 100 metara simbolično.. Šta god tu da bude posle, a najbolje bi bilo muzej Železnice a da se onaj gore u Nemanjinoj muzej železnice oslobodi za nešto drugo. Potpuna prenamena i brisanje tragova ž. stanice je po meni van pameti i neka vrsta zločina prema ovom gradu i istoriji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517105#p517105:1bp9zmz5 je napisao(la):
Veliki Vracar » 16 Feb 2018 07:29 pm[/url]":1bp9zmz5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517071#p517071:1bp9zmz5 je napisao(la):
Пантограф » 16 Feb 2018 05:24 pm[/url]":1bp9zmz5]

више нису занимљиви ни као симбол за го*****; измишљају се нови, постмодерни типови љигаваца.

Да ли је са нама у Србији проблем што више не читамо класике - не знам, али да се оваквих накотило, јесте.

Пих, ја мислио обичан цинични политикант, који се повремено излупета, кад оно бахати вулгарни примитивац, који ето `чита класике`... :roll: :blah:

Сазнајем у међувремену да те је Игор упристојио са овим звездицама тј. изменио оригинални продукт твоје начитане свести, али и поред тога се види да си вулгарни примитивац... :blah:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517111#p517111:z5qhu3vo je napisao(la):
Пантограф » Pet Feb 16, 2018 8:07 pm[/url]":z5qhu3vo]
кад ја неког речима пукнем по гузи..

Priznajem dragi gospodine da za ovaj postupak nisam cuo !
Sa tehnicko-tehnoloskog aspekta moram Vas pitati-

Sa koliko milimetara udaljenosti "puknjavate' svoje reci po tudjim guzama ???

Sto ti je klasika- Svaka cast na umecu, postovani gospodine... :sesir:(i aplauz...)
 
Ух, ево аплаудирам. Каква бриљантна буквализација метафоре, па персирање на форуму - каква довитљивост, какав дух! Као да радиш за ЦИП.
 
Srblji političari pod grupnim nadimkom štetočine mozgaju li mozgaju, sede za okruglim stolom sa zaglavljenim masnim guzicama u tesne fotelje šta će da rade sa železničkom stanicom starom 134 godine. Stručno zaključivši da selo Beograd koje na prostoru urbanističkog plana seoskog atara do 2021. površine 10,35km2 na kome živi 12.500 Srbalja ratara treba da postane grad doneli su odluku da je glavna prepreka ostvarenju tog sna stara seoska železnička stanica koja ne može biti u centru već gde god samo ne tamo, te da je za prevoz putnika sa oboda sela Beograda dovoljan turistički autobus za razgledanje novog grada Beograda oko stare železničke stanice.

Za to vreme u paralenom univerzumu na podgručju GUP-a površine 1035km2 sa 1.250.000 stanovnika:

Politička elita Srbalja donela je odluku o izmeštanju železničke stanice radi razvoja zapuštene zone u centru grada kroz koju prolazi jedna linija metroa otvorena pre dve decenije uz napomenu da su studije saobraćajnih tokova predvidele javljanje potrebe za novom čiji početak gradnje Grad Beograd ozbiljno razmatra. Stoga je pokrivanje ove razvojne zone i gradskom železnicom suvišno.

I dok se mi vratimo u stvarnost koja ne liči ni na jednu od navedene bajke na drugom kraju sveta postoji primer onoga što je bilo moguće uz malo truda i pre svega dobre volje.

Stanica Brás u mreži gradske železnice CPTM u Sao Paulu:

https://www.google.com/maps/@-23.545338,-46.6159076,553m/data=!3m1!1e3

19061613252_ae5a6a047e_b.jpg


Stanica je prolazno-frontalna tako da osim slepih koloseka koji služe kao terminus (poput GŽS) neki koloseci produžavaju dalje (poput stanice Beograd Centar i svih ostalih). Na ovaj način je bilo moguće najbolje iskoristiti i nadograditi postojeći sistem urbanih koloseka uz istovremeno iznalaženje nove namene najstarijoj stanici.

U tom smislu najracionalnije rešenje predstavljala bi obnova 2-3 slepa koloseka radi postzanja funkcije terminusa prigradskih linija za Mladenovac i Lazarevac, kao i dogradnja dva prolazna koloseka uz gradnju spojne delimično podzemne trase do Pančevačkog mosta radi uspostavljanja gradske linije Ripanj-Pančevo.

Ali ništa sad, propuštena šansa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=516582#p516582:taxh2rhr je napisao(la):
Sam-2 » Sre Feb 14, 2018 9:16 pm[/url]":taxh2rhr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=515521#p515521:taxh2rhr je napisao(la):
Дошљак » Sub Feb 10, 2018 11:42 pm[/url]":taxh2rhr]Шта би са оним вагоном који је дат УЉЖ на коришћење?
:bash:
Bas me zanima OTKUDA vam pade na pamet da je vagon u ikakvoj vezi sa fantomskim ULJZ ??? :rant:
Da vam pojasnim, mada sam uocio da ovde sve "bolje znate".. :lool:

Pomenuti PTT vagon su dobili, sami obnovili , i koriste clanovi KLUBA ljubitelja zeleznice, koji je osnovan davne 1972 godine.
Clanovi su vecinom dobri poznavaoci zeleznicke tehnologije i kolekcionari modela i predmeta vezanih za zeleznice u svetu..
Prosek starosti je oko 50 godina. Oko polovine clanova ima direktne veze sa zeleznicom, dok su ostali potomci ili entuzijasti.
U direktnoj smo vezi sa Muzejom zeleznice i direkcijom ZS, gde po potrebi izlazemo svoje makete i modele..

Kao sto vidite, svako poredjenje sa ULJZ , mozemo smatrati uvredom :shok: jer se mi ne bavimo dnevnom politikom.

Da iskoristim ovu posetu i da pisce ovdasnje zamolim da ponekada procitaju zeleznicka saobracajna i gradjevinska uputstva,
koja su ista u celoj Evropi, kako bi shvatili ZASTO se gradi ovako a ne onako kako vi zamisljate.
Tu cete saznati sta je " slobodan profil", a sta " Voltin luk" , kao jos mnogo toga.

Kada budete to i tehnologiju zeleznickog saobracaja malo razumeli, nadam se da cete shvatiti tugu vecine komentara.... :violina:

Kao neko ko je clan KLjZB ne vidim kao uvredu da nas mesaju sa Udruzenjem. Da smo isti nismo, al jbg slicni su nazivi tako da ne treba odmah zameriti sto se pomesa... Drugacije delujemo, na druge stvari se fokusiramo i prosto ne treba nas mesati, no razumem zasto dolazi do mesanja. Vecini ljudi je svejedno i ja tu ne vidim problem!
Sam-2 ne znam ko si (od clanova imenom), ali ako si clan onda se znamo sigurno. Nema potrebe za ovako ostrim recnikom ni prema Udruzenju, ni prema Dosljaku :kk: prosto decko je pogresio, ukazati na pogresku je dovoljno...

Pozdrav
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517576#p517576:380mks84 je napisao(la):
Politikolog » Ned Feb 18, 2018 12:48 pm[/url]":380mks84]
Da smo isti nismo, al jbg slicni su nazivi tako da ne treba odmah zameriti sto se pomesa... Drugacije delujemo, na druge stvari se fokusiramo i prosto ne treba nas mesati,
Upravo si naveo razlog mojeg negodovanja a to se vec desavalo i na SSC, bez prave reakcije..
Kao politikolog znas za sindrom kukavicijeg jajeta u politici gde ljudi postanu zbunjeni i u nedoumici KO je STA izjavio..!
Ako ti napisem da je jedan profesor, naseo na ovakve "slucajnosti" i na tren bio zacudjen saopstenjima "kluba" po medijima,
sta onda treba ocekivati od manje pronicljivih ??
Da li treba dozvoliti stvaranje zablude da je KLUB postao POLITIKANTSKA oganizacija ?

Nadam se da ste svesni mogucih reperkusija ?
- Klub se u svojoj istoriji kao organizacija gradjana, nikada nije bavio dnevnom politikom .

Namerna ili slucajna poistovecivanja Kluba i Uduzenja, trebaju biti sprecavana .

P.S.
Evo i jedan od vasih clanova je cutke presao preko izjednacavanja KLJB i ULJZ kojeg je u formi
pitanja o vagonu, postavio slabo informisani "Dosljak".. (pozdrav tebi.. :sesir: )
Zucna i vulgarna reakcija drugog forumasa i clana ULJZ vam govori zasto se trebate distancirati !
 
Мали вук, такорећи вучић, вучко - а могуће и Ципко! - написао први пост на форуму посебно одвратне садржине, налик на вучју излучевину, а онда обукао јагњеће одело и кренуо да завија да га сви дирају... Кме-кме-кме-аууууу!

Ајде, јагњешце, напиши нешто о Главној станици, на топику о Главној станици, па дођи да расправљаш на форуму. Не тролуј!
 
I sve to nema nikakve veze sa temom ;)
 
Vrh