Šta je novo?

Lasta

Mislim da je prvi solo niskopodni prefarban u zuto kad su ih rasturili
 
Jeсте, можда су и оба, и ИК-106 (први српски мерцедес аутобус :D ) и онај проторип 112, као и прототип 112 са новом маском.
 
IK106 je rashodovan pre par godina. Proizveden je 1996 godine, što će reći da je izgurao dobrih 20 godina. Moglo bi se za njega reći da je "prvi srpski mercedes". Međutim, kod njega je stvar dosta prostija u poređenju sa LE-om. Koliko je meni poznato, samo je kupljena šasija i urađena nadogradnja. Nikakve oznake proizvođača iz Študgarta nije imao koliko znam. Za to vreme odličan bus, koji se i pokazao dosta dobrim. LE je sa druge strane, proizveden po unapred pripremljenoj tehničkoj dokumentaciji od strane Mercedesa naravno, pa otud i trokraka zvezda na njemu. Od istog je morao proći i kontrolu. Što se tiče niskopodnih Ikarbusa na Volvo šasiji, a sa karoserijom švajcarskog HESS-a, solo je dočekao "žutu boju", dok je zglob u rashodu već duži vremenski period, nažalost. Zbog visoke cene nisu zaživeli, a i nisu to vozila za nas. Samo zato što se nešto pokazalo kao dobro u jednoj Švajcarskoj, ne mora da znači da je dobro i za nas. Bolje bi bilo da su ih poslali u Novi Sad. Tamošnji majstori su već imali dugogodišnje iskustvo sa Volvo mehanikom, i verovatno bi bez problema radili do današnjih dana, pa i dalje, a zbog povoljnijih uslova eksploatacije i verovatno boljeg održavanja. Preživeli solać retko ide na liniju. Uglavnom služi kao servisno vozilo i u žalosnom je stanju. GSP je 2009 po poslednji put dobio "prototipove" iz Ikarbusa, odnsno jednu 112-icu i jednu 218-icu. Mada, nisu to baš bili prototipovi, već pre unapređene i restilizovane varijante N serije. Dizajn je jednim delom pozajmila italijanska fabrika Bredamenarinibus, a za uzvrat od Ikarbusa dobila tehničku dokumentaciju za proizvodnju zglobnog niskopodnog autobusa, kao i međugradskog autobusa na bazi IK301-ice, odnosno IK312-ice. Predstavljen je na beogradskom sajmu kao IK312 Lander. Imao je i bredin znak naravno, kao i 218-ica koja je završila neznano gde. Šteta što nisu zaživeli. Završna obrada, kao i razni detalji enterijera i eksterijera, bili su na znatno višem nivou. Moglo bi se reći da nisu mnogo zaostaljali u poređenju sa zapadnoevropskom konkurencijom. Nedugo nakon predstavljanja tih par modela, nastalih u saradnji sa italijanskom fabrikom, Ikarbus je zapao u duboku krizu, iz koje se do dana današnjeg nije izvukao kao što i svi znamo. Inače, bilo se krenulo i sklapanjem bredinih modela za italijansko tržište, ali je i to bilo kratkog daha.
 
Леп преглед развоја нископодних Икарбуса. Мени је чудно како Ласта није набавила ни један новији модел Икарбуса док је Ластра набавила и зглобни 218Н и 112ЛЕ.
 
Meni je Zelenko (zeleni IK-206, prototip) oduvek bio jedan od najlepših autobusa u floti. Dugo nije radio, valjda mu se motor i menjač pokvario i drago mi je da ga vidim ponovo. Stalno su ga kombinovali na prigradskim linijama 581 i 860, trebalo bi da je prešao oko milion kilometara. Još ovu godinu trebalo bi da vozi na prigradskim linijama (ostario je, brzo će i granica od 13 godina, a još nije istekao rok za farbanje i opremanje autobusa (dali su do 2020. godine koliko se sećam)) i posle gde ga bace na međumesnu liniju (Banat ili Srem, ili kombinacija).

Iskreno Došljak, tamošnja Direkcija za javni prevoz nije primoralavala prevoznike da nabavljaju niskopodna vozila (neki dogovor između prevoznika i DJP je verovatno važio oko toga). Pa eto kad i tokom 2015. godine, kada je raspisan tender za gradske linije na deset godina (a koje danas vozi konzorcijum čija je beogradska Ariva nosilac ugovora) nisu na tenderu naznačili da jedino mogu da konkurišu s niskopodnim autobusima, već su samo preko pondera su vrednovali tu stavku (dobijao se veći broj poena u odnosu na autobuse sa stepenicama)). Isto smatram da Lasta tada nije bila zainteresovana za IK-218n (a tek nakon havarija s GSP-ovim primercima koji su se i raspadali na putu do garaže) jer su verovatno kontali da nije za prigradske linije, a imali su i jeftinije starije generacije Ikarbusa koje dobro rade i u težim uslovima.
U tom periodu od pre nekih deset godina, Lasta je imala dobar zglobni vozni park na gradskim linijama, dodatno su se 2005. zadužili s Unicredit finansijski lizingom (za lin. 16, 17, 18, 83 i 95 su radili s tridesetet novih IK-201 iz 2005. godine (brojevi 5800 - 5829), dva iz 2006. godine (5830 i 5831)), nabavljali su i nove Ik-103 (za 15 i 78), kasnije su se ponovili s jednim IK-206 iz 2007. godine s D28 MAN motorom (5832) dva IK-206 iz 2008. godine (5833 i 5834) i jednim iz 2009. godine (5835) koji su imali savremenije MAN D20 motore. Imali su dovoljno ispravnih i relativno mladih zglobnih autobusa da su uspeli da dobiju tender na gradskim linijama u Kragujevcu.
Prigradski saobraćaj je nešto gore stajao s voznim parkom u to vreme, koji je i danas veoma heterogen i komplikovani je za održavanje. Ono što je neka dobra stvar u tom periodu bila jeste da su postepeno remontovali starije "Ikarbuse" u Valjevu (dok je Lasta BUS radila u većem obimu i solidno su radili remonte) i poneki u sopotnskom Maksi bus-u.
Meni je bio zanimljiv pokušaj nabavke niskoulaznog zglobnog autobusa Neobus Citta LEA. Sećam se da su imali mnogo problema s tim autobusom i s motorom u početku rada, elektroinstalacijama i dijagnostikom. Za razliku od MAN motora, kod Volvo motora ne funkcioniše hlađenje na vodu "česmovaču" već strogo tečnost G12 tokom leta. Usled toga je i hladnjak na Lei, a i glava motora ubrzo stradala od kamenca. Slično se kasnije dešavalo i s mlađim solo Citama SLF.
Dobro se sećam da je Lea u početku bila lađa, mnogo bolja i stabilnija za vožnju od novog Ikarbusa, još sa nešto boljom opremom kao prototip (amortizeri u okretnici (nijedan IK-206 nema takav tip okretnice), paneli obloženi bež tkaninom, kamere iznad vrata, tempomat, samo je falila ručica retardera) i odličnim novim pneumaticima. Redovno je na frekventnoj "šesnaestici" po snegu moj prijatelj koji ju je dugo redovno vozio često obilazio i po par GSP autobusa koji su se našli ispred. :) Glupost je bila forsirati takav autobus na 16, brzo se pohabao enterijer, trapovi se nisu redovno sevisirali pa su dodatno lupali, kočnice su se nešto brže trošile (diskovi na sve tri osovine) naspram doboša na II i III osovini kod IK-206, posebno u par situacija kada je problem nastao s iznenadnim prestankom rada retardera. Svakako da mu prigrad više odgovara.
Sećam se da je postojala ideja da se nabavi još takvih autobsa, ali onda je Neobus polako ali sigurno stavio katanac. Nešto mi ne deluje da su se usrećili s Citama iz 2011. godine, kao da nisu znali da ih održavaju.

Uglavnom, bio je lep period dok su imali veći obim posla pored svih problema. U neku ruku dobro je što je od nedavno obrenovačka Strela "izbacila" Lastu s linije 860 i 860E i Lastra što je godinama potpomaže na 581 i 581E, nema šanse da bi danas mogli da održavaju linije kako treba (niti imaju dovoljno ispravnih autobusa, vozača i mehaničara (i trenutno je najniža cena rada vozača i mehaničara u Lasti)) i još prevoz radnika Kolubare, kontrole leta (JAT linija) i vožnja do "balkona" i aerodroma kad zatreba i kojekude pred kampanju - mnogo kume.
Koliko vidim, ljudi iz menadžmenta se i bore za opstanak, ova mala nabavka autobusa i estetsko uređivanje i reklamiranje NIS-a kao neki vid reprograma duga, reklamiranje video nadzora kao neka kompenzacija izgleda na ugardnju kamera, pokušaj da povrate nešto putnika mimo Beograda i sl. i daje neku nadu u neko svetlo na kraju tunela. No, ne verujem, samo čekam dan kada će u medijima da objave cifru kako je većinski deo Laste prodat nekom stranom investitoru za neku siću i kako će isti da uvede revoluciju i zavede red. Šio mi ga Đura.
 
Upravo sam se prijavio na ovaj forum,cesto putujem iz Lazarevca za Beograd,postavljali su se i dobri i losi dosta Lastini autobusi
Dva koja su bila jedna od najboljih su GB 5913 i 5914 kojih vise nema na liniji 581 nakon sto su oni Otokari kupljeni i postavljeni na ovu liniju,pa me interesuje znate li gde su i ta dva autobusa i na kojim linijama saobracaju? 5914 je dugo bio na liniji 581 :)
 
Miki čujem priče da je Lasta pred zatvaranjem i da joj se u skorije vreme sprema prodaja.
Žalosno za preduzeće koje je postoji od četrdesetih godina prošlog veka.
 
7264 Lasta Obrenovac
20180225_114208_0_-1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520166#p520166:2hba7zsg je napisao(la):
Miroslaves » Pon Feb 26, 2018 7:55 pm[/url]":2hba7zsg]7264 Lasta Obrenovac
20180225_114208_0_-1.jpg
Danas sam se vozio u ovom busu, dobar je ALI samo za prevoz po gradu.Bas ima malo mesta za sedenje nisam brojao ali bas ima malo sedista i dosta je spor.Putovao sam sa njim od Basove stanice do Ralje kosmajske i trebalo mu je prilicno vremena.Inace ta ruta je postala katastrofalna za putovanje, bukvalno se putuje sat i po vremena(pre je bilo plafon sat vremena i to ako je guzva)od Ralje do zeleznicke,posto je neko odlucio da lastini busevi staju na svim stanicama gde staje i gradski od Avale pa sve do Banjice, to tako nikad nije bilo, relativno od skoro tako odluceno!Inace zivim malo u gradu a malo i u Ralji i dosta putujem tom rutom.Ljudi su frustrirani, bukvalno ako neko radi na NBG mora da krene dva sata ranije a zivi na 35km od centra, strasno!
 
Dobar je Otokar, brz i odličan za upravljačem.
To što uz put udovoljavaju i onda ovi najudaljeniji nadrljaju je posebna priča. Treba prorediti stanice i ubrzati autobuse. Time se sa manjim brojem vozila dobija isti efekat ali i uz daleko manje troškove goriva , kočnica i ostalog.
 
Tacno,jesu brzi i veoma dobri autobusi,mada je to mana manjak mesta za sedenje pogotovo na prigradskim linijama,581 npr. gde je vreme putovanja 90 minuta. Kome se stoji toliko od Beograda do Lazarevca.
 
Kakvi su OTOKAR-i na volanu ne znam, al da su brzi jesu i uopšte odaju utisak solidnog autobusa. Po konfiguraciji enterijera jesu više za grad, nego prigrad, ali opet, dobro je što u njima ima baš mnogo mesta. Problem je što se šalju na tako duge ture prema Lazarevcu, dok već prema Mladenovcu to ne predstavlja problem, pošto mali broj ljudi koristi 491-icu da dođe baš do Mladenovca, a nama koji živimo u naseljima duž avalskog, odnosno kragujevačkog puta, to je sasvim adekvatno vozilo za putovanje do oko sat vremena. Inače, ja sam čak i juče po onom kijametu od Karaburme do Trešnje stigao za sat i po, tako da ne znam ko do Ralje od železničke stanice putuje sat i po. Vreme potrebno da se pređe pomenuta relacija ne bi ni u najgorem slučaju trebala da pređe 70-tak minuta. Ako je i potrebno više vremena, to može pre biti do vozača ili neke nepredviđene gužve i vremenskih nepogoda naravno, a stanice koje sad Lasta mora da koristi od Avale do Trošarine, i ranije su bile upisane, samo što to niko nije poštovao. Od kad su sistemi objedinjeni, ne vidim kako se može tolikoj populaciji u Jajincima i delu Belog Potoka uskratiti direktna veza sa mostarom i železničkom stanicom. I ovako ne staju na svim stanicama, a i kad ne bi stajali, naišli bi uvek na neki "gradski" koji bi ih usporavao, jer inače, poslednjih godina je velika gužva do Avale, tako da o ubrzanju autobusa na tom potezu nema ništa, pošto postoji samo po jedna traka za svaki smer. Putuje se možda pet minuta duže u odnosu na period od pre nekoliko godina. No, ako se budu linije poteza 400 skraćivale do Banjice, onda bi mogle da se malo ubrzanju ukidanjem svih stanica od Avale do Banjice, a ako kojim slučajem završe na Novom Beogradu, teško da bi takvo "ubrzavanje" moglo da prođe zbog otpora koji bi sigurno usledio od stanovnika Jajinca i dela Belog Potoka. O potrebi reorganizacije celog tog poteza, već sam pisao, a inače ko očekuje da od Ralje do centra stigne za manje od sat, taj baš i nije realan, jer se i do mnogih gradskih naselja neretko putuje duže. Razdaljine od centra do mnogih prigradskih naselja uopšte nisu tako male, a s ozbirom da nemamo metro ili neki drugi vid brzog i visoko kapacitetnog transporta, dobro se i stiže. Od Mladenovca do centra Beograda se stiže i za manje od sat, a ima dobrih 60 kilometara, dok do Lazarevca treba oko sat i po za sličnu razdaljinu, što opet nije tako strašno, imajući u vidu da nema autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=520282#p520282:2hrocx8f je napisao(la):
Kesha » Uto Feb 27, 2018 7:49 am[/url]":2hrocx8f]Kakvi su OTOKAR-i na volanu ne znam, al da su brzi jesu i uopšte odaju utisak solidnog autobusa. Po konfiguraciji enterijera jesu više za grad, nego prigrad, ali opet, dobro je što u njima ima baš mnogo mesta. Problem je što se šalju na tako duge ture prema Lazarevcu, dok već prema Mladenovcu to ne predstavlja problem, pošto mali broj ljudi koristi 491-icu da dođe baš do Mladenovca, a nama koji živimo u naseljima duž avalskog, odnosno kragujevačkog puta, to je sasvim adekvatno vozilo za putovanje do oko sat vremena. Inače, ja sam čak i juče po onom kijametu od Karaburme do Trešnje stigao za sat i po, tako da ne znam ko do Ralje od železničke stanice putuje sat i po. Vreme potrebno da se pređe pomenuta relacija ne bi ni u najgorem slučaju trebala da pređe 70-tak minuta. Ako je i potrebno više vremena, to može pre biti do vozača ili neke nepredviđene gužve i vremenskih nepogoda naravno, a stanice koje sad Lasta mora da koristi od Avale do Trošarine, i ranije su bile upisane, samo što to niko nije poštovao. Od kad su sistemi objedinjeni, ne vidim kako se može tolikoj populaciji u Jajincima i delu Belog Potoka uskratiti direktna veza sa mostarom i železničkom stanicom. I ovako ne staju na svim stanicama, a i kad ne bi stajali, naišli bi uvek na neki "gradski" koji bi ih usporavao, jer inače, poslednjih godina je velika gužva do Avale, tako da o ubrzanju autobusa na tom potezu nema ništa, pošto postoji samo po jedna traka za svaki smer. Putuje se možda pet minuta duže u odnosu na period od pre nekoliko godina. No, ako se budu linije poteza 400 skraćivale do Banjice, onda bi mogle da se malo ubrzanju ukidanjem svih stanica od Avale do Banjice, a ako kojim slučajem završe na Novom Beogradu, teško da bi takvo "ubrzavanje" moglo da prođe zbog otpora koji bi sigurno usledio od stanovnika Jajinca i dela Belog Potoka. O potrebi reorganizacije celog tog poteza, već sam pisao, a inače ko očekuje da od Ralje do centra stigne za manje od sat, taj baš i nije realan, jer se i do mnogih gradskih naselja neretko putuje duže. Razdaljine od centra do mnogih prigradskih naselja uopšte nisu tako male, a s ozbirom da nemamo metro ili neki drugi vid brzog i visoko kapacitetnog transporta, dobro se i stiže. Od Mladenovca do centra Beograda se stiže i za manje od sat, a ima dobrih 60 kilometara, dok do Lazarevca treba oko sat i po za sličnu razdaljinu, što opet nije tako strašno, imajući u vidu da nema autoputa.
Ne mogu bas da se slozim sa svim, putovanje nije produzeno za pet minuta, prodzeno je najmenje 20 min.Evo pre nekoliko dana sam putovao pre ovog snega i njemu je potrebno do Ralje sat i 25min.Putujem ceo zivot na toj relaciji i znam koliko mu je trebalo pre da stigne do grada.I jos takodje sto me nervira to je da za avalsku rutu salju tolike krsine, koje ne greju, gde duva na sve strane, gde ne rade vrata i onda se ja pitam zasto placam markicu, vise necu ni da placam!!Smatram da je najbolje resenje da ako bas mora da staju busevi od avale pa do banjice, da se uvedu linije koje ce biti ekspres i koje ce da staju do avale i posle toga sledeca stanica da bude trosarina!Jer ovako je ne izdrzljivo!
 
Dunkela

Da ne preteruješ malo? Kako može putovanje biti produženo za dvadeset minuta, kad toliko traje ceo put od Avale do Trošarine, a i manje od toga? Kako će se stići, kao što već napisah, zavisi isključivo od vozača i uslova na putu, a ne od nekoliko stanica između Avale i Trošarine. Ja putujem konstantno već 10 godina, od kako sam se iz grada doselio na Trešnju, ali i mnogo duže od toga, jer sam na tom potezu pre imao vikendicu, dok je moj deda još uvek ima, pa znam vrlo dobro šta je prevoz na tom potezu još od kraja 90-tih. Sećam se ja vrlo dobro šta je Lasta radila, odnosno njeni vozači nebi li se stiglo za što kraće vreme. Oni su procenjivali dal treba uopšte da se zaustave na propisanoj mu stanici u zavisnosti od popunjenosti autobusa, jurcali su bezobzirno u svim mogućim uslovima, pa nije bila retka pojava da ih vidiš i u nekom jarku pored puta. Gas u patos, pa koliko može da ide, a mi se držimo zubima za šipke. Sa onim u 00.00 znao sam da se nacrtam kući za svega 35 minuta od ondašnje lastine stanice. E onda je rukovodstvo Laste odlučilo da saobraćajni propisi ipak moraju da se poštuju, pa makar i delimično. Pre izvesnog vremena zabranjeno im je da voze preko 60km/h gradske autobuse, a i dobijali su stimulacije za smanjenu potrošnju goriva. SOR-ovi su voženi i brže, ali ne kao što su to nekada radili. To su glavni razlozi produženog vremena putovanja. Kad smo već kod preterivanja, čitam i kako stanovnici Male Ivanče pišu da im kruženje preko Ralje i Popovića oduzima celih pola sata više. Problem je što autobus od Ivanče do Trešnje ide tačno 25 minuta, a putem za Malu Ivanču bi mu trebalo minimum 10 minuta, pa se lako dođe do računice da je to kruženje uzima 15 minuta otprilike, a ne pola sata. Drugi problem je u samom Putu za Malu Ivanču. Jednostavno, ne prihvata se činjenica da je put u nemalom svom delu nedovoljne širine, kao i da ima više vrlo nezgodnih i nepreglednih krivina. Prošao taj potez kolima više puta, tako da znam o čemu pišem. Nezgodno je na nekim mestima i dva automobila da se mimoiđu, a kamoli vozila većih gabarita. No, ovo poslednje što pišem, nema veze sa tvojim postom, ali želim da dam jedan primer namernog preuveličavanja stvari, nebi li po svaku cenu nešto dobili, a i dokazali svoje tvrdnje.
 
Moguce da je zbog tih navedenih razloga doslo do produzenja putovanja, nemoj da mislis da se ne slazem sa svim sto si napisao, ali ja nekako smatram da su za to krive i stanice kojih je previse ( nije samo to moje misljenje, to je misljenje mnogih putnika).Naravno i stanje buseva je kriticno, kao sto sam spomenuo u postu iznad, u poslednje vreme su malo poboljsali/promenili buseve ali opet nije to kako treba da bude.Moja majka svako jutro putuje u busu gde nema grejanja to je strasno, ljudi nose jastucice kako bi seli na sediste.Ja se samo pitam sta ce biti za jedno 10 godina kad se jos vise budu naselila naselja ispod Avale, pa to ce biti nemoguce putovanje!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=518632#p518632:3tzsascv je napisao(la):
Kesha » 21 Feb 2018 09:01 pm[/url]":3tzsascv]IK106 je rashodovan pre par godina. Proizveden je 1996 godine, što će reći da je izgurao dobrih 20 godina. Moglo bi se za njega reći da je "prvi srpski mercedes". Međutim, kod njega je stvar dosta prostija u poređenju sa LE-om. Koliko je meni poznato, samo je kupljena šasija i urađena nadogradnja. Nikakve oznake proizvođača iz Študgarta nije imao koliko znam.

Ne mogu da nađem sken iz novina, ali je imao napred znak mercedesa, kasnije su stavili "Ikarbus". Tadašnji mediji su pisali o dolasku Mercedesa u Srbiju (isto kao pre par godina :lol: )

Sa starog sajta ikarbusa
Prvi niskopodni autobus IKARBUSA, ujedno i prvi sa znakom "Mercedesa", namenjen je za prevoz putnika u gradskom saobraćaju. Na šasiju Mercedes Benz O 405 N2 nadgrađena je karoserija sa niskim podom visine 370 mm, a na ulaznim vratima visine 317 mm. To omogućuje ulazak putnika direktno sa trotoara, bez ijednog stepenika, što je naročito pogodno za decu, starije i hedikepirane osobe.

Motor Mercedes Benz (E2) sa smanjenom emisijom štetnih materija i buke, zadovoljava važeće međunarodne ekološke propise i optimalnim procesima sagorevanja umanjuje utrošak energije, a time i troškove prevoza. Pored ABS, serijski ima ugrađen i ASR, kao i automatski menjač.

Pokazivač pravca je digitalni alfa-numerički displej, kompjuterski dirigovan, što pruža dobru preglednost, laku i brzu promenu broja i naziva linije.

Dostupno na:
http://web.archive.org/web/200104221948 ... /index.htm
 
Oвај 106 ми делује солидно, штета што није заживео током раних 2000их, ко зна какав би онда био даљи развој и модела Икарбуса и самог возног парка ГСПа. Извините за офф.
 
IK-106 je zapravo napravljen 1997. Ali je obeležio početak Ikarbusovog oporavka i napretka. Iako je Ikarbus imao svoje nedostatke, te rane 2000te su bile idealna prilika da se pokaže kao perspektivna marka, da se prilepi za nekog od uspešnih velikih igrača iz sveta i da napravi nešto od sebe. Pa makar i da je postao postrojenje za sklapanje tuđih vozila kao one fabrike u Turskoj, opet je i to bolje nego ovako, iz jedne neizvesnosti u drugu.
 
Lastine linije ne staju na svim stajalištima duž Avalskog puta, postoji dosta stajališta koja za njih nisu registrovana i linije jesu brže od poteza 400-409. Ni jedna jedina nova stanica nije uvedena, sve stanice na kojima staju, postojale su u sistemu još za vreme LTS-a (Lastinog tarifnog sistema), ali su držane u strogoj tajnosti, lično sam gledao u knjizi sa daljinarima, jer mi je teča bio vozač u Lasti.
Vozači te stanice nisu poštovali i većina nije stajala apsolutno nigde od Avale do Banjice, pa ni oni koji poštuju propisane stanice nisu mogli mnogo da pomognu jer putnik nije mogao da planira svoje putovanje tako što će da čeka na propisanoj stanici i da gleda u pasulj koja će bu**** da mu naleti, pa onda sedne na takozvani gradski, i vrati se na Banjicu unatraške, da bi čekao takozvani seljobus.
E protiv toga sam se borio godinu dana. Pisao garažne brojeve, vremena polazaka, slao spiskove preskočenih stanica, opise situacija (hoću da siđem kod doma zdravlja, vozača pitam, neće da stane, i ja izvadim svesku i upisujem, on gleda, ubio bi me), lično odlazio, razgovarao sa inspektorima itd. Linije 450 i 491 nemaju primarnu svrhu da voze ljude od centra Beograda za Sopot i Mladenovac, tome služe 465 i 493. Linije 450, 470, 474, 491 služe da povežu MEĐUSOBNO okoavalska naselja kao i ista naselja sa gradom, kao i sa opštinama Sopot i Mladenovac i da obezbede adekvatna presedanja na lokalne linije. Tačka.
Zbogom Lastinoj bahatosti.
O teranju zgloba preko 80 km/h zaista ne vredi ni pričati.
 
Vrh