Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Зар треба очекивати неко логично решење од ЦИПа?
 
Izvor: Beobuild.rs

Most na Adi dobio izvođača za šine

Početkom decembra pokrenut je tender za izbor izvođača na projektu postavljanja tramvajske pruge preko Mosta na Adi. U međuvremenu prikupljene su tri ponude, a krajem prošlog meseca doneta je odluka o dodeli ugovora najpovoljnijem ponuđaču koji čini srpsko-francuski konzorcijum “Energoprojekt niskogradnja” i “Colas rail”. Ugovor o završetku šinskog koridora biće potpisan čim se završi period žalbi, a ako ovaj proces bude okončan bez duženja, izvođač bi mogao biti uveden u posao na leto ove godine. Vrednost ugovora iznosi 1,99 milijardi dinara sa PDV-om i rokom završetka radova od 420 dana nakon uvođenja u posao. Šinski koridor je poslednji nezavršen segment Mosta na Adi i jedan od najvažnijih faktora koji su uticali na gabarite, pa samim tim i na cenu ovog projekta. Ako sve bude išlo po planu prvi tramvaji proćiće ovim mostom 2019. godine – čitavih sedam godina nakon što je most otvoren.

Nova dvokolosečna tramvajska pruga ukupne je dužine oko 2700 metara sa svim neophodnim priključcima na postojeću mrežu, a pored novih koloseka projekat će obuhvatiti i rekonstrukciju oko 1000 metara postojeće tramvajske pruge. Projektno rešenje podrazumeva izgradnju deonice od Ulice Đorđa Stanojevića na Novom Beogradu, do trokrakog ukrštanja postojeće pruge Banovo brdo-Centar-Rakovica na čukaričkoj strani. Trasa pruge obuhvata tri semaforizovane raskrsnice sa 18 skretnica (9 automatskih i 9 ručnih) i 9 ukrštaja, što znači da predviđa pun sistem veza za saobraćaj u svim smerovima između Novog Beograda, Banovog brda, Rakovice i centra grada. Na celoj deonici planirana su i dva nova stajališta – “Blok 42” na Novom Beogradu i “Petlja Radnička” nakon raspona mosta na čukaričkoj strani.

Radovima će biti obuhvaćen i tramvajski most preko Topčiderske reke, koji će zbog nivelete, rasporeda koloseka i nove skretnice ući u rekonstrukciju celokupnog gornjeg stroja. Stari most će biti uklonjen, a postojeći stubovi biće iskorišćeni za konstrukciju prilagođenu novom podužnom i poprečnom preseku mosta. Postojeći vijadukt preko Bulevara vojvode Mišića i železničke pruge se zadržava, uz dogradnju dela vijadukta na kome će biti smeštena skretnica za vezu sa Rakovicom. Nova kontaktna mreža biće postavljena na stubovima između koloseka, osim na glavnom rasponu mosta gde će napon nositi čelični portali. Projektom je predviđeno da ograničenje brzine tramvaja na otvorenoj deonici pruge iznosi 40 kmh, dok je ograničenje brzine na pojedinim delovima pruge (u zonama raskrsnice) 15 kmh. U skladu sa propisima biće postavljeni i kanali za zaštitu koloseka od iskakanja, sa pokrivnom rešetkom koja se lomi pod opterećenjem tramvajskog točka.

Najveći nedostatak ovog projekta jeste činjenica da neće kompletirati sve pravce na Novom Beogradu, odnosno neće obuhvatiti i deo pruge koji bi preko Ulice Đorđa Stanojevića direktno povezala novu prugu sa tramvajskom trasom u Jurija Gagarina. Ovaj deo pruge je izuzetno važan za funkcionalnost i efikasnost budućih linija, pa ako se već ne gradi paralelno, potrebno je da se omogući njegova što skorija realizacija.

Veliki prikaz na linku - http://beobuild.rs/shared/pruga-most-ada-03-18.jpg
pruga-most-ada-03-18.jpg

Veliki prikaz na linku - http://beobuild.rs/shared/pruga-most-ada-04-18.jpg
pruga-most-ada-04-18.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=522453#p522453:3g4mr77r je napisao(la):
Igor » Tue Mar 06, 2018 1:46 am[/url]":3g4mr77r]Izvor: Beobuild.rs


Meni nije uopste jasan smisao tramvajskog stajalista na petlji Radnicka.
Osim restorana Stenka i NIS-ovog skladista u radijusu od 500m od stajalista se ne nalazi nista sto bi generisalo kretanje putnika. Ima li smisla planirati stajaliste zbog eventualnog presjedanja na autobuske linije ispod mosta? Ne vjerujem ni da je frekvencija autobuskih linija na radnickoj toliko znacajna.
 
Да, није значајна... само петина ГСП-а, ако не и четвртина.
 
NBGD strana: Nove rampe će se praviti pre Đorđa Stanojevića i tu će se tramvaj kroz most uliti na postojeću prugu u ĐS (crvena trasa).

Šta se dobija skretanjem ka Bulevara Milutina Milankovića? Da li je ta rampa uopšte potrebna jer ne vidim smisao neke tramvajske linije koja ide i kroz Bulevar MM i na novi most? Doduše, genijalci su verovatno tako smislili vezu za Jurija Gagarina koja je glavna trasa tramvaja (plava trasa).

Zar ne bi bilo samo malo skuplje (ako bi uopšte skuplje bilo jer se ne pravi rampa, već sve u nivou) da se (kao što je već ovde predlagano) napravi pruga kroz Marka Hristića čime bi se dobila najbolja i najkraća i najbrža veza Jurija Gagarina i mosta na Adi - zelena trasa?

Plava veza je 3 puta duža od zelene i ima 2 stajališta više, znači sigurno 5-10 minuta duža

Naravno, ostaje i opcija presedanja kod Buvljaka, pa peške penjanje na UMP. Valjda će napraviti lift, tj, morali bi da naprave lift.

 
Rio izlupa se za sve pare bas glupo sto su stsvili stajaliste da je ljudima lakse da presjedaju
 
Ja isto mislim da je ul. M. Hristića najoptimalnije rešenje. Mesta ima za prugu, sadašnje stanje je 3+3 za automobile, a može da urade 2+2 za aute i 2 za tramvaje po sredini.
Edit:
Ne znam da li je u planu da se izgradi ulaz na ž.st. Novi Beograd i buduću autobusku stanicu sa strane ul. Đorđa Stanojevića. Ako jeste, onda bi, nakon izmeštanja OTC-a, pruga kroz ul. Antifašističke borbe mogla možda da izgubi značaj.
 
Kao što nema razloga da se šine ne postave u Marka Hristića, isto tako nema razloga da se za ulica suzi na 2+2.
Sadašnje razdelno ostrvo je dovoljno široko za dva koloseka, osim u delu kod raskrsnica sa Jurija Gagarina i Đorđa Stanojevića, zbog traka za skretanje.
Suštinski, toliko malo treba da se "uštine" sa površne na desnoj strani od ulice Marka Hristića (gledajući iz smera Jurija Gagarina), da je to smešno.
Ne mora čak ni celom dužinom (koja je opet jako mala) dovoljno je u zoni raskrsnica... ali džaba.

Mnogi ovde na forumu danas kude Airport City zbog "zagrađivanja" Đorđa Stanijevića (iako sam uveren da bi to danas bio kontraproduktivno, a APC-u bi najviše odgovaralo).

Evo svima, u sadašnjem vremenu i pred našim očima, kako se nešto potpuno očigledno, logično, prirodno, jednostavno, lako i bez ama ikakvih prepreka - ignoriše kao da ne postoji: pod jedan - probelm koji svi vidimo i pod dva - njegovo očigledno rešenje.
 
Relja, jesi li siguran da je razdelno ostrvo dovoljno široko? Meni baš i ne deluje. Možda na knap.
 
U delu kod rasksnica, gde je suženo, nema širinu i to treba da se reši.
Ali u najširem delu ima veću širinu nego baštica duž Bulevara ili Nemanjine.
 
Postoji tu i dodatni problem sto je na sredini Marka Hristica (na sredini izmedju Jurija Gagarina i Djordja Stanojevica) predvidjen glavni ulaz za autobuse u novu autobusku stanicu. Traka za skretanje ulevo je napravljena, i prilicno kaci sredisnje ostrvo. Sada se ta traka ne koristi, ali bice vrlo frekventna kada stotine autobusa budu pristizali svaki dan. Traka mora da postoji. Gradski planeri rade vrlo kampanjeski, bez vizije.
 
Nama nije problem da se jedna ulica radi vise puta vidi pod hercegovacka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=522698#p522698:1w8h8r7n je napisao(la):
Aleksandar1 » 06 Mar 2018 10:49 pm[/url]":1w8h8r7n]Postoji tu i dodatni problem sto je na sredini Marka Hristica (na sredini izmedju Jurija Gagarina i Djordja Stanojevica) predvidjen glavni ulaz za autobuse u novu autobusku stanicu. Traka za skretanje ulevo je napravljena, i prilicno kaci sredisnje ostrvo. Sada se ta traka ne koristi, ali bice vrlo frekventna kada stotine autobusa budu pristizali svaki dan. Traka mora da postoji. Gradski planeri rade vrlo kampanjeski, bez vizije.

Za početak, autobuska stanica bi trebala da bude na suprotnoj strani železničke pruge, tamo gde je bio "Tematski park Terazije 30-tih", zbog kraćih i lakših veza sa auto-putem... toliko o njihovoj viziji.
 
Уф добро је, већ сам помислио да ће можда урадити комплетно повезивање са Јурија Гагарина. Срећом по нас добићемо привремено решење.

Sent from my Note 4 using Tapatalk
 
Da li je neko primetio da je ugovorena cena po kilometru tramvajske sine i kabla jednaka ceni autoputa kroz brdsko-planinski predeo po kilometru?
 
Dizggy u clanku bb redakcije imas opisano sta ce se raditi plus u cijenu ulaze 2 ispravljacke stanice za tramvaje i to je prilicno skupa stavka
 
Po meni, ovo ne bi bilo loše rešenje. Ionako je bilo govora da će proširiti Bul.Crvene Armije i napraviti dva kolosjeka. Skretanjem na levo u Marka Hristića jeste najbliže, al bi se od te raskrsnice napravio haos. @astrodudle - ne znam ni da li bi onda i kružni pomogao :?
 
Skoro da je nebitno kojim putem će ići tramvaj. Sigurno je bolje nego planirano kruženje ili presedanje kod Buvljaka.

Moramo se navikavati na kružne tokove. Leva skretanja na NBGD ubijaju u pojam.
 
Leva skretanja su odlično rešena na Nbgd. Moramo se navikavati ne na kružne tokove nego da ne može auto svuda da prođe...
Kružni tok usporava saobraćaj u svim pravcima, ne samo leva skretanja.

Izgradnja bezbrojnih kružnih tokova u BG u narednom periodu će služiti samo pljački budžetskih sredstava.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Zar kruzni tok ne ubrzava saobracaj svi se krecu niko ne stoji
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=522812#p522812:3a5zocc3 je napisao(la):
dejjan » 07 Mar 2018 11:36 am[/url]":3a5zocc3]Leva skretanja su odlično rešena na Nbgd. Moramo se navikavati ne na kružne tokove nego da ne može auto svuda da prođe...
Kružni tok usporava saobraćaj u svim pravcima, ne samo leva skretanja.

Izgradnja bezbrojnih kružnih tokova u BG u narednom periodu će služiti samo pljački budžetskih sredstava.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
ahahahahhahahaaa :sesir: Kralju!
 
Да, да, директоре, магија кружног тока разбија на Беобилду од оснивања.
 
Vrh