Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Po zakonu tablice ne smeju da budu prljave.
Drugo , još početkom dvehiljadite mađarima su kamere prepoznavale brojeve ispod prljavih tablica. Naravno ispod dva cm blata niko ne može očita tablicu.
 
U zemlji u kojoj smo pre mesec dana skupljali poruke za dete obolelo od raka i zemlji u kojoj ima tunela u kojima bi se mogla snimati "lepa sela lepo gore" u nastavcima tesko da ce se iko nasikirati zbog nacina naplate...Žile bez ljutnje već smo pisali na ovu tu a inače kamere koje su sada na svim većim rampama su madjarske...i vozilo u dolasku ne prepoznaju ali doduše prepoznaju solidno vozilo u odlasku ali tu se javljaju problemi što sva vozila nisu iste dužine pa bi trebale duple kamere a izuzetno su skupe jer Madjari sa njima prodaku i softver..a to opet zahteva novu opremu zs klasifikaciju u real time okruženju itd..

Pisao sam već za sada imamo ovakav sistem kakav imamo a za 5 -10 godina putanja svakog vozila biće obračunata u km i taj podatak ce se slivati u centat mnoziti sa cenom po km i racun stize na kucu...Moja procena max 10 godina.
 
Nisu valjda kupili rashodovane kamere sa sporim fokusiranjem ? :laugh:

To kakva smo država svima je jasno. Meni od reformi Milke Planinc. :grand:
 
Žika":1l7rnnqr je napisao(la):
Nisu valjda kupili rashodovane kamere sa sporim fokusiranjem ?

To kakva smo država svima je jasno. Meni od reformi Milke Planinc. :grand:
Izvini nisam se precizno izjasnio...U slucaju snega na tablicama otezano prepoznaju karaktere na dolazećim vozilima.Inače odlično prepoznaju i naše karaktere,kvačice itd ali evo svedoci smo da se sada menjaju tablice fa bi ove kamere u gradu nedvosmisleno dokazivale prekrsaje.

Kamere su najnovije serije sa ugradjenim racunarima u njima.
 
S tim OCR pristupom već vidim naslove, "stigao mu račun za autoput iako je poslednji put starog juga upalio 1996".
Meni je par puta na autoputu desilo da umesto NS na displeju na naplatnoj rampi ispiše TS. Što znači da pored prepoznavanja ipak koristi i neki lookup da bi došao do podataka. Znam da se to ne bi radilo sa postojećim kamerama ali OCR je i skuplji i nepouzdaniji od nekog tagovanja koje može da se obavlja i prilikom registracije automobila.
Jedinu prednost koju vidim u OCR su javne nabavke za kamere.
 
Tehnologija je toliko napredovala i postala jeftina da nije nikakav problem ugraditi tag u tablice i time prevazići probleme koje poseduje OCR (nečitke, prljave tablice).
 
Koristim TAG već 10 meseci i prezadovoljan sam, uopste mi nije zao tih 2000 dinara.

Jedini problem je što mi je radnica na NIS pumpi rekla da se nosac lepi na retrovizor (crni deo uredjaja ka staklu) i imao sam ponekad problema da mi ne ocita na rampi.
Kada mi je radnik u kućici objasnio da se nosač lepi na staklo (beli deo ka staklu) sada prolazim sa 70km/h kroz rampu bez ikakvih problema.

Sistem vinjeta je proslost, sto su i preporuke evropske komisije, bice iskorenjen u sledecih 10 godina tako da mislim da je ova rasprava bespredmetna.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 
Koja glupost, pa nije ni čudo. Od tog idiota (Drobnjaka) samo tako nešto može i da dođe. Jednostavno mogu da urade kao i makedonci. Ako plaćaš u evrima zaokruži na veće. Ne, ali mi moramo da zakomplikujemo što više. :bash:
 
Mala ispravka prethodnog posta. Evo čujem da je rešenje ispalo kao i u Makedoniji. Emisija sat objavila. Tako da ovaj način naplate pozdravljam.
 
Da mi je znati kako misle da pokriju državne puteve I B reda u dužini od 4.486,575 km

Izvor: B92.net
"Tražićemo naplatu putarine i na magistralnim putevima"

V.D direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak izjavio je da će od Vlade Srbije tražiti da odobri uvođenje naplate putarine i na magistralnim putevima u Srbiji.

Drobnjak za Prvu TV navodi da je reč o putevima Prvog B reda i da bi se naplata putarine odnosila na vozila teža od 7,5 tona.

"Kamioni izbegavaju naplatu putarine na auto-putevima, onda neka plaćaju na magistralnim putevima, to je važno i zbog bezbednosti saobraćaja", naveo je on.

Istovremeno, kako je kazao, Putevi Srbije će od vlade tražiti povećanje cena putarine za samo 10 odsto.

Na pitanje zašto kaže samo, Drobnjak je odgovorio da je u Srbiji najpoštenije plaćanje putarine. "Koliko pređete kilometara toliko platite", kazao je.
 
Postoji pilot program a bilo je vec reči o tome...Prave se tzv Toll Gantry poput onih koje su sada uveli Slovenci na svojim Autoputevima..Na njima su kombinacije tag čitača i Ocr kamera najsavremenije generacije..mislim da su planirani 20tak komada i bili bi recimo postavljeni na putu kod Kovina,Surčina, Kruševca,Loznice,Rume itd..Znakovima bi se pojedine deonice označile kao deonice pod naplatom i svaki kamion bi onda morao da ima tag ako želi da vozi tom deonicom...u slucaju da nema kamera bi ga registrovala i podatke slala u op centar.

Ovo je u principu začetak FreeFlow naplate putarine koja je lako primenjiva i na autoputu a ne zahteva rampe ..

Ako se pitate gde to ima, ima recimo u Slovačkoj i upravo je taj sistem bio predstavljen ministarki kada je stupila na funkciju i htela da uvede vinjete...Mnoge zemlje uvode ovaj sistem naplate magistralnih puteva ali uglavnom primenom savremenih GNSS sistema..

Lično mislim da bi u Srbiji zbog opšte poznatih odnosa vozač policija država sudstvo došlo do migracije kamiona na puteve nižih kategorija i da bi sigurno bilo pokušaja da se izbegne ovakva naplata.
 
Blizi nam se zavrsetak izgradnje koridora 10 i deonice do Cacka pa sam napravio mali pregled ocekivanih cena putarine analogno cenama koje sada važe,naravno ovo je moja procena a zanima me kakvo je vase misljenje i reakcija kada nam ispostave racun.

Sadasnje cene

Sid -Beograd ,oko 77km od rampe Simanovci do rampe Sid cena 370dinara

Subotica - Beograd, 132km od rampe Pazova do Subotica Jug cena 560dinara

Nis -Beograd , 202km od rampe Vrcin do rampe Nais cena 800dinara

E sada kada se sistem uspostavi i sklone rampe Nis i Doljevac a analogno ovim cenama i rastojanjima cena na novim pravcima bila bi...

Beograd -Cacak(Jakovo-Preljina) 117km cena oko 460 dinara

Beograd-Presevo(Vrcin-Presevo) oko 350km cena oko 1400dinara

Beograd -Dimitrovgrad(Vrcin-Dimitrovgrad) cena oko 1200dinara
 
Da mi auto trosi skoro tri litra goriva vise na 100 km kada vozim autoputem.
Cim izadje na atoput postaje alav :D
 
Pričali smo o free flow, kamere koriste npr u Velikoj britaniji. nema potrebe za tagom, dovoljno je na svoju tablicu da uplatiš novac i rešio si problem. nema trošenja papira, nema zaustavljanja i nema potrebe za puno radnika, mogu se prebaciti na održavanje npr.
 
znaci SU-Presevo skoro 2.000rsd.

Skoro kao dvonedeljna vinjeta u HU i AT


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Toliko je i Batrovci-Zagreb, za mnogo manje km

Poslato sa SNE-LX1 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619671#p619671:19gqudo3 je napisao(la):
Bulbulderac17 » Uto Apr 30, 2019 11:10 pm[/url]":19gqudo3]znaci SU-Presevo skoro 2.000rsd.

Skoro kao dvonedeljna vinjeta u HU i AT


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cuj skoro, mesecna vinjeta za celu Madjarsku je 15€, a dvomesecna za Austriju je oko 22€. Pa ti sad vidi koji je nacin placanja putarine pravedniji. I nije tacno da ce da ukidaju vinjete, to je samo preporuka evropske komisije, a na drzavama clanicama je da odluce hoce li ili nece. E pa posto mi nismo, a necemo ni skoro uci u evropsku uniju, treba da vidimo koja je naplata najbolja za gradjane, pa hajdemo na referendum da pitamo gradjane?
 
referendum bi značio detaljnu analizu toga koliko kojih vozila prolazi auto putem, koliko para odlazi na održavanje, koliko na zaposlene i koliko na unapređenje. A ja sve više verujem da to nije moguće uraditi. setite se da im je trebalo više od pola godine da prebroje zaposlene u javnom sektoru! i na kraju od svega toga ništa nije bilo.
 
Kakav crni referendum za ovakve stvari. Struka to treba da donese odluku. Ne može narod koji ne razume osnovnu ekonomiju da odlučuje o novcu.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619829#p619829:1r2w9l26 je napisao(la):
astrodule » Sre Maj 01, 2019 8:54 pm[/url]":1r2w9l26]Kakav crni referendum za ovakve stvari. Struka to treba da donese odluku. Ne može narod koji ne razume osnovnu ekonomiju da odlučuje o novcu.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока

Mislis strucni ljudi kao i oni u agenciji za bezbednost saobracaja? Pa da imamo strucne ljude a ne lopurde odavno bi sklonili te glupe naplatne rampe i ne bi usred letnje sezone i za vreme praznika imali kilometarske kolone na njima.
 
Vrh