Šta je novo?

Srbija na Putu svile - Belt and Road

"Turoperateri iz Kine u poseti Srbiji"

Turistička organizacija Srbije (TOS) organizovala je od 11-15. 3, u saradnji sa
Evropskom turističkom komisijom i u cilju promocije godine turizma EU i Kine
studijsku posetu grupe kineskih turoperatera Srbiji, saopštio je TOS.

Tokom boravka gosti iz Kine obišli su manastir Manasiju, Zlatibor i Mokru Goru, Topolu,
Sremske Karlovce, Novi Sad i Beograd, i tom prilikom upoznali prirodna bogatstva i bogato
kulturno nasleđe, uz uživanje u gastronomskim specijalitetima. . .
https://www.ekapija.com/news/2062257/tu ... eti-srbiji
 
Termoelektrane na gas

Kineska kompanija CMEC zainteresovana je za projekat izgradnje termoelektrana na gas
u gradovima u Srbiji koji su ugroženi zbog zagađivanja životne sredine, izjavio je Li Sućiang.

"Kompanija CMEC će u narednim nedeljama detaljno pristupiti svim neophodnim analizama
kako bi se definisali dalji koraci realizacije ovog projekta", naglasio je Li Sućiang, saopšteno je i
iz Nacionalnog saveta za koordinaciju saradnje sa Rusijom i Kinom. . .
http://www.rtv.rs/sr_lat/ekonomija/aktu ... 03715.html
 
Uprkos upozorenjima Brisela
Kinezi grade most

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbila je obe žalbe podnete
na odabir kineskog konzorcijuma za izgradnju Pelješkog mosta.
Komisija je odbila žalbu austrijskog Strabaga i italijansko-turskog konzorcijuma Astaldi-Ictas
nakon više od dva meseca analize njihovih žalbenih navoda, navodi Večernji list.

Odbijanjem tih žalbi sad više nema prepreka za potpisivanje ugovora za gradnju mosta.
Pelješki most sa pristupnim saobraćajnicama gradiće tako kineska kompanija
China Road and Bridge Corporation, koja je pobedila na tenderu.
 
Kinezi u Užicu

Kineski ambasador u Srbiji Li Mančang i Liu Džičeng, generalni menadžer kompanije
"China Shandong International Economic & Technical" ogranak Beograd, boravili su
25. marta 2018. u nezvaničnoj poseti Užicu, prenosi sajt ove lokalne samouprave.

Među nekoliko predstavljenih projekata, gostima je najzanimljiviji bio projekat vezan
za osposobljavanje aerodroma Ponikve i njegovo stavljanje u komercijalne svrhe, ali i
saradnja na projektu izgradnje ekskluzivnog hotelskog smeštaja na Tari.

Sa kineskim ambasadorom je razgovarano i o potencijalnoj saradnji u oblasti poljoprivrede,
preciznije o eventualnom uključivanju užičkih poljoprivrednika u uzgajanje lekovitog bilja.
https://www.ekapija.com/news/2074716/ki ... el-na-tari
 
Trgovinski i investicioni forum

Kineski savet za promociju međunarodne trgovine saopštio je juče da će trgovinski i
investicioni forum „Pojas i put" biti održan 12. aprila u Pekingu. Kako se saznaje iz
ovog saveta, forumu će prisustvovati oko 600 predstavnika iz 70 zemalja i regiona.

Forum će zajedno organizovati Kineski savet za promociju međunarodne trgovine,
Kineska komora za međunarodnu trgovinu i Svetska federacija komora.

Podaci pokazuju da je izvoz Kine u novorastuća tržišta duž „Pojasa i puta" u prva
dva meseca ove godine brzo rastao, spoljna trgovina Kine sa zemljama duž
„Pojasa i puta" iznosila je 1,26 biliona juana, što je rast od 21,9% . . .
http://serbian.cri.cn/1401/2018/03/30/190s182176.htm
 
Počela izgradnja druge fabrike Meita u Obrenovcu

Izgradnja druge fabrike Meita počela je u Obrenovcu. Vrednost te investicije je
90 mil evra, a završetak radova, tokom kojih će biti izgrađena postrojenja na površini
od 50.000 kvadratnih metara, očekuje se za šest do osam meseci.

U novoj fabrici biti otvoreno 1.100 novih radnih mesta, prenosi Beoinfo.
https://www.ekapija.com/news/2082059/po ... 90-mil-eur
 
Nedavna vest da je čak i ime Britanskog komičara Džona Olivera zabranjeno u Kini me je naterala da potražim taj njegov problematični prilog. Uzevši u obizir da se tu spominje i inicijativa "Pojas i Put", da Dragan sa zadvljujućom upornošću prati celu stvar, a i da Srbija bogami sasvim ozbiljno počinje da zavisi od Kineza, treba pogledati šta je on to ustvari rekao.

Zašto ne možete da pričate o Džonu Oliveru u Kini
Najveća društvena mreža u Kini zabranjuje britanskog komičara.
Ako želite da objavite nešto o Džonu Oliveru na kineskim društvenim mrežama ove nedelje, verovatno nećete moći.
Televizijski voditelj iz Velike Britanije cenzurisan je na najvećoj društvenoj mreži u Kini, samo nekoliko dana nakon što je kritikovao kinsekog predsednika Si Đinpinga u svojoj populanroj emisiji Last Week Tonight.
U poslednjoj epizodi Oliver ističe najveće političke, ekonomske i probleme sa ljudskim pravima sa kojima se Kina součava, i upućuje snažne kritike kineskoj vladi.
Pokušaji BBC-ja da objavi status na Veibu - najvećoj društvenoj mreži u Kini - sa rečima "Džon Oliver" bili su blokirani.
Pretraga imena njegove emisije na mandarinskom jeziku takođe ne daje rezultate.
https://www.b92.net/bbc/index.php?yyyy= ... id=1408588
Xi Jinping: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OubM8bD9kck[/youtube]

A ovo je Kineski propagandni video koji Džon spominje, namenjen zapadnim gledaocima :lol:

Music Video: The Belt and Road is How
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=M0lJc3PMNIg[/youtube]
 
Пренео сам @Вождов и мој пост са подтеме "Како обогатити туристичку понуду Београда" , да и овде буде забележено о путу свиле.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566998#p566998:11rgts5z je napisao(la):
Вожд » 12 Сеп 2018 07:39 pm[/url]":11rgts5z]Pogledajte prilog 1

file.php

file.php

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567361#p567361:11rgts5z je napisao(la):
Гага » 14 Сеп 2018 01:15 am[/url]":11rgts5z]Ове године је по пројекту "Пут Свиле" - "Један појас, један пут", из Кине караван возила крену 28. јула и стигао у Србију 05. септембра, после 40 дана вожње и пређених 15.000 км кроз десет земаља. Експедиција је ишла са СУВ возилима Реве (Roewe RX5), и то је први светски „паметни аутомобил“. Возило функционише помоћу Линукс оперативног система Јун Ос (Yun Os) слично као помоћу паметног телефона.

Пошто имамо и подтему о Путу свиле „Srbija na Putu svile - Belt and Road “ пренећу @Вождове слике и мој пост у ту подтему, да буде и тамо забележено. @Вожд се неће љутити.

5. septembar 2018 | 14:07
Vozili su se "novim putem svile" i stigli u Beograd, gde ih je dočekao Vesić: Reči Mao Cedunga su kao putokaz za ulazak u velike projekte (FOTO)
On je podsetio da je projekat „Jedan pojas – jedan put” pokrenuo predsednik Kine Si Đinping 2013. godine, kao i da je u okviru istog organizovana svetska turneja kineskih brendova koju je sponzorisala kompanija „Liten grupa”
http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/29 ... jekte-foto
Шта каже Гардијан о "путу свиле"
https://www.theguardian.com/cities/ng-i ... -explainer

Кинеско истраживање_Србија: тржишни профил
http://china-trade-research.hktdc.com/b ... 0A3HNY.htm
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=547005#p547005:2jta9749 je napisao(la):
Zuma » 24 Jun 2018 06:45 pm[/url]":2jta9749] . . Dragan sa zadvljujućom upornošću prati celu stvar, a i da Srbija bogami sasvim ozbiljno počinje da zavisi od Kineza, . . .
Da, pratim "Inicijativu pojas i put" ( Novi put svile) i na globalnom nivou i vezano za Srbiju.
Zato na linku u potpisu beležim vesti koje imaju ili mogu indirektno imati veze sa nama.
Nedavno je i Grčka pristupila grupi Centralno-istočnim evropskim državama + Kina (17+1)

Kinezi su uložili novac tamo gde niko drugi nije hteo, a gde je država dotirala ta preduzeća.
Danas je HBIS iz Smedereva najveći srpski izvoznik, a "Zijin Bor Cooper" je u prvih deset, ali
već povećavaju proizvodnju, otvoriće i bogati rudnik Čukaru Peki, tako da će za par godina
biti najveći srpski neto-izvoznik, jer oni vrlo malo uvoze za razliku od Italijana u Kragujevcu.

Samo ove dve kompanije su vrlo značajne za naš budžet, a gradiće se i fabrika pneumatika
u Zrenjaninu, koja će takodje biti veliki izvoznik, što je značajno jer FIAT smanjuje proizvodnju
i pitanje je daljeg opstanka pored velike pomoći države, što nije slučaj sa kineskim firmama.

Od Kineza možemo uvek da dobijemo povoljan kredit za infrastrukturu koju grade njihove
firme uz učešće naših podizvodjača, pa se tako grade autoputevi, pruge, termoelektrana
u Kostolcu, a uskoro i toplovod Ušće - Beograd, . . itd. - što može da se vidi u mom potpisu.
 
Obrnuli su mesta Sloveniji i Slovačkoj na mapi

Inače ti "povoljni" kineski krediti koji su uslovljeni njihovim firmama, nije ništa dobro već baš naprotiv. Tako nešto je zabranjeno u EU i može proći samo u banana država kao što je Srbija...
 
Kada smo uzimali kredite od EU po 7-8% radile su njihove firme, a sada ih imamo po 2-3%.

Ako pogledaš mapu, videćeš da su tu većinom države EU, koje rade razne projekte sa Kinom.

Zapadu nije baš drago da sada postoji veliki svetski kreditor kao konkurencija i što kineske

kompanije rade po Aziji, Africi i Evropi, pa i u Srbiji, jer ne mogu više da ucenjuju male države.
 
Na mapi glavnih koridora 'Belt and Road' može da se vidi i pruga Beograda i Budimpešte :
 
dragan":h1llmky8 je napisao(la):
Kada smo uzimali kredite od EU po 7-8% radile su njihove firme, a sada ih imamo po 2-3%.

Ako pogledaš mapu, videćeš da su tu većinom države EU, koje rade razne projekte sa Kinom.

Zapadu nije baš drago da sada postoji veliki svetski kreditor kao konkurencija i što kineske

kompanije rade po Aziji, Africi i Evropi, pa i u Srbiji, jer ne mogu više da ucenjuju male države.

Ucenjivanje je upravo to što rade Kinezi uslovljavanjem da oni budu izvođači... Nažalost to prolazi samo kod malih banana država.
Kinezi rade i EU naravno, ali tamo nije moguće uslovljavanje. Sve mora da se radi javno na tenderu, pa ko da najpovoljniju ponudu on i dobija posao...
 
To nije nikakvo "uslovljavanje", već normalan oblik poslovanja koji postoji i u EU.

Italija je nedavno potpisala Memorandum o razumevanju sa Kinom i imaće projekte

pod istim uslovima kao i Srbija ili grupa država "17+1", nap. Kinezi ulažu u luku Trst.

Priča o "banani državi" je već otrcana i pominje se samo kad se nema argumenata.
 
To nije normalno poslovanje u niti jednoj tržišnoj ekonomiji.
Daj makar jedan projekt u EU koji se finasira iz kineskog kredita gde je uslov da rade Kinezi? Ili da ti skratim potragu toga nema, jer za sve projekte mora postojati tender.
 
Kao što si video na gornjoj mapi, postoji grupa 17 država ( Central and Eastern European Countries)
koje su većinom iz EU, a koje posluju sa Kinom i gde se neki poslovi dogovaraju direktno bez tendera.
Kina nudi novac za izgradnju infrastrukture, ali da rade njihove firme, pa ko tako hoće direktno dogovara.

Kada smo mi radili puteve preko tendera, posao su uglavnom dobijale austrijske firme i njihove banke.
Propala VestAlpina i Poor, ali sa njima se nismo usrećili ni po pitanju cene radova, ni po ceni kredita.
Sada se uglavnom rade direktni dogovori, kao sa Turskom za Kuzmin-Rača ili Azerima za Ruma-Šabac.

Kada bi i raspisivati tendere za pruge i puteve, verovatno bi najjeftinije ponude dali Kinezi, ali tada ne bi
od njih dobili najpovoljnije uslove kreditiranja kao što dobijamo direktnim dogovaranjem za posao.
Naš interes je da oni rade, jer sa druge strane oni ulažu novac u naše propale firme koje niko drugi neće.

Naprimer, mi damo Kini izgradnju Fruškogorskog koridora ( Ruma - NS), a onda ambasadorka Čen Bo
predloži "Zijin Bor Copper" da kupe propali rudnik zlata Lece kod Medveđe, a koji sada izdajemo nekoj
sumnjivoj kiparskoj firmi. I naravno da bi kinezi iz Bora prihvatili tu "sugestiju" svoje ambasadorke.
 
Takve projekte nikada ne bi odobrila evropska komisija jer je to direktna povreda zakona o konkurentnosti.
Kinezi mogu finasirarati ili graditi projekte u EU, ali ne mogu uslovljavati.
https://www.telegraf.rs/vesti/ekonomija ... i-projekat
Evo npr za prugu Beograd Budimpesta. U Mađarskoj je naravno bio tender na kome su bila samo 2 ponuđača i kao takav je jedva prošao evropsku komisiju, ali su ga Mađari sami kasnije oborili i raspisali novi tender. Zbog toga i kasni izgradnja kroz Mađarsku...
 
Druže, nije lepo da mi se tako obraćaš, pogotovu što sam bolje informisan.
Nisam sporio da EU forsira svoja pravila, ali postoje i direktne pogodbe.
Nemam nameru da ovde raspredam o tenderu, jer to nije Sveti gral trgovine.

Kada i mi budemo u EU, onda ćemo da se pridržavamo njihovih pravila, a dotle
ćemo da gradimo infrastrukturu kako nam se najviše isplati, nekad sa tenderom
nekad direktnom pogodbom ako je to u sklopu šire saradnje, kao nap. sa Kinom.

A, da li su Grci dali kinezima luku Pirej na tenderu ili pogodbom, za nas nije bitno.
Kao ni tender madjara, koji im uopšte nije garancija da su bolje prošli od nas.

Mora da se shvati kompleksan odnos sa Kinom o čemu sam nešto ovde pisao, tj.
specifično poslovanje sa njima koje moramo iskoristiti kroz "čelično prijateljstvo" :)
 
Očigledno si bolje informisan i od Evropske komisije, jer oni sigurno ne bi odobrili takve aranžmane ?

Kako možemo znati da nam se to najviše isplati, kad ne dozvoljavaju druge ponude? Kinezima niko ne brani da učestvuju na tenderu, ako su stvarno najpovoljniji nemaju razloga da se plaše konkurencije...
 
Ma, šta me briga Evropska komisija, ovde je sasvim druga tema i evo da vidiš
šta radi bez tendera Kina i Pakistan, koji nije "banana država", za 60 Milijardi $.

Kinezi grade luku Gwadar u Indijskom okeanu, a blizu Persijskog zaliva, pa onda
autoput, prugu, naftovod i gasovod kroz ceo Pakistan, preko Kašmira i Himalaja.

http://www.pakistaneconomist.com/2019/0 ... l-of-cpec/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641452#p641452:13qvbq96 je napisao(la):
Dart » 23 Jul 2019 01:17 am[/url]":13qvbq96] . .
Kako možemo znati da nam se to najviše isplati, kad ne dozvoljavaju druge ponude? . .
Da odgovorim na ovo što si naknadno napisao :
U gradjevinarstvu se znaju, bar orijentaciono, trenutne cene za pojedine radove i
na osnovu toga se vrše pregovori o ceni nekog projekta, obično nekog autoputa.

Kinezi daju najbolje ponude državama do kojih im je stalo, gde imaju i nekog
političkog interesa ili sa državom sa kojom imaju nap. "Čelično prijateljstvo". :)

A, gde god u Evropi konkurišu na tenderu dobijaju poslove i sada EK gleda
kako da ih ograniči u tome. Nap. dobili su most za Pelješac u Hrvatskoj.
 
Opet nisi odgovorio zašto se plaše konkurencije kad su tako "povoljni"?
Čudno mi zvuči to "čelično prijateljstvo" kad nas tako uslovljavaju. Mada nisu Kinezi jedini, jer nas uslovljava ko god stigne...

Proces izbora izvođača mora biti transparentan i treba omogućiti svima dovoljno kompetentnim učešće, jer se ne može znati unapred ko je najpovoljniji. Sve drugo vodi ka raznim mahinacijama. Naravno moguće je namestiti i tender, ali je sam proces znatno transparentniji što otežava nameštanje.
 
Dosadan si sa tim tenderima, a već sam dosta ovde napisao o našim složenim odnosima sa Kinom.

Pitaj malo Pakistan zašto oni grade sa Kinom taj "ekonomski koridor" bez tendera po pravilu EU.

Davanje velikih infrastrukturnih poslova je oduvek bilo i političko pitanje i svako gleda svoj interes.
 
Vrh