Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Stara slika gde se dobro vidi da je upravo ovo raskršće zamišljeno ne samo kao vidikovac nego i kao glavna fokusna tačka čitavog plana uređenja Kalemegdanskog parka, pa dakle i poslednje mesto gde bi nešto trebalo da se gradi.

Pogledajte prilog 1
 
Ta terasa nikako ne sme biti privatizovana vec iskljucivo koriscena kao produzetak ovog pesackog cvorista, sto se tice gondole njena stanica na NBG-u ce biti kod skejt parka odmah do brankovog mosta tako da nece kvariti pogled na usce i park, jedino ce kvariti pogled ka brankovom mostu koliko toliko , ali pogled sa gondole ce biti spektakularan jer ce se gledati na Brankov most, Novi Savski most, BNV i onda na Kosancicev venac pa na raspalu zgradu na cosku Pariske i Karadjordjeve koja ce morati da bude sredjena i na kraju Austrijska ambasada i ulazak u podzemlje Kalemegdana :D
 
Nije sporna sama žičara nego lokacija obe njene stanice. Pa je bespredmetno tvrditi da će vidik sa nje biti lep, jer, prvo, to niko ne spori, i drugo, bio bi isto toliko lep i da su stanice pomerene.

Pozicija Novobeogradske stanice je sporna zato što turiste ne vodi ka mestima koja ih interesuju, na ušće ili blizu obala, nego u tržni centar i zagađeno raskršće koje je na najvećoj mogućoj daljini od ušća i obala. I zato što ovako daleka stanica znači prosecanje parka u velikoj dužini. Ispod i oko trase ništa ne sme da raste, pa to znači seču drveća i jedan klasični šumski prosek prav kao lenjir duž čitavog parka. To je daleo veća degradacija parka nego da je stanica negde bliže obalama.

Pozicija Kalemegdanske stanice je sporna zato što se kao čir i neka izraslina izvlači baš iz samog središta šetačkih staza i u sred polukruižnog vidikovca istorijskog Savskog šetalitšta. Tu jesu, ili bi bar trebali da budu, zaštićeni i samo šetalište sa borovima i vizure sa njega. Čitav smisao tog šetališta, sama suština njegove trajne popularnosti, je šetnja uz pogled na reku i ušće, a zatim mogućnost da se sedne ispod starih borova i na samu ivicu Terazijskog grebena. Druženje na takvom mestu, ili samo usamljeno opuštanje uz fantastičan otvoreni vidik, u miru i daleko od betona i mašina, je nešto dragoceno i neponovljivo. Upravo tu ubaciti gigantski i verovatno sasvim dovoljno bučni mehanizam, je već samo po sebi kulturni zločin. Međutim još gore je što je on ZNATNO isturen iz kose ravni padine. Tako da zaklanja pogled sa klupa ispod borova sa obe strane polukružnog platoa. Polovina šetališta koja je na strani daljoj od ušća GUBI VIDIK NA UŠĆE I NIZVODNI DEO REKE. Polovina šetališta koja je na strani bližoj ušću GUBI VIDIK NA GRAD. Ljudi koji su na samom polukružnom platou gube pogled na reku. Jedino što se "dobija" je što polovina(!) polukružnog platoa dobija strogo PRAVOUGAONU izraslinu na pola njegovog OVALNOG zidića, plus DVE stepenice, plus kućice za prodaju karata na sred platoa! A pri tome taj istureni deo zbog daljine objekata od najvećeg intersera (reke, ušća i grada) ne pruža ništa bolji pogled nego što postoji sad. I još gore, sada je gustim ali niskim rastinjem utišana i zaklonjena bučna i ružna raskrsnica i ulica tik ispod vidikovca. Uklanjanjem zelenila i isturanjem tačke gledišta ljudi će biti tačno iznad raskrsnice, lepo će je videti, čuti i namirisati. Kad se na sve ovo doda nova KAFANA na travnjaku, sa morem baštenskih stolova, odmah pored ovoga, onda ja zaista ne znam kako se pristojno mogu nazvati odgovorne osobe koje ovaj kulturni zločin ćutke odobravaju. Bar da portal sasvim uvuku u brdo, ili još bolje, stanicu premeste nizvodno, nešto pre velikih stepenica. Međutim niko se ne oglašava.

Slika: Pogled na ušće i nizvodni deo reke sa čitave uzvodne polovine šetališta će biti UNIŠTEN. Ovo što ovde vidite sa ove polovine šetališta više nećete videti. Tačka gledišta kamere je visoko iznad glava ljudi. Pogled sa nižeg nivoa je još ugroženiji.

file.php


Daleko bolje pozicije krajnjih stanica i bolje trase, pa čak i sa boljim vidikom, su neke od ovih:

file.php
 
Krovna konstrukcija portala treba da bude prekrivena travom,to je najbolje kako ekološko rešenje rešenje,tako i vizuelno.
 
Bravo Vožde...ja sam imao uvid u neke planove za Šumadijski trg, ako nađem okačiću. Bio je plan da sve zgrade okolo imaju neku interpretaciju ,,Šumadijskog krova'' ali eto osim zgrade Komgrapa i opštine ostalo je užas a trg je i dalje montažni parking...
 
Iz kojih je ovo novina Vozde ako nije tajna da probam da ih nabavim
 
Kontaktirao sam Jovana Ranđelovića koji stoji iza čitave ideje vazdušnog tramvaja
kako bismo prokomentarisali rezultate izbora i utvrdili ko je u ovom slučaju gubitnik.
.....Koliko je potpisa bilo potrebno da biste uopšte izašli na izbore?
- Pa mi smo imali onaj minimum. 1100 potpisa.
- Ali osvojili ste samo 820 glasove. Dakle, vi ste na kraju imali manje glasova nego potpisa....
https://www.vice.com/rs/article/8xdpw3/ ... e=vicetwsr

Jest da je tekst vezan za izbore al kako je propala stranka tako fala SveVišnjem da je propao i projekat ove gondole.... :lol:
 
To uopšte nije bio njihov projekat. Oni su "hteli" da "premreže" gondolama ceo grad.
Vlada ima ideju o gondoli od Ušća do Kalemegdana koja nije baš naišla na najsjajniju reakciju javnosti. Da li mislite da su ljudi to pomešali sa vama, povezali, pa otud i ovakav rezultat?
Moguće. Vidite, to je turistička linija, a ovo je svakodnevni prevoz, 18 sati dnevno rada, 100% profitabilan. Kad je reč o turističkoj liniji, evo – pogledajte kakav je danas dan. Ko bi se vozio gondolom po ovakvom vremenu? Niko. Ovakvih dana mi u gondoli imamo dvesta. Kada je kiša, vetar.

Dakle, to je turistička linija koja nema veze sa saobraćajem, javnim gradskim prevozom i ostalo. Ovo o čemu ja govorim je javni gradski prevoz koji siromašni gradovi uvode zato što nemaju para da finansiraju metro i neke skupe projekte.
 
Ma sve ti to isto... eto znaš li ti ono 8)

Kad je Muju udario voz , pa došo izubijan kuci, odma uzo da razlupa ekspres lonac...
kad ga priupita Fata ... pa zašto Mujo ?
vrlo poučno odgovori .... TREBA TO TUCI DOK JE MALO... :lol:

tako treba i ovu gondolu .... :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=517937#p517937:2h7o7si6 je napisao(la):
direktor » Mon Feb 19, 2018 2:18 pm[/url]":2h7o7si6]Iz kojih je ovo novina Vozde ako nije tajna da probam da ih nabavim

"Ilustrovana Politika".
 
"Gondolom od skejt parka do Kalemegdana"

Metar ispod Savskog šetališta na Kalemegdanu biće jedna ulazno-izlazna stanica, a
druga je zamišljena tik uz skejt park, odnosno preko puta Poslovnog centra „Ušće”.

Stanica u Starom gradu biće ukopana u zemlju i njoj će se prilaziti stepenicama i stazama
sa blagim nagibom. Na dubini od sedam metara ispod nje je pećina i urbanisti su ostavili
mogućnost da se ona uredi i liftom poveže sa stanicom.

http://www.politika.rs/sr/clanak/399798 ... alemegdana
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523790#p523790:1b3jjiks je napisao(la):
dragan » 20 minutes ago[/url]":1b3jjiks]"Gondolom od skejt parka do Kalemegdana"

Metar ispod Savskog šetališta na Kalemegdanu biće jedna ulazno-izlazna stanica, a
druga je zamišljena tik uz skejt park, odnosno preko puta Poslovnog centra „Ušće”.

Stanica u Starom gradu biće ukopana u zemlju i njoj će se prilaziti stepenicama i stazama
sa blagim nagibom. Na dubini od sedam metara ispod nje je pećina i urbanisti su ostavili
mogućnost da se ona uredi i liftom poveže sa stanicom.

http://www.politika.rs/sr/clanak/399798 ... alemegdana
1500 putnika po smeru za sat, mu dođe polazak svakog minuta.
Brzinom od pet, šest metara u sekundi u špicu će prevoziti 3.000 putnika na sat u oba smera.

– Plan predviđa između 30 i 35 kabina u koje će moći da stane između 10 i 30 putnika. Neće raditi dvadesetak dana godišnje zbog remonta, košave ili zaleđenih sajli.
 
Ja sam po početnoj slici videa mislio da je u pitanju montaža. Kad ono stvarno žičara razbacuje ljude unaokolo :shock:
 
Ovo je velika greška u samoj konstrukciji te pomahnitale žičare

jer nije smelo da se omogući dvostruka brzina kod nekog kvara.

Očigledno nije reagovala ni strujna zaštita, osigurači i sve ostalo.
 
To je ski-žičara (sa kojom nešto nije u redu, jer postoji sistem koji blokira sistem u slučaju nestanka struje i slično, ovde taj sistem ne radi). Gondola ima sa jedne strane sličan, a sa druge, potpuno drugačiji sistem.
 
Moj skromni doprinos, mogu da ga iskoriste kada zatreba

 
Mogu jednu ovakvu i u BG kao ta u Kini, ali od "kule" u BnV do "kule2" kod Usca. Za tu relaciju nemam nista protiv. Pa hoce nek se vozi do mile volje. A odmah pored kula su TC Usce i TC BW Galerija, pa putnici odmah mogu i u pazar(shoping). A i tajkuni, vlasnici tih nekretnina srecni jer eto musterija i za zicaru i za TC :D
 
Kada vec gondolu nece finansirati MPC vec drzava i grad, zasto ne bismo za iste pare napravili most kome Kosava ni malo ne smeta a moze da se koristi 24h dnevno, 365 dana u godini?

Ko se sada pita, kada je investicija javna?
 
Vrh