Šta je novo?

Trolejbusi

Једна дигресија везано за цимање тролејбуса. Електромотор има много веће убрзање од СУС мотора те мора да цима. Постоји начин да се то смањи такозваном PWM регулацијом а то је урављање мотором поворком дигиталних импулса. То имају CAF трамваји и зато пиште кад крећу због смањеног броја обртаја и постепено убрзавају. Могуће да су МАЗ инжењери изоставили ту могућност управљања због цене израде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524721#p524721:5jz7wij8 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Mar 14, 2018 11:08 am[/url]":5jz7wij8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524576#p524576:5jz7wij8 je napisao(la):
Djole Pevcanin » 13 Мар 2018, 20:11[/url]":5jz7wij8]19 треба укинути никакву сврху нема, једино када 31 закаже али углавном нема сврху.

слажем се. боље да искористе возила са 19 да појачају 29 и 41
Ma pazi nije nego. Jer zivis na ovom potezu i koristis svaki dan barem dva puta trolejbuse sa ovog poteza pa sebi dajes za pravo da ukidas tudje linije?19 je itekako korisna, jako jako cesto 29 zakaze i nema trolejbusa jednostavno po 15 minuta iako po rasporedu gistro idu na 3 minuta.

19 je ta koja pokupi sve te putnike, i prakticno ona je velika ispomoc za 29 a i 31. U to se i mozes uveriti kada bi se provozao malo njom i video. Nema poente trpati vise trolejbusa na 29 i 41 vec ima sasvim dovoljno sta ces vise. Gledam i 29 i 41, krene jedan i pokupi sa Studentskog Trga, cim izadje sa stanice krece sledeci sta biste vise hteli. U spicevima normalno da to odudara zbog kolapsa i guzve.

Ako moze Vidikovac da ima 53 i 23 koje koriste sve iste stanice duz traze, moze onda i Konjarnik, Vracar, Uciteljsko Naselje, Lekino Brdo i ceo potez 300 da ima tih pisljivih 4 trolejbusa na 19. Gde cete vise, Banjica sa svoje 2 trolejbuske linije ima isti broj trolejbusa kao svih 4 trolejbuskih koje prolaze kroz Vracar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524837#p524837:2jrc6it3 je napisao(la):
abrines » Sre Mar 14, 2018 8:45 pm[/url]":2jrc6it3]Једна дигресија везано за цимање тролејбуса. Електромотор има много веће убрзање од СУС мотора те мора да цима.
Ja sam mislio da je to ovde svima jasno, da se podrazumeva, s obzirom na to da je tema o trolejbusima. Al nije loše podsetiti se s vremena na vreme. Osim ako su ljudi mislili da kažu da MAZ cima više nego prosečan BKM. Mada opet, meni se sve čini da je to do vozača. Pogotovu što i jedna i druga vozila imaju dosta sličnih komponenti. Mada priznajem da ne znam koji su im motori, te je moguće da se tu razlikuju.
 
Наравно да не мора да цима, савремена електро-возила имају компјутерску контролу тракције. Зато ЦАФ-ов трамвај не цима: да не би извалио руку из рамена некој жени од 80 година, или да се мајка са дететом у колицима не поломи.

Начин на који возе београдски шофери у јавном превозу је скандалозан и не постоји у цивилизованом друштву - тамо су дужни да воде рачуна и о начину убрзавања, да избегавају нагла кочења, да не улазе у кривине као на релију Тара итд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=523247#p523247:24nr2w99 je napisao(la):
direktor » Fri Mar 09, 2018 1:55 am[/url]":24nr2w99]Vozd moze li sken ove strane o trolejbusu zbog citljivosti
Cini mi se da displej drugacije izgleda na jednoj crno bjeloj fotki koju cu da postavim ponovo

Mrzelo me je da skeniram, e'o bolje fotke..

Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524839#p524839:nl8iqsh5 je napisao(la):
igorsimic » Sre Mar 14, 2018 9:52 pm[/url]":nl8iqsh5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524721#p524721:nl8iqsh5 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Mar 14, 2018 11:08 am[/url]":nl8iqsh5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524576#p524576:nl8iqsh5 je napisao(la):
Djole Pevcanin » 13 Мар 2018, 20:11[/url]":nl8iqsh5]19 треба укинути никакву сврху нема, једино када 31 закаже али углавном нема сврху.

слажем се. боље да искористе возила са 19 да појачају 29 и 41
Ma pazi nije nego. Jer zivis na ovom potezu i koristis svaki dan barem dva puta trolejbuse sa ovog poteza pa sebi dajes za pravo da ukidas tudje linije?19 je itekako korisna, jako jako cesto 29 zakaze i nema trolejbusa jednostavno po 15 minuta iako po rasporedu gistro idu na 3 minuta.

19 je ta koja pokupi sve te putnike, i prakticno ona je velika ispomoc za 29 a i 31. U to se i mozes uveriti kada bi se provozao malo njom i video. Nema poente trpati vise trolejbusa na 29 i 41 vec ima sasvim dovoljno sta ces vise. Gledam i 29 i 41, krene jedan i pokupi sa Studentskog Trga, cim izadje sa stanice krece sledeci sta biste vise hteli. U spicevima normalno da to odudara zbog kolapsa i guzve.

Ako moze Vidikovac da ima 53 i 23 koje koriste sve iste stanice duz traze, moze onda i Konjarnik, Vracar, Uciteljsko Naselje, Lekino Brdo i ceo potez 300 da ima tih pisljivih 4 trolejbusa na 19. Gde cete vise, Banjica sa svoje 2 trolejbuske linije ima isti broj trolejbusa kao svih 4 trolejbuskih koje prolaze kroz Vracar.
Pa nije nego....sto ti smeta zapazanje ljudi da je linija cist visak...ok zivis na tom potezu,i koristis je...niko ti ne ukida liniju prijatelju nego daje razloge zasto misli da je korisnije pojacati druge linije...koliko se secam ti si se najvise bavio linijom 21 i analizom njenog rada jer si rekao da nju najvise koristis...sad ispada da koristis ipak 19...jel zabranjeno komentarisati linije koje ne koristis...koliko znam nije...prema tome,istrpi malo kritike kao i sto prihvatas komplimente...malo razumevanja vise i malo manje ostrascenosti...
 
Линије за Бањицу и Звездару могу побољшати само нови зглобни тролејбуси. Пар солаћа неби ништа помогло. Гужве су огромне, још кад пусте 40 и 41 на Прокоп. Треба озбиљно размишљати о куповини једно 20 до 30 МАЗ 215 тролејбуса, солаћа би онда било и више него довољно за све Врачарарске линије + Тролзе и БКМ 333.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524906#p524906:2i893xkg je napisao(la):
Дошљак » Чет Мар 15, 2018 12:23 am[/url]":2i893xkg]Линије за Бањицу и Звездару могу побољшати само нови зглобни тролејбуси. Пар солаћа неби ништа помогло. Гужве су огромне, још кад пусте 40 и 41 на Прокоп. Треба озбиљно размишљати о куповини једно 20 до 30 МАЗ 215 тролејбуса, солаћа би онда било и више него довољно за све Врачарарске линије + Тролзе и БКМ 333.
Уз то појачати и 77
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524839#p524839:23ktudly je napisao(la):
igorsimic » 14 Мар 2018, 20:52[/url]":23ktudly]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524721#p524721 je napisao(la):
Ma pazi nije nego. Jer zivis na ovom potezu i koristis svaki dan barem dva puta trolejbuse sa ovog poteza pa sebi dajes za pravo da ukidas tudje linije?19 je itekako korisna, jako jako cesto 29 zakaze i nema trolejbusa jednostavno po 15 minuta iako po rasporedu gistro idu na 3 minuta.

19 je ta koja pokupi sve te putnike, i prakticno ona je velika ispomoc za 29 a i 31. U to se i mozes uveriti kada bi se provozao malo njom i video. Nema poente trpati vise trolejbusa na 29 i 41 vec ima sasvim dovoljno sta ces vise. Gledam i 29 i 41, krene jedan i pokupi sa Studentskog Trga, cim izadje sa stanice krece sledeci sta biste vise hteli. U spicevima normalno da to odudara zbog kolapsa i guzve.

Ako moze Vidikovac da ima 53 i 23 koje koriste sve iste stanice duz traze, moze onda i Konjarnik, Vracar, Uciteljsko Naselje, Lekino Brdo i ceo potez 300 da ima tih pisljivih 4 trolejbusa na 19. Gde cete vise, Banjica sa svoje 2 trolejbuske linije ima isti broj trolejbusa kao svih 4 trolejbuskih koje prolaze kroz Vracar.
Да користио сам 19 али само када сам чекао било шта од Вера до Славије. Сваки пут кад сам ишао на "твоју" страну ми је увек пре наилазио 29. И линије нису ни моје ни твоје. 19 је дебилна тролејбуска линија која је настала у доба социјализма само да би се пензионери возили, слично као и са 56Л.

Што се тиче 23 и 53, 53 није никаква испомоћ и иди провозај се мало на "моју" страну да видиш како је стајати у препуном вучићбусу а испред њега иде препун Соларис са 23-јке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524839#p524839:bot9hsa7 je napisao(la):
igorsimic » 14 Мар 2018, 20:52[/url]":bot9hsa7]Ma pazi nije nego. Jer zivis na ovom potezu i koristis svaki dan barem dva puta trolejbuse sa ovog poteza pa sebi dajes za pravo da ukidas tudje linije?19 je itekako korisna, jako jako cesto 29 zakaze i nema trolejbusa jednostavno po 15 minuta iako po rasporedu gistro idu na 3 minuta.

19 je ta koja pokupi sve te putnike, i prakticno ona je velika ispomoc za 29 a i 31. U to se i mozes uveriti kada bi se provozao malo njom i video. Nema poente trpati vise trolejbusa na 29 i 41 vec ima sasvim dovoljno sta ces vise. Gledam i 29 i 41, krene jedan i pokupi sa Studentskog Trga, cim izadje sa stanice krece sledeci sta biste vise hteli. U spicevima normalno da to odudara zbog kolapsa i guzve.

Ako moze Vidikovac da ima 53 i 23 koje koriste sve iste stanice duz traze, moze onda i Konjarnik, Vracar, Uciteljsko Naselje, Lekino Brdo i ceo potez 300 da ima tih pisljivih 4 trolejbusa na 19. Gde cete vise, Banjica sa svoje 2 trolejbuske linije ima isti broj trolejbusa kao svih 4 trolejbuskih koje prolaze kroz Vracar.

па видиш, ја живим да потезу 25 и 25П и од почетка говорим да се 25П укине јер је непотребна линија, већ да се возила са ње искористе за неке битније линије, као и да се појача 25, јер овако дођу обе једна за другом, а после их нема по 10, 15 минута. а 41 сам споменуо зато што је поприлично попуњена линија. а и као што рече Дошљак, 29 и 41 треба појачати са зглобовима, не солаћинма, али 'ајде сад
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524837#p524837:3bf3p72b je napisao(la):
abrines » Sre Mar 14, 2018 9:45 pm[/url]":3bf3p72b]Једна дигресија везано за цимање тролејбуса. Електромотор има много веће убрзање од СУС мотора те мора да цима. Постоји начин да се то смањи такозваном PWM регулацијом а то је урављање мотором поворком дигиталних импулса. То имају CAF трамваји и зато пиште кад крећу због смањеног броја обртаја и постепено убрзавају. Могуће да су МАЗ инжењери изоставили ту могућност управљања због цене израде.

1. to nije digresija, digresija je rasprava o linijama za sta postoji tema, tako da + za vracanje na temu

2. imaju sigurno pwm ili neki jednostavniji sistem, zato sto znam da nekad bas fino krenu a nekad nas muckaju, tu je problem sto u mozgu vozaca fali nesto - osecaj za druge, on sedi i ne zna kako je ljudima koji stoje a tek koji nesto nose, a i razmislja u fazonu "ma boli me uvo po ceo dan vozim isto sta cu sad se cimam polako da vozim", a vrlo je verovatno da ih ovi odozgo stiskaju da sto brze obilaze krugove da bi bio veci takt
 
Nemam nista protiv necijeg misljenja, ali to je laz da je 19 beskorisna i ''penzionerska '' linija. 19 je sve samo ne penzionerska linija, toliko puno naselja koja su manja imaju vise linija do grada a problem je sto Konjarnik sa 30.000 stanovnika plus ceo potez 300 ima 31 i 19... Provozaj se i ti Djole u spicu sa trolejbusima, pa vidi kako je to kada se po 3/4 prate i svi su puni!

Neka komentarise ko sta hoce, ali nije fer da neko ko ne koristi neku liniju ili se vozi njom jednom u mesec dana prosipa price kako ovo kako ono, 19 je jako bitna! Ona je kao bypass za 31, prakticno kada 31 zakaze tu je 19. Usput 19 nikada nije prazna osim van spica, i ovih jadnih 4 vozila je sasvim opravdano itekako to ce ti reci Djole svi koji zive na ovom potezu, posto nisi ocigledno upucen u rad ovog poteza dobro jer da jesi znao bi koliko su sve linije korisne najvise za Vracar koji se gradi li gradi sve vise ljudi, a i sva usputna naselja se grade u mojoj ulici da znas se trenutno gradi 3 zgrade samo u mojoj ulici..

Vise puta se protezala ta prica da je 19 ovakva onakva, to sire samo ljudi kojima smeta sto potez 300 koji ionako ima jadan prevoz ima te dve jace linije ka gradu..

Vec sam kacio ovu sliku davno ali ovo cisto da ti sto hoce da ukidaju 19 vide..

Inace ako 41 i 29 treba da se pojacaju, ne mora to preko ledja 19, stvarno ne bi bilo fer. Prevoz je inace u haosu ali ako uskratis nesto jednome a das drugome opet si na istom i opet nece funkcionisati.
 
Зато сам ја за набавку нових зглобних тролејбуса пре свега. Генерално свуда у Београду где је то могуће требаљ пустити у саобраћај зглобна возила те сматрам да и приватнике и ГСП треба обавезати да у будуће купују само зглобна возила, изузев за линије где није могуће да прођу зглобна возила. Велики део линија које данас држе приватници су некада имале зглобна возила. Такође и трамваји, треба све Катице упарити а сваки Швајцарац да вуче приколицу.
 
Возио сам се и у највећем шпицу увек је 19 била празна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524837#p524837:1aymbved je napisao(la):
abrines » 14 Mar 2018 08:45 pm[/url]":1aymbved]Једна дигресија везано за цимање тролејбуса. Електромотор има много веће убрзање од СУС мотора те мора да цима. Постоји начин да се то смањи такозваном PWM регулацијом а то је урављање мотором поворком дигиталних импулса. То имају CAF трамваји и зато пиште кад крећу због смањеног броја обртаја и постепено убрзавају. Могуће да су МАЗ инжењери изоставили ту могућност управљања због цене израде.

Svi noviji BKMovi imaju čopere. Razlika između BKM i MAZ-a je u tome što prvi imaju IGBT a MAZ tiristore, ako je verovati članku sa vikipedije:
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0 ... _%D0%A2203

Система управления ТИСУ (Тиристорно-импульсная система управления)

Drugi je problem kako se impulsi mapiraju na nožnu komandu i koliko dajete slboodu kontrole vozaču. Ja sam probao one Solaris Torline 12 u Budimpešti (mislim da je bio trolino) i ako se dobro sećam iako sam naglo pritisnuo pedalu, on je ubrzavao dosta glatko, dok se to ne može reći za BKM, što se dobro sećamo kad su stigli.

Očito da vozači nisu navikli na vozilo, kao što tada nisu bili na BKM, pa je bilo isto veselo.

Ispravka: Zaboravio sam da još uvek imaju neke BKM-201, oni, kao i ZiU-Trolze imaju otpornički sistem i sinhrone motore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525284#p525284:148yadtz je napisao(la):
Djole Pevcanin » 16 Mar 2018 02:42 pm[/url]":148yadtz]Возио сам се и у највећем шпицу увек је 19 била празна.
Ovo sto si izjavio je prakticno nemoguce, osim ako si ubo jedan u milijardu. 19 nikako ne moze da bude prazna u spicu, sve trole su prepune od Terazije preko Vracara, pa ni 19 ne moze da bude prazna u tom vremenskom periodu. A i svojim ocima sam se milion puta uverio u to. Ideja o ukidanju 19 i nekom pojacanju drugih linija, koje su ionako ceste, je potpuno suluda iz vec obrazlozenih razloga, koje sam ja ranije pisao, a i nedavno Igorsimic.
 
Da stalno se proteze ta ideja o ukidanju 19 i obicno od ljudi koji nemaju pojma ili ne koriste ovaj potez i ne znaju karakteristike istog, ali su ljubomorni sto Konjarnik ima 2 a njihovo naselje 1 liniju do grada..

I 31 i 19 su i vise nego opravdane i glupo bi bilo da neko ko koristi 19 jednom godisnje '' kad mu naleti '' soli pamet onima koji se svaki dan guraju u njoj..
 
Имам ја колико год хоћеш линија до града и не, нисам луд, користио сам је у највећем могућем шпицу од Славије до Вера и увек ми је наилазила празна 19.
 
19 bi samo trebalo produžiti do vrha Ustaničke, mislim da bi već sada tamo negde mogla da se ubudži privremena okretnica za nju makar i kao okretnica 22 na Lekinom Brdu u nekim uličicama. Taman da lepo kupi ljude sa Slavije i Vračara koji idu na potez 300. Verujem da bi mreža u tom delu mogla da istrpi produžetak 19 za 500m. Mislim da bi to stvarno preporodilo haos na Ustaničkoj, a košta minimalno. Verovatno GSP i sada ima u magacinima žice da ovo uradi.
 
Dobra ideja, ali postavlja se pitanje kako prevazici guzve na Vracaru koje su zaista sve vece i vece i sve vise novih zgrada a putovanje u spicu od Trga do Vracara ( Macvanske ) traje i po 25 minuta a relacija se predje za 10 minuta kad nije guzva..

Ali najveci problem bi bio red voznje.. Ako se 19 produzi gore, ceo potez 300 bi presao na 19 koji ide na 15 minuta a za to vreme bi bilo dovoljno putnika da napuni dva zglobna.. GSP je u haosu vec sada i na vecini trolejbuskih linija vec sada treba pojacanje tako da ne verujem da bi oni mogli da dodaju jos par vozila na 19 a ako bi skinuli sa nekih jacih kao sto su 29 i 41 opet bi bila guzva na tim tako da svodi se na isto - kolaps. Najbolje bi bilo 77 produziti negde ovde da potez 300 dobije vezu sa centrom, Novim Bg., Uscem itd.. tako se ubije dve muve jednim udarcem i konacno bi 77 dobila svrhu posto pored frekventnih 28 i 40 ona je suvisna i beskorisna.
 
Ако се набави још зглобних тролејбуса 19 може да се укине.
 
Најлакше је укидати. Боље да се продужи.
 
Неће се то никад десити јер нема где да се убуџи окретница.
 
Vrh