Potez Kalemegdan Slavija

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

Вожд
Expert
Postovi: 5637
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6929
Pohvalio: 6589

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Pon Jul 17, 2017 10:33 pm

Вожд
Expert
Postovi: 5637
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6929
Pohvalio: 6589

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Pet Mar 16, 2018 3:18 am

DSC_0297.JPG
DSC_0297.JPG (278.07 KiB) Pogledano 3248 puta
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26351
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12454
Pohvalio: 5219

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Pet Mar 16, 2018 3:21 am

Proslava nekog praznika tipa 1 maj 9 maj
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Вожд
Expert
Postovi: 5637
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6929
Pohvalio: 6589

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Pet Mar 23, 2018 12:50 am

DSC_0015.JPG
DSC_0015.JPG (171.42 KiB) Pogledano 2939 puta
DSC_0011.JPG
DSC_0011.JPG (167.42 KiB) Pogledano 2939 puta
DSC_0009.JPG
DSC_0009.JPG (150.39 KiB) Pogledano 2939 puta
DSC_0014.JPG
DSC_0014.JPG (205.73 KiB) Pogledano 2939 puta
Pohvale za post: 3
Вожд
Expert
Postovi: 5637
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6929
Pohvalio: 6589

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Вожд » Čet Mar 29, 2018 11:48 pm

DSC_0267.JPG
DSC_0267.JPG (199.96 KiB) Pogledano 2721 puta
Pohvale za post: 3
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6120
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11008
Pohvalio: 25

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Zuma » Pet Mar 30, 2018 12:02 am

Pogledjte odnos širine trotoara i kolovoza! Stare slike nas ponovo i ponovo potsećaju da su automobili bukvalno uništili gradove kao mesto gde su pešaci dobrodošli izvan svog stana i radnog mesta. Mi smo ovde samo robovi i radna snaga, ako nam ulice više ne pripadaju. Mogu i lance da nam stave da bi faktičko stanje postalo vidljivo i na prvi pogled. Ne bi se puno promenilo.
Pohvale za post: 1
Kailan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 181
Pridružio se: Pon Avg 24, 2015 3:44 am
Kontakt:
Pohvaljen: 282
Pohvalio: 22

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Kailan » Pet Mar 30, 2018 3:09 am

аутомобили који су заменили коње и асфалт који је заменио балегом умрљане калдрме су ДОСЛОВНО ПОРОБИЛИ човечанство раније су градови БУКВАЛНО били места пуна зеленила, хигијене и чистоће. Били смо МНОГО СЛОБОДНИЈИ као кметови и радници током индустријске револуције а САДА СМО РОБОВИ јер су аутомобили нешто што постоји

зато цена квадрата по селима и планинама упорно расте јер људи ЈЕДВА ЧЕКАЈУ да скину ланце и побегну у природу да живе; још мало и никога неће преостати у ПОРОБЉЕНОМ БЕОГРАДУ јер НИКО НЕ ВОЛИ ДА ЖИВИ у местима са уским улицама и високом густином насељености, Њујорк и Токио само што нису пропали. Зато и Нови Београд има константан раст популације a не константан пад већ 20 година то МОРА да је истина јер ја то ВРЛО ДРАМАТИЧНО напишем а ако се неко усуди да се не сложи има да напишем есеј од 20000 речи са кружном логиком и позивањем на потпуно субјективне ставове као од бога дате константе универзума
“Underlying most arguments against the free market is a lack of belief in freedom itself.”
― Milton Friedman
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 26351
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12454
Pohvalio: 5219

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Pet Mar 30, 2018 8:19 am

Neslazem se cekam esej sela srbije sve praznija njujork sve puniji cijena kvadrata vracar vs nbg
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2310
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1494
Pohvalio: 1675

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Drakche » Pet Mar 30, 2018 9:18 am

Zuma » 29 Mar 2018 11:02 pm napisao:Pogledjte odnos širine trotoara i kolovoza! Stare slike nas ponovo i ponovo potsećaju da su automobili bukvalno uništili gradove ...


Utisak sa starih fotografija mi je da su trotoari bili siri, ali je bilo vise nego dovoljno mesta i za vozila, drvorede, sine.. danas mi sve deluje skuceno, bez obzira sto je to ta ista ulica, sa istom sirinom.. skoro kao nekakva opticka varka.
Mislim na Terazija, Kneza Milosa itd.
Pohvale za post: 1
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6120
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11008
Pohvalio: 25

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Zuma » Ned Apr 01, 2018 7:55 am

Još jedna sjajna slika vezana za to koliki deo grada danas pripada automobilima a koliki pešacima. Ovde se vidi kako je to nekada izgledalo na Terazijama.

Takođe, očigledno je da su Terazije regulisane i formirane kao neka vrsta malog trga, sa zelenilom, klupama i parkovskim stazama. Možda i od samog početka sa idejom da kasnije izađu na Terazijsku Terasu, tako da se ovaj parkovski deo poveže sa zelenilom na terasi? Svejedno, o ovome danas možemo samo da sanjamo. Čak i nam je i čitav "trg" nestao u uobičajenom procesu stalnog širenja kolovoza, pretvorivši se u običnu ulicu, doduše sa nešto širim trotoarima nego što se smatra da običnim pešacima danas pripada. I toliko su nas programirali kao bedne prosjake u ovoj podeli gradskog prostora da moram posebno da objašnjavam i ubeđujem ljude na Beobuildu (dakle ne investitore i političare) da je skoro šaljivo da na ogromnoj Slaviji samo zbog još jedne zgrade na parkingu trajno ostave svega 2 metra širine za pešake i smatraju da je to dovoljno, pri čemu čak i podzemni prolazi eto "nisu potrebni" baš na svakom ćošku. Ne bi li pešake spakovali na još manje mesta.

Terazijski trg.jpg
Pohvale za post: 2
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2310
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1494
Pohvalio: 1675

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Drakche » Ned Apr 01, 2018 9:09 am

Primetio sam, ako se ne varam, da su pojedinacne trake na kolovozu mahom presiroke - sire nego sto je potrebno, kao da su pravljene za velike kamione, koji tu i ne prolaze.

Jednom sam napravio eksperiment u 3D programu (izbrisam fajl nazalost) - uneo sam elemente starih Terazija na postojecu strukturu, tako da i vozaci i pesaci gube minimalno prostora, a da se vec na prvi pogled vidi da su to te Terazije kakve su nekada bile. Moze.
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6120
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11008
Pohvalio: 25

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Zuma » Ned Apr 01, 2018 9:26 am

Nešto kasnije ...

Terazije Beograd.jpg

Hotel Balkan.jpg

Kralja Milana ulica.jpg

"Javni saobraćaj" i pešaci. I ništa više.

Kralja Milana sa dvorom.jpg
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3571
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5232
Pohvalio: 3992

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bender Rodriguez » Ned Apr 01, 2018 5:21 pm

A sta je to sto Kralja Milana sada nema a sto bi dobila kad bi se ogranicila samo na JGP I interventna vozila? Ne racunajuci povremenu trubnjavu, kako to nekoga ugrozavaju automobili u Kralja Milana?

Istina, na par mesta bi trotoari mogli da su malo siri. Ali nije tu problem do manjka prostora, nego do bahatih seljoberskih lokala koji poizbacuju svoje stale pa zauzmu mesto za prolaz. Na preostalih 90% duzine ima mesta savrseno dovoljno.

Sto se tice uredjenosti, pa to je valjda jasno. Ako su ploce izvaljene, treba ih zameniti. Ako reklame ruze zgrade I okruzenje, otfikare se. Ako su fasade musave, okrece se. Ako su drveca postala preglomazna, potkresu se. Ne vidim kakve to veze ima sa automobilima I kakvu to stetu nekome nanosi jedna dodatna traka pored zute.

P.S.

Sto se tice povremenog jurcanja kroz ulicu, to ume nekad da iritira. Ali ni to nije nesto sto se ne moze resiti. Posadi se jedna patrola saobracajnih bumbara sa radarom na 6 meseci I lepo odere svakog ko pretera. Ili se jednostavno postave kamere.
Nema jurnjave, nema guzvi. I stoput je bolje I efikasnije od uvodjenja imbecilnih crvenih signala na svakih 20 metara I usporavanja celog saobracaja ukljucujuci I JGP.
Dakle za sve postoji resenje. Al prvo mora da se rascisti u glavi sta je problem I sta se uopste zeli.
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
Pohvale za post: 4
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1628
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1175
Pohvalio: 30

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod SRBO » Ned Apr 01, 2018 9:41 pm

У Краља Милана мора жута да се прошири возачи уопште неће ни да је користе јер ем је узана ем су разлокани одводи

Мада и даље није смејурија као Светогорска
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 879
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1909
Pohvalio: 1575

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bumbarevo brdo » Pon Apr 02, 2018 1:00 am

Bender Rodriguez » Ned Apr 01, 2018 4:21 pm napisao:A sta je to sto Kralja Milana sada nema a sto bi dobila kad bi se ogranicila samo na JGP I interventna vozila? Ne racunajuci povremenu trubnjavu, kako to nekoga ugrozavaju automobili u Kralja Milana?

Istina, na par mesta bi trotoari mogli da su malo siri. Ali nije tu problem do manjka prostora, nego do bahatih seljoberskih lokala koji poizbacuju svoje stale pa zauzmu mesto za prolaz. Na preostalih 90% duzine ima mesta savrseno dovoljno.

Sto se tice uredjenosti, pa to je valjda jasno. Ako su ploce izvaljene, treba ih zameniti. Ako reklame ruze zgrade I okruzenje, otfikare se. Ako su fasade musave, okrece se. Ako su drveca postala preglomazna, potkresu se. Ne vidim kakve to veze ima sa automobilima I kakvu to stetu nekome nanosi jedna dodatna traka pored zute.

P.S.

Sto se tice povremenog jurcanja kroz ulicu, to ume nekad da iritira. Ali ni to nije nesto sto se ne moze resiti. Posadi se jedna patrola saobracajnih bumbara sa radarom na 6 meseci I lepo odere svakog ko pretera. Ili se jednostavno postave kamere.
Nema jurnjave, nema guzvi. I stoput je bolje I efikasnije od uvodjenja imbecilnih crvenih signala na svakih 20 metara I usporavanja celog saobracaja ukljucujuci I JGP.
Dakle za sve postoji resenje. Al prvo mora da se rascisti u glavi sta je problem I sta se uopste zeli.

Tako je, bravo, svima satro smetaju kola, a svaki novi trotoar koji se dobije AUTOMATSKI se pretvori u bastu neke kafane, eno ga poslednji primer na tasmajdanu ispred crkve. Bruka da ni glavna strafta vise ne izgleda kao setaliste nego jedna velika kafana na otvorenom.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 4
neven_k
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Maj 12, 2015 11:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 527
Pohvalio: 202

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod neven_k » Pon Apr 02, 2018 1:08 am

Povecanje spratnosti objekata u centru cini situaciju na ulicama jos tezom. Prave kanjone bez sunca pune automobila....
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3571
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5232
Pohvalio: 3992

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bender Rodriguez » Pon Apr 02, 2018 1:14 am

Bumbarevo brdo napisao:Tako je, bravo, svima satro smetaju kola, a svaki novi trotoar koji se dobije AUTOMATSKI se pretvori u bastu neke kafane, eno ga poslednji primer na tasmajdanu ispred crkve. Bruka da ni glavna strafta vise ne izgleda kao setaliste nego jedna velika kafana na otvorenom.


Da lepo si to primetio i rekao, stalno neka kuknjava za više trotoara (što je u načelu ok ali ovde se najčešće pretvori u total džihad protiv automobila) da bi se na kraju sve što se oslobodi pretvorilo u debilne montažne štale. Takozvane ''bašte''... :D Nisam znao da je bašta kad se sedi u plastično-gumenoj kutiji na montažnoj metalnoj podlozi koja stoji na 30 cm od štrokavog kolovoza i tutnjećeg autobusa... :D
A u pešačkim zonama možda nema kolovoza al se zato sedi kao u kutiji sardina. Jer bože moj, gazda rešio da upakuje što više sard... mislim gostiju na kvadratni metar. Pa dobro šta, biće im malo tesno, bože moj. Nije kao da oni sad daju neke pare da sede tu pa da imaju pravo da očekuju nekakav komfor... :D

A tamo gde nema mesta baš za punokrvnu baštu uvek se nađe pokoji kvadrat za neku reklamu, tablu ili bilbord.

I za takve stvari mi oslobađamo trotoare. :roll:
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
Pohvale za post: 4
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6120
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11008
Pohvalio: 25

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Zuma » Pon Apr 02, 2018 3:06 am

Sem što to nema nikakve veze ni sa gazdama ni sa "narodom" nego sa gradskim vlastima koje propisuju pravila za korišćenje trotara i kontrolišu njihovo sprovođenje. Istim onim vlastima koji propisuju urbanističke uslove i visinska ograničenja za gradnju. Ili planiraju saobraćajnice. Ili naređuju inspekcijama i komunalnim policajcima. Pa tako nema veze ni sa investitorima. Nego SVE ima veza samo sa moralnim i političkim likom i delom onoga ko je zaseo u fotelju. Pa bi od suštinskog značaja za Srbiju bilo najzad prestati sa dimnim zavesama i spominjanjem "naroda" i njegovih osobina. Koju politiku sprovodi veliki šef? To je sve što bi trebalo da vas u početku zanima.
Pohvale za post: 4
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2310
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1494
Pohvalio: 1675

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Drakche » Pon Apr 02, 2018 8:54 am

Bender Rodriguez » 01 Apr 2018 04:21 pm napisao:Dakle za sve postoji resenje. Al prvo mora da se rascisti u glavi sta je problem I sta se uopste zeli.


Trazi se nacin da se Terazijama vrati stari izgled ili priblizno, a sta ti zelis? Kapiram da ti je ok kako jeste, uz neke kozmeticke promene i ostriju kontrolu saobracaja (?).
Sto je legitiman stav, samo sto su ti argumenti vise napadacki, nego sto vode do nekog zakljucka o tome sta ti zelis.

Mislim da nije cilj da se smanji prostor vozilima i poveca pesacka zona per se, vec da se stvori jedna lepsa, sira slika toga kako bi Terazije (orgranicicu se samo na Terazije) trebale da izgledaju. Trenutni izgled je koncept iz sredine 20og veka.

Nisam za potpuno ukidalje automobila (ima i to svojih cari), samo sto ne kupujem ovo razmisljanje: "necemo sire pesacke povrsine, jer ce seljoberi postaviti 'baste' sa stolovima". Onda nam nigde ne trebaju pesacke zone.
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10928
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8693
Pohvalio: 1976

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod stf » Pon Apr 02, 2018 9:12 am

Ја са друге стране не разумем оне који се залажу за пешачке површине али воде хајку на баште кафића ... стичем утисак да би најрадије видели пешачке улице без ичега.

Људи, то су мртве улице. У њима нема живота. Сећамо се сви трансфера бочних улица око Кнеза из саобраћајних у пешачке. Онај период у коме су оне биле већ пешачке али без башти кафића. Биле су сабласно празне. Језиве. Град духова. И како су се поставиле баште кафића, тако је живот у њима избујао. Данас су једнако живе као и сам Кнез.

Као што је Родригез за контролу саобраћаја уместо његовог укидања, тако сам ја за контролу угоститеља. потребно је само контролисати угоститеље на баште не шире изван прописаних и обележених линија које су добили према пројекту.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6045
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5139
Pohvalio: 13096

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Дошљак » Pon Apr 02, 2018 9:41 am

У суштини све треба контролисати и довести у неки ред, и саобраћај и објекте на тротоарима (баште, рекламе, фрижидере, штандове и тд.).
Bumbarevo brdo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 879
Pridružio se: Sre Jun 01, 2016 2:59 pm
Lokacija: NBG
Kontakt:
Pohvaljen: 1909
Pohvalio: 1575

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bumbarevo brdo » Pon Apr 02, 2018 10:00 am

stf » Pon Apr 02, 2018 8:12 am napisao:...потребно је само контролисати угоститеље на баште не шире изван прописаних и обележених линија које су добили према пројекту.

A po projektu u knezu su dobili toliko da obican setac vise ne moze normalno da prodje. :bash: :bash: :bash:
Znaci, zuma je potpuno u pravu, kriva je vlast koja zajedno sa vlasnicima i ima najvise koristi od toga.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!

Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!

НапрДНО - до победе - алек муслиу.
Pohvale za post: 4
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3571
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5232
Pohvalio: 3992

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Bender Rodriguez » Pon Apr 02, 2018 10:27 am

Drakche,

Pričamo o dve različite stvari. Ti si za vraćanje starog izgleda Terazijama a ja sam za ostavljanje saobraćaja u Kralja Milana. Nijedno od ta dva ne isključuje ono drugo.

Što se tiče bašti, neki opet počinju da brkaju teze i izvrću reči. Kralja Milana je bila živa ulica i pre nego što su razni Solunci, picerije, Avijatičari i slični poizbacivali svoje stolove i štale na trotoar. To što ne želim da gledam štrokave, montažne plastično-gumene kutije tik pored kolovoza a nasred trotoara, ne znači da sam za potpunu zabranu bilo kakvog sadržaja na ulicama. Samo što za sve postoji vreme, mesto i odogovarajući način.

Trotoari i javne površine u ulicama ne služe da seljoberi postave svoje štale, reklame i table. Oni prvenstveno služe za kretanje pešaka. Pa tek onda za sve ostalo. Što znači da u ulicama sa saobraćajem prioritet moraju da imaju pešački tokovi i njihovo neometano kretanje, pa tek onda dolazi sve ostalo. Što znači neće pešaci da se prilagođavaju Soluncu i Avijatičaru, nego će Solunac i Avijatičar da se prilagode pešacima. Ako im se to ne sviđa, nek traže drugu lokaciju. Živela je ulica pre njih i živeće opet. Isto važi i za sve ostale ulice, pošto je problem s baštama i reklamama koje uzurpiraju površine nešto što podjednako muči ceo grad, od Mladenovca pa sve do Kneza. Došlo se dotle da se svi prijatno iznenađujemo i radujemo kad god naletimo na trotoar koji je širi od 3 metra, posebno u centru. To nije normalno, to je bolesno. To je znak ozbiljnog problema i strašnog licemerja prema svim ljudima koji daju pare za društvo i državu. Daju se pare da bi te neko tretirao kao stoku.

A što se tiče mog komentara o baštama u pešačkim zonama, nigde nisam rekao da one ne treba da imaju bašte. Samo kažem da je smešno koliko se povlađuje vlasnicima tih bašti, jer 70% njih napravi najobičnije plastične podijume na koje natrpavaju ljude kao sardine. Sad, da je to živo, jeste. Da je bolje nego prazna ulica, jeste. Samo što bi moglo malo više reda da se uvede u sve to. I naravno sve to što pričam se odnosi na one kafiće koji imaju dozvole. A takvih je zapravo jako jako malo. Koliko njih otima te površine bez adekvatnih dozvola, da i ne pričam. Znači neko uzurpira javnu površinu koju svi plaćamo da bi ostvarivao profit koja pritom čak ni ne vidi gradskog budžeta nego ide direktno njemu u džep. I to je kao normalno? I takve kao treba da pustim na miru? Zašto?

P.S.
''Život'' na ulici jeste dobra stvar, samo što kao i sve u univerzumu, i on ima svoju meru. Šta se dešava kad se ulica napuni s previše ''života'' vidi se leti u Knez Mihailovoj, koja postaje kao zakrčeni vašar, zato što nema ko da izreguliše šta i ko sve u njoj sme da se postavi. Tako da ključna reč u svemu, pa i u ovome je - mera.
Treba vam grad za izdavanje?
Pogledajte naš bogat asortiman ulica, kolovoza, parkova, javnih prostora, stanova, fasada, haustora... za izdavanje ili prodaju!
Pozovite odmah 0800 - R E N T A G R A D ili posetite naš sajt i uverite se i sami zašto Beograd važi za top vašarište i buvljak kontinenta, a i šire!
Pohvale za post: 3
SRBO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1628
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1175
Pohvalio: 30

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod SRBO » Pon Apr 02, 2018 9:03 pm

Проблем је што објекти морају да имају већи капацитет, па су виши, а да би инфраструктура опслужила мора да се прошири, а да се прошири потребно је масовно померање грађевинских линија што аутоматски искључује најлакши начин повећања објекта, што значи да се ишта уради како треба морају старе зграде да иду, а већина би се пре бацила у машину за млевење меса него да то ураде.

А баште имају лако решење - новим системом планирања постојали би посебни делови тротоара који су шири где је тачно дефинисан простор за баштицу - сви срећни

Што се све своди на коначан проблем - требају се паре - те морамо да се задовољимо кањонима од улица као привремено решење
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6120
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11008
Pohvalio: 25

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Zuma » Pon Apr 02, 2018 9:55 pm

Početak rešenja leži u tome da svi prihvate elementarnu istinu da su visine zgrada i širine ulice međusobno povezane. Pa širina ulica stavlja limit na dozvoljenu visinu zgrada. Odnosno mora postojati ograničenje visine u starom delu grada. Infrastruktura podržava tačno određenu gustinu stanovanja i ni malo više od toga. Kršenje tog opšteg principa je znak korupcije, odnosno toga da vlasti posmatraju grad kao sredstvo za lično bogaćenje, umesto da sebe vide samo kao upravljače koji slede neumoljivu logiku osnovnih urbanih parametara nekog dela grada. Iz istog pristupa gradu, dakle kao mašini za pravljenje pare, umesto kao servis ljudima koju tu žive, proizilazi i tretman zauzeća trotara. Trotoari bi trebali biti prvenstveno namenjeni pešacima, ali pošto pešeci ne plaćaju zauzeće prostora, a kafane i lokali plaćaju, vlasti pešake potiskuju gde god mogu. Tako da se opet stvar svodi samo na politiku, ili recimo na političku filozofiju vladajuće grupe.

Ukratko, kako će Beograd ubuduće izgledati ISKLJUČIVO ZAVISI od toga koliko je u javnosti široko raširena svest, nivo znanja i sposobnost da uvek prepoznaju ideološko-političko-finansijsku osnovu svih gradskih politika. Urbanizam je tu sekundaran. To je struka koja daje sasvim jasna uputstva, i kad bi se sledila samo ona, problema ne bi bilo. Problem je međutim što osnovnu filozofiju odnosa prema gradu UVEK diktira samo vladajuća grupa, ne struka ili "narod" ili "kultura", pa je u osnovi sve to irelevantno ako se uvek ne krene od politike.
Pohvale za post: 2

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: direktor i 6 gosta