Šta je novo?

Crna Gora

Bili nekad letovi JAT-a za Ivangrad i Žabljak...
ClDl13fVAAAPEeR.jpg:large
 
Naravno da se otvaraju baze svuda blizu Srbije. Sve je isto kao i 1941.

Samo što ovoga puta nema Engleza da nas uvuku u krvoproliće. Mi ćemo isto kao i tad ipak popustiti i pristupiti paktu. Treba sagledati realno stanjue a ne kukati što su nas bombardovali. Pa mi celu svoju istoriju pišamo uz vetar a u školama se vrši agitacija retardiranbim MILITANTNIM parolama "Bolje rat nego pakt". EJ, razmislite malo. Da li imate decu? Da li biste voleli da vam deca ginu u ratovima za nečiji tuđi interes? Da ostajete bez imovine pod bombama? I u logorima? Zašto mi Srbi moramo da guramo svoj nos u apsolutno svako s...nje koje se desi u Evropi? Pa mi se prvi trpamo da negde ratujemo i busamo se, a svi nas živi gaze! Ako je NATO svuda oko nas naravno da ćemo i mi u NATO! Pogledajte Vijetnam, oni su trpeli skoro 10 godina američku KOPNENU invaziju a sad više vole Amerikance nego ovi dole na Kosovu! To se zove PRAGMATIČNOSt, a to - on topic - imaju i Crnogorci. Samo mi nešto mrsimo, dok nas ne sastave sa zemljom. A vi gledajte da sačuvate to što imate, a ne baljezgarije iz udžbenika istorije koje uređuju militantni agitatori.

Bolje pakt nego rat!
 
Žabljak je imao neki travnati aerodrom ili bolje reći pistu gde su sletali manje elisni avioni tog doba. Sigurno Karavela nije išla tamo. Ali tadašnji propisi su bili mnogo opušteniji u pogledu toga šta se moglo smatrati za putnički aerodrom a šta ne.
 
Crnogorski premijer Duško Marković :
"Mislim da imamo dobru vest. Kad smo pokrenuli priču o auto-putu, to je bio razlog za oponiranje.
Bila je kvalifikacija da je to put iz nigde u nigde. Na to nas danas podstiču MMF i Svetska banka, od
toga vide benefite za ekonomiju. Srbija će ovih dana potpisati ugovor sa CRBC o finansiranju cele
dužine autoputa kroz Srbiju do Boljara", rekao je Marković u parlamentu tokom "premijerskog sata".

Najavio je da će se sastati sa predsednikom kompanije CRBC i rukovodstvom Eksim banke, koji će
podstaći nastavak daljih radova na deonici prema Andrijevici i Boljarima. . . .
https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1372050
 
Ko se ugradio nebitno, kad ce se isplatiti takodje, ali evo sad skoro covjek poginu na prostoru izmedju granica dok je cekao u parkiranom kamionu kolonu, izasao iz automobila da vidi sta je guzva ili tako nesto i stijena se odlomila i pravo na njega... Takvih smrti je bilo vise, pa one ogromne poplave kroz kanjon, stijene na tom medjugranicnom dijelu i onda sve do Prijepolja zna ih bit i to velikih, sjecam se uvece naletim na ogromnu sto bi pola auta slomila ali xenoni i pazljiva voznja i izbjegne se, pa krava na sred magistralnog puta u mrklom mraku uvece. Ti zivoti vrijede pa eto neka bude isplativo za 100 godina ipak ce tada biti mozda ziv necij sin ko nebi bio da nema puta, a lopova ce vazda bit, da nema autoputa nedje drugo bi se nakrali... Sto ne znaci da se ne treba boriti protiv njih i korupcije ali ipak vidim korist autoputa nasuprot nekih, plus meni licno znaci pa sam malo subjektivan.
 
Opa ja mislio oni uginuli kako uzese ovaj avion
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rIC6vPdzcsE[/youtube]
 
Molim vas da mi neko objasni kako ce se spajati stubovi na mostu Moracica i dali je to spajanje pocelo i kad se ocekuje da se most spoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557526#p557526:2k14mko8 je napisao(la):
zoranuro » Pon Avg 06, 2018 2:52 pm[/url]":2k14mko8]Molim vas da mi neko objasni kako ce se spajati stubovi na mostu Moracica i dali je to spajanje pocelo i kad se ocekuje da se most spoji.
HYTpop4.jpg

Spajanje je trebalo da počne još u martu, ali je zbog nekih problema počelo tek u julu, a trebalo bi da bude završeno početkom naredne godine. Spaja se kao što vidite na slici, dodaje se segment po segment dok se ne spoji sa drugim stubom. Ima tu dosta posla.
 
Pozdrav svima na forumu.
Zašto se ovde uopšte spominje most Moracica i Crna Gora, kad to nije deo našeg koridora u Srbiji? Sumnjam da crnogorci imaju forum u kome raspravljaju o našim deonicama na E-763.
Samo skrećemo sa teme baveći se tamo nekim mostovima u C.G.
Ne želim nikog da vredjam, ali mislim da sam u pravu.
 
Nisi, u sustini ti je samo malo ispran mozak od strane medija zadnjih dana. Naslov je koridor 11 a to je imaginarni koridor koji povezuje nasu stranu sa lukom Bar.
 
slaninar":2zhzqh7d je napisao(la):
Pozdrav svima na forumu.
Zašto se ovde uopšte spominje most Moracica i Crna Gora, kad to nije deo našeg koridora u Srbiji? Sumnjam da crnogorci imaju forum u kome raspravljaju o našim deonicama na E-763.
Samo skrećemo sa teme baveći se tamo nekim mostovima u C.G.
Ne želim nikog da vredjam, ali mislim da sam u pravu.

Mislim da uopste nisi u pravu! :grand:
Kao prvo to je deonica u Crnoj Gori koja se fizicki nastavlja na deonicu u Srbiji!
Kao drugoto je isti auto put, bez obzira kojim teritorijam u politickom smislu prolazi!
Kao trece "za budele su granice, a za pametne su mostovi"! Kaze stara mudrost!
Kao cetvrto ako ste vec veliki nacionalisti, morate znati da i sa jedne i sa druge strane zivi isti narod!, a i da je i razlicit, to nista ne menja!
Kao peto to sto Djukanovic i ostali imbecili sprovode i odradjuju americke i anglosaksonske geopoliticke interese, to ne znaci da i narod stoji iza toga! Savrseno je nama jasno koliko je rasrbljavanje na delu u zvanicnoj politici CG! :rant: Ne mrzite vi vise tu vlast od nas ovde koji ih trpimo, al o tome nekom drugom prilikom! Ne zelim trovati ovaj forum politikom!

Podji te od sebe, pa po toj logici, samo zamislite recimo da Hrvati ne treba da prave auto put dalje od Sl Broda ili Slovenci dalje ka jugu od Novog Mesta! ...
Molim vas ne budi te toliko ograniceni, pa pocnite razmisljati zar nije dobro da maznemo novac za tranzit ljudima koji idu iz Turske u BiH ili Albancima kad idu na jug itd! Prestani te se poistovecivati sa politicarima, koji su uglavnom ograniceni ili im je iskljucivo licni interes krug delovanja! :bash: :bash: :bash: :notok:
 
Nešto razmišljam....Crna Gora je posle velikog truda 2006. izdejstvovala, na mišiće, nezavisnost od mračne gubernije Srbije.

Deceniju i više kasnije ta ista država troši 50% svog godišnjeg BDP (!) na gradnju autoputa ka državi od koje je htela (sa pravom) da se odvoji i uspela u tome.

Ne verujem da je ijedna država, ijedna vlast u istoriji uložila polovinu godišnjeg BDP-a u gradnju jednog jedinog infrastrukturnog projekta. Možda jedino Enver Hodža u bunkere. U svakom slučaju, to je isto kao kada bi Srbija u neki autoput ili sličan projekat uložila 20 milijardi evra. Ovaj projekat je prevelik zalogaj za CG koja je svoju ekonomiju bazirala na turizmu gde inače nemaju ama baš nikakvu strategiju. Crnogorsko primorje je pretrpano vilama, palatama, ogromnim kompleksima, buka grmi iz lokala a krimosi se kokaju na svakom koraku, i to ne u Podgorici nego baš u tim turističkim mestima. Ovakva Crna Gora u konkurenciji Hrvatske, Grčke, pa i Albanije nema nikakve šanse da se ozbiljnije razvije od turizma.

Da bi se ovaj autoput monetizovao, morali bi pored turističke strategije i povećanja bezbednosti i javnog reda i mira, da privuku i transportne kompanije kompanije. Ali tu opet imaju problem. Kpaciteti Luke Bar su upitni, kao i potrebe transportnih kompanija da uopšte idu ovom rutom, kada luke u okolnim zemljama sa mnogo većim kapacitetom i ostvarenim pretovarom vode veliku bitku za svaki brod.

Crna Gora će se uvaliti u velika g... ovim projektom, koji suštinski ništa neće promeniti. Oni koji su do sada išli u Grčku i Hrvatsku, što na letovanje što da preuzmu ili ostave robu, će i dalje nastaviti da idu u Grčku i Hrvatsku. Broj vozila se u odnosu na danas neće bitnije povećati. A ostaće bez para za gradnju druge bitne infrastrukture - autoputa ka BiH i Albaniji, proširenje luke itd.
 
@tragac Odvajanje CG je posao koji je odradila Americka administracija! To ama bas nema nikakve veze ni sa narodon CG ni sa Srbijom! Pravoslavni narod na ovim prostorima je gledano iz zapadnog ugla, pre svega Engleskog i Americkog, pro Ruski orijentisan! I to je razlog zasto po njima taj faktor treba oslabiti, a druge uspostaviti i podrzati na ustrb Srpskog naroda!
Sva filozofija je tu, sto se tice geopolitike! Vlast u CG je samo izvrsitelj toga koja ce u odredjenom momentu biti pustena niz vodu...
Sto se tice putva i novca.. Nazalost i to se mora gledati u tom kontekstu! Ako gledate prihod od naplate putarine na buducem auto putu, naravno da taj auto put nema nikakve sanse da bude rentabilan! Ali ni u Hrvatskoj i pored onakvih cena naplate "Dalmatina" nije isplativa, ako samo gledamo putarinu! Medjutim ako Hrvatska od turizma zaradi za sezonu vise od 15 milijardi dolara, pa nemoj da mi neko kaze da bi mogli i blizu tog novca zaraditi bez auto puta, pa ma koliko god da ima aerodroma na obali! Dakle u sirem smislu taj auto put je kad je turizam u pitanju u Cg od vitalnog interesa i bice ite kako isplatljiv! Pogotovo sto Cg preferira da postane turisticki visoko razvijena destinacija! Pogotovo sto joj gravitiraju turisti iz istocne Evrope! Srbija treba tu samo da kupi kajmak od tranzita! Potpuno sam svestan da kratkorocno je to krvarenje, ali dugorocno bez tog se jednostavno ne moze...
Sto se tice luke Bar licno mislim da je to sekundarna stvar, pogotovo sto znam koliko je limitirana ta luka, ali ni to nije zanemarivo! Potpuno se slazem sa tobom...
 
Oni su sa divljom gradnjom već dobrano upropastili svoje izglede da ikad privuku veći broj turista. Realno ni more im nije ništa specijalno, unutrašnjost zemlje je lepša, ali jedini turistički "proizvod" koji privlači širokenarodne mase su more i veliki gradovi. Velike gradove nemaju, a ono malo mora im je zazidano i njime špartaju sumnjivi tipovi na velikimjahtama,haos i kriminal su na svakom ćošku, tu su problemi sa vodom, kanalizacijom, parkingom, malim kapacitetom ulica uz obalu...te stvari čak i Albanija ubrzano rešava.
 
Igore u pravu si, nije mi bilo u cilju da ubacujem politiku u ovaj forum, pošto sam ograničen.Tema je ipak autoput Beograd -Požega(trenutno).
 
Vrh