Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531607#p531607:3k0kaony je napisao(la):
astrodule » Čet Apr 12, 2018 3:16 pm[/url]":3k0kaony]Bolje se navikavajte da vozite po kolovozu i na autobuse.

Em kršite zakon vozeći po trotoaru, em treba vozače navikavati na bicikliste na kolovozu.
Osim ako se zakon nije menjao u poslednjih 5 godina, po onome što ja znam, bicikli smeju da voze i po trotoaru. Posebno ako ne postoji bezbedna alternativa, ili označena staza. Zakon kaže da je trotoar površina namenjena kretanju pešaka, na koju ne smeju motorna vozila. Ali ne kaže ''namenjena isključivo kretanju pešaka'', tako da bicikl, koji s druge strane nije ni motorno vozilo, sme na njega uz pešake. Uz napomenu da pešaci na trotoaru imaju najveći prioritet.

Ja sam od onih koji vole da se drže trotoara u ulicama gde kolovoz ima više od ukupno tri trake (od jednog ivičnjaka do drugog). Jednostavno ne volim osećaj kad vozilo prolazi pored mene pri nekim većim brzinama i to u situacijama gde ima previše faktora na koje moram da pazim, a tako je upravo u prometnim ulicama. Draže mi je da idem lagano po trotoaru i da sačekam da me pešak pusti, pa kolko god mu trebalo za to... nego da izlazim na kolovoz ako ne moram.
Zato nikad neću koristiti ni onu ''stazu'' što ide od Autokomande do Banjice, ono obojeno parče asfalta. To ostavljam ovima iz gradskih institucija, nek se oni igraju s glavom i s autobusom koji tutnji pored nje. Ili neka prave pristojne staze, ili nek ih ne prave uopšte. Al ozbiljno. Bolje i guranje po trotoarima nego neka ''rešenja'' koja su oni implementirali.
 
Tako je. To je prilično nedorečeno, ali mislim da piše negde da na trotoaru mogu da voze bicikle osobe mlađe od 12 godina.

Nije vožnja po ulici neki preveliki bauk. Doduše, kada se setim nekim vožnji kada sam bio mlađi - pitam se gde mi je pamet bila.

Sada nemam nikakvih problema ni po Karađorđevoj da vozim.
 
Ne znam, evo sad bacih pogled i nisam našao ništa oko toga za 12 godina u kontekstu trotoara. Našao sam da dete mlađe od 12 godina ne sme bajsem na otvoreni put. Ali nisam našao nišza vezano za bajs na trotoarima.

Elem, kako kome odgovara. Kome ne smeta kolovoz, njemu je još bolje, jer može da bira brže pravce. Ko pak više voli trotoar, on će da proguta te neke žrtve koje mora da podnese.

A što se tiče teme i ove staze u Višnjičkoj, naravno da se slažem sa svima da je trebalo da se napravi pored ulice. I premda sam svestan da sve to košta i iziskuje neke pare, vreme i papirologiju, nije to gradnja Kejp Kenedija... Ali avaj, naši ne bi bili naši kad ne bi stalno gledali kako da nešto ućare i smandrljaju... :roll:

vucko":2xcvq45h je napisao(la):
https://saobracajnakamera.wordpress.com/2015/09/10/da-li-biciklisti-mogu-da-voze-trotoarom-i-ostale-nedoumice/

Ispada da ne smeš. A čak i kada imaš stazu automobili je zakrče kao u Ruzveltovoj pa nikom ništa.
Ne slažem se. Lepo kaže ''trotoar je prvenstveno za pešake'' (uz prethodno podrazumevanje da motorno vozilo nema šta da traži na njemu ni pod kakvim okolnostima). Prvenstveno nije isto što i isključivo.
S druge strane, reč ''isključivo'' je upotrebljena u kontekstu bici staze, da je to staza namenjena isključivo biciklima.
Što na kraju znači da biciklisti smeju na trotoar uz davanje prednosti pešacima, ali da pešaci ne smeju na bici staze.

Na kraju krajeva, ja nikad nisam čuo da je neko kažnjen ili makar opopmenut što je vozio bicikl na trotoaru. Nije to debata ranga ''dal je vozač ostavio auto na kolovozu na 2 ili na 4 minuta'' tj dal se zaustavio ili parkirao, pa da bude dilema i rasprava oko toga ko je kako merio. Nego otkako postoje bicikli u Srbiji, voze se po trotoarima i ne znam da je iko ikad, a posebno nadležni, to shvatao kao neki prekršaj.
 
Pomešao sam više stvari

Član 88.

Dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima.

Izuzetno u pešačkoj zoni, zoni usporenog saobraćaja, zoni „30”, zoni škole i nekategorisanom putu, biciklom može upravljati i dete sa navršenih devet godina.

Izuzetno u pešačkoj zoni i zoni usporenog saobraćaja, biciklom može da upravlja i dete mlađe od devet godina ako je pod nadzorom lica starijeg od 16 godina.
 
U gradskoj nadležnosti su gradske biciklističke staze i za sada usko centralne kako tako se i stvaraju, povezuju
a one ka obodu grada još uvek ni jedan metar


Kad vec pravimo skupe moderne po desetinu metara široke puteve, izmedju gradova i naselja (da ne spominjem koridore)
zašto se ti putevi ne naprave i za 50 cm šire i iza bankine kad vec dajemo tolke silne pare za nj.
kako bi bili korisni i upotrebljivi za biciklste koj jesu ravnopravni učesnici saobracaja ? :roll:

Zbog brzine kretanja izopšteni su na osnovu kategorije puta a mogli bi i da ga biciklisti koriste iza te bankine
te ispada da na najvišljem nivou vode anti biskklističu borbu namernim uskracivanjem tih 50 cm
 
Приоритет би требао бити Европска рута бр.6: Батајнички друм-Цара Душана и спајање Дорћола са Панчевачким мостом.
 
To bi zaista bilo lepo da urade. Mnogo biciklista tuda ide. Štaviše, sve do Pančeva bi trebalo srediti jer zvanična ruta posle mosta vodi na nasip po kome nije baš najudobnije voziti (naročito natovaren)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Duž gotovo ravnog Batajnickog puta
sjedne strane je široki zemljani - kolski put a sa druge postoji pešačka staza

Oba su na pojedinim mestima zbog NEbrige i nemara nadležnih na nekim delovima zarasli i propali toliko da je nemoguce proći ni peške , a ponegde se i ne vide više.... Dobrim j delom još uvek postoji u raznim oblicima pešačka staza

Sobzirom da se pešačka staza malo koristi ,
samim njenim vracanjem u funkciju , dobili bi smo lepu i dugačku biciklističku stazu od Pupinovog mosta do Bataje

Evo google sličie koje to konkretno i prikazuju
 
Boca borac za bicikle u bataji neka pare za visnjicku prebace za bataju
 
I Blic prenosi tu vest
,, ...Nabavka bi trebalo da bude raspisana u aprilu ili maju, dok će ugovor biti zaključen tokom juna ili jula.
Inače, odluka da se pristupi planiranju izgradnje staze na relaciji Novi Sad-Beograd
doneta je na zajedničkoj sednici vlada Srbije i Vojvodine u oktobru prošle godine.... ,,
https://www.blic.rs/vesti/beograd/u-pla ... da/vw3xnhl

Gde je Beogradski tender za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju ove staze ? :roll:

U stvarnosti šta je ovo , još jedna šarena laža ili istina ? :roll:
 
Verovatno je laž i manipulisanje javnošću, što je sramno, kao i većina stvari koje vlast radi. Ako je pak istina, onda je to ludilo, uzimajući u obzir koji sve delovi Beograda i Novog Sada nemaju biciklističke staze, a prostora za izgradnju uglavnom ima.
 
Suludo je graditi biciklističku stazu između Beograda i Novog Sada jer na tom potezu ima malo biciklističkog saobraćaja. Uglavnom se sve svodi na turiste koji putuju euro velo rutom. Takva staza bi koštala milione i milione a ne bi donela veliki efekat. Jednostavnije bi bilo obeležiti metar od ivice kolovoza u oba pravca na novosadskom putu i staviti dosta signalizacije koja vozačima skreće pažnju na bicikliste i samo u nekim mestima izgraditi staze i ispeglati raskrnice gde treba.
 
Ту стазу бих волео више и од метроа у Београду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532261#p532261:3p0gf7ge je napisao(la):
Biciklistkinja » Ned Apr 15, 2018 7:57 pm[/url]":3p0gf7ge]Suludo je graditi biciklističku stazu između Beograda i Novog Sada jer na tom potezu ima malo biciklističkog saobraćaja. Uglavnom se sve svodi na turiste koji putuju euro velo rutom. Takva staza bi koštala milione i milione a ne bi donela veliki efekat. Jednostavnije bi bilo obeležiti metar od ivice kolovoza u oba pravca na novosadskom putu i staviti dosta signalizacije koja vozačima skreće pažnju na bicikliste i samo u nekim mestima izgraditi staze i ispeglati raskrnice gde treba.
To što kažeš stoji ali imaj u vidu da se staza verovatno ne pravi sa idejom da će da se koristi samo za relaciju BG - NS, kojom bi išlo samo par desetina hardcore biciklista i par turista kroz Evropu. Nego je verovatno neka generalna ideja da bi ona služila i za kraće razdaljine, da bi je koristili stanovnici naselja na putu od BG do NS. Recimo rekreativac iz BG koji bi da ide do Batajnice i nazad jer mu je vrtenje u krug po Adi malo dosadilo (npr ja i svaki drugi aktivni biciklista koga znam :mrgreen: ). Ili neko iz Stare Pazove ko treba nešto da obavi u Inđiji pa umesto da ide kolima, ode lepo bajsem bez bojazni da će da završi ko fleka ako bi išao putem (kolovozom).

Dalje, kad bi se napravila takva staza, to bi uticalo na lokalne vlasti svih naselja duž nje da izgrade još takve infrastrukture. Jednostavno bio bi to veliki korak napred u promociji biciklizma i inspiracija da se pravi još staza, pa makar i lokalnog karaktera. Ili za povezivanje naselja. Evo npr sad gledam, od jedne Inđije do Stare Pazove ima 8 km. To je ništa. Bajsem se pređe za 15 minuta. A nije ni skupo da se napravi. Istina, morala bi tu da se uradi papirologija, ali nije sad neki projekat bog zna šta. I tako svako mesto napravi po 10ak km oko sebe i za 10 godina pola Srema dostupno biciklom. Milina. Evo gledam, prosečna razdaljina između većih naselja duž autoputa (SP, NP, Inđija, Beška...) i jeste baš oko 10ak km. Idealno za svakodnevna putovanja biciklom. Dakle ne samo rekreativno, nego generalno, kao brza a prijatna alternativa autu ili autobusu.

Razumem skepticizam (mislim na ideju, ne komentarišem sad političare i njihova obećanja, oni su priča za sebe), i meni je prva reakcija bila ''pa dobro ali šta će nam tako nešto?'' Međutim sad kad pogledam širu sliku shvatam koliko bi to moglo da pomogne celom tom ''regionu''. A i uopšte - biciklizmu u Srbiji i njegovoj promociji. :)
 
A može i ovako nekako

DIlN6KuXYAA35Ll.jpg
 
Za tu stazu ce vjerovatno izmusti neke pare od evrope samo neka se radi ali promisljeno
 
Bender Rodriguez wrote:
...jednostavno bio bi to veliki korak napred u promociji biciklizma i inspiracija da se pravi još staza, pa makar i lokalnog karaktera.
Ili za povezivanje naselja.
Evo npr sad gledam, od jedne Inđije do Stare Pazove ima 8 km. To je ništa. Bajsem se pređe za 15 minuta.
A nije ni skupo da se napravi.
Istina, morala bi tu da se uradi papirologija, ali nije sad neki projekat bog zna šta.
I tako svako mesto napravi po 10ak km oko sebe i za 10 godina pola Srema dostupno biciklom. Milina....
+1 :)

Upravo to ,
sve je tako bilizu ali zbog izuzetno opasnog saobracaja, prepunog kamionona, autobusa , šlepera pa i šlepera sa prikolicom
čini gotovo nemogucu misiju , da se taj kratak put od 15tak min.predje i umesto sa zadovoljstvom, skopčan je sa opasnosću po život

Vrlo je opasno a ostetio sam to da na Batajničkom putu dok vozim bicikl kolovozom pretekne me kamion sa prilkolicim
ne samo što me zanese sabijeni vazduh od kamiona
vec i prikolica malo ,,šanata,, zanosi se , dal od ne pravilno rasporedjenog tereta ili od rupa na putu
u svakom slučaju pretrnem - sledim se, kad je osetim na desetak cm od mene kako prikolica sa kamionom proleti 60 km i više na sat

Ko bi poželeo sam ilu društvu sa čl. porodice ili prijateljima da toliko rizikuje
Ada , NBgd, S.Promenada svim naseljima je ne samo da je daleko nego i opasno bicklom dopreti do neke staze
Nije problem staviti jedan bicikl u kola i otici do bezbedne staze ali 3 i više kom. , u društvu porodice ili prijatelja , ne izvodljivo
ako se ,,poteraju,, kola do dr. dela grada .. pa šta ce mi onda bicikla

Uglavnom izmedju naselja postoji isprekidane pešačke staza , pa kad dajemo silne milione evra za auto saobracaj
za ne puno novca , povezati tu isprekidanu pešačku stazu u jednu celu stazu
koja bi bila korisna i pešacima i biciklistima.
 
Naravno naravno, slažem se da de staza ne gradi samo za ovaj trenutak nego da će ona generisati više biciklističkog saobraćaja u budućnosti ali ne znam koliko imamo sredstava za tako nešto. Izgradnja biciklističke staze bi zahtevala velike zemljane radove na proširenju putnog pojasa i verovatno adaptacije raskrsnica i ekspropriaciju nekih delova. Pošto sada biciklističkog kretanja na tom potezu ima jako jako malo, mislim da bi bilo bolje na više putnih pravaca za cenu izgradnje jedne staze obeležiti horizontalno i vertikalno biciklističke trake koje će povećati broj biciklističkog saobraćaja i tek posle nekog perioda izgraditi stazu.

Mislim da treba da gledamo šta će doneti više biciklističkog saobraćaja uopšte i na koj način da najbolje potrošimo te pare. Izgraditi biciklističku stazu koja će u većini svoje dužine biti skoro uvek prazna nije nešto dobro :)
 
Radujem se odluci da se pristupi planiranju izgradnje staze na relaciji Novi Sad-Beograd koja je doneta je na zajedničkoj sednici vlada Srbije i Vojvodine
... Izgradnja biciklističke staze bi zahtevala velike zemljane radove na proširenju putnog pojasa i verovatno adaptacije raskrsnica i ekspropriaciju nekih delova...
Obnova i spajanje postojece pešačke staze od Beograda do Indjije koju bi koristili i biciklisti

- Nema velike zemljane radove . jer staza je oduvek postojala uz taj stari put

- Nema ni adaptacije raskrsnica - ono što je dovoljno za pešake to je dovoljno i za bicikliste, evetulano po neki spušteni ivičknjak

- Nema govora od ekspropriaciji nekih delova jer postoji propisan pojas duž puta, u kome jeste (zarasla) pešačka staza

Kako sam postavio sličice te pešačke staze koju bi koristili i biciklisti od Pupinovog mosta do Batajnice evo i mape
gde se vidi velika blizina tih drugih mesta
:sesir:
 
Uvek će biti prečih stvari od ovakvih bici staza, ali to nije razlog da se to ne radi. Umesto "kukanja" za preče stvari, bolje bi bilo da se nadležni malo stisnu i ne naduvavaju cene za ortačke kombinacije.

Naravno, i tada će biti prečih stvari, ali ako mogu da se iskoriste neki fondovi. Doduše za to treba napisati pravi projekat, ljudi koji to znaju da urade je sve manje u ministarstvima zbog mnogih sega mega diplomiranih...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532405#p532405:2kyss9zi je napisao(la):
Biciklistkinja » 16 Apr 2018 05:46 pm[/url]":2kyss9zi]Izgraditi biciklističku stazu koja će u većini svoje dužine biti skoro uvek prazna nije nešto dobro :)
Jel si sigurna da ce biti prazna? Aj nek izgrade pa ces da vidis
 
Vrh