Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532620#p532620:39dsjdns je napisao(la):
tragac » Uto Apr 17, 2018 6:09 pm[/url]":39dsjdns]Naši vozovi ka Zapadu su išli preko Zagreba a mađarski glavni južni pravac je postao segedinski. Zato i Avala ima status lokalnog ili ubrzanog voza a u Budimpešti je čak u sistemu gradskog prevoza.

Avala ima status lokalnog voza jer MAV za to dobija subvencije. Mađari su najtvrđi orah prilikom pregovora oko reda vožnje. Njihov stav je bio ili će na Avali ići samo MAV vagoni i stajaće kod svake bandere u Mađarskoj ili neće ići uopšte...
 
Mađari su se izborili za to sa punim pravom. To je zemlja koja ulaže u železnicu koju narod koristi..
Iz Budimpešte u Jegru sam stigao za nepuna 2h a razdaljina je kao od Bg do Kruševca ili Užica. Grad je isto te veličine. DUPLI trodelni Flirt je bio pun. I na stanicama je uvek puno ljudi. Zamislite do Užica voz za 1h 45 min da ide svaka dva sata i bude pun. I tačan. Ali to zahteva solidarnost a ne kolejtivnu kleptomaniju.

Na Avali su nekad bili naši vagoni koje su često isključivali. NEKA NAS PONIŽAVAJU spuštanjem ranga voza na lokalac jer i to je bolje od onog što smo zaslužili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532708#p532708:23ycqhcg je napisao(la):
tragac » Sre Apr 18, 2018 1:22 am[/url]":23ycqhcg]Mađari su se izborili za to sa punim pravom. To je zemlja koja ulaže u železnicu koju narod koristi..
Iz Budimpešte u Jegru sam stigao za nepuna 2h a razdaljina je kao od Bg do Kruševca ili Užica. Grad je isto te veličine. DUPLI trodelni Flirt je bio pun. I na stanicama je uvek puno ljudi. Zamislite do Užica voz za 1h 45 min da ide svaka dva sata i bude pun. I tačan. Ali to zahteva solidarnost a ne kolejtivnu kleptomaniju.

Na Avali su nekad bili naši vagoni koje su često isključivali. NEKA NAS PONIŽAVAJU spuštanjem ranga voza na lokalac jer i to je bolje od onog što smo zaslužili.

Tragač, neke stvari koje si izneo su vrlo netačne.

Kao prvo od Pešte do Egera voz ide Vmax 120 km/h (a ne 140 km/h kako si naveo), dalje mađari nemaju trodelni Flirt, nego četvorodelni. Kao treće, od Pešte do Egera ima oko 140 km - dosta manje nego do Užica ili Kruševca.

A da voz ide do Kruševca, Užica ide na svaka 2 sata ne zahteva solidarnost nego da Srbija Voz poseduje broj vozova, lokomotiva, vagona kao MAV, a koji toga ima 20 puta više!!! Takođe zahteva kvalitet infrastrukture kao MAV pošto je trenutno stanje infrastrukture 2. najgore u Evropi posle Albanije. Sve to zajedno zahteva milijarde i milijarde evra, a to je Srbiji daleko teže od solidarnosti da nabavi...
 
MAV ima preko 200 elektromotornih garnitura.
Ovaj podatak sam po sebi daje vec nekoliko odgovora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532763#p532763:4qb6rfnw je napisao(la):
spatiotecte » Sre Apr 18, 2018 1:21 pm[/url]":4qb6rfnw]MAV ima preko 200 elektromotornih garnitura.
Ovaj podatak sam po sebi daje vec nekoliko odgovora.

I oko 2000 aktivnih putničkih vagona...
 
To nam govori da je jasno sada da prioritet broj 1 je nabavka voznih sredstava i to u velikim serijama posto sto se tice obnove infrastrukture tu smo se bar odmakli od mrtve tacke.
 
Od danas se vozna karta može kupiti i preko sajta Srbijavoza. Za početak su uveli probu od Beograd Dunava do Vršca i obrnuto. To je praktično zamena za sadašnji pregled reda vožnje. Sajt deluje moderno, interfejs je prilično jasan. Meni lično najbolja funkcija je to što možete da napišete ime i datum rođenja svog psa (mada ne znam kako je kupovina karata za pse do sad funkcionisala).

Nadam se da će, kad izađe iz probne faze, moći i da prikazuje prevoz sa presedanjem, ako ne – džaba ste krečili. Takođe, nisam siguran prikazuje li kašnjenja kao stari red vožnje – nadam se da da. Pored toga, može biti problematično to što je podela na razrede napravljena pre odabira voza. Mislim da prioritet treba biti vožnja, a ne razred. Trenutno, kada se odabere 1. razred, sajt kaže "nema vozova na traženoj relaciji", a realnost je da ih ima, samo nema vozova za koje se može kupiti karta za prvi razred. Mislim da je logično da je putniku (ma koliko bio utripovan bogataš) pre svega važna relacija, a ne razred – naročito ne u zemlji u kojoj se bogataši (kojima jedino može biti stalo do razreda) javnim prevozom ni ne voze, a razlika između razreda je minorna.

Ako neko bude imao priliku uskoro da isproba sistem, neka prenese utiske.

Evo link sajta: https://ekarta.srbvoz.rs/app/
Evo i link i prenos objave sa sajta srbijavoza: http://www.srbvoz.rs/page323.html

Почиње куповина возних карата путем интернета
Београд, 17. 4. 2018. год.

„Србија Воз“ a.д. обавештава кориснике својих услуга да ће од 18. априла, 2018. године, бити омогућена куповина возних карата за путовања у унутрашњем саобраћају путем интернета.
У првој фази примене ова услуга ће бити на располагању путницима који користе возове на релацији Београд Дунав-Вршац-Београд Дунав.
За куповину возних карата путем интернета потребно је да корисник има важећу е-mail адресу, Visa или MasterCard картицу и одштампану возну карту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532794#p532794:3779cqk2 je napisao(la):
spatiotecte » Wed Apr 18, 2018 3:56 pm[/url]":3779cqk2]To nam govori da je jasno sada da prioritet broj 1 je nabavka voznih sredstava i to u velikim serijama posto sto se tice obnove infrastrukture tu smo se bar odmakli od mrtve tacke.

Ja bih rekao da se infrastruktura, bar na podrucju Beograda rapidno smanjuje u smislu obima a samim tim i potreba za dodatnim voznim sredstvima.

To i jeste smisao "srpske modernizacije zeljeznice".
Manje kilometara pruge = manje vozova = manje troskova. Jednacina preuzeta od MMF "savjetnika"

U tom trojnom smanjenju veci broj zastarjelih vozova bi zamjenio manji broj novih. Da li je to dobro ili lose, procjenite sami.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532832#p532832:1jchdqzd je napisao(la):
yr.aderyn » 18 Апр 2018, 20:42[/url]":1jchdqzd]Od danas se vozna karta može kupiti i preko sajta Srbijavoza. Za početak su uveli probu od Beograd Dunava do Vršca i obrnuto. To je praktično zamena za sadašnji pregled reda vožnje. Sajt deluje moderno, interfejs je prilično jasan. Meni lično najbolja funkcija je to što možete da napišete ime i datum rođenja svog psa (mada ne znam kako je kupovina karata za pse do sad funkcionisala).

Nadam se da će, kad izađe iz probne faze, moći i da prikazuje prevoz sa presedanjem, ako ne – džaba ste krečili. Takođe, nisam siguran prikazuje li kašnjenja kao stari red vožnje – nadam se da da. Pored toga, može biti problematično to što je podela na razrede napravljena pre odabira voza. Mislim da prioritet treba biti vožnja, a ne razred. Trenutno, kada se odabere 1. razred, sajt kaže "nema vozova na traženoj relaciji", a realnost je da ih ima, samo nema vozova za koje se može kupiti karta za prvi razred. Mislim da je logično da je putniku (ma koliko bio utripovan bogataš) pre svega važna relacija, a ne razred – naročito ne u zemlji u kojoj se bogataši (kojima jedino može biti stalo do razreda) javnim prevozom ni ne voze, a razlika između razreda je minorna.

Ako neko bude imao priliku uskoro da isproba sistem, neka prenese utiske.

Evo link sajta: https://ekarta.srbvoz.rs/app/
Evo i link i prenos objave sa sajta srbijavoza: http://www.srbvoz.rs/page323.html

коначно су се сетили... али јесте, интерфејс је одличан
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532794#p532794:3bg49zez je napisao(la):
spatiotecte » Sre Apr 18, 2018 4:56 pm[/url]":3bg49zez]To nam govori da je jasno sada da prioritet broj 1 je nabavka voznih sredstava i to u velikim serijama posto sto se tice obnove infrastrukture tu smo se bar odmakli od mrtve tacke.

Dosadašnji rezultati obnove infrastrukture su u najoptimističnijem slučaju ravni nuli jer gde god povećali brzinu na remontovanoj deonici, na drugom mestu smanje više od toga što su na remontovanom delu povećali jer održavanje ne postoji. Prioritet br. 1 bio morao da bude održavanje infrastrukture! Dokle god se ona ne bude održavala, svaka obnova će imati rezultat ravan nuli!

Što se nabavke voznih sredstava, slažem se, međutim proteklih godina je mnogo lokomotiva propalo ili prodato, a mnogo vagona istrunulo koji su se mogli uz (uslovno rečeno) jeftinu obnovu koristiti još 20-30 godina. Nabavljati nova vozna sredstva je užasno skupo. Nov vagon - 1 milion evra i naviše, nov EMV - 5 miliona evra i naviše, nova elektro lokomotiva - 4 miliona evra i naviše...Umesto da su novi kupljeni vozovi dopunili ono što je postojalo, oni su ustvari zamenili stare vozove, vagone, lokomotive koji su bačeni u bescenje ili prodati. A vozovi, vagoni, lokomotive tih godišta kojih su se Železnice Srbije odrekle voze itekako na mnogo razvijenijim železnicama i voziće još dugo.
 
WLABmz, koliko god cenim tvoje analize (a u tom smislu si među najkvalitetnijim forumašima, da me ne shvatiš pogrešno), sve češće stičem utisak da tvoje dedukcije vode ideji da je železnica nepotrebna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533015#p533015:15iwqhjg je napisao(la):
WLABmz » 19 Apr 2018 01:20 pm[/url]":15iwqhjg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532794#p532794:15iwqhjg je napisao(la):
spatiotecte » Sre Apr 18, 2018 4:56 pm[/url]":15iwqhjg]To nam govori da je jasno sada da prioritet broj 1 je nabavka voznih sredstava i to u velikim serijama posto sto se tice obnove infrastrukture tu smo se bar odmakli od mrtve tacke.

Dosadašnji rezultati obnove infrastrukture su u najoptimističnijem slučaju ravni nuli jer gde god povećali brzinu na remontovanoj deonici, na drugom mestu smanje više od toga što su na remontovanom delu povećali jer održavanje ne postoji. Prioritet br. 1 bio morao da bude održavanje infrastrukture! Dokle god se ona ne bude održavala, svaka obnova će imati rezultat ravan nuli!

Što se nabavke voznih sredstava, slažem se, međutim proteklih godina je mnogo lokomotiva propalo ili prodato, a mnogo vagona istrunulo koji su se mogli uz (uslovno rečeno) jeftinu obnovu koristiti još 20-30 godina. Nabavljati nova vozna sredstva je užasno skupo. Nov vagon - 1 milion evra i naviše, nov EMV - 5 miliona evra i naviše, nova elektro lokomotiva - 4 miliona evra i naviše...Umesto da su novi kupljeni vozovi dopunili ono što je postojalo, oni su ustvari zamenili stare vozove, vagone, lokomotive koji su bačeni u bescenje ili prodati. A vozovi, vagoni, lokomotive tih godišta kojih su se Železnice Srbije odrekle voze itekako na mnogo razvijenijim železnicama i voziće još dugo.

Velika velika greska je bila bacanje u staro gvozdje Z2 kola iz osamdesetih koje smo imali u velikom broju i koje su mogle jos dugo da se koriste uz adekvatni remont.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533017#p533017:mlxo4fll je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Apr 19, 2018 2:25 pm[/url]":mlxo4fll]WLABmz, koliko god cenim tvoje analize (a u tom smislu si među najkvalitetnijim forumašima, da me ne shvatiš pogrešno), sve češće stičem utisak da tvoje dedukcije vode ideji da je železnica nepotrebna.

Sadašnje stanje putničkog i infrastrukturnog sektora na železnici je potpuna nefunkcionalnost! Jedino se teretni sektor kako-tako drži. Železnice u Srbiji su propale u poslednjih 10 godina, u vreme kada se najviše pričalo o njenoj modernizaciji. Tada nezamislive stvari su se dogodile danas - infrastruktura snima spotove o završenom remontu i stavlja video iz Rakovice gde fale peroni i koloseci, resorni ministar (neka plavuša koja nema dve blage ni o čemu) otvara radove na remontu koloseka u dužini od 650 m u stanici Dragačevo. Radovi na brzoj pruzi se dva puta otvaraju (prvo Vučić u Novom Sadu, pa drugi put jesenas), a radovi i dalje nisu počeli. Da ne pričam o tome da južno od Beograda voz svake prestupne godine uspe da stigne do krajnje stanice bez 30 do 300 minuta kašnjenja. Međunarodnih vozova je 5 puta manje nego tad, pruge se raspadaju, vozi se i sa 10 km/h po Koridoru X. Određene deonice bi odavno trebalo da budu zatvorene zbog nebezbednosti saobraćaja. Vozovima treba mnogo više vremena nego pre 10 godina. Recimo vozno vreme Beograd - Bar je 4 sata sporije nego tad, sada 12 sati, a tada 8 sati. Mogu da nastavim u nedogled...

Dakle, odgovor na tvoje pitanje je:

1) Železnica je potrebna!
2) Železnica u stanju u kojem je sad nije potrebna nikom, nikada!
 
Da u ovakvom stanju nije potrebna sam do reči saglasan.
Ali, kako izaći iz ove situacije. Sam kažeš, a slažem se, da mora dosta da se ulaže, a onda, obrni-okreni, ispada da to ne može da se izvede.
Vući kredite?
 
Za pocetak stvoriti uslove da se do NS stigne za manje od sat vremena, do Subotice za 2 sata do Nisa 2 sata i Novi sad - Nis da bude 3 sata.

Ove linije su okosnica zeleznickog prevoza u Srbiji i sve se nalaze na koridoru 10 i spajaju prvi, drugi, treci i peti najveci grad u drzavi.
Kad se to bude sredilo, krenuce nam na bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533052#p533052:1sltju5z je napisao(la):
spatiotecte » Čet Apr 19, 2018 5:00 pm[/url]":1sltju5z]Za pocetak stvoriti uslove da se do NS stigne za manje od sat vremena, do Subotice za 2 sata do Nisa 2 sata i Novi sad - Nis da bude 3 sata.

Ove linije su okosnica zeleznickog prevoza u Srbiji i sve se nalaze na koridoru 10 i spajaju prvi, drugi, treci i peti najveci grad u drzavi.
Kad se to bude sredilo, krenuce nam na bolje.

Da bi se stiglo do Niša za 2 sata potrebna je potpuno nova pruga sa uglavnom novom trasom, brzina 140-160 km/h, ili u parama milijardi eur...Po sadašnjoj pruzi i u najbolje vreme se nije nikad stizalo brže od 3 do 3 i po sata.
 
Ali mora ispod 3 sata Beograd Nis da bi bilo konkurentno autobusu inace ce Nis Ekspres uvek imati monopol.
To je jednostavno sledece logicno ulaganje posle BG-NS-Subotice.
 
Ваљда су радови на модернизацији пруге Београд-Будимпешта само део пруге Пиреј-Будимпешта, па би ту требало једног дана, када се заврши северни део да се модернизује и јужни део коридора 10.
 
"Na potezu između Stare Pazove i Inđije otpočeli su radovi na izgradnji desnog koloseka buduće brze pruge. Građevinska preduzeća trenutno izvode pripremne zemljane radove i probijanje trase."
izvor.pruge i vozovi Vojvodine
 
Михајловић:Завршићемо пругу Ваљево-Лозница
ВАЉЕВО, 20. априла (Танјуг) - Пруга Ваљево - Лозница је важна за државу и њена изградња биће настављена највероватније 2019. године, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Михајловић је одговарајући на питања новинара током посете Ваљеву рекла да се та пруга гради већ око 20 година и да је изграђено свега три или четири километра од око 60 километара, као и да је потребно обезбедити више од 210 милиона евра.

Каже да та средства не могу да се обезбеде ођедном из буџета, али да постоји велики интерес за градњу те пруге, пошто би била врло исплатива.

Михајловић је подсетила да је раније из руског кредита издвојен новац и направљена пројетно - техничка документација за пругу Ваљево - Лозницу.

"Интерес владе и целе Србије, а то је и део наше стратегије, јесте сигурна изградња ове пруге, затим даља модернизација пруге од Београда ка Нишу и наставак обнове пруге Београд - Бар", рекла је Михајловић.

Истиче да је пруга Ваљево - Лозница важна због многих инвестиција и доласка нових инвеститора.

"Највероватније, ако будемо успели да направимо све договоре, а план нам је до то урадимо до лета, следеће године можемо да очекујемо наставак радова на тој прузи", додала је министарка Михајловић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533024#p533024:3eqbjyll je napisao(la):
DzonTravolta » 19 Apr 2018 01:05 pm[/url]":3eqbjyll]Da u ovakvom stanju nije potrebna sam do reči saglasan.
Ali, kako izaći iz ove situacije. Sam kažeš, a slažem se, da mora dosta da se ulaže, a onda, obrni-okreni, ispada da to ne može da se izvede.
Vući kredite?

Recimo

- Ugase se sva postojeca preduzeca zeleznice Srbije

- Sve sto se moze spasiti se prebaci u novo javno preduzece: preostale lokomotive, vagoni, infrastruktura, masinovodje i ostali radnici koji savesno rade svoj posao.

- Evakuise se zgrada u Nemanjinoj i stvara se novi rukovodeci kadar (po mogucnosti Japanskog drzavljanstva), onoliko lica koliko moze da stane u jedan putnicki voz sa 5 vagona i vagon restoranom.

- Umesto da sedi u zgradi u Nemanjinoj, rukovodstvo konstantno putuje Srbijom upravnim vozom tako da na svojoj kozi oseti stanje u zemlji i bude upoznato u situaciju svakog mokrog cvora na svakoj stanici ili nedostatka istog.

- Ko god prihvati rukovodece mesto obavezuje se da ce za svog mandata obezbediti da voz uvek bude brzi od autobusa ili kamiona na magistralnim trasama. U protivnom za kaznu dobija namestaj baba-sere u javnom wc-u isto onoliko dugo koliko je bio rukovodilac (moze i duze ako mu se svidi).

Ovi predlozi vaze i za sva ostala javna preduzeca, ministarstva, skupstinu itd.
 
Иначе, сви губите из вида да се недостатак возних средстава у разумном року најједноставније може решити отварањем тржишта путничког саобраћаја за друге оператере, односно - субвенционисањем конкретне услуге на конкретној железничкој линији, уместо субвенционисања конкретног превозничког предузећа као до сада.
 
Vrh