Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Путања је најлогичнија уз саобраћајницу, али је узурпиран бензинском пумпом и баракама које само деградирају овај веома вредан део града.
Сумњам да ће пасарелу користити бициклисти због степеника са друге стране где се наслања на тврђаву.

Eво места где сам замислио пешачки прелаз, паралелно са овом пругом. Само треба изместити пумпу.

Стаза која води ка Сава капији, стари Шабачки друм, има простора да се прошири на ширину портала капије, мада искрено, није ништа више ужа ...
Pogledajte prilog 2

од ова два портала на комплексу Сава капије којима су градитељи пасареле замислили да ће да иде туристичка тура са крузера, или неки бициклиста у вожњи од Аде о Калемегдана.
 
Ali nisi postavio sliku staze tamo gde počinje - tu gde si zamislio pešački. Prikazao si onaj širi deo koji nije problem.
Biciklisti se neće penjati na tvrđavu, nego će produžavati u park u Donjem gradu.
 
Kakvi vas biciklisti spopali.

Ovo je samo za pešake.

Dok god su pumpa i barake tu, pasarela je najlakši put od Beton hale do Kališa.
 
Ово што сам окачио је ужи део, почетак се види у спојлеру, на слици трамвајске пруге, у доњем левом ћошку се види камен од којег је направљена ужа стаза. Али ево још фотографија. Шира стаза је само испред саме капије, од коцке. Ужа стаза је од камена.
 
Eto, lepo se vidi da na više od pola dužine puteljka, za njegovo proširenje ili treba potporni zid, ili da se pomera ulica i ruše barake.

@Astrodule - priznajem da si u pravu za bicikliste. Ja sam imao u vidu samo guranje bicikla uz rampu, ali ne i spuštanje niz ovaj helikoid :)
 
E сад да видимо, шта је боље, дати два милиона на пасарелу или средити цео тај појас уз улицу.

Иначе што се тиче бициклиста, њима је најбољи приступ у доњи град код куле Небојше. А реално и страни туристи би туда могли са крузера да прођу.
 
Relja pa nije ovo koridor 10 da bi gradili potporne zidove mislim da moze da se prosiri postojeci putic i bez takve intervencije
 
Moже да се прошири путић на ширину калдрме која је испред саме капије. Једино веће сужење представља оно дрво десно од стазе, ту би могло мало брдо да се откопа али није преко неопходно. Опет ће портали у самој капији којима треба да се крећу туристи бити мање ширине. А нешто ми се ни пасарела не чини пуно шира.
 
Veći problem te ideje je kako da velike mase ljudi na udoban i bezbedan način od reke stignu do tog pešačkog prelaza, a ne kako da iza njega nastave dalje.
 
Најлогичније би било срушити бензинску пумпу и уредити тротоар од Капетаније до трамвајске пруге. Моје мишљење је да бензинској пумпи место није овде. Толике су најурене из центра града па не би било лоше и ова да лети.

Мада кад мало боље размисли, и на десној страни почетка Булевара Војводе Бојовића има финог простора за леп тротоар, сада је ту као неки дивљи паркинг, заостатак од бензинске пумпе која је некада имала точилице и са те стране. Онда би пешачки прелаз био на раскрсници Париске, Војводе Бојовића и Карађорђеве на почетку булевара.
 
@Igor - potporni zid zbog klizišta, pre svega.
@Došljak - sama pasrela ne može da košta 2 mil evra nikako. Do tog iznosa se došlo zbog "dobrih usluga" ....
 
За ширење стазе на ширину калдрме и портала споран би био само део код стабла, пре њега има простора ка булевару, после њега и ка булевару и на другу страну ка брду. Ту код стабла није нека велика косина, мањи потпорни зид од опеке или камена висине до метар и по би одрадио посао.
Цена је таква каква је. У детаље нећу да улазим, то не мења суштину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533142#p533142:uq4j726z je napisao(la):
Дошљак » 35 minutes ago[/url]":uq4j726z]Најлогичније би било срушити бензинску пумпу и уредити тротоар од Капетаније до трамвајске пруге. Моје мишљење је да бензинској пумпи место није овде. Толике су најурене из центра града па не би било лоше и ова да лети.

Мада кад мало боље размисли, и на десној страни почетка Булевара Војводе Бојовића има финог простора за леп тротоар, сада је ту као неки дивљи паркинг, заостатак од бензинске пумпе која је некада имала точилице и са те стране. Онда би пешачки прелаз био на раскрсници Париске, Војводе Бојовића и Карађорђеве на почетку булевара.

Uh kako mene nerviraju ti divlji parkinzi gde se vozila ne kažnjavaju.

Sve to treba da leti (i pumpa i sve te barake oko Beton hale) i da se napravi normalan put do to pešačkog prelaza.

Ali i na mestu pasarele treba da postoji denivelisani prelaz.

Jedina zamerka na pasarelu mi je to što će sa nje lepo da se vidi sve to što treba da leti. Ko zna, možda će to naterati gradske oce da srede taj prostor.
 
Сумњам, међу тим баракама је "елитни клуб који чини ноћни живот престонице", а који је скоро био и на удару мафије.
А цео тај неуређени део леђа Бетон хале до булевара, као и трамвајска окретница и оне барака у Карађорђевој код Великих степеница би могли сасвим лепо да се уреде и чине једну смишљену целину са приобаљем, тврђавом и Косанчићевим венцом.
 
A sve to znači da je ova ideja sa pešačkim prelazom neostvarljiva. Benzinske pumpe su u praksi skoro nepomerljive (generišu puno para). Recimo upravo taj Lukoil je finansirao tekuće "Dane Beograda", pa se pumpa ne mrda. Slično je i sa "prestoničkim klubovima" koji svi imaju političke veze. Kao uostalom i SVAKI biznis u kome se ili vrte velike pare ili je veoma produktivan (kockarnice i slično). Lakše im je da daju 2 miliona naših para za pasarelu gde nikoga nema nego da diraju u osinje gnezdo. A ako je to rešenje lošije, šta da se radi. Ono je bar moguće, a ovo drugo nije. To vam je inače bio mali "uvod u političku filozofiju".

Nego bolje vam je da smišljate druga rešenja.
 
Mozda jer resenje da postoji vise alternativnih prolaza do pristanista. Mene interesuje gde bi se onda tu 'uglavio' pesacki most do Usca?
Ova pasarela, kakva da je, ujedno nudi to resenje.
 
Ако су Лукоилова пумпа и Фристајлер битнији од тврђаве, онда чему сва ова расправа? Види се да простора за тротоар има и са десне стране булевара, смо треба расклонити паркирана кола.
 


Ovo je najljepsi, najbolji i najnormalniji ulaz u Donji Grad iz pravca Karadjordjeve i Priske ulice. Mislim da je i Karadjordje ovuda usao u tvrdjavu.

Jedan citat - Pariski Le Moniteur Universel - 13 Januar 1807...

Pre petnaestak dana jedan Turčin je napustio Beograd i prešao kod ustanika (misli se na poznatog Kondu, koji nije bio Turčin, nego hrišćanin - Cincar), ponudio im je pomoć u pokušaju da osvoje grad. U stvari, taj Turčin je poveo grupu srpskih dobrovoljaca iz pravca Save do bedema koji su Turci podigli oko grada. Tu ih je zaustavio, i krenuvši prema turskim vojnicima koji su na tom mestu stražarili, predstavio se rekavši da se vraća među prave vernike i da ima važne stvari da im otkrije. Pustili su ga da priđe. Onda se on bacio na Turke, ubio četvoricu i oslobodio ulaz srpskim ustanicima.

Oni su, prodrevši među bedeme, napali sa svih strana Turke koji uopšte nisu bili spremni, veliki broj je ubijen ili ranjen, oko 70 ih je zarobljeno. Zapaljena je kuća u koju se sklonilo oko 40 Turaka, svi su umrli u plamenu. Tako su Srbi zagospodarili beogradskim Donjim gradom, tu su pronašli 22 topa podignuta na bedeme, dve prangije i druge artiljerijska oruđa koja su bila na ulicama.

Ne treba izmisljati toplu vodu nego urediti ovaj prilaz i vratiti mu istorijsku vrijednost

Kakvi potporni zidovi, klizista, pumpe i "barake u vlasnistvu mafije"!? Sto komplikujete i zamagljujete stvar, kad je sasvim jasno i ocito sta treba uraditi. Nista tu nema komplikovano, osim ako se zeli komplikovati i "voda tjerati na sopstveni mlin"
 
Nema nikakvog komplikovanja i zamagljivanja. Kroz pumpu se ne može proći, jer tamo trotoara uopšte i nema, a ona se neće rušiti samo da bi se omogućio pristup pešaka na neki pešački prelaz. Da je u pitanju sveobuhvatno rešenje čitavog prostora, nešto tipa bivšeg Oblaka, onda bi postojale šanse da Grad ozbiljno razmotri rušenje baraka i premeštanje pumpe. Ali ovako ne. Pa od korišćenja tog pešačkog prelaza sve do takvog rešenja nema ništa, a posle toga ono verovatno postaje bespredmetno. Prelazak ulice nešto ranije, na samoj raskrsnici sa Pariskom je malo verovatan zbog za pešake prilično neprijatne lokacije i intenziteta saobraćaja. Pa je čitava varjanta sa pešačkim prelazom i skretanjem pešaka sa obale na ulicu pre Beton hale, u praksi nerealna. Ovde nisam davao nikakve sudove šta bi TREBALO uraditi, prosto iznosim svoje viđenje tekućeg načina razmišljanja na mestima gde se odlučuje, a oni su isključivali ovu opciju kao realnu, tj kao prihvatljiv trade-off prednosti i mana (za njih). Skretanje pešaka sa obale POSLE Beton hale, na trenutno praznom platou, je nešto što bih očekivao da je ranije, kad se odlučivalo, imalo više izgleda da bude prihvaćeno, a poseduje i objektivne prednosti za pešake. Duži boravak pored reke i prolazak ispred pored vrlo zanimljivih lokala Beton hale, a ne iza njih. Što pokazuje i ono što se stvarno desilo, tj izbor pasarele. Međutim to nije jedina varjanta sa kasnijim skretanjem sa obale niti je, bar po mom mišljenju, najbolja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532880#p532880:ubgsqn1x je napisao(la):
Igor » 18 Apr 2018 10:32 pm[/url]":ubgsqn1x]Upravo tako pravimo bespotrebno dugacko penjanje i spustanje vredno 2 miliona evra da bi se presla obicna ulica srednjeg opterecenja. Jos jednom sam apostrofirao iznos od 2 miliona evra posto je to jedan od posebno vaznih argumenata da se shvati besmisao cele intervencije.

2 milionceta... Taman za dva zlatna semafora na taster i 20 godina plate hostesa koje ce taj taster da pritiskaju...

Inace pristaniste za turisticke brodove treba pod hitno da se prebaci na drugu obalu.
Nemacke babe ce moci iz kabine lepo da gledaju Kalemegdan umesto splavova na Uscu dok ce Beogradjani na keju u Karadjordjevoj moci da gledaju Savu a ne kabine Nemackih baba.

Naravno pesacki most da veze obe obale a gosti sa kruzera neka biraju ili da prepesace most do Kosancica i Kalemegdana ili da ih pokupi autobus na Uscu gde je daleko jednostavniji prilaz nego u Karadjordjevoj.
 
Nije pristanište jedini izvor pešaka koje treba prebaciti do Kalemegdana. Puštanjem u rad prvih zgrada Beograda na vodi, a pogotovo tržnog centra, kao i predstojećom rekonstrukcijom Karađorđeve i adaptacijom poslednjih lokala Beton hale, odjednom će se drastično povećati broj pešaka na obali. Čak i da nema luke za kruzere, opet bi se pojavio isti problem sa ovim domaćim pešacima na obali i njihovim prelaskom na Kalemegdan. A sve je deo još šireg problema spajanja dva ogromna buduća pešačka toka: jedan koji će postojati na osi Hram-Slavija-Terazije-Kalemegdan i drugi po obali, od Ade Ciganlije od Dunavske obale. U pitanju je ogroman broj ljudi i veza ova dva toka mora biti vrlo kvalitetna. Ovde nema mesta improvizacijama. Zbog toga sumnjam da su obični pešački prelazi i kruženje tolikog broja ljudi po okolnim uskim trotoarima naročito zdravo rešenje, pa makar bili i "privremeni", do sveobuhvatnog rešenja čitavog ovog priobalnog kompleksa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533219#p533219:3ut36a07 je napisao(la):
zidar » Пет Апр 20, 2018 3:52 pm[/url]":3ut36a07]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532880#p532880:3ut36a07 je napisao(la):
Igor » 18 Apr 2018 10:32 pm[/url]":3ut36a07]Upravo tako pravimo bespotrebno dugacko penjanje i spustanje vredno 2 miliona evra da bi se presla obicna ulica srednjeg opterecenja. Jos jednom sam apostrofirao iznos od 2 miliona evra posto je to jedan od posebno vaznih argumenata da se shvati besmisao cele intervencije.

2 milionceta... Taman za dva zlatna semafora na taster i 20 godina plate hostesa koje ce taj taster da pritiskaju...

Inace pristaniste za turisticke brodove treba pod hitno da se prebaci na drugu obalu.
Nemacke babe ce moci iz kabine lepo da gledaju Kalemegdan umesto splavova na Uscu dok ce Beogradjani na keju u Karadjordjevoj moci da gledaju Savu a ne kabine Nemackih baba.

Naravno pesacki most da veze obe obale a gosti sa kruzera neka biraju ili da prepesace most do Kosancica i Kalemegdana ili da ih pokupi autobus na Uscu gde je daleko jednostavniji prilaz nego u Karadjordjevoj.

Подржавам предлог, крузери на НБГ обалу, сплавови у Смедерево, а на пристаништу бих дозволио пристан за старе бродове (нпр. пароброд Жупа, монитор Бодрог, пароброд Драгор и још неки кад би се средили, и што да не подморница коју је ЦГ поклонила, била би то несвакидашња атракција) попут неке врсте музеја и евентуално за бродиће који би возили туристе у крстарење Савом и Дунавом. Таман је ту и МСУ који би могао да им буде занимљив, а пешачки мост (или гондола како су замислили властодршци за шта лично нисам) би их лако превели на другу страну реке.
 
Za takve intervencije kao što je spajanje tih celina potreban je ozbiljan i dugoročan plan, nekakva vizija. Radi od danas do sutra, od mandata do mandata i onda je jedna montažna pasarela najveći domet. Šklopocija obična. I to logikom, nećemo urediti zidine i kapije, preskočićemo ih. A kuriozitet je lift(!), liftove najviše na svetu volimo da ugradimo, samo nam ni jedan posle ne radi i svi se raspadaju. Važno da ortak što radi uvoz ima posla. Šta je pasarela ako nema lift, pa da...
 
A tek je taj lift opet jedna zadivljujuće glupa i nedorečena zamisao.

file.php


Ako već treba da platimo i posle trajno održavamo lift, onda je taj lift trebao da ljude prevozi do kraja, od nivoa šetlišta uz reku do nivoa platoa tvrđave. A ne samo do 2/3 visine krova Beton hale, pa posle hajde peške uz stepenice do nivoa platoa tvrđave. Ako je nekome već teško da se popne do 2/3 nivoa krova Beton hale, pa mu za to treba lift, tek će mu biti teško da se posle uz stepenice popne na tvrđavu. Pa ćemo onda kasnije opet morati da nalazimo mesta, plaćamo i posle održavamo DVA lifta sa celom ekipom zaposlenih, umesto JEDNOG lifta praktično iste cene koji odmah ide od reke do tvrđave. To je idiotizam. Pri čemu ZNAMO da će nam bilo ti liftovi bilo pokretne stepenice jednog dana BITI potrebni pošto je Kalemegdanski greben previše visok za prosečne godine turista i prosečnu kondiciju Beograđana. A čak i da stvar sa kondicijom U PROSEKU nije takva, zbog ogromnog broja ljudi koji će cirkulisati između dve glavne pešačke zone u gradu (Obalska uz Savu i potez Kališ-KnezMihajlova) i uobičajene normalne statističke raspodele, pojavio bi se veliki broj pešaka koji mogu SAMO lifom ili pokretnim stepenicama. Tako da nam treba i kvalitetan prelaz preko ulice za mnogo ljudi i lift ili pokretne stepenice, ali ne OVAJ lift, nego neki unutar tvrđave. O tome se već ovde vodila duga rasprava (na mojoj staroj skici iz 2016. to su provizorni predlozi za prelazak puta i pokretne stepenice ili pokretnu traku negde oko ljubičaste ili crvene trase).

file.php
 
Vrh