Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Da, svima nam je cilj unapređenje železničkog saobraćaja ali kako ga unaprediti u Prokopu? Nema mnogo opcija. Ne možemo preusmjeriti javni gsp, ne možemo graditi metro, ne možemo natjerati investitora da izgradi prostor. Bojim se da je Prokop za željeznicu ćorsokak.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:3fo5emp0 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":3fo5emp0]Ne možemo preusmjeriti javni gsp,
Možemo , postoje uslovi da se odmah preusmeri prevoz na novoizgrađenu saobraćajnicu , nevezano za to što su neki kategorički protiv toga i što im se digne kosa na glavi pri samoj pomisli na tako nešto. Eto meni je potpuno apsurdno da izmeštamo linije koje se okreću na Savskom trgu ispod Gazele i na taj način samo još više opteretimo linije koje idu kroz centar , kada možemo mnogo bolje da ih reorganizujemo , nešto stavimo da se okreće na Prokopu , nešto da ide na NBG , nešto preko Prokopa ka drugim delovima grada...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:3fo5emp0 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":3fo5emp0]ne možemo graditi metro,
Možemo i ovo , postoje tuneli za tako nešto , samo je pitanje šta i kako bi trebalo raditi po tom pitanju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:3fo5emp0 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":3fo5emp0]ne možemo natjerati investitora da izgradi prostor.
Ni ne moramo da nateramo investitora da izgradi prostor , dovoljno je da mu omogućimo uslove pod kojima bi sam pristao.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:3fo5emp0 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":3fo5emp0]Bojim se da je Prokop za željeznicu ćorsokak.
Nije uopšte ćorsokak , samo treba da se krene u realizaciju određenih stvari , koje ne zahtevaju ogromna sredstva i nisu komplikovane za realizaciju , kao što je završetak ploče , postavljanje šina na prvom i drugom koloseku , izgradnja stanične zgrade , pristupne saaobraćajnice iz pravca autoputa , najmanje jedan kiosk , postavljanje info tabli sa smernicama kako da se dođe / izađe , postavljanje rampi za kolica / kofere na stepenicama i / ili izgradnja liftova , proširenje ulice Dragana Mancea (može a i ne mora)...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:3fo5emp0 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":3fo5emp0]Da, svima nam je cilj unapređenje železničkog saobraćaja ali kako ga unaprediti u Prokopu? Nema mnogo opcija.
Kako nema , evo ja razradih sve tvoje opcije. Samo je potrebno malo se potruditi , umesto pričati da nam je cilj unapređenje a ne raditi ništa po tom pitanjuu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533250#p533250:3qujxiqu je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Апр 20, 2018 7:56 pm[/url]":3qujxiqu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533188#p533188:3qujxiqu je napisao(la):
abrines » 20 Apr 2018, 13:28[/url]":3qujxiqu]Нешто се ради на Прокопу, рекао бих да су они незавршени колосеци. Усекли су део брда и постављају арматуру за стубове.
Nisam nikoga video danas u 16:30. Bila su, doduše, neka silna kola parkirana u tom delu, ali kontam da su tu stalno.
Скретао сам из Булевара Војводе Путника у Булевар кнеза Александра Карађорђевића, и одатле видео.
 
Kako da se Prokop da se izbori... teško...

Svi koj žive od bilo kakvog vida auto saobracaja da sačuvaju svoje parče kolača od jeftinije brže železnice i Prokopa
koj ce sigurno da im ga omali
samo po dinar da sakupe ... pa to je ogromna svota, za razgranatu korupciju i mito - za vrlo uspešno koćenje Prokopa
i eto koliko godina dugo to traje .... pa traje
pa se sada i neki naučnjaci javljaju da prokop ič nevalja .... a šta valja , pa pareeeee .... a mi kao naivni , zavedeni i to ne vidimo :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533350#p533350:2ebkbhq1 je napisao(la):
solecar » Sat Apr 21, 2018 11:11 am[/url]":2ebkbhq1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:2ebkbhq1 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":2ebkbhq1]Da, svima nam je cilj unapređenje železničkog saobraćaja ali kako ga unaprediti u Prokopu? Nema mnogo opcija.
Kako nema , evo ja razradih sve tvoje opcije. Samo je potrebno malo se potruditi , umesto pričati da nam je cilj unapređenje a ne raditi ništa po tom pitanjuu.

Daleko Sole od toga da si ti razradio neke opcije. To si samo napisao "moze" a ja "ne moze".

Ja pozdravljam tvoj optimizam ali mislim da nije realan. Ko da se potrudi? Gdje? U zemlji Srbiji? Oko zeljeznice?
Pa moze lako da se vidi da je zeljeznica u opadanja vec decenijama. Smanjuje se broj vozova, pruga, stanica, zaposlenih u zeljeznici. U takvoj zeljeznici ogroman uspjeh je odrzavanje postojeceg a izgradnja neceg novog je naucna fantastika.

Sve sto je u Prokop ulozeno zadnjih godina, ucinjeno je da se obezbjedi minimum funkcionalnosti zeljeznice u situaciji kad se zatvara Glavna zeljeznicka stanica u drzavi. A zatvara se da bi se izgradili i prodali stanovi u BNV. Sad kad je to ucinjeno nestaje svaki dalji motiv za izgradnju bilo cega na Prokopu.

Kad se pogleda sta je sve potrebno u zeljeznici, onda se moze sa sigurnoscu reci da je Prokop sada daleko na dnu liste prioriteta. Prioritet je sad saobracajnica i most kod Vince, tzv brze pruge, novi vozovi, itd. Sjeti se sta je direktor CIP-a Ignjatovic izjavio "bitno je da se vozovi izmjeste na Prokop a putnici ce vec nekako doci". I to je to...Prokop je zavrsena prica. Sta je tu je. "putnici ce vec nekako doci". Tako je to u njihovim glavama.

Sve sto se moze ocekivati u dogledno vrijeme su radovi niskog intenziteta. Neka staza, kisok za brzu hranu, mozda jos neki autobus gsp, I to je to. Rezultat tih malih ulaganja moze biti samo mali porast broja putnika. I tako je kako je. Bitniji napredak moze doci tek onda kad se prostor oko Prokopa izmjeni, a to ne zavisi od zeljeznice. Kad se proda BIP, Rudo, pa kupac odluci da tu treba da gradi. Tad stanica postaje interesantna i vise ce ljudi htjeti da ide na nju. Kad se to desi, postace zanimljivo graditi i zgradu zeljeznicke stanice sa prostorima za iznajmljivanje. Tako je to u ekonomiji.

Ja bih prioritet dao ulaganjima u stanice koje pokazuju relativno veci promet putnika a u teskom su raspadu. Recimo pomenuta stanica Karadjordjev Park ili Vukov Spomenik, ili stanica NBG.
Stanica NBG ima odlican polozaj, izgradjeno okruzenje, dobro je povezana gsp-om a planira se izgradnja i BUS stanice uz nju. A sama stanica nema ni nastresnice na peronima, Ja bih tim ljudima koji tamo cekaju voz i zimi se mrznu a ljeti peku na betonu, bar napravio neku nastresnicu. Nisam siguran ni da li imaju toalet tamo?

A sto se tice Prokopa, postavio bih rack sa biciklima za iznajmljivanje koji bi se uz voznu kartu koristili bez naknade. Izgradio bih pjesacko-bicilisticku stazu ka mostarskoj petlji i dalje prema Savi i prema Sajmu, sa osvjetljenjem, drvoredom i klupama. Ubacio jos nekoliko autobusa koji bi isli sa Prokopa prema Trgu Republike, Slaviji i slicno. I cekao bolja vremena. To je to, bolje zasad ne moze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533399#p533399:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 5:51 pm[/url]":129gn073]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533350#p533350:129gn073 je napisao(la):
solecar » Sat Apr 21, 2018 11:11 am[/url]":129gn073]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:47 am[/url]":129gn073]Da, svima nam je cilj unapređenje železničkog saobraćaja ali kako ga unaprediti u Prokopu? Nema mnogo opcija.
Kako nema , evo ja razradih sve tvoje opcije. Samo je potrebno malo se potruditi , umesto pričati da nam je cilj unapređenje a ne raditi ništa po tom pitanjuu.

Daleko Sole od toga da si ti razradio neke opcije. To si samo napisao "moze" a ja "ne moze".
Kada sam rekao da može , znači da ne zahteva puno finansijskog ulaganja , kao ni previše komplikovane radove. Izuzimam metro , jer on ne spada u tu kategoriju , osim što postoje cevi za njegovo uvođenje jednog dana.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533399#p533399:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 5:51 pm[/url]":129gn073]Ja pozdravljam tvoj optimizam ali mislim da nije realan. Ko da se potrudi? Gdje? U zemlji Srbiji? Oko zeljeznice?
Pa moze lako da se vidi da je zeljeznica u opadanja vec decenijama. Smanjuje se broj vozova, pruga, stanica, zaposlenih u zeljeznici. U takvoj zeljeznici ogroman uspjeh je odrzavanje postojeceg a izgradnja neceg novog je naucna fantastika.
Pre će biti da si ti u ovoj situaciji nerealan , jer govoriš kako nema niko ko bi mogao da se potrudi , i kako je uspeh održavanje postojećeg stanja , a sa druge strane pričaš kako mora da se sredi GŽS i ostane u funkciji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533399#p533399:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 5:51 pm[/url]":129gn073]Sve sto je u Prokop ulozeno zadnjih godina, ucinjeno je da se obezbjedi minimum funkcionalnosti zeljeznice u situaciji kad se zatvara Glavna zeljeznicka stanica u drzavi. A zatvara se da bi se izgradili i prodali stanovi u BNV. Sad kad je to ucinjeno nestaje svaki dalji motiv za izgradnju bilo cega na Prokopu.
Kao što nestaje i svaki dalji motiv za uređenje bilo koje druge stanice. Izuzimam izgradnju infrastruktrukture neophodne za funkcionisanje linije 2 BG: voza.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533399#p533399:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 5:51 pm[/url]":129gn073]Kad se pogleda sta je sve potrebno u zeljeznici, onda se moze sa sigurnoscu reci da je Prokop sada daleko na dnu liste prioriteta. Prioritet je sad saobracajnica i most kod Vince, tzv brze pruge, novi vozovi, itd. Sjeti se sta je direktor CIP-a Ignjatovic izjavio "bitno je da se vozovi izmjeste na Prokop a putnici ce vec nekako doci". I to je to...Prokop je zavrsena prica. Sta je tu je. "putnici ce vec nekako doci". Tako je to u njihovim glavama.
Greška. Prioritet je most kod Ade Huje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533399#p533399:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 5:51 pm[/url]":129gn073]Sve sto se moze ocekivati u dogledno vrijeme su radovi niskog intenziteta. Neka staza, kisok za brzu hranu, mozda jos neki autobus gsp, I to je to. Rezultat tih malih ulaganja moze biti samo mali porast broja putnika. I tako je kako je. Bitniji napredak moze doci tek onda kad se prostor oko Prokopa izmjeni, a to ne zavisi od zeljeznice. Kad se proda BIP, Rudo, pa kupac odluci da tu treba da gradi. Tad stanica postaje interesantna i vise ce ljudi htjeti da ide na nju. Kad se to desi, postace zanimljivo graditi i zgradu zeljeznicke stanice sa prostorima za iznajmljivanje. Tako je to u ekonomiji.
Rudo se ne prodaje. Ono ostaje po svim dosadašnjim planovima. A što se tiče drugih stvari , setimo se skorašnjih izjava da će arapski investitori da završe nedostajuća dva koloseka i izgrade staničnu zgradu i da je to trenutno u nekoj fazi pregovora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533399#p533399:129gn073 je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 5:51 pm[/url]":129gn073]Ja bih prioritet dao ulaganjima u stanice koje pokazuju relativno veci promet putnika a u teskom su raspadu. Recimo pomenuta stanica Karadjordjev Park ili Vukov Spomenik, ili stanica NBG.
Stanica NBG ima odlican polozaj, izgradjeno okruzenje, dobro je povezana gsp-om a planira se izgradnja i BUS stanice uz nju. A sama stanica nema ni nastresnice na peronima, Ja bih tim ljudima koji tamo cekaju voz i zimi se mrznu a ljeti peku na betonu, bar napravio neku nastresnicu. Nisam siguran ni da li imaju toalet tamo?

A sto se tice Prokopa, postavio bih rack sa biciklima za iznajmljivanje koji bi se uz voznu kartu koristili bez naknade. Izgradio bih pjesacko-bicilisticku stazu ka mostarskoj petlji i dalje prema Savi i prema Sajmu, sa osvjetljenjem, drvoredom i klupama. Ubacio jos nekoliko autobusa koji bi isli sa Prokopa prema Trgu Republike, Slaviji i slicno. I cekao bolja vremena. To je to, bolje zasad ne moze.
Ja bih prioritet dao tome da se radi jedna po jedna stanica , a ne da se rasipaju pare kao što ti predlažeš i da na kraju imamo svuda polurešenja. Ustvari , mi to već sada imamo. Takođe , nisam ni za to da od Prokopa treba dići ruke i prepustiti ga zubu vremena , kao što ti uporno predlažeš. Dakle , prvo bih završio Zemun , pošto se tamo trenutno radi TPS , pa onda drugo.
A te bicikle koje predlažeš bi trajale čitav jedan dan , jer ili bi ih neko mrdnuo ili bi ih ostavio tamo gde se zatekne po završetku vožnje. Malo ko bi ih vratio opet na Prokop.
 
Pre će biti da si ti u ovoj situaciji nerealan , jer govoriš kako nema niko ko bi mogao da se potrudi , i kako je uspeh održavanje postojećeg stanja , a sa druge strane pričaš kako mora da se sredi GŽS i ostane u funkciji.

Sredjivanje GZS nije nista drugo nego odrzavanje postojeceg. Ne treba nista novo da se gradi. Ni stanicna zgrada ni dovodjenje novih autobusa, tramvaja i slicno. Jednostavno odrzavanje i to manjeg obima od onog koje je sad potrebno na Prokopu jer bi glavna mogla biti smanjena. Bilo bi manje kolosjeka, manje vozova, manje zaposlenih i slicno.

Ja bih prioritet dao tome da se radi jedna po jedna stanica , a ne da se rasipaju pare kao što ti predlažeš i da na kraju imamo svuda polurešenja. Ustvari , mi to već sada imamo. Takođe , nisam ni za to da od Prokopa treba dići ruke i prepustiti ga zubu vremena , kao što ti uporno predlažeš.

Zasto mi stavljas na teret nesto sto nisam ni rekao ni mislio? Slobodno me citiraj gdje sam rekao da "od Prokopa treba dici ruke i prepustiti ga zubu vremena". Naravno da ne treba. Treba sad odrzavati sve sto je izgradjeno. Cak i cistiti toalete iako niko ne vrsi nuzdu u njima.
Ono gdje sam ja protiv, su veca ulaganja u Prokop. To mislim da ne treba jer nije ekonomski opravdano.

Inace ono sto sad treba izdvajati samo za odrzavanje Prokopa, mnogo je vece od onog koliko bi trebalo za odrzavanje smanjene GZS. A gdje se to odrzavanje vise isplati? Koju bi stanicu putnici vise koristili? Ja se mogu kladiti da bi GZS sa jednim jedinim peronom i jednom jedinom linijom gradske zeljeznice, za Resnik npr, imala vise putnika nego Prokop sa svim medjugradskim vozovima i linijom 1 Bg voza. A tirazmisli koju bi stanicu bilo skuplje odrzavati.
 
Prokop treba zavrsiti, Glavnu treba sacuvati sa 6 koloseka, to je zlatna sredina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533417#p533417:3fho1utm je napisao(la):
RioBL » April 21st, 2018, 7:51 pm[/url]":3fho1utm]Zasto mi stavljas na teret nesto sto nisam ni rekao ni mislio? Slobodno me citiraj gdje sam rekao da "od Prokopa treba dici ruke i prepustiti ga zubu vremena". Naravno da ne treba. Treba sad odrzavati sve sto je izgradjeno. Cak i cistiti toalete iako niko ne vrsi nuzdu u njima.
Ono gdje sam ja protiv, su veca ulaganja u Prokop. To mislim da ne treba jer nije ekonomski opravdano.
Svaki put kad se spomene bilo šta vezano za Prokop , ti kreneš sa pričom kako ne treba na njemu ništa raditi , da pare treba da se preusmere na uređivanje drugih stanica , da moramo da sačuvamo GŽS ... , pri tom govoreći kako ja subjektivno gledam na celu stvar , da bi na kraju uvek prokomentarisao kako ti ipak nisi protiv ulaganja u Prokop , već da to bude na nivou redovnog čišćenja toaleta i pranja perona , kako si sad rekao.
Nemam ja ništa protiv očuvanja GŽS , što sam više puta spomenuo ranije , niti imam protiv uređenja drugih stanica , ali imam protiv toga da ne treba završti ono osnovno na Prokopu , da je na lošem mestu zato što pojedinci ne vide solitere , Maleško brdo ... , da to što druge stanice koje imaju znatno bolju vezu sa gradskim prevozom nema apsolutno nikakve veze sa time što imaju znatno više putnika , da treba da čekamo da se sami od sebe nekim čudom pojave putnici na Prokopu pa da se tek onda ulaže... Ne odnosi se sve navedeno na tebe , već sam pominjao uopšteno.
Ja mislim da je ekonomski najneisplativije imati na svakoj ŽS polurešenja , nedovršenu stanicu , nedovršenu okolnu infrastrukturu , onemogućavanje osobama sa invaliditetom , roditeljima sa malom decom , biciklistima , putnicima sa koferima i sl. da imaju normalan prilaz stanici , pojedine prilaze stanicama koji izgledaju kao da su relikvije iz srenjeg veka...
Šta meni kao korisniku znači što ću imati prugu projektivanu za 160 - 180 km/h , kad neću imati mogućnost da joj priđem , nego da bih došao do nekih stanica moram sa sobom da nosim sekirče , testere i sl. "naoružanje" kako bih prokrčio sebi put do ulaza , da nosim ribarske čizme do perona i tamo se presvlačim u normalnu obuću...
To što ja ne vidim rešenje situacije na isti način kao i ti , ne znači da treba da mi stavljaš na teret ono što apsolutno nije tačno , a to je da sam subjektivan. To što imam mišljenje da bi Prokop i Zemun polje bili znatno bolje iskorišćeni da imaju bolju vezu sa gradskim prevozom , je mišljenje , al' nikako subjektivno , jer nisam jedini koji tako misli. Isto tako , to što mislim da na Prokopu treba završiti osnovno , je mišljenje , al' nikako subjektivno , jer nisam jedini koji tako misli , plus što mislim da sve stanice treba da imaju isti treman.
 
To što imam mišljenje da bi Prokop i Zemun polje bili znatno bolje iskorišćeni da imaju bolju vezu sa gradskim prevozom , je mišljenje , al' nikako subjektivno , jer nisam jedini koji tako misli..

Naravno! I ja tako mislim.
Uz dodatak da znatno bolja povezanost nije moguća. A evo zašto.

Stanica u Prokopu je projektovana za 40000 putnika dnevno. To znači da bi u vrŝnom satu trebalo biti 2-3 hiljade putnika. Kako da se toliki broj putnika distribuira sa stanice za 1 sat?
U normalnim stanicama polovina bi putnika odŝetala do svog odredišta koje je u radijusu od 500m. Druga polovina, znači oko hiljadu ljudi bi uzela neki vid prevoza.
Nagradno pitanje1. Šta se nalazi u radijusu od 500 metara od Prokopa?
Nagradno pitanje 2 . Koliko autobusa je potrebno da razveze 1000 ljudi za 1 sat na područje Terazija, Vračara, Dorćola, Voždovca i svih drugih dijelova grada koje stanica treba da obuhvati?

Moj je odgovor na oba pitanja jednostavan. Prokop je projektantska greška.

Ja znam da se mnogima taj odgovor ne sviđa. Ne sviđa se ni meni. Ali ako neko misli da zna bolje neka proba odgovoriti.





Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Ja Prokop vidim kao boljitak, verovatno moglo je i bolje al kad su iskopinu vec iskoristili za novu stanicu na zel. PRAVCU onda se dibilo na brzini sto jeste bolje od stare zel. stanice
Prokop kao tranzitna stanica u sebi sadrzi BG voz te pola putnika moze nj. da nastavi koju stanicu dalje
A pored postojecih sabracajnica moci ce i Deligradskom do Slavije gitovo iste udajenosti kao i do sada gde pola putnika i ide kao i sa stare gl. zel stanice.
stim
sto ce biti za tranzitne, putnike jos bolje i brze putivanje jer nema gubljenja vremena sa onim ul-iz milenjem po coravim kolosecima :)
 
Odlično. Onda nema nikakvih problema? Ili samo treba most za Deligradsku?

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533320#p533320:2p5h0ych je napisao(la):
RioBL » 21 Apr 2018 06:47 am[/url]":2p5h0ych]Da, svima nam je cilj unapređenje železničkog saobraćaja ali kako ga unaprediti u Prokopu? Nema mnogo opcija. Ne možemo preusmjeriti javni gsp, ne možemo graditi metro, ne možemo natjerati investitora da izgradi prostor. Bojim se da je Prokop za željeznicu ćorsokak.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
Открио сам на крају шта се дешава са форумом, овај форум је зачаран! На њему бораве илузионисти, који овде данас и сада виде, оно што овде данас и сада не постоји, и то хвале! То је једино образложење за то како РИО добије два плуса када направи списак онога што овде данас и сада не постоји, иако за исто не постоје потешкоће, а Соле добије брдо плусева када напише како све то постоји!

Дакле, озбиљан ГСП не постоји, иако су укинуте техничке препреке пренеких годину дана. Метро план заобилази Прокоп. Завод за урбанизам Дирекција лако одобрава фавелизацију некада плански грађених насеља, али зато уз нове железничке станице шипак (не само Прокоп)! Ни урбанистички уређене зоне, ни фавеле! Списку треба додати да нема ни киоска, иако постоји проширење уз степениште ка солитерима, где могу стати без проблема, паркинга, иако се у садашњој фази цела 1+1 трака нове саобраћајнице може претворити у паркинг без ометања саобраћаја (док се не изгради остала инфраструктура), ни такси станице, иако су удружења таксиста тражила такси станицу!

Дакле, у смислу дозволе за уређење локације, читав систем управљања градом је организован на такав начин да, ако занемаримо метро као засебну тему, да свих ових 5 ствари, које у условима много горих техничких предуслова без већих проблема добијају и највеће рупе града и предграђа, вуководиљубавине, овде су забрањене!

Само Удружење љубитеља железнице, али и читав систем људи на друштвеним мрежама, новинари и њихови саговорници су дали читав систем конструктивних и лако применљивих предлога, који су надлежни прочитали (да се не лажемо). Апсолутно ништа нису предузели осим увођења унутрашњег круга 36, и то на рачун спољашњег.

И онда ће неко демантовати, написати да постоји нешто чега нема чак ни у виду Потемкинових села и добити брдо плусева. А некада се овај форум стварно бавио реалним стањем, визијом, идејом, критиком, окупљањем ентузијаста... А чак и када се похвали нешто што ураде власт и институције, свака похвала је била са резервом. А чак и када се неко не слаже са неким ко се организовано противи некој одлуци коју сматра штетном, никада није омаловажаван.
 
Izvor: Beobuild.rs

Nastavak radova na Prokopu

Malo manje od godinu dana pošto su završeni južni prilazni putevi na Prokopu, radnici se ovih dana ponovo vraćaju na ovo gradilište. Radovi koji su otpočeli prošle nedelje podrazumevaju međufazu na završetku konstrukcije glavne ploče na koti 105, odnosno njeno proširenje u dužini od 130 metara. Finansiranje ove faze vrši se iz preostalih sredstava kuvajtskog kredita korišćenog za završetak koloseka i perona, a vrednost tekuće faze iznosi 3.3 miliona evra sa PDV-om. Posao je dobio konzorcijum sa najnižom ponudom, a čine ga beogradska preduzeća “MetaBalkan” i “ATM BG” i lazarevačko preduzeće “Bauwesen”.

Celu vest kao i kompletnu foto reportazu sa pocetka radova mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/nastavak-radova-na-p ... p2776.html
mapaplocaizgradnjabm.jpg

180421-zeleznicka-stanica-prokop-23.jpg

Celu vest kao i kompletnu foto reportazu sa pocetka radova mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/nastavak-radova-na-p ... p2776.html
 
Ovom međufazom biće završena prva trećina preostalog dela ploče na koti 105, a ukupna površina izvdene konstrukcije u ovoj fazi iznosiće 3800 m2. Pored funkcije prva dva koloseka, završetak cele glavne ploče jedan je od najvažnijih preduslova i za izgradnju stanične zgrade. Ugovoreni rok za završetak ove međufaze je 14. decembar 2018. godine.
:bash: :bash:
 
Znaci trecina posla na prvom i drugom koloseku ove godine. Pa bar jos dve za ostatak. Tamo 2022. god bi mogli da krenu da rade stanicnu zgradu i komercijalne sadrzaje. Polako ali "j e b i tacno". Mislim pohvaljujem sto nastavljaju radove, ali tempo je uzasan.
 
Pa ako su ovi provalili da aerodrUm moze da brze napreduje poklanjanjem
da stavimo mašnicu na Prokop..... i poklonimo ga
daleko mi nešto ta 2022 izumrecu dotle :lol:
 
cekajte, da li sam ja dobro shvatio.. 150 metara te ploce, potporni zid i dovrsetak podhodnika kostaju 3.3 miliona evra??? ili ovako da racunamo, da bi se ploca zavrsila, tj samo izbetonirala do kraja, potrebno je 10 miliona evra?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532972#p532972:2x7mo63e je napisao(la):
RioBL » Čet Apr 19, 2018 11:29 am[/url]":2x7mo63e]
Jel to aludiras ne mene?

Trebao si pogledati video koji je okacio Igor i cuo bi ljude koji su profesori saobracaja (i u BG), arhitekte, inzinjere, tvorce GUP-a iz ranijih godina, direktore u zeljeznici itd koji su protiv gasenja stanice. Onda bi ti bilo jasno da postoji misljenje strucne javnosti a ne samo piskaranje nekolicine ljudi na ovom forumu. Njih je potrebno samo potaknuti da iznesu svoj glas.

I sto je Vukan Vucic rekao na kraju u vezi podizanja glasa - "nikad nije kasno da se zaustavi propadanje".

Apsolutno.
Godinama piskaras ovde na forumu, vrtis jednu te istu pricu, majstor si da svaku temu koja se zapocne okrenes na svoju vodenicu,a kada treba nesto konkretno da se uradi onda te nema nigde.
Meni da imalo ta stanica znaci, ja bih licno dosao da protestujem, ma koliko daleko od Beograda ziveo.


Pozdravljam nastavak radova na Prokopu, ali ove podele na faze, medjufaze.. :notok: :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533807#p533807:typ3w6i7 je napisao(la):
razgradjevinar » 23 Apr 2018 03:29 pm[/url]":typ3w6i7]cekajte, da li sam ja dobro shvatio.. 150 metara te ploce, potporni zid i dovrsetak podhodnika kostaju 3.3 miliona evra??? ili ovako da racunamo, da bi se ploca zavrsila, tj samo izbetonirala do kraja, potrebno je 10 miliona evra?

Dobro si razumeo.
Nije samo ploca vec tu ulaze i sine, kolosecni pribor , betonska ploca za postavljanje sina.
Peroni elektricne instalacije podhocnici koji treba da se zavrse, farbanje keramika, ima tu jos mnogo posla.
Uostalom ako ,pogledamo 10 miliona evra za 2 koloseka to je 50 miliona evra da se izgrade svih 10 sa betonskom konstrukcijom, cena je skroz normalna.
Pa zeleznicka stanice je to, nekoliko desetina miliona evra mora tu da se ulozi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533829#p533829:a5slpx3a je napisao(la):
panonski » Mon Apr 23, 2018 5:24 pm[/url]":a5slpx3a]
Godinama piskaras ovde na forumu, vrtis jednu te istu pricu, majstor si da svaku temu koja se zapocne okrenes na svoju vodenicu,a kada treba nesto konkretno da se uradi onda te nema nigde. Meni da imalo ta stanica znaci, ja bih licno dosao da protestujem, ma koliko daleko od Beograda ziveo.

Hehe...ma ti bi zivot dao za pravu stvar, vjerujem.
Ja cu nastaviti da piskaram a na nekom buducem protestu se mozda i pojavim. Nemoj da se sikiras za mene, nego gledaj sta ces ti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533216#p533216:ehgn9i7d je napisao(la):
boca-ica » 20 Apr 2018 03:36 pm[/url]":ehgn9i7d]Ne kapiram ovoliku ne potrebnu halabuku oko ,, protočnog,, Prokopa i toliko jadikovanje oko čorave i gotovo raspadnute stare žel. stanice
Ако реч "јадиковање" не спада у директне увреде, то не значи да то није! Овде је врло јасно са много аргумената много људи хвалило и кудило велики број различитих железничких станица, али и стамбених комплекса, мостова... Ту и тамо је неко негде и био емотиван, људи смо, ј***га, нисмо од камена, али израз "јадиковоње" је начин да се омаловажи нечији не само интелект, него и идентитет! Поготову што су неки од тих људи водили неку, па макар и донкихотовску грађанску борбу да се бар неке ствари доведу у ред.
Bgd. nije rupa na kraju sveta gde se završava pruga ,
nego se nalazi na nekoj ,,sredini,, i sav unutrašnji i spoljnji saobracaj na Bgd putu jeste prolazan- protočan :!:
У пракси у свету, слепи колосеци на путничким железницама тамо где постоје, по правилу су у центру! Крајња станица на тоталној периферији система је готово увек пролазна из више разлога: ту је обично у продужетку лука, рудник, индустријска зона, или се у будућности планира продужетак пруге. У одређеним случајевима, у продужетку је депо тамо где је далеко од центра земљиште јефтино. Ипак, врло важна ствар специфична за Београд је да је његов центар на полуострву, а то полуострву је уједно и најјачи генератор кретања у Србији. Колико је мали број транзитних кретања у Београду најсликовитије показује однос оптерећења прилазних друмова Београду у односу на обилазницу. Даљи део поста нећу ни да цитирам, јер занемарује чињеницу да је путнику циљ дестинација, а не пролазак.

Већ је доста људи овде наводило десетине примера чеоних станица у милионским градовима, пролазне станице са неколико чеоних колосека, примере конверзије чеоних у пролазне... Осим Тиране у Европи, и неколико примера из САД из доба најјачег аутомобилског лобија, нису успели да нађу ни један пример локацијског уклањања железничке станице. Можда недовољно тражења... А има много примера да неки већи град који има прву другу и трећу важну железничку станицу изгради четврту, пету и шесту.
Dosadašnja navika za staru žel. stanicu je stvorena jer nismo imali bolje , stanje je bilo, onako kako smo ga nasledili bez ikave dr. mogucnosti promene.
Опрезно са изразом "могућност". Ми у последњих 100 година (осим периода ратова и првих неколико година после истих) нисмо били толико ни сиромашно, ни научно заостало друштво да не можемо предузети одређене пројекте. Све остало је питање друштвеног договора. Ту лежи и наша "уклетост" везана за метро.
Promenu smo stvorili a kako svako se teško odriče starih navika zato će se još brže i lakše priviknuti na dobro i bolje :)
Макар у саобраћају, навике не само да се не мењају тешко, него много брже него што се многима чини! Ми смо тако каубојска земља по питању транспортне политике да се навике не мењају само тамо где постоје јаки монополи, а обично су на истим местима и највеће жалбе корисника! Рецимо, правац Београд-Ваљево, у току последње 3 деценије је неколико пута имао огроман пораст и пад броја путника у возовима. Погледајмо Београд-Панчево, никад боља пруга, никад више нових возова, а мање путника на тој релацији. Односно, некадашњи железнички путници су се сада већ навикли на аутомобил и аутобус.
Stara žel. st. za kvalitetnu obnovu i dovodjenja u funkcije prave stanice, koštala bi basnoslovno , a za te pare dva Prokopa bi završili...
Е стварно, сада, како је мува већа од слона? Полуукоп са црпном станицом (имамо је и на аутопуту на НБГ са 2-3 кратка надвожњака два пута скупље од преко 50.000 квадрата новоградње са доста тешких бетонских радова?
Robni žel. saobracaj moze da ima slepe koloseke jer treba dosta vremena za istovar i utovar koje-kakve robe al za užurbane putnike , Prokop je pravo rešenje :kk:


Eto ja napisah , pa nek se ljuti ko god hoce , ali to jeste tako

:sesir:
Ужурбаност је учинила да људи ужурбано оду на друге видове превоза. Док су у целој европској цивилизацији чеоне станице великих градова "кошнице"! Додуше, и важне пролазне станице су "кошнице".

Сума сумарум, путници су до те мере задовољни да некадашњи железнички путници сада радије проводе сате на загушеним друмовима, а након обнове пруга и набавке нових возова. Тако је овде, данас и сада. Рецимо, да не знамо да ли ће тако бити у накој неодређеној будућности, у којој ће се Прокоп интегрисати на за сада неодређен начин.

Љутња једино може произаћи из оне увреде "јадиковање", али и идеје како везано за нешто можемо бити само или одшевљени, или јадиковати, или бити равнодушни. Друштвена активност је супротност сва три претходна наведена и представља цивилизацијску тековину. Онај ко није друштвено активан није зарадио цивилизацију, живео је на туђој цивилизацијској грбачи или потпуно ван цивилизације.
 
U NINu nesto ipak nije dobro razjasneno. Nove zeleznicke stanice niko ni nemoze graditi u centru grada. Ni u Berlinu ni u Hong Kongu. Gde autor pomenuje Singapur, stanica za brze pruge je u Jurong East sto je industrijska zona. https://www.google.de/maps/@1.3330216,103.7427605,544m/data=!3m1!1e3
Takode je dosta udaljena od centra grada, samo mnogo vise nego Prokop. Gde autor sigurno ne gresi, prostor oko Prokopa se nije razvijao (zelena oaza sa nesto betonom). A koliko je u poredenju uspeo Hauptbahnhof u Minhenu i "predivni" cetvrt oko njega se moze procitati u skorasnjem clanku Tageszeitunga https://www.tz.de/muenchen/stadt/lu...traftaten-horror-am-hauptbahnhof-8227835.html Razvijo se u primarni centar kriminala ("horor oko stanice"). U Minhenu i zivim a danas sam otisao da uzmem NIN da bi procitao clanak. Bas kad sam stigao, policija je zatvorila juzni ulaz, nesto se srusilo sa krova pa je letela velika prasina. Idila nije, ali platforme sve krcate. Ono zadnje je opet pokazatelj uspeha. Valjda je to jedino pravo merilo.
 
Vrh