Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Дошљак":1gqmoyb9 je napisao(la):
Није баш тако. Скоро сам се возио таксијем и причао са таксистом, културан човек, радио у Београдском аутомобилском док није пропала фирма. Такси има своју клијентелу, мени је овог месеца три пута искрсло да се возим таксијем и много ми је значило што нисам закаснио. Јавни превоз без метроа ће нажалост остати агонија.
Uglavnom sam sa njima imao losih iskustva.
Mozda je u drugoj opstini drugacije.
 
I taksi i servisi poput CarGo i onih nalik Uberu (podvlačim ovo nalik Uberu, ne sam Uber) imaju svoje mesto u budućnosti prevoza. CarGo i slični su idealni za ljude koji su dovoljno digitalno pismeni da mogu da naručuju vožnju putem telefona i da plaćaju isključivo karticama. S druge strane, taksiji su odlična dopuna za one koji prosto ne barataju time, ili žele da plaćaju kešom. Što je razumljivo, i što treba da postoji kao opcija, ne samo u ovom slučaju nego u svim sferama života.

Tačno je da ima mnogo ološa među taksistima, ali ima i korektnih i vrednih ljudi. Ja lično poznajem i redovno angažujem čak trojicu za koje znam da su na mestu, a vozio sam se sa još bar 20ak koji su bili sasvim ok. Štaviše, poslednji put kad me je taksista baš odrao bilo je pre 5 godina, i to zato što sam bio sa pripitim prijateljem genijem koji je usred noći od svih mogućih, zaustavio tetoviranog ''intelektualaca'' u Audi A6. I dok smo došli od Vuka do Brankove ''turbina'' nabila 900 dinara. I to je poslednje loše iskustvo. Istina, slabo se i vozim njima pa i nemam mnogo iskustva, ali opet eto, svih 20ak vožnji nakon toga bile su ok.

Što znači da ima sasvim normalnih i potrebnih taksista. Nego su problem: 1) ovi divlji 2) ovi što su regularni ali što ne vode računa ni o sebi ni o kolima i 3) što taksista generalno u Beogradu ima previše, pa moraju da se dovijaju i služe prljavim trikovima da bi opstali.

Što se tiče CarGo, po svemu što sam video, radi se o ekipi koja očigledno zna gde živi i koja shvata koji je najbolji modus operandi ovde u Srbistanu. Skupili se ljudi sa znanjem, razvili nešto svoje, po ugledu na strano. Radili su bez nametanja, bez mnogo reklame i bez mnogo privlačenja pažnje. Što znači da nisu još jedan gramzivi Uber nego nekolicina ljudi koji su se samo setili kako da zarade i kako da popune rupu u tržištu. A njihovi nastupi tokom ovog cirkusa su i dokazali da nisu monopolisti i bahata bag** nego ekipa koja samo želi da nesmetano pruža usluge onima koji je traže, i to je to. Što je, uz činjenicu da su domaći, meni još jedan veliki razlog da ih podržim.

A taksisti su se opet pokazali kakvi su. Pod time mislim na ove što protestuju i ove što ih predstavljaju. Arogantni, svadljivi, provokatori, ubeđeni da to što je u vreme Jugoslavije važilo ''jednom kad uđeš na neko radno mesto, miran si na njemu narednih 40 godina pa šta god radio'' da to tako funkcioniše i danas. Radije će da remete ceo poredak i idu glavom u zid umesto da se prilagode novim uslovima i vremenu. Ili da bar dovedu jedni druge u red, što je imperativ ne u poslednje dve, nego u poslednjih 30 godina. Al dobro, sve dođe na svoje. Tako su sad taksisti napravili sav ovaj cirkus u nameri da obogalje CarGo a na kraju su mu samo pomogli. Dana kad je bio protest CarGo je dobio 6000 zahteva za vožnju više, a sad su raspisali novi konkurs za prijem na desetine vozača. Ko radi korektno i prilagođava se, on može da ide samo na gore. Ko tera glavom u zid, on će na kraju sam sebe da sahrani.
 
Ja lično nikada nisam imao loše iskustvo.

Bilo je par puta da su hteli da me voze malo zaobilazno, ali čim vidim da daje migavac gde ne treba, zahtevam da idemo rutom koju ja predlažem. Naravno, onda on kreće priče kako je tuda brže i jetinije, a ja mu ljubazno kažem, da je možda u pravu, ali da ja hoću tim putem.

Desi se naravno da je taksi štrokav i smrdi na duvan, ali uglavnom su bili vozači kojima je auto verovatno čistiji od kuće.
 
Loše iskustvo / dobro iskustvo je OK, ali ja ih ne koristim iz principa jer imaju propisanu minimalnu cenu usluge, što je u 21. veku totalni idiotizam. Pored nekorišćenja radim na tome da sve ljude oko sebe naučim da koriste car:go i/ili slične aplikacije i vidove prevoza.
 
Gledano po cenovniku klasican taksi ima skuplje naplacen kilometar, dok se kod svih vidova aplikacija mnogo skuplje naplacuje cekanje i placa se sve vreme voznje.

Pojasnjeno:

-Taksista 1km je 65din. I on to brzo predje jer koristi zutu traku i manevrisanja uz saobracajna skretanja koja su mu dozvoljena a gde ostali vozaci moraju pravo. Zakljucak je da se voznja obavi brzo bez mnogo zadrzavanja i cekanja.

- Car:Go naplacuje jeftinije km(35din), ali zato naplacuje 9 din po minuti sve vreme dok se vozite. Od samog starta pa dok iz kola ne izadjete se racuna vreme koje se placa. Za ovo vam niko nece reci a svi misle da su koristeci njih jeftinije prosli.
 


Što nam ne bi rekli, ovo je račun koji se dobija od Car:go-a na mejl posle svake vožnje. Pre bih rekao da je minut 6 dinara. Takođe da li će on da naplaćuje vreme ili ne, ili bilo šta drugo, bitno je da je na kraju krajeva jeftinije.
 
Koliko su samo glupi ovi taksisti, samo su dali dobru reklamu car gou
 
Kokos koliko bi ista distanca kostala taksijem
Plus koliki broj taksista daje racum ovakav
 
Ovo je distanca od 6,13km, trajanje vožnje 10 minuta, vikend noću. Prema taxi cenovniku start je 170 din + 6,13* 85 (cena po km za drugu tarifu) = 690. Ja još u taxiju nisam platio karticom, ne znam kakav se račun dobija tada. Niti sam koristio neke aplikacije za naručivanje taxija.
 
Nisam siguran da li postoji rok za to, ali će vremenom preći svi na tablete, tj komunikaciju via 3g, 4g itd. jer frenkvencijsi opseg se planira osloboditi za druge namene.
Po novom sadu više udruženja je integrisalo dispečerske centre sa serverom koji opslužuje taxiste, tablete. Dosta ih je bilo zadovoljno jer je sprečilo sitne prevare kojima se ne mali broj njih služi (u vezi sa licitacijama vožnji i vremenom dolaska do stranke), stariji su malo negodovali.

Mislim da jedno udruženje ima i mobilnu aplikaciju, naručivanje vožnji preko iste, ne znam da li nudi još neke f-je, ja ipak koristim stari dobri poziv, čak ni sms ne volim :D
 
U Novom Sadu su mi rekli da se divljaci prepoznaju tako što nemaju tablet. Ali tamo se i dalje isključivo plaća kešom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=539533#p539533:3szed3qa je napisao(la):
Kokos » Tue May 22, 2018 7:37 am[/url]":3szed3qa]

........... ovo je račun koji se dobija od Car:go-a na mejl posle svake vožnje.....

Bas je dobro sto si postavio ovaj primer....jer je ovo jos jedan slucaj protiv koga se oni bune i bore.
A to je da se ovakvi vidovi racuna salju, ustvari ovo nije racun vec samo uvid.

Da li je normalno, u drustvenom sistemu, da ti neko za prodatu robu ili izvrsenu uslugu ne izda zakonom propisani racun? Nije!

Gledajuci samo sebe i interes pojedinca ti si prosao ovde bolje jer si nesto platio jeftinije. Ali gledajuci kroz drustvenu svest ti se poistovecujes sa ljudima koji su u Kosutnjaku posekli celo drvo da bi zapalili jedan rostilj. Umesto da su prosli malo skuplje i kupili cumur koji je adekvatan i koji sluzi tome.

Nemoj da pomislis da je neko ljut na tebe zato sto koristis takve vidove usluge. Bitnije je da se kod ljudi razvije svest da se od ovakvih stvari samo pocinje. I da ce identicni primeri urusavanja legalnosti kad-tad stici i njihovu bransu kojom se bave.
Naravno, ako ne budu slozni, ne uoce problem na vreme i ne pokusaju da ga sprece.
 
ako vozači car go a posluju kao predutetnici koji su paušalci, mogu biti oslobođeni obaveze izdavanja fiskalnog računa, i to što je poslato na mejl se verovatno smatra fakturom, koja je važeća bez pečata i potpisa.

kad se država na neprirodan način počne igrati sa regulisanjem tržišta, ovakve stvari su neminovnost. Uvek će se naći neko ko će progurati poslovni model tražeći zakonska rešenja, rupe u zakonu, kako god ih nazivali.

taksisti koji su već izvojevli dosta a najneprirodniju stvar od svega - ograničen broj dozvola/licenci (uzgred, sad neki traže i pooštravanje toga da se izdaje dozvola za vozača a ne vozilo), sad su se našli ugroženim, objektivno postmatrajući. Mač sa dve oštrice su im stvari kao minimalna-maximalna cena koja ih ograničava u pogledu nekih inovacija, pa čak i eventualnog povećanja cena kad su u pitanju masovni događaji ili neke jeftinije vožnje kad je manja potražnja, leto, sezona odmora... ograničeno im je prilagođavanje tržištu, tako da ne mogu adekvatno da odgovore na pojave kao što su uber, cargo koje su tek u začetku i u svetu će ih biti budući da se sve više forsira automobilski saobraćaj, ne samo kod nas.

nije problem ni u taksistima ni u novim idejama prevozima već u čuvenoj krilatici, "neuređenosti tržišta".
 
Koliko smesno zvuce adgumenti taksista...

Taksi nazalost koristim jako cesto kao i car go. U maju sam imao vamredne okolnosti pa sam koristio taksi preko 50 puta. Do sad mi se desilo da sam u dva vozila usao da su potpuno cista.
Car go se isplati nocu i nedeljom i dosta je jeftiniji nego taksi. Naplacuju po minutu voznje ali ne traje voznja 50 minuta pa da to bude neki trosak na voznju.
 
Moze primjer racuna nekog taksiste
Taksisti nece da poboljavaju uslugu ni u okviru svog udruzenja a kamoli sta drugo
Da se fino oblace isto klima ista vozila racun placanje karticom itd
 
Gledao sam do “dampingovanje cena”. 90% taksista na protestu divljaci ili iz golda i alfe koja daje 20% popusta na poziv iako je zabranjeno to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540199#p540199:wgdlcgvp je napisao(la):
Pule » Thu May 24, 2018 7:09 pm[/url]":wgdlcgvp]https://www.youtube.com/watch?v=arEwdlLUJxY&feature=youtu.be

Dobro postavljeno pitanje.
Zasto bi placao 300din pranje kada moze 240 i da nikome nista ne platis!?

Opet spinovanje. Definisi "nikome nista ne platis"? Car:go vozacu su registrovani preduzetnici koji placaju fiksni porez.
 
Ovaj Boško Vukojević je baš retko antipatičan, a i drzak čovek. U kojoj god emisiji da učestvuje, s kojim god sagovornicima (ili bez njih) uvek se ponaša ko poslednji mrgud.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540389#p540389:1crdczcy je napisao(la):
hiavata » Fri May 25, 2018 1:04 pm[/url]":1crdczcy]
Opet spinovanje. Definisi "nikome nista ne platis"? Car:go vozacu su registrovani preduzetnici koji placaju fiksni porez.

Gresite gospodine ili mladicu ovde u svojim saznanjima....

Car:Go jeste regularno napravljena i registrovana kompanija od strane svog pronalazaca i vlasnika. I to mu niko ni u kom slucaju ne spori. Na inovativnosti i domisljatosti.

Ali je zato nezakonito i cini mnogima veliki problem nacin na koji on to radi?
(Ovde vam, radi boljeg shvatanja slucaja, mogu navesti primer poredjenja. Npr. vi ste vrstan gradjevinac i posedujete inovativnu tehnologiju za brzo pravljenje zgrada. I to je u redu. Ali ono sto nije u redu i sto vam nece dozvoliti je da okuplate neobucenu i neprijavljenu radnu snagu i da podizete objekte i zgrade gde vi mislite da to treba. A sve pod izgovoriom vidite da radim to bolje i jeftinije od drugih.
E to je ono sto smeta.

Svi vozaci koji su u sistemu usluge te kompanije su obicna fizicka lica sa automobilom. Koji cak ne mora biti ni vas vec jednostavno tog trenutka vama na raspolaganju. Tako da se ovde ne radi niti o kakvim preduzetnicima koji su u obavezi da placaju Drzavi porez.

Vozac u Car:Go sistemu moze biti bukvalno gotovo svako. Jedini uslov je da imate smart phone i automobil. Nekakav.

Posao se obavlja tako sto vas putem app povezu sa klijentom. Vase je da odete na adresu poziva, pronadjete se, odvezete ga do odredista i on jednostavno iz auta izadje. Njemu sa racuna kartice skidaju sredstva za izvrsenu uslugu. Od te bruto cifre kompanija zadrzava sebi 30%. Ostalo je vase.

I to moze da radi svako. A to nije legalno.
 
A sto taksiti ne poboljsaju svoju uslugu unificiraju vizni park fino se obuku bjela kosulja plava kravata pantalone
Placanje kesom karticom uz racun obavezan gps navigacija itd
Samo znate da kukate kako ste ugrozeni kako vam je lose niko da kupi kola na metan ili na struju slucajno
 
Car go uzima 20% vozacima. Nikad mi se nije desilo da car gi vozac zapali cigaru u sred voznje ili da dodje sa istom
u ustima na adresu. Do sutra mogu da pisem kakav su olos taksisti.
 
Vrh