Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Bio danas do GS tvrde da su poslali finansiski izvjestaj 05.04.2018 . A da je posta zabrljala da mogu da ga podignem u Danijelovoj Za pp crijeva i mlaznice se prave blesavi .Uveli su 2 puta masinsko ciscenje podova godisnje i brisanje paucine sa sanducica to za nove zgade koje potpisu ugovor a za stare ta mega novina krece od septembra
 
jedna stvar mi nije jasna. Ajd za higijenu, čistačicu, krečenje i liftove to je već ustaljeno i radilo se kako tako i do sada pa se plaćalo od 200 do 500 dinara. Ali upravnik sad može da predloži da se uvede video nadzor, da se promene ulazna vrata zgrade, svi sandučići, nabave protivpožarna creva i druga oprema, popravi krov, sredi fasada i kaže to će da vas košta toliko i toliko. Odakle stanarima tolike pare da sve to izfinansiraju ili to može da ide etapno. Ove godine ćemo to, druge to i tako dalje. I taj program održavanja da li se pravi za investiciono i tekuće održavanje zajedno i koji period obuhvata. Da li je neka stambena zajednica već donela takav program. I zašta je sve potrebno prikupljanje ponuda.
 
Te nedoumice ce biti razjasnjene pravilnikom koji ce biti spreman za septembar
Prinudne upravnike krecu da postavljaju od 1 jula
Ima prilog u danasnjoj bg hronici
Donosi se plan redovnog odrzavanja plan investicjonog odrzavanja prave se prijoriteti
Stanari odlucuju a na predlog upravnika
 
pravilnik o vrsti, obimu i dinamici aktivnosti tekućeg i investicionog održavanja već postoji.
 
Koliko sam ja shvatio ako je oformljena SZ i imaju upravnika , stanara ili profi, on ne može ništa od toga bez odluke skupštine.

Ovaj prinudni mislim da može bogami dosta "samostalno" ....
 
Pozdrav, ima li neko mozda iskustva sa sklapanjem ugovora sa majstorima koji popravljaju krov a tice se njihove bezbednosti i kvaliteta rada. Pomoglo bi mi ako ima neko primer takvog ugovora. Hvala...
 
To je klasican ugovor o izvodjenju gradjevinskih radova samo se ubaci vrsta radova zahtjeva se paznja dobtog privrednika ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=540325#p540325:3rwg4lc0 je napisao(la):
Vladivoje » 25 Maj 2018, 09:58[/url]":3rwg4lc0]Bio sam juče u GS u Narodnih heroja 30 i predao dopis sa zahtevom da objasne o kakvim se radovima radilo dana 15.10.2009. godine.

Momak koji radi u pisarnici mi je rekao da ću dobiti odgovor, ali da će navesti ono što im stoji u "sistemu".

Mene ne zanima šta im stoji u "sistemu", već konkretna informacija o tome šta je tada tačno rađeno i ko je potpisao taj radni nalog.

Ako ne dobijem zadovoljavajući odgovor, idem sa još jednim komšijom u Danijelovu, da se tamo razjasnimo.


Danas mi je stigao odgovor iz GS koji glasi ovako:
PREDMET: Uvid u finansijsku dokumentaciju

U vezi sa Vašim dopisom za uvid u finansijsku dokumentaciju obaveštavamo Vas sledeće: u skladu sa članom 24. Zakona o računovodstvu, koji reguliše rokove čuvanja dokumentacije, pet godina se čuvaju isprave na osnovu kojih se unose podaci u poslovne knjige.

Napominjemo da se saldo sredstava iz prethodne godine prenosi kao početno stanje naredne godine.


I - šta sada (?). Pojeo vuk magarca (?).

Očigledno je da je novi direktor GS nastavio sa starom praksom Koza nostre.

Ali, na tome se ova priča, bar što se mene lično tiče - neće završiti... :mrgreen:
 
Trazi spisak radova na zgradi i prijem kod generalnog uz onaj clanak iz blica
 
Gosn' direktore, hvala ti puno na konstruktivnim savetima. :kk:

Tačno tako ću da uradim i ići ću sa nekim od komšija.
Naravno, nosim sa sobom onaj članak iz Blica o Koza nostri.
 
Da li je upravnik zgrade duzan da tuzi stanara koji uzurpira zajednicku prostoriju? Elem kod nas spor traje dugo pa upravnik bi pre podneo ostavku nego da bude u ulozi tuzitelja posto uzurpator je jedan od retkih stanara koji se oko zgrade bas cima dok ovi koji se zale samo guraju klipove pod tockove kad god treba nesto da se uradi i zbog toga je i taj spor nastao.
 
a što mora upravnik da tuži. Može bilo koji stanar. A šta znači uzurpira prostoriju. Koristi je bez odluke i saglasnosti većine ili nešto drugo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545812#p545812:2yblf84p je napisao(la):
hobotnica » 18 Jun 2018 05:16 pm[/url]":2yblf84p]a što mora upravnik da tuži. Može bilo koji stanar. A šta znači uzurpira prostoriju. Koristi je bez odluke i saglasnosti većine ili nešto drugo?

Komsija tu drzi svoje stvari plus ono sto nam treba za zgradu (so, lopate, alat za sredjivanje dvorista), ali posto drzi neke bas ne jeftine svoje stvari onda on samo ima kljuc. To je smecara i to mala. Inace stanari kojima bi koriscenje iste znacilo (imaju bicikle) se i ne bune, bune se likovi koji uopste je ne bi koristili.

Dakle upravnik zgrade nije duzan da nekog tuzi vec ako ovi bas hoce mogu oni sami da ga tuze? Dobro je ako je tako posto mi bi hteli da nam ostane sadasnji upravnik tj koji tek treba da to postane a on opet ne bi hteo ako bude duzan da tuzi komsiju koji koristi smecaru.
 
Ovako, s obzirom da vec 3 meseca upravljam zgradom i prvi put se sa tim susrecem za sad nisam naisao na probleme ni sa Gradskim stambenim sa kojima imamo ugovor samo o ciscenju niti sa vojnim sa kojima imamo izuzetno dobar ugovor gde fakticki sve odrzavaju. U slucaju da treba krov da radimo oni nam uvek salju ispod trzisnu cenu u poredjenju sa privatnicima koji su za ciscenje horizontalnih oluka na zgradi trazili 1000 evra dok vojno 180 evra i jos na rate su nam dali mogucnost da to otplacujemo tako da na mesecnom nivou je to smesna cifra. Izuzetno sam zadovoljan sa saradnjom sa VU Beograd 2 i njihovim radnicima i radovima koje su ovih meseci imali vezano za nasu zgradu. Problem kod V.U. Beograd dva jeste neorganizovanost ali na cimanje rade odlicno. Sa malim budzetom zgrade od 90.000. postavljen je i video nadzor kupljeni pp aparati, ocisceno sve unutar zgrade od strane GS jer smo ih izuzetno forsirali da ociste, zamenili smo kompletnu rasvetu sa Led sijalicama sa senzorima a V.U. Beograd 2 nam izasao u susret i besplatno ih montirao iako nam to nije bilo u ugovoru kao poklon nasoj zgradi(kako je receno) stanari su toliko bili odusevljeni naglim promenama da su kupili i okacili zastavu na zgradu uredili zelenilo oko zgrade kupili kante koje sami i praznimo jer zelenilo nece da postavlja kante u stambenim naseljima jer im valjda naporno da ih prazne na svaka 3 dana. V.U. Bg 2 nam zamenio isto po ugovoru i kanalizacionu cev zbog koje su nam godinama plavili stanovi. Sada cekamo sekretarijate ove godine da nam postave Led Bandere na prilazu zgradi i da nam zamene ulicnu tablu koja je ishabana. Prostorije koje su neki stanari okupirali a nekada su sluzile za drzanje alata zgrade su obijene, pozvali smo cigane i sve stvari smo izbacili nemilosrdno jer taj koji je okupirao znao je da je zauzeo nesto sto nije smeo.Ta prostorija sluzi za skladistenje plocica koje u slucaju da nam neka pukne zamenimo, drzanje garancija, trimera za zelenilo. Takodje oko zgrade smo stavili LED reflektore sa senzorima tako da ko god pridje da bilo sta pokusa pale se svetla oko zgrade i kamere snimaju. Dosta stvari su odradjene jeftino jer neki stanari imaju firme za video nadzor, drugi trguju rasvetom i troskovi su bili minimalni za mnoge stvari, ali mislim da je glavna stvar organizacija i dobra komunikacija sa svima. Inace svi ovi problemi koji su reseni nisu stanarima bili ni navidiku, njima je bilo u sustini glavno da ulaz bar bude cist i to je uglavnom bio problem na svakom sastanku. Medjutim mislim da kada su videli da se desavaju promene poput popravke ventilacije koja 15 godina nije radila, kada smo jahali zelenilo da nam orese rastinje oko zgrade koje je islo na zgradu tek tad su shvatili da trebaju i oni da daju neki doprinos i skroz drugaciji je odnos prema zgradi .
 
Fino sto si se angazovao ugradi elektronsku bravu na tokene okaci fotke po zidovima pp uptstva planove evakuacije panik rasvjetu itd
 
Sto se tice brave imamo elektronsku bravu ka karticu vec ugradjenu pre par godina, treba mi firma za nalepnice posto bi stavio i za pozarnu zastitu nalepnice i informativne nalepnice. Panik rasveta ne radi, jer verovatno trebaju akomulatori da se zamene, u razgovoru sa vatrogasnim drustvom savetovali su me da se stara popravi tj uredjaj ceo jer je on povezan i na ventilaciju i u slicaju pozara on automatski zatvara ventilaciju i poziva vatrogasce. Treba samo da nadjem neku povoljnu firmu da nam obnovi tastere i sirene jer su raniji upravnici poskidali havarisane tastere i zatvorili rupe gde su priključci za tastere na nekim mestima su ostali tasteri ali u sistini znam njihovu poziciju jer tu je naboran zid :D posto je izgleda bilo bitnije da bude lepo okrečeno....
 
Nalepnice mozes da stampas u bilo kojoj boljoj fotokopirnici, a nisu cak ni skupe. Samo moras da im doneses sta zelis da stampas.


Zna li neko da li je Beograd propisao minimalnu cenu odrzavanja po m2 stana?
 
Kako se tretiraju poslovni prostori koji su u prizemlju zgrade i ne koriste zajednički ulaz ali su faktički u zgradi i da li je neko imao iskustva sa situacijom kada je vlasnik Poslovni Prostor Grada Beograda, kako oni glasaju u okviru stambene zajednice...
Konkretno jurimo saglasnost 51% stanara za ugradnju lifta i fali nam jedan potpis, poštp sada lokali nisu i stambenoj zajednici zanima me da li ima smisla da ih ubacimo pa da tražimo od njih saglasnost, bez učešća u troškovima ugradnje i održavanja lifta.
Zahvaljujem unapred na pomoći

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
Ukoliko su lokali u sklopu zgrade onda i oni ucestvuju u svim troskovima i odlukama zgrade iako imaju zasebne(spoljne) ulaze.

Barem sam ja to tako shvatio ali ajde neka jos neko potvrdi, mozda gresim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=546188#p546188:b8jpru2t je napisao(la):
bgdnenad » Sre Jun 20, 2018 11:01 am[/url]":b8jpru2t]Kako se tretiraju poslovni prostori koji su u prizemlju zgrade i ne koriste zajednički ulaz ali su faktički u zgradi i da li je neko imao iskustva sa situacijom kada je vlasnik Poslovni Prostor Grada Beograda, kako oni glasaju u okviru stambene zajednice...
Konkretno jurimo saglasnost 51% stanara za ugradnju lifta i fali nam jedan potpis, poštp sada lokali nisu i stambenoj zajednici zanima me da li ima smisla da ih ubacimo pa da tražimo od njih saglasnost, bez učešća u troškovima ugradnje i održavanja lifta.
Zahvaljujem unapred na pomoći

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Ako zgrada i posebni delovi zgrade nisu uknjizeni onda trazite od Infostana "listing korisnika" za vasu zgradu ili ulaz i onda imate tacno definisano ko sa kojim delovima cini Stambenu zajednicu.
Dobija se odmah, samo ponesite pecat. Iako zakon ne obavezuje Stambenu zajednicu da mora da ima i pecat, pored Poste obavezno ga trazi Gradsko stambeno i Infostan.
Inace Republicki geodetski zavod je redizajnirao izgled web evidencije stambenih zajednica i sada za svaku stambenu zajednicu mozete pronaci broj telefona upravnika i e-mail ako su naznaceni prilikom registracije.
Po meni jos samo fali da omoguce pretragu po imenu upravnika kako bi se videlo koliko koji profesionalni upravnik ima zgrada. Lepo bi se videlo da li se neko od upravnika favorizuje ili ne - kada pocne prinudna uprava. Vrlo lako moze da se dogodi da opstina favorizuje odredjene upravnike i dodeljuje im prinudnu upravu...
 
Nažalost nemamo pomoć već opstrukciju od upravnice zgrade tj stambene zajednice... Tako da nemam pristup pečatu.

Da li ko ima iskustva oko toga kako glasa Poslovni Prostor Grada u stambenoj zajednici, koji je mehanizam da se izjasnio po nekom pitanju ?

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
Odete u poslivni prostor grada i raspitate se oni isto ucestvuju sastavni dio zgrade su
 
Ovako, zanima me koliko bi koštao renont lifta , star je 30 godina ima 7 stanica i proizveo ga Daka dimenzija okna je 1420x1375?
 
Vrh