Šta je novo?

Pešačke zone

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544531#p544531:2k9d27fx je napisao(la):
vucko » Sre Jun 13, 2018 12:50 am[/url]":2k9d27fx]Već prodaju gaće u Sremskoj, ono je užasno. Imam polu rešenja za Sremsku okačiću ga neki dan kada stignem.
´
Jel imaju pravo da prodaju na ulici? Ako ne, treba pozvati komunalnu policiju da ih rastera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544570#p544570:e7kx2irs je napisao(la):
VeniVidiVici » Sre Jun 13, 2018 8:19 am[/url]":e7kx2irs]Moto parking u pešačkoj zoni.
file.php

file.php

file.php

file.php

Nista te motore treba samo oboriti na pod i razlupati par farova, pa nek se posle pitaju zasto su razlupani.
 
Samo bušiti gume, brzo i efektivno. Da li ste ikada videli da parking servis diže motor? Koliko razumem motorna vozila ne smeju biti u pešačkoj zoni, dok je zabranjena vožnja bicikala dok se mogu parkirati.
 
MarkoniShogun":p0u1s565 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544531#p544531 je napisao(la):
vucko » Sre Jun 13, 2018 12:50 am[/url]":p0u1s565]Već prodaju gaće u Sremskoj, ono je užasno. Imam polu rešenja za Sremsku okačiću ga neki dan kada stignem.
´
Jel imaju pravo da prodaju na ulici? Ako ne, treba pozvati komunalnu policiju da ih rastera.
Prodaju na tipskim tezgama legalno. Ima slika okačena pre par dana.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
vucko":2zjs0en2 je napisao(la):
Samo bušiti gume, brzo i efektivno. Da li ste ikada videli da parking servis diže motor? Koliko razumem motorna vozila ne smeju biti u pešačkoj zoni, dok je zabranjena vožnja bicikala dok se mogu parkirati.
Motori su isto što i automobili pa i za njih važe odredbe o parkiranju.
Mnoge zemlje imaju posebno označena zonirana mesta za parkiranje motora.
Zna se ko je nadležan i ko svakodnevno prolazi pored motora u pešačkim zonama i trotoarima.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Motorima generalno i može da se da neki stepen tolerancije. ALI... onda nastaje problem. Ljudi, prirodno, stalno pokušavaju da pomere te granice ili prosto nemaju meru. Po sistemu ''pa dobro, ako može njih 5 da ostavi tu, pa mogu vala i ja''. I ako danas dozvoliš ostavljanje 5 motora na onim delovima površina gde ne smetaju, očekuj da će ih za nedelju dana biti 50. E tu je glavna kvaka.


Zato mene i ne iritiraju toliko ovi motoristi što se bar potrude da sklone svoje mašine u stranu. Nego ona prasad što ih ostavlja na trotoarima koji su uski ili već dovoljno aktivni i zakrčeni. E takve treba maltretirati na svaki mogući način.
 
Ni ja. Al bitno da je ovaj podivljali biciklista priveden pravdi...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EuFmp4vGlE0[/youtube]
 
Nemam ja ništa protiv da se kazni biciklista u pešačkoj zoni, ali ako je to veći problem od bahatog parkiranja po trotoarima, onda nemam šta reći da nije rečeno
 
Što se mene tiče nema ni šta da ga kažnjava zbog vožnje u pešačkoj zoni. Biciklisti i treba da koriste pešačke zone, samo uz apsolutnu obavezu davanja potpunog prvenstva pešacima. I obraćanje dodatne pažnje dok se kreću kroz njih.

A automobili su naravno nešto sasvim drugo i oni nemaju šta da traže u pešačkoj zoni.

P.S.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544824#p544824:hjc401o2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Jun 14, 2018 1:17 pm[/url]":hjc401o2]E takve treba maltretirati na svaki mogući način.
Hteo sam da kažem ''gnjaviti''. Dok ne pomere i ne odviknu se od toga.
 
Postoji znak u NS (a to bi trebalo primeniti i u Beogradu) da je dozvoljena vožnja brzinom pešaka. E sad, to baš ne postoji u ZBS-u, ali je kao ideja odlična.

Što se tiče automobila u pešačkoj zoni - to treba striktno ograničiti na stanare (ako imaju parking unutar zgrade) i na dostavu.

Mada, džabe naše ideje kada neko nema sluha ni volje da to uradi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544846#p544846:36jgbaph je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Jun 14, 2018 2:21 pm[/url]":36jgbaph]Što se mene tiče nema ni šta da ga kažnjava zbog vožnje u pešačkoj zoni. Biciklisti i treba da koriste pešačke zone, samo uz apsolutnu obavezu davanja potpunog prvenstva pešacima. I obraćanje dodatne pažnje dok se kreću kroz njih.

Ne moze biciklista da vozi u pesackoj zoni ni pod kakvim uslovima. Vise sam puta bio svedok u NS da biciklisti nalecu na pesake, decu najcesce, u pesackoj zoni. Biciklist je duzan da sidje sa bicikla i gura bicikl. Onda je pesak i moze da se krece po pesackoj zoni. Novi Sad ima najrazvijeniju i najuredjeniju mrezu biciklistickih staza. nazalost i pored toga se desavaju nesrece jer se biciklisti ponasaju kao svete krave i misle da svuda imaju prednost. Ovo govorim kao vozac automobila, bicklista i roditelj.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544850#p544850:36jgbaph je napisao(la):
astrodule » Čet Jun 14, 2018 2:38 pm[/url]":36jgbaph]Postoji znak u NS (a to bi trebalo primeniti i u Beogradu) da je dozvoljena vožnja brzinom pešaka. E sad, to baš ne postoji u ZBS-u, ali je kao ideja odlična.

Koji je to znak? Postoji samo jedan znak za pesacku zonu i tu niko sem pesaka ne sme da se krece. Postoji drugi znak "usporenog saobracaja", gde su svi ucenici u saobracaju duzni da se voze brzinom kojom se krecu pesaci, ali to nije pesacka zona.
 
^ Ovo prvi put vidim. :shock: Relativno cesto prolazim tuda i nisam obratio paznju. Onda na dnu Modene mora da ima isti znak. Znaci mozes ako hoces da bicikom poprecis od Trifkovicevog trga do bulevara Pupina. Da mi nisi pokazao ne bi verovao.
 
Moja politika je sledeća: kad god sam na trotoaru - dakle ne u pešačkoj zoni nego čak i na trotoaru, bilo kom, bilo gde - i ispred mene su pešaci koje ne mogu da obiđem, vozim iza njih i čekam da se sklone. Ako se sklone, kul, lepo od njih. Ako se ne sklone, ništa, ćutim i trpim. Ne sviram i ne komentarišem jer stojim iza toga da je trotoar ''svetinja'' javne površine, namenjena brzbrižnom i neometanom kreanju pešaka tako da nema šta da ih ja požurujem i sklanjam.

E zato isto to radim u pešačkoj zoni - brzina na minimum, pažnja na maksimum, i čekam priliku da me propuste. A kad se to desi, nastavljam dalje, ali naravno bez divljanja. Ali baš zato što sam u stanju da ih čekam kolko god treba da me propuste, zato nema teorije da me neko natera da siđem sa bajsa i da ga guram, bilo na trotoaru bilo u pešačkoj zoni. Jednostavno to se nikad neće desiti.
Jedino se skidam s njega kad recimo prolazim pored restorana Vodenica kad je Fish fest ili tako neke manifestacije, pa po nalogu policije obezbeđenje ima pravo da traži silazak na tom potezu zbog 100 ljudi koji se tad kreću na 50 metara staze.

Dakle maksimalno sam popustljiv i čekam kolko god treba i vozim koliko god sporo moram. Ali (ne računajući izuzetak kao sa pomenutim Fish festom) da silazim s bajsa i da ga guram, to me niko neće naterati.
 
Imam predlog za mini akciju, da prijavimo te motore parking servisu i Beokomu-prijavi problem na Tiveru. Šta kažete?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544910#p544910:1bpntuwu je napisao(la):
Bender Rodriguez » Thu Jun 14, 2018 8:32 pm[/url]":1bpntuwu]Moja politika je sledeća: kad god sam na trotoaru - dakle ne u pešačkoj zoni nego čak i na trotoaru, bilo kom, bilo gde - i ispred mene su pešaci koje ne mogu da obiđem, vozim iza njih i čekam da se sklone. Ako se sklone, kul, lepo od njih. Ako se ne sklone, ništa, ćutim i trpim. Ne sviram i ne komentarišem jer stojim iza toga da je trotoar ''svetinja'' javne površine, namenjena brzbrižnom i neometanom kreanju pešaka tako da nema šta da ih ja požurujem i sklanjam.

E zato isto to radim u pešačkoj zoni - brzina na minimum, pažnja na maksimum, i čekam priliku da me propuste. A kad se to desi, nastavljam dalje, ali naravno bez divljanja. Ali baš zato što sam u stanju da ih čekam kolko god treba da me propuste, zato nema teorije da me neko natera da siđem sa bajsa i da ga guram, bilo na trotoaru bilo u pešačkoj zoni. Jednostavno to se nikad neće desiti.
Jedino se skidam s njega kad recimo prolazim pored restorana Vodenica kad je Fish fest ili tako neke manifestacije, pa po nalogu policije obezbeđenje ima pravo da traži silazak na tom potezu zbog 100 ljudi koji se tad kreću na 50 metara staze.

Dakle maksimalno sam popustljiv i čekam kolko god treba i vozim koliko god sporo moram. Ali (ne računajući izuzetak kao sa pomenutim Fish festom) da silazim s bajsa i da ga guram, to me niko neće naterati.


Ovo je odličan primer shvatanja zakona i pravila u Srba: "zakon treba da se primenjuje, ali da se odnosi samo na druge. Ja valjda najbolje znam šta je meni činiti" dokle god ljudi budu razmišljali na ovaj način, i tražili opravdanja za svoje postupke, dotle će Srbija biti na dnu lestvice razvoja u Evropi.

I onaj motor koji se parkirao je krenuo istom logikom. Kome ja tu smetam? I oni automobili što su se parkirali i upalili četiri svetla: kome ja tu smetam, jutro je, nema gužve, ima još jedna traka, pa je ok.
 
Ne drami.
wink.gif


Prvo, biciklisti imaju pravo da voze po trotoarima i pešačkim zonama. Zakon kaže da su to površine namenjene prvestveno pešacima, ali ne kaže isključivo pešacima. Tako da bicikl ima svako pravo da ide trotoarom ili pešačkom zonom. Prođi kroz zakone pre nego što počneš da glumiš malog Aleka, izvlačiš reči iz konteksta i upoređuješ parkiranje i vožnju motornog vozila na pešačkim površinama sa vožnjom bicikla kroz pešačke zone.

Drugo, ja ću sa bicikla početi da silazim onda kad svaki pešak u Beogradu siđe sa biciklističke staze.

Hoćete da se igramo igre ''ko će više da se pridržava zakona i ko će koga više da druka?'' Nema problema. Vi mene prijavite svaki put kad me vidite kako vozim bajs u zoni gde treba da siđem. Što će se desiti na kukavo leto, jer takvih trajnih zona u Beogradu nema.
A ja ću vas da prijavljujem svaki put kad vas vidim kako mi šetate po jasno označenoj biciklističkoj stazi. Što se dešava non stop.

Eto, možemo i tako. Stoprocentno slepo robotsko pridržavanje zakona umesto fokusiranja na suštinu i zdrav razum. Ja sam za. Pa da vidimo ko će duže da izdrži.
wink.gif
 
Zao mi je sto si ovako odreagovao ba prethodni post, jer to samopotvrdjuje ono sto je u njemu izneto:
Selektivno prihvatanje zakonskih odredbi, kako mi se dopada.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
To je prirodna reakcija na pro...... u stilu Malog Aleka, gde se poistovećuje vožnja bicikla po pešačkoj zoni sa vožnjom i ostavljanjem motornih vozila u njoj.
Čovek iz celog posta izvlači to što sam rekao da neću da silazim sa bicikla, ignorišući sve ostalo što sam napisao.

A posebno ignorišući ovo:

Član 7
21) trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka.


Dakle, po pedeseti put - bicikl ima svako pravo da ide na trotoar. S obzirom da i pešačke zone spadaju u trotoare, bicikl ima pravo da ide kroz njih.

Ajmo dalje, dajte sledeći baraž. Da vidim dokle proseravanje može da ide. Pošto vidim da očigledno sve odreda zabole za onaj deo gde sam napisao kako se zapravo krećem, ne samo po pešačkim zonama nego i po svim trotoarima, ali su se svi brže bolje ko muve sjatili na izvučeni citat da neću da silazim sa bajsa, jer nema ni zakonskog ni zdravorazumskog razloga za tako nešto.
 
Skoro niko ne poštuje zakon 100%. To bi značilo da prelazite noću ulicu samo na zeleno, parkirate samo na za to dozvoljeno mesto i slične stvari.

Svi mi imamo neku našu viziju gde poštujemo bitnije zakone i pravila (da, postoje bitniji i manje bitniji zakoni i pravila), pa tako kada i kršimo, to činimo tako da što manje ometamo druge.

Upravo je to ono čime bi trebalo da se vode službe u našem gradu, a to je da prvo pišu kazne za one koje više ometaju od onih koji manje ometaju. Zato se prvi pišu kazne za one koji parkiraju na pešačkom ili neposredno pre, pa tek onda za druge prekršaje (vožnju bicikla u pešačkoj zoni).

Naravno, najlakše je napisati kaznu biciklisti, a malo teže džipu ispred kafića.
 
Upravo tako Dule. Što se neko više ''frlja'' zakonima to je bolje po njega da bude što upućeniji u njih i što bliži stoprocentnom poštovanju istih. Inače samo ispada licemer i demagog.

Priča o silaženju sa bicikla u pešačkoj zoni je glupost. Prvo što nema zakonske osnove za tako nešto, jer ponavljam po pedeset prvi put - biciklisti imaju pravo da se njima kreću. A drugo ako ja tako vozim da na biciklu predstavljam manju opasnost po pešake nego oni sami po sebe (jer su mahom postali pogubljeni zombiji koji se sudaraju sami u sebe), i da ih pritom ni najmanje ne uznemiravam i ne ometam, onda nema razloga da silazim sa njega. Točak bicikla koji se kreće brzinom do 10 km/h, kako ja i vozim kad sam u blizini pešaka - ne može nikoga da povredi. Tako da je ta ideja da će silazak nešto da promeni šuplja i besmislena.

Naravno, druga stvar su biciklisti koji se zaleću, i nakon tih 10 km/h svako povećanje od 5 km/h znatno uvećava silu i potencijalnu štetu odnosno povredu. Ali dokle god neko vozi polako, bezbedno i bez ometanja pešaka, nema razloga da se zahteva silazak. Nema osnova ni sa zdravorazumske, a nema osnova ni sa zakonske. Još jedanput - nema zakonske osnove za tako nešto.

I tu je kraj svake diskusije na tu temu. A ovima što izvlače reči iz konteksta mogu samo da savetujem da se pridruže redovima Bumbara. Čini mi se da, da sam im (primera radi) napisao da u toku vožnje auta po gradu držim brzinometar ''zakucan'' na 50 km/h, da vozim sa 30 cm rastojanja, da krećem sa semafora uz gas do daske - sve na šta imam zakonsko pravo - to im ne bi smetalo. Ali ako napišeš da nećeš da silaziš sa bicikla u pešačkoj zoni, iako imaš puno zakonsko pravo da se njome voziš na biciklu, onda si odjednom štetočina koja doprinosi propadanju nacije... :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=545005#p545005:xmktty9l je napisao(la):
Bender Rodriguez » Fri Jun 15, 2018 1:19 pm[/url]":xmktty9l]To je prirodna reakcija na pro...... u stilu Malog Aleka, gde se poistovećuje vožnja bicikla po pešačkoj zoni sa vožnjom i ostavljanjem motornih vozila u njoj.
Čovek iz celog posta izvlači to što sam rekao da neću da silazim sa bicikla, ignorišući sve ostalo što sam napisao.

A posebno ignorišući ovo:

Član 7
21) trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka.


Dakle, po pedeseti put - bicikl ima svako pravo da ide na trotoar. S obzirom da i pešačke zone spadaju u trotoare, bicikl ima pravo da ide kroz njih.

Ajmo dalje, dajte sledeći baraž. Da vidim dokle proseravanje može da ide. Pošto vidim da očigledno sve odreda zabole za onaj deo gde sam napisao kako se zapravo krećem, ne samo po pešačkim zonama nego i po svim trotoarima, ali su se svi brže bolje ko muve sjatili na izvučeni citat da neću da silazim sa bajsa, jer nema ni zakonskog ni zdravorazumskog razloga za tako nešto.


Sada barem znam da je i bicikl živo biće i da se smatra pešakom. Svaki dan čovek nešto nauči.

Druga osnovna odlika u Srba je da odmah krenu sa vređanjem nekoga ko ima drugačije mišljenje. Odsustvo kapaciteta za dijalog. Neki bi to nazvali bahatošću, dok bi neki to poistovetili sa primitivizmom. Ali, i to je ok. Ništa u životu nije bez razloga ;)

Pametnom dosta.


REŠENJE O ODREĐIVANJU ULICA ZA PEŠAČKI SAOBRAĆAJ NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA - PEŠAČKE ZONE ("Sl. list grada Beograda", br. 66/2017)
Član 1
Ovim rešenjem utvrđuje se poseban režim saobraćaja u centralnim zonama Beograda, Zemuna i Lazarevca, odnosno određuju se ulice ili delovi ulica u kojima je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka - pešačka zona (daljem tekstu: ulice pešačke zone), i to:

Izvor:
 
Vrh