Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Zanimljiva hronologiha. Licno sam prvi put izasao na Prokopu 1992, kada je valjda tek uveden Beovoz (bilo je tada nesto na vestima pa sam krenuo sa Rumske stanice da vidim o cemu se radi). Cega se secam stajaliste je licila na livadu, samo krave su falile. U prvoj slici se vidi RVR-Beovoz. Prvi bili nabavljeni- 1984? Mislim da je ta prva fotografija slikana kasnije - 1992. Prava prava inauguracija Beovoza je ipak 1992. Pre toga RVR su valjda isli samo na Glavnu.
 
Rio, Orjen,
Kad sam rekao da je kolosecna grupa izmenjena, to je zato sto su te sine iz 1985te pocupane jer da su odgovarale projektu iz 1996te onda bi ostale tu gde jesu. A dobro znamo da od 1996te su prvo bili izgradjeni koloseci 9 i 10 pa onda koloseci 5 i 6 pa tek ovi ostali.
 
Rvr ima ih i.1980. godista postoi fotka prokopa sa poslozenim.kolosjecima i peronima i nadstresnicom kojaje sad na nbg iz sredine 90tih
 
@spatiotece, definitivno si u pravu. Pothodnici, metro kasete, vertikalni raspored prostorija. Nije samo ploca u pitanju. Stanica pre 1996 je na livadi, imala je perone kao glavnu strukturu. Danasnja sa vise substruktura ima primarno vertikalnih prolaza odozgo i odozdole. Projekt je sasvim izmenjen.

@Direktor, zanimljivo, ja sam bio 92 tamo, a posle negde 97/98 na Vukovom spomeniku. Tako da je na Prokpu bilo vec nekoliko medufaza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544712#p544712:2730ujw7 je napisao(la):
RioBL » 13 Јун 2018, 20:08[/url]":2730ujw7]"sadasnji prostor" cine samo peroni i betonska ploca iznad nje. Nema stanicne zgrade.

види се да ниси силазио испод плоче. када се сиђе на перон, са леве стране постоји билетарница, "чекаоница" са запакованим клупама, ВЦ и још неке просторије. е то је "садашњи простор", а не само перони и бетонска плоча
 
Nemoj mu zameriti , pohvalio se čovek ranije kako je od cele železnice u Beogradu obišao pokretne stepenice Vuka. :)
 
@Spatio, Orion,

Uporedite ove dvije slike....

Pogledajte prilog 1



Dve dugacke platforme sa kolosjecima koje su vidljive na prvoj slici, nalaze se i na drugoj, samo su kasnije pokrivene betonskom plocom i dodati su kolosjeci i peroni sa obe strane.

Ako pazljivije pogledate prvu sliku, vidjecete RVR (koji je dugacak nesto vise od 100m) na prvom kolosjeku i dugacki peron koji se u krivini proteze daleko iza voza prema tunelu. To su ti dugacki peroni od 400m koji postoje i sad. Vide se na drugoj slici.

Takodje, na sredini perona mogu da se vide pokriveni ulazi u pothodnik, koji je takodje bio izgradjen te 1985 i sudeci po slici imao je ulaz iz pravca BIP-a.

Sve sto je radjeno kasnije, samo je prosirivanje, dodavanjem novih kolosjeka i perona.

Ono sto hocu da kazem ovim poredjenjima je da je dobar dio izgradnje stanice pratio prvobitni projekat.

Jedina promjena u projektu nastaje 90-tih kad se odlucuje da se dalja izgradnja stanice omoguci njenom komercijalizacijom, pa su poceli da grade "betonski sarkofag" iznad perona sa pretpostavkom da ce time privuci investitora koji bi na ploci mogao da gradi veliki objekat i tako donese profit zeljeznici. No zeznuo je i njih i sve nas rat i raspad SFRJ kao i cjele zeljeznice, pa se doslo do toga da se pokusava prodati prostor na ploci a bez planiranog broja putnika a i vozova. To se nije moglo ostvariti pa je pregovor sa Trigranitom i propao 2007-e.

@ Johny
Da, zaboravio sam na wc. U principu slazem se da za 5 hiljada putnika dnevno stanica ima sasvim dovoljnu infrastrukturu. Trebalo bi jos omoguciti putnicima da na peronu mogu kupiti nesto za gricnuti, popiti ili neke novine. Mozda sve u vidu automata. Nista spektakularno u ovom trenutku ne treba. Bitnije je omoguciti minimalnu saobracajnu povezanost sa centrom, nekom autobuskom linijom. Ne znam da li postoji i taksi stajaliste? Ako ne, trebalo bi i to omoguciti. Sve preko toga je u ovom trenutku rasipanje para kojih nema.

@Sole,

Nema nista pohvalno u tome sto nisam bio na Prokopu, niti je to uopste bitno bilo kome, pa ni meni. Jedini smile moze biti na tvom licu zato sto ti je pokusaj da mene diskreditujes na bilo koji nacin vazniji od cinjenice da osim mene, ni 99% Beogradjana nikad nije bilo na Prokopu a kakve su prilike izgleda da jos dugo nece ni biti.
 
Mora biti zajednickih elemnta, relijef i topografija ostaju iste, i linearni elementi sinske konstrukcije. Danasnji Prokop ima vise horizonta. To na prvoj slici nije slucaj. Nivo 85 (donji stanicni trg), nivo 93,60 (pothodnik u zoni prvog perona), 97,60 (kolosek), 98,15 (peron), 105 (ploca). Horizontalna stratifikacija iznosi vec 20 m. Stanice s time ni priblizno slicne. Danasnji Prokop nije samo ploca nego gradevina. Donje slike to lepo potvrduju. A da je kljucni Deo te gradevine prvi peron sam vec ranije pisao. Glavni ulaz je sa donjeg stanicnog trga (nivo 85), na istom su prostorije stanicnog osoblja, pothodnik do prvog perona i ulaz na metro peron. Ovaj deo gradevine jos i nije izgraden, poceta je prva medufaza.
U vreme mojih studija bitan element prestavljao je "Geländeansprache" - na engleskom terrain analyses. Analizu moras dati na vise elementa i ne samo linearnom pogledu. Prokop ima svoj relijef, tridemenzinalnog je karaktera i to ne samo stanica nego vec i okolina. Gradevinski radovi su promenili i neke delove prvobitnog relijefa a to narocito na severnom ulazu sa izgradnjom betonskog zida. Nemam ja nista protiv da se analiza da prema slikama i planovima, ali nece to uvek nadoknaditi terensku analizu.
Prokop_gradiliste_glavni_ulaz_envi.png

Construction_works_prokop_entrance.JPG

Belgrade_Auffahrt_Autobahn_Prokop_4_%281_von_1%29.jpg
 
Kako bi voleo da se završi Prokop i pristupne pa da smanjimo ŠBBKBB na minimum.
 
То и јесте главни проблем. И искрено ме чуди како излише онилики бетон средином 90их, а тешко им сада да одраде преостале колосеке и друмске комуникације.
 
zivo me zanima kako ce se tretirati armatura koja je izlozena elementima par decenija...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544788#p544788:hvlt7lmf je napisao(la):
RioBL » 14 Јун 2018, 09:08[/url]":hvlt7lmf]
Da, zaboravio sam na wc. U principu slazem se da za 5 hiljada putnika dnevno stanica ima sasvim dovoljnu infrastrukturu. Trebalo bi jos omoguciti putnicima da na peronu mogu kupiti nesto za gricnuti, popiti ili neke novine. Mozda sve u vidu automata. Nista spektakularno u ovom trenutku ne treba. Bitnije je omoguciti minimalnu saobracajnu povezanost sa centrom, nekom autobuskom linijom. Ne znam da li postoji i taksi stajaliste? Ako ne, trebalo bi i to omoguciti. Sve preko toga je u ovom trenutku rasipanje para kojih nema.

па о томе ја причам сво ово време
 
Da se prekine gradnja, unistila bi ga ugljena kiselina. Nezasticen beton nije otporan prema ugljenom kiselinom, raztvorio bi kalciumkarbonat. Rezultat bi ovako izgledao: za 20 godina obimna rekonstrukciju zbog nastale sekundarne poroznosti u materijalu koja bi svake zime sve vise trpela cikluse zamrzavanja i odmrzavanja. Svi koje tvrde da treba primenjivati najjeftinije resenje se lepo varaju. To samo vazi u vakuumu ne na zemlje sa ciklicnom karbonatnom procesom (carbon cycle, Cvijecevo izucavanje Karsta davne 1893treba posecavati da je ovde pocelo klasicno izucavanje karsta) i klimatskoj sezonalnosti. Karbonatni ciklus je organski ciklus svetskih razmera, raztvara vapnenacke stene, a beton to jeste:

Ca(OH)2 + H2CO3 → CaCO3 + 2H2O

Sto duze se ceka, sto vise ce ga grizati ugljena kiselina raztvorena u kisnom talogu. I pored ove masivnosti, treba stanicu pokrivati da ga dalje ne jede kisa. Ovako da ostane - bacanje pare u more. Betonska ploca da posetim je 400x105m (sa prvom peronom 115m). Ovo sto se radilo od 2008 je malo igranje zivca, propasce investicija pre nego sto je zavrsena.
2014_05_18_Estakada_nad_dolin%C4%85_Obrzycy_%282%29.JPG

1280px-BCA_Estadio_de_b%C3%A9isbol_0.jpg
 
Дошљак":2owwshfb je napisao(la):
То и јесте главни проблем. И искрено ме чуди како излише онилики бетон средином 90их, а тешко им сада да одраде преостале колосеке и друмске комуникације.
Pa tada su mislili da će ulaganjima u ploču privući investitora i zaraditi višestruko. Onda se desio raspad.
Sad vajlda znaju da im Prokop ne može donijeti prihod.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Па већ је била криза а и сумњам да су средином деведесетих размишљали о привлачењу страних инвеститора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544896#p544896:2opc9xp9 je napisao(la):
Дошљак » Čet Jun 14, 2018 6:17 pm[/url]":2opc9xp9]Па већ је била криза а и сумњам да су средином деведесетих размишљали о привлачењу страних инвеститора.
Vec 1991/2 su strana predstavnistva, a kamo li strani ulagaci, hvatali maglu , znajuci sta ce se dogadjati nakon Slovenije.
Samo mi nismo znali sta se sprema. Kreditne linije zatvorene, nase devize i depoziti u ino-bankama blokirani....
I nekome jos bilo do gradnje... :bash: :laugh:
Godinama ni sine nismo mogli nabaviti, ni mi na JZ ni GSB...Deceniju se samo krpilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544734#p544734:2wiweeeo je napisao(la):
orjen » 13 Јун 2018 08:54 pm[/url]":2wiweeeo]Zanimljiva hronologiha. Licno sam prvi put izasao na Prokopu 1992

Ја негде 91. Дошао "Барцем" из ЦГ, довео деду и бабу неким послом. Чекао нас теча, нисам имао појма где сам :lol: До тада сам знао само за Главну.
 
@spatiotecte je u pravu, peroni na stanici Beograd centar su kompletno porušeni sredinom devedesetih. Tih godina sam redovno putovao vozovima i sećam se kao sam sa čuđenjem gledao kako ruše one silne betonske konstrukcije i razmišljam koliko para je nepotrebno bačeno na sve to. RioBL je sam sebe demantovao u postu na prethodnoj strani kada je na jednoj slici koju je postavio vidi mašina koja čekića stare perone...

Pozz
 
Rekli su da se Ž.stanica - glavna, gasi u junu - julu ove godine i da se komplet prebacuje saobraćaj na Prokop, koliko je to trač ili istina ? odnosno koliko je to realno da bude uskoro istina ?
 
Услови нису задовољени, фали доста тога за функционисање како на самом Прокопу тако и на целол новом чвору. Зато ће Топчидер преузети међународне возове, а Прокоп остале, уз лошу повезаност јавним превозом са градом уопште. Да не идем у детаље попут тога да фале два ТПС за негу кола и сл.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544942#p544942:1cd14pib je napisao(la):
Pasarela » 14 Jun 2018 11:05 pm[/url]":1cd14pib]Rekli su da se Ž.stanica - glavna, gasi u junu - julu ove godine i da se komplet prebacuje saobraćaj na Prokop, koliko je to trač ili istina ? odnosno koliko je to realno da bude uskoro istina ?
Potvrđeno je, evo iz Politike od 22 maja:

Voz od Glavne železničke stanice, koja će od 1. jula biti samo spomenik, jer se ukida i poslednji polazak iz nje, putovao je do Resnika 42 minuta. Sada je to svedeno na 18, a kad sve bude završeno putovaće se svega devet minuta, ali iz Prokopa.

http://www.politika.rs/sr/clanak/404201 ... -25-godina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544896#p544896:22rhu1b2 je napisao(la):
Дошљак » 14 Jun 2018 06:17 pm[/url]":22rhu1b2]Па већ је била криза а и сумњам да су средином деведесетих размишљали о привлачењу страних инвеститора.

Размишљали су. После Дејтонског споразума и укидања, тј. ублажавања санкција, рачунало се са убрзаним економским растом и отварањем привреде. У Савезну владу је ушао Данко Ђунић (читај: "Дилоит у Туш"), донет је нови закон о приватизацији, у ишчекивању опште либерализације увоза - што је, реално, услов за велике шопинг молове - дотур стране робе је, ипак, поспешен (Милан Беко је нпр. био заступник неких глобалних брендова преко своје фирме "Дибек").

У конкретном случају плоче на Прокопу, верујем да је постојала намера да се од групе грађевинских фирми предвођених "Енергопројектом" направ некакав домаћи "Тригранит", тј моћна инвестиционо-градитељска групација. Постојање ЕНЈУБ-а у оно време већ говори о томе.

Али, онда је лудача наговорила мужа да покраде локалне изборе, затим је, у преговорима за састављање владе Шешељ био јефтинији од Вука (буквално), те је све, наравно, отишло дођавола.


Без сумње, ипак, трошење огромног новца из Човићеве београдске таксе од 3% на плочу у Прокопу, у време када је град био бедан и недостајало му је - све, представља аутентично зликовачко иживљавање ондашње полит-економске врхушке над грађанством.
 
Zar tih 3% nije islo na most obrenovac i toplovod ili za sve po malo
 
Vrh