Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549776#p549776:2snmvas4 je napisao(la):
Delija » 07 Jul 2018 12:24 am[/url]":2snmvas4]То што не постоји воз НС-БГ-ПА (како експрес тако и локални поласци) са тактом на бар 1 сат је акт велеиздаје, исто важи и за Панчево ван система јавног превоза Београда и без линије БГ воза.

Potpisujem.

Na našu sreću koridor X (Pirej-Solun-Beograd-Budimpešta) je u interesu Kine i Nemačke pa ćemo izmedju sulnih teretnjaka spakovati i po neki putnički voz da odemo na kafu u Solun ili Beč.
 
Postavljeni prvi metri koloseka izmedju stanica S.Pazova i Indjija
 
Šta će biti sa prostorom kad se ukloni želežnicka pruga koja je prolazila kroz Dorćol do Pančevačkog mosta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549999#p549999:3vh0nxbw je napisao(la):
trialin » Нед Јул 08, 2018 8:32 am[/url]":3vh0nxbw]Šta će biti sa prostorom kad se ukloni želežnicka pruga koja je prolazila kroz Dorćol do Pančevačkog mosta?
file.php

Ако буде памети, направиће уместо Дунавске улице нови широки Дунавски булевар са 6 трака и трамвајем у средини и широким тротоарима, бициклистичким стазама и дрворедима који би кретао од Тадеуша Хошћушка, тј. СРЦ Милан Гале Мушкатировић, средином садашњих колосека, заокружили нову окретницу тролејбуса и аутобуса која је планирана на Дорћолу иза тролејбуског депоа, и онда поред луке Београд, после Жоржа Клемансоа благо скретао како би на Вилиним водама тако да би дошао као наставак на Цвијићеву на раскрсници са Поенкареовом. Након тога, требало би урадити интеграцију приобалних новијих блокова на Дорћолском кеју са старим Доњим Дорћолом продужетком постојећих саобраћајница са обе стране, као и затрпавање подвожњака, и остатак простора који није искоришћен за саобраћајнице испарцелисати и дати на продају. Такав булевар би одвукао лепо саобраћај из Доњег Дорћола ка Деспота Стефана и будућем тунелу до Савамале. А имали би смо и пристојан булевар до СРЦ Милан Гале Мушкатировић, до марине, будућег музеја Николе Тесле у бившој електрани, до будуће велике окретнице трола и бусева на Дорћолу као и до Луке Београд која ће бити у будућности нови стамбено-пословни комплекс. А заокружио би се инфраструктурно и саобраћајно Дорћол према Дунаву и побољшао естетски.

Ако не буде памети, ту ће на простору колосека нићи Капије Дорћола или нека сл. новоградња без проширење Дунавске.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550014#p550014:1cn76ndm je napisao(la):
Дошљак » Ned Jul 08, 2018 11:31 am[/url]":1cn76ndm]
Ако буде памети, направиће уместо Дунавске улице нови широки Дунавски булевар са 6 трака и трамвајем у средини и широким тротоарима, бициклистичким стазама и дрворедима
Malo sutra, prvo će krenuti gradnja u Dunavskoj, gde je inače dozvoljeno P+8, što u prakzi znači P+10-11. Izgradiće neke jeftine zgrade tipa Južni Bulevar, a Dunavska će ostati takva kakva jeste. O tramvajskoj liniji bolje ni da ne govorim.
Zato bih radije želeo da sve ostane ovako kako jeste i da sačeka neka bolja vremena.
 
@Dosljak

Sličan plan predložio je Alban Chambon pre 100 godina, kružni bulevar trasom Dunavske i Cvijićeve (Bulbulderski potok)

1513588899_slika-5.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550008#p550008:2gsjz5rz je napisao(la):
tragac » 08 Jul 2018 10:47 am[/url]":2gsjz5rz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549998#p549998:2gsjz5rz je napisao(la):
trialin » 08 Jul 2018 08:22 am[/url]":2gsjz5rz]Opasne materije, želežničkih kompozicija koje su išle oko Kalemegdana ubuduće će prolaziti kroz stanicu Vukov Spomenik

https://youtu.be/wUcxLjviFj4?t=6m40s
Jezivo. Ovo se mora sprečiti po svaku cenu.

Pa moraju kad nemaju lovu,oko 600 miliona evra kolko im treba za Most Vinca - Pancevo ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550026#p550026:1hjaoa79 je napisao(la):
zidar » 08 Jul 2018 11:36 am[/url]":1hjaoa79]@Dosljak

Sličan plan predložio je Alban Chambon pre 100 godina, kružni bulevar trasom Dunavske i Cvijićeve (Bulbulderski potok)

1513588899_slika-5.jpg

Najlogicinije resenje, kruzni bulevar sa tramvajem i lepim drvoredima i zeleznim povrsinama.
Ne cudi me sto je ideja stara 100 godina.
 
Како овај план изгледа феноменално, греота што није реализован.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550014#p550014:32541h6u je napisao(la):
Дошљак » 08 Jul 2018 10:31 am[/url]":32541h6u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549999#p549999:32541h6u je napisao(la):
trialin » Нед Јул 08, 2018 8:32 am[/url]":32541h6u]Šta će biti sa prostorom kad se ukloni želežnicka pruga koja je prolazila kroz Dorćol do Pančevačkog mosta?
file.php

Ако буде памети, направиће уместо Дунавске улице нови широки Дунавски булевар са 6 трака и трамвајем у средини и широким тротоарима, бициклистичким стазама и дрворедима који би кретао од Тадеуша Хошћушка, тј. СРЦ Милан Гале Мушкатировић, средином садашњих колосека, заокружили нову окретницу тролејбуса и аутобуса која је планирана на Дорћолу иза тролејбуског депоа, и онда поред луке Београд, после Жоржа Клемансоа благо скретао како би на Вилиним водама тако да би дошао као наставак на Цвијићеву на раскрсници са Поенкареовом. Након тога, требало би урадити интеграцију приобалних новијих блокова на Дорћолском кеју са старим Доњим Дорћолом продужетком постојећих саобраћајница са обе стране, као и затрпавање подвожњака, и остатак простора који није искоришћен за саобраћајнице испарцелисати и дати на продају. Такав булевар би одвукао лепо саобраћај из Доњег Дорћола ка Деспота Стефана и будућем тунелу до Савамале. А имали би смо и пристојан булевар до СРЦ Милан Гале Мушкатировић, до марине, будућег музеја Николе Тесле у бившој електрани, до будуће велике окретнице трола и бусева на Дорћолу као и до Луке Београд која ће бити у будућности нови стамбено-пословни комплекс. А заокружио би се инфраструктурно и саобраћајно Дорћол према Дунаву и побољшао естетски.

Ако не буде памети, ту ће на простору колосека нићи Капије Дорћола или нека сл. новоградња без проширење Дунавске.


Ваљда је планирано да се Дунавска прошири и продужи испод Панчевачког моста, па све до иза станице Карабурма где се спаја са Вишњичком. У овом делу од 25. маја за проширење најмањи јој је проблем пруга. А пругу је јако опасно скидати, у плану су предвиђене зелене површине, до прецизирања метро линије Трг Републике, Калемегдан, Дорћол. Тај коридор се мора заштити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550104#p550104:1ofgm0wp je napisao(la):
Дошљак » Нед Јул 08, 2018 5:17 pm[/url]":1ofgm0wp]Како овај план изгледа феноменално, греота што није реализован.
Богами погледај на google maps, скоро све се поклапа. Изгледа да је по овом плану и рађено, него није завршено све.
 
Није урађено заокруживање Дорћола ка Дунаву,излазак Диђитрија Туцовића на булевар Краља Александра и његов излазак на Јужни булевар, као ни цео Јужни булевар целом дужином одговарајућом ширином и његов излазак на булевар Краља Александра такође.То је оно што данас покушавамо да надоместимо помоћу УМПа.
 
^^^ da, ispratio covek doline potoka i nekadašnje vojne šance. Zdrav razum i logika na delu.
 
Što se tiče isplativosti pruge Beograd-Subotica bitan faktor je i samo nepostojanje koridora 10 na nivou EU. Naime, možemo mi posle 300 godina da sredimo taj pravac, i da dignemo brzniu čak na 200, ali ako su se tranzitne zemlje oko nas već preorjentisale na koridor 4, koji interes postoji da bruto ide preko nas? U kom stanju je trasa Budimpesta-Subotica? Pored toga, postoji i administrativni momenat jer roba koridorom 4 ne napušta EU do kraja, dok ako ide koridorom 10 ima izlazak i ulazak (papirologija/zadržavanje). Zato je možda bolje bilo srediti Novi Sad - Subotica prvo, sa delovima 160 jer bi smo mogli da budemo jeftiniji. Ovako ako budemo otplaćivali prugu od 200km/h teretnim saobraćajem koji tek treba da privučemo, pitanje je koliko nisko cenu možemo da ponudimo.
 
Spominjao sam više puta... Kada se budu digle brzine na celom koridoru 10 i značajno poveća propusna moć pruge ogromna većina operatera i špedicija će ponovo krenuti da prevlače vozove preko naše zemlje. Zabole njih i za Srbiju i Bugarsku i Rumuniju I ko je gde. Ako vide da imaju uštedu u vremenu od polaska voza do dolaska na krajnji cilj,što će im značajno uštedeti gomilu novca,nema te politike koja će ih naterati da idu okolo naokolo.
 
Upravo tako, na celom koridoru 10. Ono što mene zanima je, koliko na vreme putovanja utiče stanje infrastrukture u zemljama oko nas u kojima koridor 10 trenutno nije prioritet, tj da li loše ili lošije stanje tu može da "pojede" tu pozitivnu razliku u vremenu putovanja kraćim putem preko nas (naravno govorim o idealnoj situaciji u kojoj je koridor 10 kroz Srbiju sređen i vozi se projektovanim brzinama na svim deonicama)?
 
Apropo vesti da je potpisan memorandum o pruzi Beograd-Niš...
Na stranu činjenicu da još ima dosta i do ugovora, a naročito do realizacije, to je dobra vest. Štaviše, za naše železnice verovatno potencijalno najbolja u prethodnih XY godina.
Kada bi se ta pruga uradila, makar to bilo u narednih 6-7 godina, zajedno sa prugom za Bar, perspektiva spram železnica u ovoj zemlji bi se promenila možda i za 180 stepeni.
No hajde, da ne širim potencijalno nepotreban optimizam. Treba rešiti pitanje finansijske konstrukcije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550273#p550273:2ogwu23b je napisao(la):
hiavata » Pon Jul 09, 2018 9:47 am[/url]":2ogwu23b]Upravo tako, na celom koridoru 10. Ono što mene zanima je, koliko na vreme putovanja utiče stanje infrastrukture u zemljama oko nas u kojima koridor 10 trenutno nije prioritet, tj da li loše ili lošije stanje tu može da "pojede" tu pozitivnu razliku u vremenu putovanja kraćim putem preko nas (naravno govorim o idealnoj situaciji u kojoj je koridor 10 kroz Srbiju sređen i vozi se projektovanim brzinama na svim deonicama)?

Pruge u Rumuniji su takođe jako loše. Međunarodni teretni vozovi prolaze prugom Simerija-Krajova probijajući se kroz šikaru.
Na slikama se vide austrijski taurusi u granju, pruga se od rastinja i ne vidi ali vozovi idu tuda.
Angažuju rumunske privatnike da im dizelima prevlače vozove od Videla do Rusa u Bugarskoj gde nema žice.
Za sada Austrijanci neće otvarati filijalu u Srbiji tako da će i dalje vozovi da idu oko nas
iako i sa ovakvim stanjem pruga kod nas vozna vremena preko Rumunije su duža.
 
A da li su u prednosti zbog članstva u EU (kraće zadržavanje na granicama, jednostavnije carinske i druge procedure...)?
 
Kad bude i Beograd-Nis za 200, nece biti nikakvih razloga da nas teretni saobracaj obilazi, bili mi u EU ili ne.
 
Vrh