Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Опет, морало се сачекати па морало се сачекати. Као што видимо, није се морало сачекати и боље је што није, јер Прокоп онда НИКАДА не би био завршен.
 
Moрао се сачекати макар ТПС Земун, пошто је ово са Топчидером силовање здравог разума. У суштини, већина возова је већ била на Прокопу, а ГЖС је могла лагано остати још годину-две само за међународне возове.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551511#p551511:198944mm je napisao(la):
Zuma » 13 Jul 2018, 17:38[/url]":198944mm]
Problem je što se opravdane kritike da staru stanicu nije trebalo gasiti pre nego što je nova dovedena do uobičajenog nivoa kvaliteta usluga indirektno pokušavaju ublažiti tvrdnjama da je nova i sada sasvim upotrebljiva i svakako bolja od stare, iz čega proizilazi da su te kritike neosnovane.
I sa tim delom se apsolutno slažem. Nije bilo potrebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551553#p551553:1lao03i0 je napisao(la):
Astrotrain » Пет Јул 13, 2018 8:42 pm[/url]":1lao03i0]Опет, морало се сачекати па морало се сачекати. Као што видимо, није се морало сачекати и боље је што није, јер Прокоп онда НИКАДА не би био завршен.
А ко нам гарантује да ће сад бити завршен? Ако је потписан уговор о финансирању или обезбеђена средства из буџета, било би лепо да видимо ту вест. Тако је и мост код Винче био услов за измештање пруге око Калемегдана па је на крају тај услов заобиђен, врло је вероватно да ће се иста прича поновити и са Прокопом. Збуџиће се неко привремено полурешње, тако типично за Србију, и рећи ће нам како треба да будемо срећни што имамо једну пекару, једну трафику и три шалтера за карте. Десет до петнаест локала (што је на западу стандард за десет пута мање градове од Београда) је ипак за нас луксуз.
 
Ruku na srce, GŽS u zadnje vreme nije imala ni više ni manje od toga (zadnje vreme = ca. 10 godina).
Doduše, naravno, jeste imala bolju saobraćajnu povezanost, što je ključni razlog zašto mislim da je trebalo da se sačeka sa izmeštanjem dok sve ne bude spremno.
 
ГЖС није имала много локала у оквиру станице, али јесте у блиском окружење. Прокоп то окружење нема и садржаје мора да има у оквиру станичне зграде. Притом, ГЖС је изграђена пре 134 године тако да је простор за отварање садржаја у самој станици био прилично ограничен.
 
Е овако за све оне које говоре како је Прокоп лоше повезан са југом то заправо није тачно! Добро је повезан него проблем је у томе што су две линије 34 и 44 иду исувише ретко, нарочито 34 а други проблем је тај што људи НЕ ЗНАЈУ да када сиђу на Сајму да оду само 100 метара горе до саме окретнице. Пут до окретнице је добар и прикладан је чак и ако носите тешке кофере јер сем пар првих степеника све остало се иде благом нагибу прикалдно сваком тешком пртљагу. Молио бих људе да некако обавесте остале да постоји 34 и 44 које стају поред Сајма. Ово ће свакако допримети и побољшавање саме станице. Ово је веома важно за нас јер данас многи ни сами Београђани не знају како стићи до нове главне на најбољи начин те као такви не могу да упуте остале који дођу у наш град. Најбоље решење је да се направи мапа на сајму како стићи до нове главне станице са одговарајућим путоказима. Данас пут Сајам-Прокоп трајао је свега 5 минута са све чекањем на окретници.
 
Milslim da imas razlicitu defenicju "lose povezenog" od vecine koji to tvrde, a verovatno i drugaciju definicju "blagog nagiba" (Kozjacka i Kablarska?) :) .
U svakom slucaju bi put trebalo bolje obeleziti i popularizovati...
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/407429/Dograduje-se-ploca-na-Prokopu

Дограђује се плоча на „Прокопу”

Радови би требало да трају до половине децембра, а њима је обухваћена и изградња потходника и потпорног зида код „Руда”. – Ова међуфаза финансира се из преосталих средстава кувајтског кредита

Аутор: Дејан Алексићпонедељак, 16.07.2018. у 18:21

Тренутни радови чији су инвеститор „Железнице Србије” коштају 3,3 милиона евра (Фото „Београдчвор”)

У сенци пресељења домаћег и међународног путничког саобраћаја на нову главну железничку станицу „Београд центар” минулих недеља остао је један врло важан детаљ. На недовршеној централној станици, која је прошле године добила приступне везе из правца Булевара кнеза Александра Карађорђевића, увелико се одвијају грађевински радови – доградња дела плоче која недостаје.

Они на први поглед нису лако уочљиви путницима. Дешавају се на најудаљенијој тачки перонског дела „Прокопа”, али грађевинске машине већ недељама раде пуном паром.

Ови радови су важни јер су предуслов за наткривање и довршетак првог перона и првог и другог колосека који и даље не могу да се користе, а пре свега за коначан почетак градње станичне зграде.

Доградња плоче је у ствари међуфаза у радовима на „Прокопу” и финансира се од преосталих неискоришћених средстава из кувајтског кредита којим је уређиван и пре две и по године завршен перонски део у „Београд центру”.

Међуфаза подразумева доградњу плоче на коти 105 и то проширење за 130 метара са западне стране. То би у пракси требало да значи да ће од 9.000 квадрата плоче који недостају бити изграђено око 3.808 квадрата. У току радова које изводи конзорцијум престоничких предузећа „Баувесен”, „Мета Балкан” и АТМ БГ, требало би да буде завршен потходник и коса рампа на првом перону, као и да се изгради потпорни зид код зграде „Руда”.

Тренутни радови чији су инвеститор „Железнице Србије” коштају 3,3 милиона евра и требало би да буду завршени до половине децембра. Олакшавајућа околност грађевинарима је што су стубови на којима се дограђује плоча, а који треба да носе овај део конструкције, већ раније били делимично урађени.

Датум за почетак изградње саме станичне зграде, без које „Београд центар” не може да се сматра комплетним, потпуно функционалним и довршеним, надлежни још нису прецизирали. У последњих неколико најава претходних месеци као најоптимистичнији рок за почетак радова на згради помињао се крај ове године.

Зграда ће се градити најмање две године, а завршетак железничких садржаја у „Београд центру” требало би да кошта око 50 милиона евра и да се финансира такође из кувајтског кредита.

Пре овога, за око три месеца, „Прокоп” би требало да добије и прва два лифта који ће путнике водити до перонског дела. Отвори за лифтове, који ће пре свега значити особама са инвалидитетом, како су надлежни раније указали за наш лист, већ су урађени и конзервирани.

На градилишту „Београд центра” од важнијих послова у наредним годинама остаје да се ураде и приступне саобраћајнице из правца ауто-пута за Ниш где се тренутно спроводи експропријација.

На самој плочи чија је тренутна урађена површина 36.000 квадрата (укупна би требало да буде око 45.000 квадрата) план је да се граде и комерцијални садржаји. Они би требало да се раде у сарадњи са приватним инвеститорима.

У првој фази на „Прокопу” из кувајтског кредита вредног 25,8 милиона евра сређен је већи део перона под плочом, односно део станичног здања у коме се сада одвија путнички саобраћај.

Када су у јануару 2016. завршени ти радови, указано је да ће од преосталих средстава из кредита да се уради недостајући перонски део и остатак плоче. За два колосека која још нису уређена већ су набављене шине.
 
Када су у јануару 2016. завршени ти радови, указано је да ће од преосталих средстава из кредита да се уради недостајући перонски део и остатак плоче.
Doneli su 2014. godine odluku da se ukida Glavna železnička stanica, uzeli su kuvajtski kredit da se sredi Prokop, sredili deo pod pločom. I onda su čekali od 2016. do sada, do jula 2018. da potroše preostala sredstva kredita i dovrše betonsku ploču, i to ne celu :o .

A u međuvremenu su zatvorili Glavnu železničku stanicu i preselili sav železnički saobraćaj na gradilište Prokopa. Umesto da su, čim su doneli odluku o ukidanju GŽS, radili dan i noć da završe Prokop pa da se preseli žel. saobraćaj na dovršenu stanicu :bash:

Mi smo tragikomedija od zemlje, Dušan Kovačević je ostavio za buduće generacije savršenu sliku ovog društva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552285#p552285:1ai6cibh je napisao(la):
roger34 » Уто Јул 17, 2018 10:14 am[/url]":1ai6cibh]Milslim da imas razlicitu defenicju "lose povezenog" od vecine koji to tvrde, a verovatno i drugaciju definicju "blagog nagiba" (Kozjacka i Kablarska?) :) .
U svakom slucaju bi put trebalo bolje obeleziti i popularizovati...

Нема никаве везе са пометнутим стреметима од улица. Све то заобилазиш, осим ако не намераваш да идеш пешке. Сиђеш на Сајму, попнеш се уз оних пар степеника поред апотеке (видећеш иду ту стално људи) и право излазиш на окретницу Сењак. :)
 
sa gore datog Politikinog linka:
...Пре овога, за око три месеца, „Прокоп” би требало да добије и прва два лифта који ће путнике водити до перонског дела. Отвори за лифтове, који ће пре свега значити особама са инвалидитетом, како су надлежни раније указали за наш лист, већ су урађени и конзервирани....
...На самој плочи чија је тренутна урађена површина 36.000 квадрата (укупна би требало да буде око 45.000 квадрата) план је да се граде и комерцијални садржаји. Они би требало да се раде у сарадњи са приватним инвеститорима...
Nije pohvalno oslanjati se na liftove
Bez pokretnih stepenica liftovi ne mogu da pokriju toliki broj putnika, osim putnike sa posebnim potrebama
debilno je terati sve putnike da kofere vucaraju uz i niz ne kratke i uske stepenice

Odavno pokretne stepenice i pokretne trake su minimalni standard za sve vece terminale , u svim vidovima javnog transporta
mi ih imamo čak i u Bg podzemnim prolazima, a da ih nema na Prokopu.... ako ce stvarno tako biti, bez njih, to je debilizam :twisted:

A pohvalno je što ce ubrzuo bar donekle srediti ploču da ne izgleda ko pustara
:sesir:
 
Još jedan vid "modernizacije" je stigao na Prokop. Izlepili na ulazima na ploči na koje koloseke koji vodi. ŽĆurio sam na BG: voz pa nisam slikao.
 
DiUYBgoXcAEEDU3.jpg:large
 
Pored zbunjivanja sa peronima-kolosecima problem su i šalteri.

Numerisani peroni zbunjuju putnike u ogromnoj meri na Prokopu zato što je na papirnom redu vožnje, kao i na ekranima ispisan samo kolosek. Dakle, ako su numerisani i peroni i koloseci, onda se mora jasno naznačiti i peron i kolosek i na papirnom redu vožnje i na ekranima. Ako se naznačuju samo koloseci, kao sad, numerisanje perona treba potpuno ukloniti, jer samo zbunjuje putnike.

Postoje dva šaltera za unutrašnji saobraćaj (u onoj "nazovi" kućici) i šalter za međunarodni saobraćaj u službenim prostorijama. Međutim to nigde nije jasno naznačeno, već na ova dva šaltera za unutrašnji saobraćaj piše samo šalter, a na šalteru za međunarodni saobraćaj piše VIP šalter, tako da putnici koji kupuju međunarodne karte uglavnom prvo čekaju red na šalteru za unutrašnji saobraćaj, a onda ih upute na "VIP šalter". Treba to jasnije obeležiti šta je za šta na srpskom i engleskom.

Danas sam bio i video sam da su zalepili i dodatne plakate na mestu preseka južnog pothodnika i perona na kojima stoji informacija o broju koloseka. Takođe, kao privremeno rešenje za invalide je napravljen parking za invalide sa prilazom iz Prokupačke i uklonjen deo ograde na II peronu, tako da faktički na taj sporedni ulaz možete ući na perone bez ijednog stepenika.
 
Ne znam zbog čega, ali me svejedno svaki put ponovo i ponovo šokira apsurdnost situacije da uopšte mogu da fale najosnovnije stvari. Razumeo bih kad su potrebne pare ili vreme, ali je teško razumeti da recimo nikome nije palo na pamet da negde mora da piše gde se nešto nalazi, da bi se to nešto moglo naći. Kao što je označavanje šaltera, putokazi u stanici ili u njenoj okolini. Nisu potrebe ni pare ni vreme. Pa dovoljno je da za nuždu neko uzme flomaster i A4 papir, napiše šta treba, i stavi u plastičnu foliju. To je za početak sve. Uzelo bi samo par minuta.

Međutim činjenica da ni to niko nije uradio pre seobe stanice, pa čak ni sada kad je preseljena, predstavlja surovu opomenu koliko smo tačno u problemu. Tj. KAKVI SU LJUDI NA POLOŽAJIMA U SRBIJI !!! Pa da se uzme neka slučajna odrasla osoba sa ulice ili iz ciganskog naselja (izvinjavam im se što ih ovako spominjem, ali moram da bi me razumeli baš oni kojima je jedino to odgovarajuće poređenje), pa bi toj osobi palo na pamet da je neophodan natpis da bi se nešto našlo. No to se ipak NE DEŠAVA na glavnoj Beogradskoj železničkoj stanici!? Nego sad u hodu nešto očajnički pokušavaju ? Kako je tako nešto uopšte moguće?
 
Могуће је зато што се код нас самосталност у раду не подстиче, већ се кажњава и гуши. Увек се и за најмању ситницу чека наређење или одобрење "одозго" које често никада не дође зато што они "горе" немају појма шта недостаје, а траже да се о свакој ситници питају како би дали на важности себи, али истовремено неће да се тако важни "замарају ситницама". Ту се круг затвара а исход је познат и живимо га свакога дана.
 
Imao sam priliku da putujem do Bara i Budimpeste sa prokopa. Utisci su dobri. Primedbe iste o kojim se ovde vec govorilo (koloseci nisu obelezeni, nema blagajne za bg:voz). Bg:voz sam koristio za druga odredista u Beogradu (Zemun, Karadordev park i Vukov spomenik). Cesci polazci istog su nuzni. 40 min cekao u Zemunu. Putnika bilo, bio i lep osecaj polaziti odavde za CG.
Prokop_9_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_8_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_7_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_5_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_4_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_3_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_2_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_1_Belgrade_centre_railway_station.jpg

Prokop_Beograd_1.jpg

Belgrade_Prokop_railway_station_Panonia.jpg

Belgrade_Prokop_blagajna.jpg
 
Jel poseduje Prokop mesta predviđena za montiranje ventilacije?
 
Pa neli su predvidjeni u nekoj fazi. Bilo je probno montirano parce
 
Evo mene u Grčkoj, čak i na mestima daleko od naselja ne postoje automobilski pružni prelazi već je sve denivelisano, usred pustare nema rampe već se prave podvožnjaci i nadvožnjaci, a za pešake pasarele, dok kod nas na novoj Glavnoj stanici Prokop se pretrčavaju peroni :bash:

P.S.Nisu ni grci cvećke, kod većine nadvožnjaka i podvožnjaka su EU table gde se vidi da su rađeni iz fondova EU. :D
 
Vrh