Šta je novo?

Kolor šeme vozila GSP-a

Srećom bus je kao kutija za cipele.
Ima tu puno posla i traži kvalitetan rad, komoru zbog uslova garancije. Nije kao stari Ikarusi , kupiš jarac i udri po limu.
Koliko imam info busevi se zadrže do 5 dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=552108#p552108:1arlkk39 je napisao(la):
Kesha » Pon Jul 16, 2018 3:02 pm[/url]":1arlkk39]pa pronalaziti vezu kolor šeme novijih Ikarbusa i skoro farbanih Solarisa sa bojama albanske zastave.
Bez obzira na sva objasnjenja, na svakom prefarbanom autobusu upadljivo dominiraju dve boje: crvena i crna. To je potpuno nedvosmislen i nesubjektivan zakljucak.
 
Црна није део колор шеме, већ је неизбежна због прозора и врата. Додата је као детаљ само на понеким деловима маски неких модела (Солариси и новији Икари). Ако ћемо о бојама партија, погледајмо логотипове нових ћерки фирми железнице. А ако ћемо по СНС бојама, КАФ трамваји највише погађају на ту воду.
 
Poentu svog posta jasno sam boldovao. Formalna kolor sema jedno, a ono sto dominira prizorom, nesto potpuno drugo.

Crvena i plava na novim tramvajima, nemaju veze sa bilo kojom partijom, u toj kombinaciji to su nacionalne boje.
 
А код БКМ тролејбуса који немају нити су икада имали другу боју осим црвене, имамо чисту доминацију црвене и црне од како су скинуте оне глупе рекламе. Моје мишљење је да је грешка у изведби префарбавања возног парка, са више белих/беж детаља би се разбила црнина прозора и врата.
 
Додавање једне плаво беле траке испод прозора. Плаво и црно се одлично слажу исто као и плаво и црвено, а сем тога то су боје на знамењима и Београда и Србије. Битно је да трака садржи и белу поред плаве, да би возила била уочљивија, што сада није случај, а то је врло битно !

У складу са тим требало би и да сва скорије пребојена возила добију и ону плаву траку на дну са којом стари црвени трамваји из осамдесетих изгледају занимљивије од једнобојних црвених возила.

Јавни превоз треба да има препознатљиву посебност !
 
Te plave DSovske trake su bile najveća glupost ikad stavljena na vozila JGP. Jedino su Solarisima lepo stajale, sva druga vozila su izgledala odvratno s njima. Da ne pričam što je svako vozilo imalo svoju varijantu plave i svoju širinu te trake...

Sad ću da zvučim ko SNSovac (što je poslednja stvar koju želim) ali čini mi se koja god šema da se izabrala kao nova, ljudi bi našli neke mane, ili neke skrivene implikacije u njoj. Ili im ne bi bila dovoljno ''patriotska''.


Što se tiče Trolzi, kao što reče Direttore, takve su došle.
 
Јесте да је црвено беж вама драга успомена из детињства које сте очигледно провели овде, те боје нити имају везе са традицијом нашег јавног превоза нити имају препознатљиву посебност, јер као што су и други приметили, то је честа комбинација по свету, можда и у Мексику.

Трамваји у краљевини су били боје вишње у доњем и жуте у горњем делу, а не беж. То је једна топла и елегантна комбинација која је и практична јер повећава уочљивост и због контраста и због жуто обојеног дела. Црних делова није ни било, сем сенки. А пошто је данас очигледно присуство црних површина, комбинација је црвено црна са мало бежа. И нема везе са некадашњим изгледом трамваја, али је наставак традиције с краја осамдесетих и целих деведесетих, када једино деца нису знала шта се дешава.

Употреба једне танке плаво - беле траке од петнаестак сантиметара ширине, која може да раздвоји црни горњи део од црвеног, би возила учинила видљивијим, уочљивијим,ведријим и посебнијим - а без икаквих идеолошких назначења сем ако то неко сам хоће да види.
 
Ovo je drugi put da čujem da ''crveno-bela nije istorijska i tradicionalna šema GSP''. Ne razumem, a šta jeste? Na osnovu čega se to određuje šta je ''tradicionalna šema''? Na osnovu toga koja je prva bila u opticaju?

Kakve veze ima što su tramvaji pre 100 godina bili boje trule višnje? I srpska policija je nekad imala plave Fiće, Stojadine i Tristaće sa belim haubama i gepecima. Jel to znači da treba i njih da vratimo?

Sama ideja održavanja nekakve tradicije u farbanju vozila JGP je meni neshvatljiva. Bar u Beogradu. Da mi imamo neka svoja karakteristična vozila, kao npr London, ili Lisabon, ili San Francisko... pa i da razumem tako nešto. Ali ne vidim kakve veze ima što je nekad, u vreme gvozdenih i drvenih ''karoserija'', i potpuno drugih modnih i umetničkih stilova, bila žuta i trula višnja, a danas u vreme aluminijuma, plastičnih maski, paneli i displeja je u upotrebi druga šema...

To što se meni više sviđa crveno-bela šema ne znači da mi je draga. Ako mi ne nedostaju pomenuti plavo-beli Stojadini, zašto bi mi nedostajali crveno-beli trolejbusi? Samo kažem da je ova šema daleko bolja nego oni kretenski limunovi i bundeve na točkovima koje smo imali prethodnih 10 godina.
Za tu tanku traku na pola visine vozila se ne slažem samo zato što mislim da vi vozila s njom izgledala još šarenije.
 
Postoje fotke u boji ace simica iz godine pred sam drugi sv rat kacene su po forumu .Tramvaji nisu imali zutu boju vec bjelu prljavo bjelu boju slonove kost .
Glas prirode okaci fotke za tu tvoji kombinaciju
 
Krem boju su imali i tramvaji nabavljeni nakon Drugog svetskog rata.
 
На свакој фотографији коју сам видео из тог времена се јасно види жута боја, али није немогуће да боја једноставно временом избледи, па је можда било и таквих које личе на беж боју, а које је фотограф ухватио. А могуће је да нису као и данас поштовали одређени стандард. Али без обзира на слике, ја сам давно питао више Београђана који су ми рекли и после неколико поновљених питања, везано и за нијансе, да је то била боја вишње(она је мало светлија од труле вишње) и права жута боја у горњем делу, баш као на већини фотографија.

Без обзира на то ја се у понечем слажем са "мексиканцем", а посебно да традиција не мора да буде пресудна, али они који су одлучивали по други пут су то вероватно хтели, а нису доследно применили. Сада је изглед возила измењен у односу на ранија времена, црним површинама, а са том бојом црвена даје врло непријатан и нападан утисак који може да буде добар једино људима којима је порука битнија од суштине и практичних потреба људи.

Слажем се и да би увођење нових боја повећало шаренило, али употребу до три боје стилистика дозвољава. Требало би укинути сасвим беж делове и плаво бела трака која би одвојила црвену од црне би ублажила садашње сатање и повећала и видљивост, уочљивост и препознатљивост коју јавни превоз сваког града мора да има.
 
Да имамо нпр. ширу белу штрафту испод прозора као и да се нађе неки начин да се и врата обоје (нпр. бела фолија) мислим да би се угушио ефекат црнине.

Eво занимљива варијација црвено-беле шеме.

ik103.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554501#p554501:1fs073x1 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sre Jul 25, 2018 7:32 pm[/url]":1fs073x1]
Без обзира на то ја се у понечем слажем са "мексиканцем", а посебно да традиција не мора да буде пресудна, али они који су одлучивали по други пут су то вероватно хтели, а нису доследно применили.
bender.jpg
:kk:
Šalu na stranu, fora je što neke boje koje su (bile) dobre za stara vozila nisu sve dobre za nova, i obrnuto. Eto npr i vozovi su se nekad farbali u druge boje nego danas. Čak i železnice koje čuvaju svoj vizuelni identitet, ipak nešto menjaju. Na primer možda ostane neki element u starim bojama kao podsetnik na stara vremena, ali je ukombinovan sa nekim novim, da bi bilo u skladu sa novim vremenom. Na kraju krajeva, i autmobili, kućni aparati, elektronika, avioni, brodovi, pa i objekti, sve se to nekad farbalo drugačije nego danas.

Elem, da je nova JGP šara mogla da bude bolja, naravno da je mogla. Al meni je, ako ništa drugo, samo drago što je bar u odnosu na prethodnu, napokon postignuta neka uniformizacija i standardizacija. Ne potpuna, ali svakako veća nego pre.
Inače kompleksnije i sadržajnije šare su uvek lepše i interesantnije, ali svojom kompleksnošću povećavaju i troškove izrade i održavanja. A našim preduzećima je to itekako bitan faktor. Što je donekle i razumljivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554442#p554442:3pre1hbm je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jul 25, 2018 3:16 pm[/url]":3pre1hbm]Ovo je drugi put da čujem da ''crveno-bela nije istorijska i tradicionalna šema GSP''. Ne razumem, a šta jeste? Na osnovu čega se to određuje šta je ''tradicionalna šema''? Na osnovu toga koja je prva bila u opticaju?

Crveno bela je bila boja samodoprinosa. Prvo su je dobile katice pa onda i autobusi, Sanosi od gar.br. 36 , Ikarusi i Slovenački MAN-ovi.
 
Tako je, pre samodoprinosa i uvodjenja ck-kpj crvene apsolutno sve pre toga je bilo zeleno, u jednoj ili dve nijanse.

ГЛАС ПРИРОДЕ":1scnidmb je napisao(la):
Сада је изглед возила измењен у односу на ранија времена, црним површинама, а са том бојом црвена даје врло непријатан и нападан утисак који може да буде добар једино људима којима је порука битнија од суштине и практичних потреба људи.
Upravo tako, taj krajnje neprijatan i napadan utisak koji daju crvena i crna kada se upare, je sustina koju jedino mogu da ne vide zaslepljeni - ili gorepomenutom porukom ili ukorenjenim ck-kpj tekovinama.

Svaka bundeva, sargarepa, limun, krastavcic, tikvica, patlidzan, trule visnje i kajsije, a zasto ne i mladi krompirici, bilo sta je bolje lepse i prijatnije za videti od onoga sto najbolje prilici gsp tirani.
 
ŠARENI GRADSKI PREVOZ Zašto odluka o "uniformisanju" vozila GSP nije ispoštovana ni POSLE TRI GODINE (Naslov je Blicov, zato ''dernjanje'' sa all caps)
Ljubiša Vidović 18.08.2018. 16:08

Odluka da svi gradski autobusi, tramvaji i trolejbusi budu prefrabani u crvenu boju doneta je još pre tri godine, ali Beograđani i danas na ulicama mogu da vide žuta vozila.

Podsetimo, prvo su gradski čelnici doneli odluku o uniformisanju gradskog prevoza, a zatim su se Beograđani glasanjem odlučili za konkretnu boju. Međutim, iako je najavljeno da će se sve crveneti do početka 2016. godine, a zatim je taj rok pomeren do 1. januara 2017. godine, i dan-danas na ulicama i okretnicama možemo videti saobraćajno šarenilo.

Privatni prevoznici su, kako kažu, ispunili uslove njima postavljenog roka do kraja maja 2016. godine. I ceo njihov kontingent vozila je trenutno - crven.
- Svih 410 vozila je ofarbano u zadatom roku i po zadatoj nijansi, sva vozila su apsolutno u crvenoj boji - ističe Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Što se tiče GSP "Beograd", tu postoji jedan problem. Naime, popriličan broj autobusa žute boje dobijen je na poklon od naroda Japana, uz obavezu da ne smeju da se farbaju u neku drugu boju.
- Žuta boja ovih autobusa će ostati, jer je taj poklon stigao mnogo pre nego što je doneta odluka da svi autobusi moraju biti identične boje - ističu u najvećem gradskom prevozniku.

Međutim, osim japanskih autobusa, još nisu kompletno prefarbani ni poljski autobusi marke "solaris". Krajem 2017. godine raspisan je unosan tender za ovaj posao, ali se samo deo "poljaka" do sada zacrveneo.

- Što se tiče ostalih autobusa, svi oni koji nisu crvene boje uskoro će biti prefarbani - ne ostavljaju dilemu u Gradskom saobraćajnom preduzeću.

Kamere, klime, internet...

Sva nova vozila koja se kupuju, bilo da se radi o GSP "Beograd" ili privatnim prevoznicima, moraju ne samo da budu crvene boje nego i da imaju kamere, brojače putnika, klime, bežični internet...

Upakovani u reklame

Ruku na srce, nikada svi autobusi, tramvaji i trolejbusi neće biti crveni. A razlog su reklame koje se lepe na njih skoro od vrha do dna, a koje poprilično pune budžete preduzeća.

Blic
 
Što se tiče GSP "Beograd", tu postoji jedan problem. Naime, popriličan broj autobusa žute boje dobijen je na poklon od naroda Japana, uz obavezu da ne smeju da se farbaju u neku drugu boju.
- Žuta boja ovih autobusa će ostati, jer je taj poklon stigao mnogo pre nego što je doneta odluka da svi autobusi moraju biti identične boje - ističu u najvećem gradskom prevozniku.


tenor.gif


Jer, uzeti slušalicu u ruke, okrenuti 30-12-800 (da, otišao sam na net, guglao Japanska ambasada i našao broj za 10 sekundi), porazgovarati sa japanskim zvaničnicima i dogovoriti novu šemu farbanja sa novim, boljim i lepšim znakovima zahvalnosti.... je previše posla za GSP i Grad Beograd. :) :) :) :kk: :kk: :kk:
 
Та возила ће свакако у Железник убрзо, нема потребе за фарбањем. Дотични Драго Тошић би могао прво да погледа како тачно та возила треба да изгледају пре него што изјави тако нешто. Пола приватника је возила офарбало само у црвено, иако треба да имају горњи део у крем боји, а Ц и ЛЦ има црвено бела возила која и даље возе улицама.
 
Пола приватника је возила офарбало само у црвено
Što je opet više urađen posao i bolje ispoštovan dogovor s njihove strane nego od strane GSPa. I to kažem uzimajući u obzir činjenicu da je GSPov vozni park znanto veći. Al ipak se jasno primećuje da nije samo da ne stižu nego da ih boli uvo.
Inače i GSP ima prilično... liberalne interpretacije šta treba kojom bojom da se farba i do koje linije na vozilu... Ne toliko liberalne kao privatnici, ali nije ni daleko od toga.
 
ГСП своје линије није ни добио на тендеру па и није у обавези да поштује исти, ако ћемо реално гледано. Исто тако ГСП не даје изјаве да "апсолутно" поштује услове тендера иако то није тачно. Не браним ГСП, само не волим лицемерје.
 
Sve ovo je jedan veliki cirkus.

Prvo zuto-plava kombinacija nije radjena zbog DS-a, vec zbog ogromnog broja tada novih japanaca koje smo dobili (cini mi se preko 200 autobusa), i tad je doneta odluka da se i ostali busevi farbaju u zuto-plavu "kolor semu". Da podsetim da je GSP imao i novi logo sa kombinacijom zute-narandzaste-crvene kolor seme: busevi zuti, trole narandzaste i tramvaji crveni - sa sve plavim trakama ispod.

Nakon 2000, godine, postojala je ogromna potreba da se sve promeni nakon pada Milosevica, i da se unese "svezina" u oko posmatraca, da se sto brze zaborave vozila GSP-a iz 90tih, (kojih doduse 90tih nije ni bilo skoro na ulicama). Narod je svakako bio ogorcen na prevoz tih godina, jer prevoza skoro pa nije ni bilo.

DS tj Djilas je prvi napravio dve velike greske: 1. Iako su nova kolor sema i logotip GSP-a vec bili ugovoreni, nove trole koje smo kupili iz Belorusije su stigle CRVENE iako su po standardima GSP-a trebale da budu NARANDZASTE (plus donja plava traka), dok su sa druge strane tramvaji spanci ispostovani. 2. velika greska je sto se privatnim prevoznicima tolerisalo da svako bus ima "kolor semu" koju zeli.

Da je naredba stigla jos tada u periodu od 2000 do 2012, odavno bi imali trikolor semu GSP-a koja je bila mnogo ranije zamisljena, a ova sadasnja garnitura ne bi imala prostora da izmislja toplu vodu i da placa nasim parama besmisleno farbanje Solaris buseva u staru "kolor semu" GSP, i to sve po navodnoj "anketi" koja se ustvari nikada nije ni desila.

Sve u svemu, crvena boja (tacnije bez-crvena) kombinacija (posto to nema veze sa kolor semom), je najgore moguce resenje, ali i zuto-plava kombinacija nije bila najsretnija.

U normalnim i organizovanim sredinama, raspise se konkurs za idejno resenje, gde iskljucivo ovaj posao moraju da rade graficki dizajneri, i da daju svoje predloge, a ne da se o kolor semi pitaju masinci, elektro inzenjeri, majstori i ostali, i to o vrlo bitnom segmentu estetike, pa i zastitnom znaku jednog grada, u ovom slucaju savremene kolor seme javnog prevoza Beograda koja i do dan danas ne postoji.
 
Vrh