Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Морам да похвалим радника на жел. станици Карађорђев парк. Данас сам враћајући се кући дошао да сачекам БГ воз, међутим баријере за чекирање бусплус картица ту и даље раде. Када сам наишао, човек ме поздравио, питао где идем, рекао ми тачан полазак и када воз стиже у станицу и откуцао ми карту на баријери. Могуће да мора да буде ту због путника за Вршац.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557839#p557839:1x74vcdy je napisao(la):
vucko » Uto Avg 07, 2018 11:04 pm[/url]":1x74vcdy]Koji je red vožnje važeći na liniji 1?
Zar ima više redova vožnje? Ja sam mislio da postoji samo jedan , i to onaj gde voz saobraća na 1h.
 
Da li iko ista sta obezbedjenje na Vukovom spomeniku uvek silazi i gleda da li neko prelazi zutu. Video sam kako su nekim ljudima pretili.
 
Juče na liniji Ovča-Resnik voz stigao u minut tačno u Vukov Spomenik, iz suprotnog smera je kasnio oko 5 minuta.
Kod garaže Plavog voza je stajao u mestu 5-10 minuta i čekao da propusti voz iz suprotnog smera (verovatno se tu gubi vreme). Onda je krenuo i išao nešto brže nego u ranijih nekoliko puta: tipa, ako se ranije vukao 15 km/h do Rakovice, sad je "zgazio" 30ak km/h.

Na stanici u Rakovici se montiraju liftovi za lica sa invaliditetom, ali prolaz i dalje izgleda kao Baba Rogina pećina.
 
Isključuju jedan kolosek (napon) od Rakovice do Resnika zbog radova u Resniku, zato i kasne. Juče je određeni broj polazaka saobraćao Ovča - Rakovica. Za danas ne znam. A vozovi se tu vuku jer pruga još nije završena, a kada će ne zna se. Ni jedna stanica upsut nije 100% gotova.
 
Preko svih skretnica na rasputnici G(kod garaže plavog voza) trenutna brzina je 20 km/h. Od rasputnice G do st. Rakovica je 40km/h(trenutna naravno)
Takodje sve skretnice u stanicama Rakovica i Resnik su sa 20km/h u pravac i skretanje. Otvorena pruga izmedju ove dve stanice je 40 km/h. Kada se APB pusti u pogon tada će i brzina biti redovna.
 
а колико ће бити када коначно заврше?

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Moram da otvoreno kažem ovde da je naš narod delom malo priglup. U Karađorđevom parku stoji na ekranu Ovča - Resnik i najava na razglazu kaže BG voz za Resnik, pa i pored gotovo toga svaki put se nađe barem 5-10 putnika za Batajnicu koji uđu u voz za Resnik i onda kad voz izađe iz tunela kod Košutnjaka frka-panika...
 
ситуација од пре неки дан на К. парку:

Најављује се воз за Ресник и његова најава уредно стоји на дисплеју, међитим воз касни. На дисплеју је писало да касни три минута да би се на крају испоставило да касни више таман да се преклопи са редом вожње са возом за Батајницу.

Потом се најављује воз за Батајнуцу иако воз за ресник још није прошао.
после те најаве долази воз и већина је била збуњена јер није знала о ком се возу ради.

један путник је онако самоуверено рекао да ако је празан иде за Ресник а ако је пун да иде за Бстајницу.

Ако је неко ко не користи често бгвоз ушао у погрешан у оваквој ситуацији не би се то могли приписати глупости.
 
Ne baš, imao sam slične situacije, baš proteklih dana, iako su oba voza dolazila skoro u isto vreme u stanicu, prvi je bio najavljen na koloseku 1 a drugi na koloseku 2. Samo malo koncentracije da se čuje gde se čeka željeni voz. Ali ne, napamet se ulazi. Takođe, znam da u voz u 13:27 kod Vuka za Resnik uvek neko pogrešno uđe jer nekoliko minuta kasnije ide voz za Batajnicu. Opet napamet. Iz ličnog iskustva, određeni broj putnika koji uđe u voz za Resnik i ne zna da voz saobraća za Resnik jer se čude i užasavaju kada im kažem za gde ide.
 
у овом случају су оба воза долазила на исти колосек на к.парку. Да постоје дисплеји на самом возу ова дискусија би била непотребна.
 
Ne mogu biti krivi putnici. Signalizacija mora biti jasna i visestruka, tako da i najveci duduk ne moze da pogresi.
Ako putnik zaluta u gradskoj zeleznici znaci da je prvenstveno kriva zeleznica.

Razglas nije dovoljan, vizuelni znaci su najbitniji.

Minimum informacija je da pise broj linije na svakom vagonu, zajedno sa pravcem u kojem voz saobraca.
Da li ce to biti displej ili barem A4 papir na vratima to je na zeleznici da odluci.

Znam, zvuci kao svemirska tehnologija, ali moglo bi po nekoliko zaposlenih iz Nemanjine da stoji na svakoj polaznoj stanici, u Batajnici, Resniku itd pa da pri svakom polasku okrene A4 listove koji stoje na vratima tako da uvek prikazuju tacan broj linije i pravac, recimo "Linija 1, Pravac Batajnica" ili "Linija 1, Pravac Ovca"

Svestan sam da je to logisticki i mentalno veoma zahtevan zadatak za kadar Zeleznica Srbije i da je mnogo lakse kriviti putnike da su lenji i nevaspitani, ali ipah ih pozivam da pokusaju da uspostave ovaj slozeni sistem makar na jednoj liniji za pocetak.

Eto Imamo Plan moze da daruje Blok A4 papira i crni flomaster uz savete kako da se iskoristi a ZS neka samo angazuje ljudstvo kojeg ionako ima na pretek.

Ovaj autenticno Beogradski sistem informisanja je lakse postaviti nego skuvati kafu, ali fakat je teze tako nesto odrzati nego kafu u kancelariji piti.
 
WLABmz wrote : ....da je naš narod delom malo priglup....
:twisted:
Ne bih ovde sada da :rant: koliko taj ,,priglup,, deo naroda jednako izdvaja za Bg-kasu, saobracjne stavke.....
isto kao i onaj manje priglup deo

Nisi u pravu
jer informacija u saobracaju mora biti jasna, svima :!:

pogledaj ulični semafor za pešake
i daltnositi razlikuju poziciju gornjeg i donjeg svetla
ima crveno i zeleno, da bi bilo još jasnije ima i ,,crtež,, statusa pešaka u odnosu na aktivni signal



To nije zbog postojanja ,,glupljeg,, dela naroda, vec zato što informacija mora biti jasna , nedvosmislena , egzaktna....
što na stajalištima Bgvoza očigleno nije,
a to ti potvrdjuju i predhodni postovi

Te konstatacije ,,glup narod,, nikako ne stoji
Dapače, pre ce biti da neko ne pruža u punom obimu ono zašta i uzima pare... a narod i za to ima ime....
:sesir:
 
Gospodo, ako 30 sekundi pre dolaska voza na razglasu bude najavljen voz za Resnik i na ekranu stoji najava voza za Resnik, ja ne znam šta može navesti putnika za Batajnicu da uđe u taj voz. Dovoljno egzaktno i za slepca i za gluvog...
 
У овом случају 30ак секунди пре је најављен воз за батајницу а наишао је воз за ресник који је више пута најављиван пре тога али је каснио.

Дакле, неко ко путује за Батајницу долази на станицу и чује најаву воза за Батајницу по реду вожње кад га очекује не мора да буде упознат са историјстом кашњења воза за Ресник.

Овде не желим да кажем да је неко ко најављује лоше урадио свој посао а још мање да се придружим паушалним оптужбама на рачун радника железнице каквих је било и превише на форуму.

Напротив не памтим да се десило да је некад дошао воз а да претходно није најављен.

Само сам навео пример у коме је за отклањање сваке сумње потребно да и на самом возу стоји адекватна ознака.
 
WLABmz wrote:....Dovoljno egzaktno i za slepca i za gluvog...

Po malko tragikomično ,
lično sam nagluv na levo uho ... kažu nije puno neki procenat ... a žena i deca mi se često smeju a ponekad i ljute i nazivaju me gluvacem :lol: :oops: :lol:

Na stanici ima više zvučnika iz kojih dopiru objavljene inofrmacije
na žalost po zakonima fizike zbog udaljenosti moze se čuti i efekat kašnjenja zvuka nešto poput eha...
tako da drugu reč u informaciji preklapa deo prve reči
te ako čovek nije tačno ispod zvučnika baš mora da se napregne da bi jasno razumeo

kad žurim ili se zabroravim pa se ne ,, nacentriram ,, ....nije baš jednostavno ko kad sam bio dječarac :lol:

taj efekat eha pristan je čak i u praznjikavim autobusima iz aparata bus plusa
kada najavljuje stajališta, čuje se sa prednjih a i koj tren kasnije i sa zadnjih vrata ista najava , te se preklapaju ...

Jbg. čak kada bi se pojačao zvuk objave
ne bi bilo poboljšanja , jer fizika i rasprostiranje zvuka je bezkopromisa

Dobro je što postoje video paneli,
jesu mali za javnu staničnu upotrebu , čovek može bar na njima da vidi informaciju ... dok dobro vidi
kako starim nešto mi i vid popušta.... bem li ga dal na blizo ili na daleko .... al tako to ide sgodinama


E zato se ne bih složio stobom da je ovo dovoljno - ,, i za slepca i za gluvog ,, -
važno je da nešto postoji da se čuje i vidi
te nije veliki problem ni smaranje ikog da se naokolo i priupita
- izvinte, jel ovo ide do .... -
:sesir:
 
Колико би било компликовано и скупо монтирати на све РВР носаче оваквих табли и направити табле за сваку композицију за обе линије?
AB-51-72-39-80-669-1-Golubovci-vith.jpg
 
Slažem se da bi i na vozovima tebalo da postoji informacija na neki način o relaciji.
A kada smo kod najava, zna li neko da li će postojati najave na svim stajalištima, jer to sad nije slučaj? Ako je to trenutno i potrebno.
 
Ljudi, voz za Batajnicu i Resnik dolazi na isti kolosek i razmak između njih u praksi ne može biti manji od 5 minuta. Pošto oko minut pred dolazak voza najave za gde ide voz, treba biti u nekom trevopasnom stanju da promašiš voz. Tim ljudima ne vredi ni nacrtati...

Drugo, milion puta sam bio svedok na međunarodnim vozovima, gde recimo na svakom vagonu piše koja je relacija pošto se u nekim slučajevima deo vagona odvaja za drugu destinaciju, da putnici promaše vagon i uđu u pogrešan. A na vagonu sve lepo piše. Tako da ne bi ni to pomoglo...
 
WLABmz, imaj u vidu da se ne snalaze svi putnici podjednako dobro. Suština je da se obeležavanjem svake RVR garniture reši problem, pogotovo što je u pitanju frekventna gradska železnica sa preplitanjem linija.
 
Vrh