Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Moraće da se dovrši dupliranje i od NBg do Prokopa ranije ili kasnije. Dupliranje međugradskih vozova na Rakovia-Zemun (iz Rakovice prema NS i Šidu i iz Zemuna za Niš i Požegu) neće ostaviti puno mesta za Bg:Voz na sekciji Prokop-Zemun. Ta sekcija bi jedino mogla da se malo oslobodi ako bi neki vozovi iz pravda juga išli do Pančeva ili Karaburme.

Koliko bi koštao još jedan železnički most preko Save?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558940#p558940:rqcf6ira je napisao(la):
Zuma » Ned Avg 12, 2018 6:58 pm[/url]":rqcf6ira]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558852#p558852:rqcf6ira je napisao(la):
solecar » 12 Aug 2018 01:14 am[/url]":rqcf6ira]Nije potrebno da budeš izviđač da bi mogao da protumačiš mapu (uputstvo) kako da dođeš do prodavnice , jer ako ne vidiš zgradu i stepenice , nisi slučaj za izviđače nego za... (upisati po želji).
Nisam imao nameru da stavim bilo kakvu primedbu na mape ili uputstvo koje si uradio. Svaka čast na trudu, i nemam ništa da im zamerim.

Komentarisao sam drastičnu razliku između očekivanja i stvarnosti što se tiče same stanice i puta do nje. Pretpostavljam da mnogi ljudi, svuda u svetu, i dalje implicitno očekuju da vide glavnu železničku stanicu jedne prestonice kao veličanstveno i reprezentativno zdanje, kao samo srce i simbol značaja glavnog grada i njegove povezanosti sa ostatkom države i sveta. Činjenica da je u Beogradu nova glavna stanica trenutno potpuno nevidljiva, ispod zemlje, dok je iznad zemlje samo nešto nalik plastičnom šatoru za ulične radove, a da ne samo da se izdaleka ne vidi, niti je u centru bilo čega, nego je ustvari NEOPHODNO napisati uputstvo tipa

"... Nakon toga skrenete desno ka dugačkoj žutoj zgradi. Prođete pored bočne ivice zgrade i ugledaćete nove stepenice. Dok se penjete uz stepenice, sa leve strane videćete kotlarnicu ..."

da bi se uopšte pronašla, je po meni u domenu apsurdne šale. Međutim, možda je u pitanju samo moj uvrnti smisao za duhovito, ko bi ga znao.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558942#p558942:rqcf6ira je napisao(la):
spatiotecte » Ned Avg 12, 2018 7:03 pm[/url]":rqcf6ira]Ne ne, Zumo apsolutno si u pravu a i Solecar je lepo objasnio gde je stanica samo sto eto ta stanica kao sto si rekao je skroz nevidljiva jer je ispod zemlje.
Kol'ko god smisao za humor bio uvrnut , uvrnutiji od logike pojedinaca ne mož' biti. Razlika između očekivanja i stvarnosti nije mnogo različitija bila ni u slučaju stare GŽS , gde je spolja izgledalo drastično bolje nego po ulasku na perone. A inače , moj komentar nije bio upućen jedino i isključivo tebi , nego je bio više opšteg tipa , zato što je dosta njih komentarisalo kako kad izađu iz Prokopa ne vide ništa oko sebe , a na svim drugim stanicama novog železničkog čvora odmah vide stambena naselja , kako sve vrvi od ljudi , da imaš u neposrednoj okolini sve što ti treba , da bi sve druge stanice mnogo bolje mogle da obavljaju funkciju GŽS...
Nije baš da je stanica pod zemljom , već je ispod nivoa ulice , i plus prekrivena pločom , tako da odaje utisak kao da je pod zemljom i nevidljiva. A kako i ne bi bio takav utisak , kada i ona šaka jada (tri oznake za ŽS) , ne služe ničemu , jer više zbunjuju ljude nego što im olakšavaju. Postavili "totem" neposredno pre starog skretanja za glavni ulaz (gledano iz pravca Gučevske) , pa ljudi koji dolaze sa kolima masovno tu skrenu , i kad vide da nemaju gde , motaju u rikverc i tek tada ukapiraju da je "pravo" skretanje tik posle ovog slepog. A bilo je i više slučajeva gde su ljudi malo jače skrenuli u slepo parče , pa sui naglo kočili , da se ne bi zakucali u zid ili sjurili niz padinu ka kolosecima.
 
Večeras sam se vraćao od Vukovog spomenika vozom do Prokopa i napravio par sličica. Ono što je u neku ruku mana , uprkos "unapređenjima" je to što postoji samo bankomat Poštanske štedionice , umesto da je postavljen Multicard bankomat , kao što postoji na više lokacija po gradu. Išao sam hodnikom i napravio par fotografija. A postavljeni su i redovi vožnje BG: voza i polasci i dolasci međugradskih i međunarodnih vozova.

Pogledajte prilog 7

Pogledajte prilog 6

Pogledajte prilog 5

Pogledajte prilog 4

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558914#p558914:gi3p77oz je napisao(la):
WLABmz » 12 Aug 2018 02:38 pm[/url]":gi3p77oz]
zidar":gi3p77oz je napisao(la):
Dedinjski tunel nece biti dovoljan, morace da se koristi i Topciderska dolina sa svoja dva koloseka uz novi most na Savi na mestu Starog Zeleznickog mosta kako bismo imali 4 koloseka kroz Beograd za putnicki saobracaj (gradska zeleznica + medjugradska/medjunarodna)

Na osnovu čega zaključuješ da neće biti dovoljan?

Na osnovu takta prve linije bg:voza od 15min, uvodjenja druge linije bg:voza i optimisticne projekcije razvoja putnickog saobracaja s'obzirom da se ubrzano modernizuje pruga Pirej-Budimpesta.

2 linije bg:voza sa taktom 15 min + ovo malo medjugradskih i medjunarodnih vozova sto imamo je gotovo ravno kapacitetu Novog Cvora. Ne moze mnogo vise da se uglavi na dva koloseka.

Jednostavno vec danas nema dovoljno prostora za dalji razvoj koji ce biti neophodan. Bice pogodno da se pojaca takt bg:voza i da se uvedu dodatni daljinski polasci. A za sve to nece biti mesta, bice ili, ili, posto necemo da busimo novi paralelni Dedinjski tunel.

U toj situaciji ukidanje Topciderskog koridora je ravno pucanju u stopalo pred sprint.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558910#p558910:gi3p77oz je napisao(la):
Pendolino » 12 Aug 2018 02:03 pm[/url]":gi3p77oz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558902#p558902:gi3p77oz je napisao(la):
zidar » Sun Aug 12, 2018 2:09 pm[/url]":gi3p77oz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558898#p558898:gi3p77oz je napisao(la):
Пантограф » 12 Aug 2018 12:43 pm[/url]":gi3p77oz]
- Kada bi opstala Glavna zeleznicka stanica sa nje bi polazili medjunarodni vozovi ili makar samo nocni vozovi za Pariz, Moskvu, Istambul i Atinu. Bilo bi to uzorno velelepno zdanje u centru grada, ispred zgrade prostrani plato a unutra luksuzni restoran, kao Train Bleu u Parizu na Gare de Lyon.
Gospodski.

Ovo za Prokop i NBG ti je na mestu, ali brate, odakle ti ideja da mogli da se vrate vozovi za Pariz, Moskvu i Istambul, pored aviosaobraćaja?

Francuska i Spanija su ukinule vecinu nocnih vozova jer forsiraju TGV/AVE. Sa druge strane Austrijski ÖBB je preuzeo CityNighLine linije od DB i sada pokriva celu centralnu evropu, od hamburga do Rima i Budimpeste. I narucuje nova spavaca kola.

Poljaci, Italijani, Svedjani, Norvezani, Finci, pa i Rumuni zadrzali su stare dobre nocne vozove a Rusi su tek prica za sebe. Pored gomile lokalnih nocnih imaju i nekoliko medjunarodnih linija ka zapadu:

- Moskva-St Peterburg-Helsinki (Lav Tolstoj)
- Moskva-Berlin-Pariz (TransEuropeanExpress)
- Moskva-Bec-Nica (MoscowNiceExpress)
- Moskva - Berlin (Strizh)
- Moskva-Varsava (Polonez)
- Moskva/St Peterburg - Prag/Bec (Vltava)

To su uglavnom otmeni vozovi sa vagon restoranom i visokim kvalitetom usluga.

Jednostavno postoji ozbiljno trziste za nocne vozove, i sve se vise siri i ide ka imucnijim putnicima.

Tu su ljudi koji se plase letenja, poslovni ljudi koji nece da gube pola dana za transfer/aerodrom/security/let/security/transfer, porodicna putovanja, putnici koji su spremni da plate ozbiljnu cenu lux spavacih kola (wc+tus u kabini) da komforno stignu iz centra u centar. Ne zaboravimo privatnost, nema kontrole prtljaga i slicnih aerodromskih zavrzlama.

Gospodski nocni vozovi iz Beograda ka ostatku Evrope su veoma realna perspektiva za 5-10 godina, pitajte ÖBB.
 
zidar":2c7q0j5e je napisao(la):
Jednostavno vec danas nema dovoljno prostora za dalji razvoj koji ce biti neophodan. Bice pogodno da se pojaca takt bg:voza i da se uvedu dodatni daljinski polasci. A za sve to nece biti mesta, bice ili, ili, posto necemo da busimo novi paralelni Dedinjski tunel.
zidar":2c7q0j5e je napisao(la):
Na osnovu takta prve linije bg:voza od 15min, uvodjenja druge linije bg:voza i optimisticne projekcije razvoja putnickog saobracaja s'obzirom da se ubrzano modernizuje pruga Pirej-Budimpesta.

Jako ubrzano se modernizuje, evo skinuli su elektrifikaciju sa levog koloseka Prokop - Zemun. Rasputnica G - Resnik je tek ubrzano...Ovim tempom, završiće za 50 godina u najboljem slučaju, taman će tad moći ponovo da modernizuju...A i Pirej - Budimpešta se modernizuje za teretne vozove prventsveno, koji ne idu ni preko Topčidera ni preko Prokopa već preko Ostružnice. Ne znam zašto svi ignorišete postojanje te pruge. S tim u vezi je planiran drugi kolosek Batajnica - Ostružnica. Sve u svemu, s obzirom na ekonomsku moć Srbije, realno možemo očekivati nešto slično pruzi Beograd - Pančevo - rekonstruisan kolosek za 100 km/h, nov drugi kolosek za istu brzinu, osim naravno preko propusta, mostova itd. gde se ide od 20-50 km/h jer jelte to nije bio deo projekta, ili u prevodu pojeo procenat. I naravno, kao i Beograd - Pančevo, rekonstruisana pruga, napravljen drugi kolosek, a nakon toga, a gde su vozovi? Nema ih, ukinuti, nema računice...

zidar":2c7q0j5e je napisao(la):
Jednostavno vec danas nema dovoljno prostora za dalji razvoj koji ce biti neophodan. Bice pogodno da se pojaca takt bg:voza i da se uvedu dodatni daljinski polasci. A za sve to nece biti mesta, bice ili, ili, posto necemo da busimo novi paralelni Dedinjski tunel.

Dalji razvoj? Razvoj na železnici u poslenjih 20 godina ne postoji, samo stagnacija. Kako može dalji razvoj iz nepostojećeg razvoja. Može samo da se započne razvoj. Ali to teško, zašto, zato što u Srbiji postoji 30-ak EMV, a u narednih 10 godina neće biti više od 50 EMV, jer se ne planira nabaviti više od 15-20 komada. Od varijante lokomotiva+vagoni se potpuno odustalo osim za međunarodne vozove. Ne znam kako misliš da sa 50 EMV pokriješ celu Srbiju i da bude potrebno više od dva koloseka u BG čvoru? 50 EMV, eto to je optimalno za učestali takt za zemlje veličine Luksemburga.

zidar":2c7q0j5e je napisao(la):
Francuska i Spanija su ukinule vecinu nocnih vozova jer forsiraju TGV/AVE. Sa druge strane Austrijski ÖBB je preuzeo CityNighLine linije od DB i sada pokriva celu centralnu evropu, od hamburga do Rima i Budimpeste. I narucuje nova spavaca kola.

Poljaci, Italijani, Svedjani, Norvezani, Finci, pa i Rumuni zadrzali su stare dobre nocne vozove a Rusi su tek prica za sebe. Pored gomile lokalnih nocnih imaju i nekoliko medjunarodnih linija ka zapadu:

- Moskva-St Peterburg-Helsinki (Lav Tolstoj)
- Moskva-Berlin-Pariz (TransEuropeanExpress)
- Moskva-Bec-Nica (MoscowNiceExpress)
- Moskva - Berlin (Strizh)
- Moskva-Varsava (Polonez)
- Moskva/St Peterburg - Prag/Bec (Vltava)

To su uglavnom otmeni vozovi sa vagon restoranom i visokim kvalitetom usluga.

Jednostavno postoji ozbiljno trziste za nocne vozove, i sve se vise siri i ide ka imucnijim putnicima.

Upravo nasuprot. RŽD je smanjio broj međunarodnih noćnih vozova za skoro 70% u poslednjih par godina. To što sad ide ka zapadu uglavnom jednom nedeljno ide. St. Peterburg i Beč su već ukinuti pre malo manje od godinu dana. Jedini koji nešto čini sa noćnim vozovima u pozitivnom smislu su Austrijanci. Generalno je tendencija da noćni vozovi nestaju. Uporedi sa pre 10 godina, pa sa pre 20 godina. Drugo, OBB je na upit zašto ne uvede i liniju noćnog voza ka Beogradu rekao da platežna moć u Istočnoj Evropi je suviše mala da bi se ekonomski isplatili noćni vozovi ka ovamo, jednostavno putnik odavde će pre da plati 20 eur autobus do Beča kojim će da putuje 8 sati, nego brzi voz za 40 evra kojim bi do Beča putovao potencijalno 6 sati kad se remontuje pruga ili 70 evra za spavaća kola.
 
WLAB,
Ne razumem toliki pesimizam vezan za zeleznice Srbije kad se uzima u obzir trenutno ulaganje od 1.8 milijarde evra za BG-SU i dodatni paket od 2 milijarde evra koji stize za koju godinu za Beograd Nis.
Dakle to je blizu 4 milijarde evra investicija, zapravo toliko je i trebalo da se ulozi koliko nam se zelenica raspadala.
Da li zaista mislis da pored tih astronomskih suma nece uloziti u vozna sredstva?
Pa naravno da hoce. Tu nema dileme.
Bilo bi skroz smesno misliti da ce Srbija Voz ostati na 21 EMV i 39 DMV pored toliko ulozenih para u infrastrukturu.
Budimo malo realni... nece Srbija doveka biti slepi kolosek evrope.
 
Ne znam sve nekako polovicno rade,da ne kazem preko kur.a,sve nedovrseno,samo da odrade,evo recimo i ova mapa grada,toliko ima prostora kao da nisu mogli ceo grad da stave,pa i okolinu,a oni isekli ovako gde se dobar deo grada ne vidi,samo neko budzenje
 
И та мапа и ове ознаке за колосеке иза рукохвата, као и остале ознаке овако постављене од којих се неке и већ одлепљују, заједно на овим плочицама делују као жешћи скарабуџ. Старе ознаке на Вуку и Карађорђевом су много боље осмишљене и постављене.
 
Nije ni čudo s obzirom da izgleda da se celo to odeljenje za marketing i vizuelni identitet u Srbijavozu izgleda sastoji od dizajnerskih devica.
 
Pantografe biće da si pomešao Tiranu sa Tiranijom ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559116#p559116:dp8yesyz je napisao(la):
spatiotecte » Pon Avg 13, 2018 6:29 pm[/url]":dp8yesyz]WLAB,
Ne razumem toliki pesimizam vezan za zeleznice Srbije kad se uzima u obzir trenutno ulaganje od 1.8 milijarde evra za BG-SU i dodatni paket od 2 milijarde evra koji stize za koju godinu za Beograd Nis.


:lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool:
 
I sta sam rekao sto nije tacno da bi se smejao?
Tvoj problem je izgleda sto na sve gledas negativno.
 
A možda ti na negativnu kritiku gledaš na to da je neka osoba hejter i negativac. Jeste da se ne slažem sa njim u svim stvarima , kao što je to uostalom slučaj i sa drugim članovima , što je i normalno , čak i kada je žustrija rasprava po nekom pitanju , ali nisam uopšte po njegovim komentarima zaključio da je hejter. Pre bih rekao da je u poslednje vreme počeo da provejava ovim forumom stav da je svako ko se ne slaže sa mišljenjem izlagača hejter , negativac , bot ili pripadnik ove ili one stranke , sakupljač štancovanih lajkova...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559180#p559180:32047si7 je napisao(la):
solecar » 14 Aug 2018 12:11 am[/url]":32047si7]A možda ti na negativnu kritiku gledaš na to da je neka osoba hejter i negativac. Jeste da se ne slažem sa njim u svim stvarima , kao što je to uostalom slučaj i sa drugim članovima , što je i normalno , čak i kada je žustrija rasprava po nekom pitanju , ali nisam uopšte po njegovim komentarima zaključio da je hejter. Pre bih rekao da je u poslednje vreme počeo da provejava ovim forumom stav da je svako ko se ne slaže sa mišljenjem izlagača hejter , negativac , bot ili pripadnik ove ili one stranke , sakupljač štancovanih lajkova...

Ne, ono sto stvara problem sa clanom WLAB je sto u dopisivanju sa njim, dotocni uvek odgovara sa visine i jako cesto nekim polu ironicnim tonom u fazonu da on sve zna o zeleznici a drugi nista ne znaju i da samo on iznosi istinu a da svi ostali lupetaju.
Verotatno misli da remontovana loksa Srbija voza i 2 siemens RZD vagona u potpisu mu daju apsolutni legitimitet u svakoj raspravi.
 
@WLABmz
Sve zavisi od tacke gledista, ti uglavnom vidis crnu stranu a ja pokusavam da zamislim belu.

A ako na kraju bude sivo, kao sto obicno biva, pa se duplira takt na prvoj liniji bg:voza na 7.5 minuta, gde ce biti prostora za Aerodromsku liniju, medjugradske vozove, medjunarodnu zeleznicu itd ?

Nije ovo uopste nerealna situacija, u trenutnoj situaciji urnisane zeleznice gde vozovi idu kao antibiotik a skupa postojeca infrastruktura zvrji prazna (Dedinjski tunel je godinama bio bez saobracaja) grehota je ne iskoristiti je do maksimuma. Realno trebalo bi odmah nabaviti garniture i pojacati bg:voz na prvoj liniji do maksimuma. Pa na drugoj.

A kada se jednog dana zeleznica oporavi (zbog kineza ili zbog zdravog razuma) onda cemo staviti prst na celo i pitati se da li je bolje ukunuti bg:voz (koji nije predvidjen u novom cvoru pre 50 godina ali se savrseno prilagodio danas) zarad ostalog zeleznickog putnickog saobracaja ili naci prostor za jedno i drugo. E to naci prostor znaci iskoristiti Topcider i duplirati Sremsku prugu.

Mnoge stvari su davno predvidjene sasvim drugacije (novi cvor, metro...) samo sto em sto se u medjuvremenu dese neocekivani dogadjaji (cepanje Jugoslavije na liliputanske gubernije) vec se cesto se i sama predvidjanja pokazu kao netacna. Svaka strategija se menja u hodu, niko nije vidovit, zato valja ostaviti otvorene opcije kada vec postoje.
 
Zašto se brišu moji postovi, a postovi koji odgovaraju na moj ili na koje sam ja odgovorio ostaju?
 
да ли је реално да од Раковице до НБГ возови саобраћају на 3-5 минута, са постојећом инфраструктуром (у смислу два колосека)?
 
Kinezi treba da rade novu signalizaciju od Prokopa prema NS. Možda kasnije urade i prema Rakovici.
 
Ишао сам у суботу предвече са Прокопа за Нови Сад. Дошао сам тролом са Бањице и успео из прве да убодем пут између солитера до улаза у Прокоп. Од станице тролејбуса до Прокопа ми је требало 3 минута, додуше без икаквог пртљага. На Прокопу нисам био још од децембра тако да је сада осетно већи број људи на станици. У исто време је кретао воз за Ужице са суседног колосека, али је био постављен далеко (ближе дедињском тунелу), а имао сам свега неколико минута до поласка па нисам баш имао времена да видим колико има путника за Ужице. Такође, нисам ишао ни до благајне (имао сам повратну карту) тако да нисам видео какво је стање у том делу станице. Оно што је одлична помоћ за сналажење су стрелице са ознакама колосека на подовима, али би ипак било боље да те ознаке буду на зидовима.

Изненадило ме је да је у возу за НС било свега тридесетак путника, а онда је на Новом Београду нагрнула гомила људи и буквално су била попуњена сва места до Новог Сад. Слично је било и када сам ишао из НС за БГ (петак поподне), већина путника (60-70%) је изашла на Новом Београду.
 
Ja čekam da ti vozovi za sever, kako je najavljeno, počnu da saobraćaju iz Rakovice :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560666#p560666:27z9q63n je napisao(la):
spatiotecte » Mon Aug 20, 2018 5:24 pm[/url]":27z9q63n]To ti govori da ce NBG stanica sama od sebe da se nametne kao glavna.
Još kad se preseli tu i BAS, doviđenja Prokop.

:violina:
 
Vrh