Šta je novo?

Metro

Mislim da pre svega treba se fokusirati na planove sa 2 linije, to je neki maksimalni domet sto se nas tice, sve ostalo sa 4 i vise linija je cista naucna fantastika.
 
Нажалост је тако beobike , стара пруга уског колосека се још онда могла искористити за неку врсту метроа, градске железнице, али то је било време аутомобилизације. Данас је траса пруге на Чукарици узурпирана. Замислимо да данас имамо шински систем од Савског трга до Чукарице, Жаркова, Железника, Остружнице, Умке, Моштанице, Барича и Обреновца. А знамо колико данас иде аутобуса ка тим насељима.
 
Prva faza:

1_153425792_bitmap2%20copy.jpg


Treća faza:

1_153425792_bitmap1%20copy.jpg
 
Drakche":2svuremm je napisao(la):
Ovo je jedna prilicno široka i kompletna mapa BG metroa, za nekih narednih 100 godina.
Steta bi bilo da u najužem centru nema više metro stanica. Dorćol je np. dosta veliki i gusto naseljen deo grada, a i oko Kneza ima toliko znamenitih mesta gde bi ljudi svakako silazili.
Све све, али ово ми некако уопште није јасно. Морам да питам, можда и научим нешто ново. Дорћол је велики и густо насељен са око 22000 становника и простором који препешачим за 10 до 15 минута? Густо насељен ок, али велики? Више метро станица због знаменитих места која су сва у кругу од 1км и на која просечан становник овог града оде колико пута годишње? Нешто ми се ту никако не уклапа. Колико ја знам, а признајем да није много, метро се прави првенствено за масовну свакодневну комутацију људи између радног и места становања, обично између пословног и стамбеног дела града. Није му то једина сврха, али је далеко најважнија . На тај начин се посебно у шпицу растерећује улична мрежа. Ако то узмемо у обзир, онда је крајње непримерено од метроа правити заправо некакав туристички возић као онај око Аде само у подземној и много скупљој варијанти.
 
Centar je isto radno mesto, a i turisticko. Pogledaj malo kako je u drugim evropskim gradovima - najvise ljudi saobraca metroom u tom najuzem centru grada.
 
Центар у Београду ни близу није радно место које је био можда некада и које је у другим европским градовима. Нови Београд постаје много значајније радно место на пример. Центар је такође релативно мали. Славија, Савски трг, Трг републике, Вуков споменик. Крај. Нема потребе за више у центру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559159#p559159:1u8yj7pj je napisao(la):
Norexan » 13 Aug 2018 09:40 pm[/url]":1u8yj7pj]Није важно како ће се нешто звати докле код то фунционише добро па звало се то БГ:ВОЗ или Метро тотално је небитно. Конкретно осим линије 3 која је измењена према мастер плану све остало је исто. Конкретно мени се према важећем плану свиђа два прстена прстен који су напавили а то је је Економски факултет- Миријево- Дорћол-Екононски факултет као и Сајам-Дорћол-Вук-Сајам. Наравно да то све фунционише како ваља неиопходо је да линија 1 БГ:ВОЗ-а саобраћа на 15 минута током целог дана и то је неки минимум. Такође могло би се у склопу метроа да се гради линија линија 3 Макиш-Видиковац-Борча односно линија 2 БГ Воза Ресник-Аеродом где би се омогућило предасње на линију 1 даље за центар односно Баново брдо.

дакле фаза 1: (значи одмах!)

једна линија бг:метроа: Макиш-Баново брдо-Сајам-Трг-Лука-Миријево (значи до краја да се гради, никаве половине! БЕЗ ИЗГОВОРА И ОДУГ0ВЛАЧЕЊА! Ово је ТЕСТ за све нас! Ако ово не можемо да направимо значи нема даље!)

и три линије БГ:Боза

линија 1: Батајница-Сајам M-Овча

линија 2: Ресник-Прокоп-Сајам M-БАС-Аеородом (ето решења свих проблема!) :kafa:

линија 3: Борча-Видиковац-Макиш М

фаза 2:
линија 2 би могла да иде као моја линија А значи: Трошарина-Браће Јерковић-Шумице- Вуков споменик - Трг републике- Меркатор- Земун-Алтина

На овај начин би се покрили многи делови града. ПРОТИВИМ се прављену метроа тамо где већ постоји трамвај уместо тога оно што може да се уради јесте да се трамвај миц по миц полако претвара у преметро, то змачи да трамвај односно преметро треба продужити до Миријева подземмно како би се направио прстен са метро 1 линијом.

Радити ка продужењу линија бг воза за Лазеравац, Младеновац и Панчево. :vops:

Ma za pocetak nacrtaj mapu, valja se - takav je obicaj na forumu :)

Sledeca faza - cudi sto te niko ne slusa iako to sto pricas sasvim ima smisla....

Zavrsna faza - batali Bgd metro, i pomiri se sa cinjenicom da isti nikad nece biti napravljen i da je to samo popularna predizborna tema :D

A ako cemo o 'konkretnim' linijama - jedina nada nam ostaje iz onog nekog poslednjeg intervjua gradonacelnika gde on prica o liniji 1 od 11km. To je otprilike tacno deo od Zarkova do Ade Huje i predstavlja smisleni i korisni deo predlozene linije 1. Tako nesto bi imalo smisla u siroj slici buduceg Bgd saobracaja a da se zatim predje na liniju 2 koja bi isla u pravcu istok-zapad.

Kod Zarkova (tj. konkretno gde se sastaju Pozeska, Vodovodska i Ibarska magistrala napraviti jedan ozbiljan autobuski terminal da prihvati sve putnike koji dolaze sa juga - sto iz naselja juzno od Zarkova, sto iz unutrasnjosti.

Nadam se samo da ne planiraju deo od Ranzirne stanice do BnV - mada nista me ne bi cudilo :(

A inace, sva mastanja da neki buduci metro zaobilazi BnV slobodno zaboravite. Isti je sada tu i biti ce tu, i metro ga ne moze zaobici... Jbg. Ostaje nada da ce neka buduca linija 3 ili 4 povezati Prokop sa Slavijom...
 
Dok su metro i železnica, u osnovi, sistemi namenjeni da smanje naše vreme u transportu, ulica je nešto ispred svačijeg doma. Zapravo, način upravljanja uličnim prostorom utiče na mnogo neposredniji način na stvarni kvalitet života u nekom gradu. Dok je na železničkim prugama i avionskim pistama saobraćaj posvećen posebno obučenim profesionalcima, uz vrlo stroge mere kontrole bezbednosti, za izlazak na ulicu ne postoje posebne dozvole nigde u svetu.

Šta sa uličnim saobraćajem kada se metro izgradi?

A za narednu sredu planiram o opasnosti da se gradnja produži u večnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559462#p559462:11gdh9rj je napisao(la):
markomarko » Сре Авг 15, 2018 12:29 pm[/url]":11gdh9rj]

Ma za pocetak nacrtaj mapu, valja se - takav je obicaj na forumu :)

Sledeca faza - cudi sto te niko ne slusa iako to sto pricas sasvim ima smisla....

Zavrsna faza - batali Bgd metro, i pomiri se sa cinjenicom da isti nikad nece biti napravljen i da je to samo popularna predizborna tema :D

A ako cemo o 'konkretnim' linijama - jedina nada nam ostaje iz onog nekog poslednjeg intervjua gradonacelnika gde on prica o liniji 1 od 11km. To je otprilike tacno deo od Zarkova do Ade Huje i predstavlja smisleni i korisni deo predlozene linije 1. Tako nesto bi imalo smisla u siroj slici buduceg Bgd saobracaja a da se zatim predje na liniju 2 koja bi isla u pravcu istok-zapad.

Kod Zarkova (tj. konkretno gde se sastaju Pozeska, Vodovodska i Ibarska magistrala napraviti jedan ozbiljan autobuski terminal da prihvati sve putnike koji dolaze sa juga - sto iz naselja juzno od Zarkova, sto iz unutrasnjosti.

Nadam se samo da ne planiraju deo od Ranzirne stanice do BnV - mada nista me ne bi cudilo :(

A inace, sva mastanja da neki buduci metro zaobilazi BnV slobodno zaboravite. Isti je sada tu i biti ce tu, i metro ga ne moze zaobici... Jbg. Ostaje nada da ce neka buduca linija 3 ili 4 povezati Prokop sa Slavijom...


Слушали су ме када сам износовао својевремено велике планове, додуше не кријем да ако би постојале будуће фазе развоја метроа да би ишле у правцу ово моје мапе. Њен основни циљ је да се економски децентрализује Београд и да сваки човек МА ГДЕ РАДИО може да ДОЂЕ на своје радно МА ГДЕ СЕ ОНО НАЛАЗИЛО. Дакле, мапа за метро која ће пре свега служити обичним људима да што пре могу да дођу до свог посла па живели они у Батајници а радили у Калуђерици. Једностано, људи више не би имали потребу за аутомибилима нити би им било важно где раде а то када неки план испуни значи да је ПРАВИ МЕТРО ПЛАН и економски проспиритет града је загарантован. :kk:

Мој званични план. Мапа је подложна корекцијама у зависности од тренутне ситуације. :kafa:
КЛИК НА МАПУ.


Ово што сам изнео у претходном посту је само КОРЕКЦИЈА текућег мастер плана (дакле реална ствар, никаква фантазија) који би био добар само када би се обезбидило мало више мозга у њој. Поента њега јесте да уз минимални трошак можемо да се упустимо у градњи метроа који када се интегрише са побољашим БГ:Возом имали бисмо једну пристојну мрежу. Требате имати у виду и брзину којем градимо, затим да ли смо спремни да се упустимо у изазов у пробијање моје црвене линије (укрштање је на Тргу) која је свакако захтевна и доста би коштала јер би осим на НБГ-у читавом трасом ишла би подземно. Боље урадити нешто како ваља него да опет почнемо па да станемо и тако да добијемо Прокопија други део - Повратак у суноврат. Управо из тог разлога, а ја мислим да су и сами ови на власти тога свесни је да боље да се гради прво лакша линија.

Што се тиче мапе, њу нисам правио из простог разлога што већ имате мапу прве фазе на интернету али ако већ тражите биће и ње. :vops:

Милим да је много боље решење тај новац који би се уложио у пробијању фамозне црвене линије (или које сличне изнете мегаломаније) искористти за проширење БГ:Воза ка Борчи и Аеородрому, као и омогућити такт свих линија БГВОЗА на 15 минута. Једноставно боље је добити што већу мрежу, надоместити то што сад Београд нема а то је везу железничке станице, аутобуске станице и аерордома, омогућити бољи рад постојаћег него пробијати скупоцени тунел по не баш пријатном тлу Београда. Једноставно, ја се не бих упуштао у било какву мегаломанију на почетку. Прва линија теоретски може да буде саграђена у кратком року и са 3 линије БГ:Боза да побољаша саобраћај у Београду а што јесте главни циљ. Е тек када буде она саграђена у целости градио бих Трг републике - Вуков споменик и даље пробијање ка згуснутом делу.
 
Trebao si da stavis grad u pozadini, ovako mnogo toga nije jasno na mapi, a i tekst da uvecas ne mogu stanice da se citaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559538#p559538:2x865awy je napisao(la):
spatiotecte » Сре Авг 15, 2018 7:23 pm[/url]":2x865awy]Trebao si da stavis grad u pozadini, ovako mnogo toga nije jasno na mapi, a i tekst da uvecas ne mogu stanice da se citaju.

Кликни на мапу. Огромна је резолиција. :)
 
Ok mogu da se citaju imena kad se klikne na mapu ali onda je cak i previse zumirano, ubaci pozadinu grada, ovako je jako nepregledno. Mislim ovo shvati kao dobronameran savet, ne kao kritiku. :)
 
I kada sutra krenu sa realizacijom trenutnog lošeg rešenja metroa da li ćemo nastaviti da crtamo virtualne linije ili ćemo da pokušamo da uradimo nešto? :D
 
Naravno, sada se radi o fantasy mapama, tada će biti u kategoriji alternativna istorija. Kao Čovek u visokom dvorcu.
 
Norexane,

Po tvom planu, a i po planu WSPa, u fazi 1 se u Makis dovodi ne jedna, nego dve, linije metroa! Cak i _<*AKO*>_ se nekim cudom tu napravi giga mega ultra naselje, dve linije su previse!!!

A potrebno je svima i jedno malo osvescenje u vezi sa stanicom BeoVoza u Vidikovcu. Kota pruge na ulazu u tunel je 93.6 u Rakovici. Kota centra Vidikovca je na oko 180.5 (proverio sam topografske karte). To je visinska razlika od 87 metara! Ako uzmemo da je spratna visina u stanogradnji 2.8m, to ti je ekvivalent od 31 spratova (istocna kapija Beograda 85m)! Ili, ako hoces, to ti je skoro kao da kopas visinu Beogradjanke - samo na dole i to iznad postojeceg tunela koji je u upotrebi.

Jos ako pretpostavimo da je stena tu kao sto je u kamenolomu u Kijevu - to nije meki krecnjak kao terazijski greben vec dosta ozbiljnija stena.

Nema od te stanice tu nista, odmah da se dogovorimo i odmah da obrisemo iz planova! Bilo ko ko je ikada bio na Vidikovcu bi to znao odmah da kaze, i prilicno je bruka sto je neki projektant tu stanicu uopste i ucrtao u smartplanu!

I onda se vracamo sa nonsens iz prve recenice - predvidjeno je da se vode dve linije metroa u Makis a da se zaobilaze Zarkovo, Cerak, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo!!!

Za to naselje dovoljan je sasvim krak BeoVoza kroz postojeci tunel ili eventualno da se produzi tramvaj sa Banovog brda Vodovodskom do ranzirne stanice. Graditi metro tuda je SUMANUTA ZAMISAO!!!

Inace izrada master plana - 400.000 evra.... da neko predvidi 87m duboku stanicu i dve linije metroa u Makisu.... jej
link: http://www.beograd.rs/lat/gradski-oglasi-konkursi-i-tenderi/1723423-informacija-o-dodeli-ugovora/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559604#p559604:6nmq8pmt je napisao(la):
vucko » 16 Aug 2018 07:08 am[/url]":6nmq8pmt]I kada sutra krenu sa realizacijom trenutnog lošeg rešenja metroa da li ćemo nastaviti da crtamo virtualne linije ili ćemo da pokušamo da uradimo nešto? :D

Predlozena trasa nije uopste losa, los je pristup kojim se buduce generacije zaduzuju zarad bratije koja otima zemljiste i profitira.

Metro treba da pravi pare a ne da bude trosak. Grad bi mogao da pokrije troskove izgradnje metroa, daljeg razvoja, pa i da zaradi od njega kroz vrednovanje zemljista. Samo sto to zemljiste treba da bude u gradskom posedu. Beograd je imao izuzetnu situacaiju u Evropi da u uzem centru grada postoje prazni prostori za urbanizaciju koje metro moze da vrednuje.

Borba nije u trasi, malo levo, malo desno, vec u pristupu metro projektu: tajkunski metro, luksuzna igracka ili gradjanski metro?

- BnV treba da se vrati Beogradu.
- Luka Beograd treba da se vrati Beogradu
- Hipodrom (zemljiste) treba da ostane gradski

A onda metro tuda proterati.
 
Bravo markomarko za komentar sa stručne strane, isto je nerealna stanica kao i ona na železničkom vijaduktu kod Sajma.

Zidar, trasa je loša, nedopustivo je sledeće:

1. Ukrštanje linija koje nije na Terazijskom grebenu ili trgu Republike.
2. Nepokrivanje Slavije i Prokopa (KCS je između pa se nameće kao rešenje mada nije obavezan).

Smatram da su to prioriteti oko kojih moramo i insistirati u našoj akciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559625#p559625:iv3fqwlc je napisao(la):
vucko » 16 Aug 2018 10:57 am[/url]":iv3fqwlc]Bravo markomarko za komentar sa stručne strane, isto je nerealna stanica kao i ona na železničkom vijaduktu kod Sajma.

Vucko, ne bih se slozio da je stanica na Sajmu nerealna - a pritom je neophodna sa ovom predlozenom rutom. Ako se jos uklopi u neki poslovni centar na toj lokaciji mogla bi cak i samu sebe da plati (naravno kod nas stvari ne funkcionisu tako).

Bukvalno svaki dan kupujem dorucak ispod tog nadvoznjaka i poprilicno sam razmisljao na tu temu.

Opcija 1 - na ovom forumu sam citao da je novi zel. most projektovan da moze da nosi jos dva koloseka - pretpostavljam na konzolama sa svake strane. Ne znam da li se to odnosi i na pristupni nadvoznjak iznad Senjaka. Ukoliko je to zaista tako, onda je dodavanje jos dva koloseka trivijalno a peroni bi bili inkorporirani u konstrukciju zgrade stanice. Ispod toga bi bilo 4-5 spratova lokala ili kancelarija i to je to. Lokali bi naravno bili savrseno povezani javim prevozom.

Opcija 2 - ukoliko konstrukcija nadvoznjaka nije predvidjena za dodatno opterecenje jos dva koloseka, onda bi oni bili napravljeni na dodatnim stubovima iznad bul. Vojvode Misica i Sajma. Stanista zgrada kao sto sam gore napisao.

Opcija 3 - Da se ne rade dodatni koloseci da zaustavljanje. To naravno na prvu loptu zvuci uzasno jer znaci da na tom mestu nema mimiolazenja brzih vozova i onih koji stoje u stanici, te utice na ukupni kapacitet tog dela pruge. Sa druge strane, izmedju Zel. stanice NBG i Prokop je mala razdaljina i svakako vozovi ne mogu da razviju neku veliku brzinu - a vecina ce se svakako zaustavljati na bar jednoj od te dve stanice (cak i medjunarodni). Tako da ako su svakako usporili na tom delu pruge, onda mogu ili da se zaustave da prime putnike (recimo regionalni vozovi bi se zaustavljali na sve tri stanice), ili da sacekaju signal na Prokopu ili NBG dok voz ispred ne napusti stanicu Sajam.

Cisto da dam moje misljenje o tome - siguran sam da se nece svi sloziti.... Bice ovo tema za razgovor narednih godina, siguran sam...

P.S. Da ispisem i ovde onda visinske kote - pruga je otprilike na koti +93 a Bul. Vojvode Misica na otprilike 76.5 - znaci 16.5m. To je recimo 6. sprat za stambenjake a 4. za poslovni objekat.
 
Ne verujem da most može da nosi još dva koloseka. Moraće tu još jedna most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559653#p559653:2w6m9v7s je napisao(la):
Arnorian » 16 Aug 2018 01:30 pm[/url]":2w6m9v7s]Ne verujem da most može da nosi još dva koloseka. Moraće tu još jedna most.

Pa, tunel posle prokopa ima 4 koloseka. Samo su samo na tom delu vijadukta i mosta 2 koloseka - tako da mi ta prica deluje sasvim realna.

Uostalom, Hajdin je napisao knjigu u tom mostu. Sigurno ima u biblioteci neki primerak tako da nije tesko proveriti ovo.
 
Neke činjenice:

1) Most ne može da nosi dodatna dva koloseka.
2) Dodavanje dva koloseka za stanicu/stajalište Sajam bi negativnije uticalo na propusnu moć nego obično stajalište na prolaznim kolosecima. Već sam xy puta objašnjavao na forumu zašto je to tako, ali očigledno ne vredi.
3) Projektovana brzina od Beograd Centra do Novog Beograda je 100 km/h i voz bez problema razvije tu brzinu.
 
Nije problem preusmeriti postojeći vijadukt mosta na severna dva koloseka u podvožnjaku, a napraviti novi za južna dva. Novi most bi morao da bude s južne strane postojećeg.

Dodavanje koloseka bi moglo tek kada bude novi most. Spoljni koloseci na oba mosta bi bili lokalni za gradske vozove, pošto oni izlaze prema Vračarskom tunelu s druge strane Prokopa. Unutrašnji bi bili ekspres za međugradski saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559665#p559665:30vkzg6t je napisao(la):
WLABmz » 16 Aug 2018 02:00 pm[/url]":30vkzg6t]Neke činjenice:

1) Most ne može da nosi dodatna dva koloseka.
2) Dodavanje dva koloseka za stanicu/stajalište Sajam bi negativnije uticalo na propusnu moć nego obično stajalište na prolaznim kolosecima. Već sam xy puta objašnjavao na forumu zašto je to tako, ali očigledno ne vredi.
3) Projektovana brzina od Beograd Centra do Novog Beograda je 100 km/h i voz bez problema razvije tu brzinu.
 
Za sada niko nije jos temeljno utvrdio da li mogu ili ne mogu da se dodaju 2 koloseka na mostu.

Sistem sa zategama i dodatnom konstrukcijom sa kosnicima omogucava tako nesto.
Most preko ade je slican kao novi zeleznicki most samo sto ima pripojenu konstrukciju sa obe strane na kosnicima koje drze 3 kolovozne trake sa svake strane.
U tom smislu teoretski je moguce dodati kosnike i na novom zeleznickom mostu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559625#p559625:2bxjjuzf je napisao(la):
vucko » 16 Aug 2018 09:57 am[/url]":2bxjjuzf]Bravo markomarko za komentar sa stručne strane, isto je nerealna stanica kao i ona na železničkom vijaduktu kod Sajma.

Zidar, trasa je loša, nedopustivo je sledeće:

1. Ukrštanje linija koje nije na Terazijskom grebenu ili trgu Republike.
2. Nepokrivanje Slavije i Prokopa (KCS je između pa se nameće kao rešenje mada nije obavezan).

Smatram da su to prioriteti oko kojih moramo i insistirati u našoj akciji.

1. Linije mogu bez problema da se ukrste i na Terazijama i kod BnV, sto bi cak i bilo pozeljno.

Dve presedacke stanice, jedna na vrhu grebena (Terazije), druga u podnozju (Stajga), a izmedju njih paralelne trase prve dve linije, svaka sa svojim kolosecima naravno, bez mesanja.

Stvara se veza obala-greben, rasterecuje se glavna presedacka tacka u gradu rasporedjivanjem putnika na 2 stanice, a visinska razlika omogucava jednostavno postavljanje koridora kroz Terazijsku terasu (Paralelne trase ili jos bolje jedna iznad druge, na sprat).



2. Prokop i Slavija su bitne lokacije, ali nikako nisu prioriteti.

Postoje potrebe u Beogradu koje se ne mogu resiti drumskim saobracajem vec smo metroom a koje su istinski prioriteti:

- Veza Sava-Dunav kroz greben
- Veza istok-zapad preko Save
- Veza Cukarica-Centar

Pozeljno je uz to povezati i zeleznicko/autobusku stanicu Novi Beograd.
 
Vrh