Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@KrCan -e hvala za slike i objašnjenja. Što se tiče te vode ,neko će ti objasniti, ne bi me čudilo da su nešto traljavo odradili.
Zimi,po AP ovde kod nas na onom do Ljiga jednostavno nije moguće ni ići 120,a po nekad ni ni polovinu od toga. Prvo,ako je temperatura malo iznad nule okolni sneg se topi i sliva se na nekim delovima duž puta na asfalt i onda je mokro i moguće je poledica. Prohodan je,uvek makar jedna traka, ali previše je rizle na putu i naročito u zauistavnoj traci,a i snega bude dosta .... Generalno ,ako je pao sneg puno je vode na putu i ovamo i to se sliva od snega koji je skroz sklonjen sa asfalta , i preko ivicnjaka se sliva. I to naročito na delovima koji imaju kao nagib da tako kažem,verov nema nikakvih kanala iza onih ivicnjaka već direktno se sliva na put
Ali je i dalje ne uporedivo bolje ići i zimi preko AP jer je ipak lakše voziti pa makar i 50 na sat.
 
Gringo":2joczz5f je napisao(la):
Evo moje verzije prevoda vesti oko popravki na Ub - Lajkovac :

"Mi smo reagovali i Putevi Užice i Planum su odbili da rade na sanciji te deonici prema projektu koji je za sanaciju napravljen. Mi smo prošle nedelje ta dva izvođača potpuno skloniiili sa gradilištia i pustili garancije i naplatili u budžet 350 miliona dinara. Na jučerašnji dan je angažovan drugi izvođački konzorcijum Šandong - Azvirt, koji ima rok da to završi do kraja novembra".
Prevod:
1) Izvođač je u obavezi da poštuje samo ugovor koji je potpisao i radove koji su njim obuhvaćeni. Svakako da novi projekat sanacije nije deo ugovorne dokumentacije. Znači, za par meseci, pravosnažnom odlukom, vratiće pare iz budžeta tim istim firmama sa kamatom koja je veća nego kamata na oročena sredstva. Treba dodati i ove pare u ukupan iznos izgradnje autoputa.

2) Konzorcijum Šandong - Azvirt sigurno neće raditi sa nižim cenama, nego što ih imaju u sadašnjim ugovorima za autoput. Ti novi ugovori su, bar po podacima na ovom forumu, takvi da je 1 km puta daleko skuplji neko što je bio domaćim putarima za Ub-Lajkovac. Ovo će takođe poskupeti već ionako skup km autoputa.

3) Po kom pravnom osnovu se ugovara ovakav posao direktnom pogodbom?

"Ministarka je dodala da za sada sve ide kako treba"
Prevod:
Kako za koga. Onima koji se ugrađuju sve ovo pogoduje. Za mene ništa ne ide kako treba na ovom "Projektu".
Amin. I da, naplatili su garancije od 350 Mdin, a vratice za nekoliko godina gotovo duplo više, da podsetim, naših para (para iz budžeta). To je pravilo potvrđeno nekoliko puta, bez ijednog koji je za to odgovarao.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558438#p558438:3tgwtinc je napisao(la):
KrCan » Čet Avg 09, 2018 11:30 pm[/url]":3tgwtinc]Jedna dopuna...
Vec od prvog puta od kada prolazim sticem jedan utisak da je izgradjena Azvirtova deonica prema Cacku jednostavno kvalitetnija i udobnije se voziti njom nego ovim delom koji se gradi!!!
Naime, znam da ce te svi reci da je to sto jos na ovom delu nije gotovo... Tako sam i ja u pocetku mislio, ali i drugi i treci put utisak je bio takav! U prilozenoj fotografiji moze se primetiti da na nekoliko slicnih pozicija ti prelazi iz krivine na pravi deo puta, i obrnuto jednostavno nisu perfektno odradjeni ili ni blizu perfektnog! Gledaju ci fotke i analizirajuci prilozenu fotografiju, moze se videti i nakupljena voda u blizini ivicnjaka! Mislim da to na auto putu nikako ne bi smelo biti! Zamislite temperature ispod nule i zamrznute lokve stajace vode na auto putu zimi! Pri tom na deonici 130km!
Zelim reci da nisu dobro odradjeni ti prelazi iz krivine na pravac i obrnuto, kao sto sam rekao!
A i kad se vozi u tim krivinama nekako je losiji utisak nego, recimo na onom pustenom delu prema Cacku!
Molio bih nekog od vas da strucno objasni ovaj diametar krivine i zasto se nakuolja voda, jer sam siguran da ni zavrsni sloj to nece izleciti... :bash:
Hvala onim koji me dopune da razjasne nama laicima! :sesir:
file.php


Slivanje vode kao i zadržavanje je jako opasno na autoputu zato se ti putevi i rade sa poprečnim nagibom (trebalo bi svi). Čak i leti kada zbog veliki brzina lako dođe do aquaplaning-a tj da točak zapliva zbog nemogućnosti odvođenja vode. Vožnja je kao po ledu i lako dođe do nezgode.
Zato kad švabe rade njihovi inžinjeri se ozbiljno bave i sa slivanjem vode kao i odvođenjem . Svesni ljudi posledica.

Ovde samo nalivanje debljeg sloja da se napravi pad do slivnika. Srećom da je u zaustavnoj traci.
 
Krcane a što bi se mi sekirali? Imaćemo loš put, ali zato skupo plaćen. Biće bar taj što je zaradio zadovoljan.

Šalu na stranu, ja uvek krivim naše kolege inženjere, koji su učestvovali u tako nekvalitetnom poslu, bilo kao Izvođači, bilo kao Nadzor. Nema nikakvog izgovora, ako je neko izabrao tehnički fakultet, valjda ga je izabrao iz ljubavi. Ovim srozavaju, struku, svoje plate i dozvoljavaju raznoraznim polukvalifikovanim likovima da uleću u prostor za koji nisu stručni.
 
Prosao sam oko 9 sati veceras kroz Ljig i zamislite rade pod reflektorima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558832#p558832:ve0m2qqx je napisao(la):
Tihi_SRB » Ned Avg 12, 2018 12:53 am[/url]":ve0m2qqx]Prosao sam oko 9 sati veceras kroz Ljig i zamislite rade pod reflektorima.

Помози боже, да их то држи што дуже.
 
Nadam se da placaju te radnike kako treba, verovatno rade nocu jer je danju pakao po suncu raditi. Prolazio sam ovom novom deonicom Ljig -Preljina i mi Srbi smo st*** najveca. Ta deonica nije stara ni 2 godine, a st*** je vec isarala sa grafitima potporne zidove, delije, grobari sve neki idiotski grafiti. Majku im njihovu, ruke bi im svima odseko. Bukvalno su morali da zaustave se na sred puta i da nasaraju to. Takvi ljudi ne zasluzuju da zive, ja bi ih zavezao lancima i da ko zarobljrnivi rade na suncu na 40 stepeni, neka grade autoputeve i okopavaju autotunele
 
MarkoniShogun":gb6ezua1 je napisao(la):
Nadam se da placaju te radnike kako treba, verovatno rade nocu jer je danju pakao po suncu raditi. Prolazio sam ovom novom deonicom Ljig -Preljina i mi Srbi smo st*** najveca. Ta deonica nije stara ni 2 godine, a st*** je vec isarala sa grafitima potporne zidove, delije, grobari sve neki idiotski grafiti. Majku im njihovu, ruke bi im svima odseko. Bukvalno su morali da zaustave se na sred puta i da nasaraju to. Takvi ljudi ne zasluzuju da zive, ja bi ih zavezao lancima i da ko zarobljrnivi rade na suncu na 40 stepeni, neka grade autoputeve i okopavaju autotunele
Da poludis nacisto!!! Tolike destrukcije da stvarno ne znas sta bi uradio da ga ne daj boze zateknes. Na samom kraju deonice iza naplatne rampe saceka te ovako unisten znak!
A tek mozete zamisliti kad sa ovih dana obilazeci manastire u regionu ukljucujuci i Uneskom zasticene svetinje na Kosovu, Hercegovini, Raskoj Crnoj Gori video da su u manastiru iz Xlll veka deca na ekskurziji grebala po ikonama :bash: :rant: /pripremicu reportazu i o tom/
Kako ovo da zeludac svari i da ostanes pri cistoj svesti?... :rant: :bash:
 
Ne ja kad bi ih video na autoputu da saraju, zaleteo bi se sa autom odneo bi ih 50 metara, majku im vandalisticku. Ovo sve pisem u afektu, ali dusa me boli kad vidim kako ne cenimo i ne postujemo svoju zemlju. Tako smo prljava nacija, to je djubre, plasticne boce i limenki na sve strane. Treba uvesti bolju sortaciju djubreta, da se recikliraju plasticne boce i staklene flase, da se dobije nazad neki novac. Mislim da bi manje ljudi prljali i bacali djubre gde im se svidi. I te sprejeve treba zabraniti u radnjama, kao sto su u Singapuru zabranili zvakace gume, tako u Srbiji treba zabraniti prodavanje sprejeva. Da moze da se kupi samo uz licni kartu i neku dozvolu da toj osobi treba sprej za limene radove ili sta vec. Svaki znak ili cista bela povrsina je nasarana. Ajde da su to neki lepi grafiti zanimljivi, nego neki odvratni isarani teks, idiotski. Ti ljudi sto to rade, mislim sve ih treba po kratkom postupku.
 
Po meni je to stvar domaceg vaspitanja, sa jedne, i neuredjenosti drzave, sa druge strane! Ne mislim da je to odraz patriotizma. Onaj ko drzi do higijene i vaspitanja i ko je iole samosvestan i kulturanu svojoj zemlji, takav je bilo gde da se nadje. Sa druge strane represivne mere drzave bi itekako bile efektne kad bi prvo ministri ili "vlast" postovala zakone, pa onda svi redom!
Fantastican je primer upravo Singapura gde zive velike tri etnicke zajednice! Zna se da Indijci pored izuzetne istorije, nazalost ne mogu se pohvaliti higijenom! Nazalost nebrojeno sam puta bio svedok po indiji gde vrse nuzdu gde im padne na pamet! Ti isti Indijci /izvinjavam se Romima, bez zelje za vredjanjem/ su isti uzas radili u Singapuru dok se nije uredilo zakonodavstvo! Ko je ikada bio tamo zna koliko sija taj grad danas!
Primer drugi: uJapanu svaka osoba nosi novcanik da se ne bi unistavale papirne novcanice, pa se bez ikakvog problema srecu apoeni stari po 40 i vise godina koji nikada nisu niti jedan jedini put previjeni! Posle 40 godina kao novi, e sad pogledajte nase novcanice i uporedite!
 
Doma'e vaspitanje ne postoji. Izumrlo.
Ostaje kažnjavanje i represije. Podržavam.
Sve te sprejeve treba zabraniti, strogo kontrolisati, ne prodavati maloletnim licima....

Ranije se znalo, nahvata te žandar pijanog na ulici ide lepo trežnjenje pa prijava za remećenje javnog reda i mira. Danas ti žandari okreću glavu na drugu stanu i prave se da ne vide. Tada si retko mogao da vidiš te destrukcije. Sve to kreće krajem osamdesetih .

Evo i današnja dečulija/maloletna omladina banza po parkovima do ranih jutarnjih sati. Bez ikakvog smisla i cilja i kad im to dosadi kreće destrukcija svega u okolini. Kad im to dosadi idu na više nivoe. Za to vreme policija sedi po kladionicama ili kafićim. Treba kao i hrvati zabraniti maloletnicima boravak van kuće posle 22 h bez pratnje roditelja ili staratelja.
Imamo i pripadnike nac. manj. koji na sličan način uništavaju sve živo i niko da im stane na put. Ogroman trošak za društvo pored svih pomoći koje dobijaju.

I niko da objavi šta je bilo sa onim nahvatanim lopovima koji su pokrali silnu zaštitnu ogradu pored novog AP ? Kolike su kazne, kako su nadoknadili pričinjenu štetu ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558832#p558832:cz9xtanp je napisao(la):
Tihi_SRB » Sub Avg 11, 2018 11:53 pm[/url]":cz9xtanp]Prosao sam oko 9 sati veceras kroz Ljig i zamislite rade pod reflektorima.

O daj Boze :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559030#p559030:2n8jsw05 je napisao(la):
Garfild » Pon Avg 13, 2018 8:02 am[/url]":2n8jsw05]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558832#p558832:2n8jsw05 je napisao(la):
Tihi_SRB » Sub Avg 11, 2018 11:53 pm[/url]":2n8jsw05]Prosao sam oko 9 sati veceras kroz Ljig i zamislite rade pod reflektorima.

O daj Boze :kafa:
Bilo je toga i prosle godine. Veliki je problem sto je malo takvih dana bilo. Sam napredak će reći koliko su ozbiljni u radovima. Ne znam koliko je prošlo od KrCan-ove reportaže,da li je ista vidljivije odrađeno?
 
Има.

Рече Министарка, пренео РТС:
"Србија је у претходних неколико година изградила 200 километара нових ауто-путева и тиме се вратила на европску мапу саобраћајница, што резултира најбрже растућем протоку саобраћаја у односу на друге земље. До краја године имаћемо 20 милиона више возила кроз Србију него пре пар година и то је главни разлог за гужве на нашим путевима", рекла је Михајловићева, наводи се у саопштењу.
Преузето са:
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... acaja.html

Не знам где су ти километри. На коридору 11 их има само 40. Нисам сигуран да су изградили 160 км на коридору 10.
Мислим да министарка за све и свашта, брка појмове. Изграђено значи технички примљено, а народски - отворено. Изграђено не значи, повучено прстом преко карте!
 
Pa verovatno računa i onih oko 100 km polu autoputa od Novog Sada do Horgoša na severnom kraku, inače mi je stvarno zagonetka kako dolazi do tih 200 km. Ali hajde da saberemo : Ljig-Preljina 40km (E-763),Grabovnica-Grdelica 5,5km ;Vladičin Han-Donji Neradovac 22km ; Levosoje- Makedonska granica 21km( K-10 južni krak. Prosek-Crvena Reka 9,5 km( ne računam pošto nije pušteno u promet) Cela deonica od Stanicenja do Pirota se ne računa zbog ne završenih tunela, to što su pustili sa devijacijama je toliko opasno da je to sramota.
I konačno Pirot- Bugarska granica 30,5 km(K10-juzni krak) iako i to ne bi trebali u potpunosti da računamo,pošto ima još radova na i oko kosine Gradinje, ali ajde...
Ja tu ne dolazim ni do 150km???
Ako sam nešto izostavio, molim da me neko ispravi.
 
Neka kaze i da je 1000 samo da zavrse vise ovo, aman zaman :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559205#p559205:13vc3j4k je napisao(la):
slaninar » Tue Aug 14, 2018 9:22 am[/url]":13vc3j4k]... inače mi je stvarno zagonetka kako dolazi do tih 200 km.

Računica je prosta - faktor 2.
Leva traka + desna traka.

:bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559210#p559210:1gxgw5xj je napisao(la):
vlasta » Uto Avg 14, 2018 11:06 am[/url]":1gxgw5xj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559205#p559205:1gxgw5xj je napisao(la):
slaninar » Tue Aug 14, 2018 9:22 am[/url]":1gxgw5xj]... inače mi je stvarno zagonetka kako dolazi do tih 200 km.

Računica je prosta - faktor 2.
Leva traka + desna traka.

:bash:

+ trake za naplatu putarine + ostale smicalice, kako da nabilduju kilometre kojih nema.

Hrvatska ima oko 1285 km, a ako se odbije deo Beograd - Zagred, sve ostalo je praktično sagradjeno u manje od 10 godina. I političari u Hrvatskoj su se nafatirali, korupcija im je, bar po novinama, ogromna, a opet su napravili 800 km puteva. Kod nas osim obećanja, poneke neupotrebljive studije, gromoglasnih najava, svi vidimo da se vrlo, vrlo slabo i sporo radi.

Ako imamo istu građevinsku tradiciju kao u Hrvatskoj, isti sistem finansiranja izgradnje puteva kroz kredite, mnogo lakšu geografiju za gradjenje autoputeva, postavljam sebi, a i Vama pitanje, šta je problem u našoj putogradnji da se godišnje napravi tako malo kilometara i da se jednostavne deonice grade predugo?
 
Jel se zna trenutni stepen uradjenih radova na deonici Obrenovac- Ub i Lajkovac Ljig?

Na glavnoj strani Beobuilda za deonicu Surcin-Obrenovac je pre 10-20 dana promenjeno sa 35% na 40% sto se poklapa i sa slikama Krcana kao i sa zvanicnim rokom izgradnje 11/2019god.

Da li su gorepomenute deonice koje se grade vec 4godine, barem na 80-90% izgradjenosti, pa da mozemo da ocekujemo da budu pustene do kraja godine?
 
Juče sam iz Čačka išao autoputem i Ibarskom, pa preko Lajkovca, Uba i Obrenovca do Beograda....
Uh...
Od Obrenovca do Beograda biće jedno veoma dugo putovanje sve dok ne završe deonicu do Surčina.
Cenim da će duže trajati vožnja od završetka autoputa u Obrenovcu, pa do izlaska iz Umke, nego od Preljine do Obrenovca, kad se tu bude prelio seobraćaj (nebitno koji deo) koji sada ide Ibarskom.
Na dva mesta kod Umke postoji nešto kao krivudavi ivičnjak posred puta visine bar 10cm... :( Nije preporučljivo prolaziti to brže od 20km/h
 
Pegasus,mislim da se govorilo oko 80 % zavrsenosti,i u pravu si,to može do kraja godine da bude gotovo. Problem je tunel. E sad,iz vlasti tvrde da do kraja godine će biti pušten AP do Obrenovca,a KrCan-ove slike tunela,kako su ovde stručni ljudi rekli,ipak govori drugačije. U svakom slučaju,videćemo brzo.
@Žika hvala za ove slike. Ima i naša deca da nastave dopisivanje na forumu dok se sve završi hihihi
 
Vrh