Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Ovo je bio jedan jedini zglobni "Bik", imao je g.br. 200. Nažalost, isečen je.


Idemo u Lisabon :D fantastična tramvajska linija 28

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L09q5AO7jSk[/youtube]
 
У Лисабону имају и ускоколосечне пруге за трамвај као у Београду а и широке. Прво сам мислио да стари део града има уски колосек за ове туристичке, кад видех и у новом делу града исто уске. По мени то је грешка јер систем није упарив.
Има старих зграда али није историјски центар
 
Koliko samo finih detalja ima pogotovo ono ne spajanje tramvajskih sina. Gledajuci ono pada mi na pamet provlacenje tramvaja kroz Balkansku :D
 
Za Balkansku bi više odgovarala uspinjača, kao ove u Lisabonu. Bila je priča o tome na forumu.

Bica funicular

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yctIEXNBxc4[/youtube]

Elevador de Gloria

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sRJT3Xi-s3c[/youtube]

Lavra funicular

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rprKlvv5nn4[/youtube]


Nego, idemo malo u komšiluk. Budimpešta, Földalatti, Millenium Subway. Pušten u sabraćaj 3. maja 1896. To je treća podzemna železnica u svetu, prva u kontinentalnom delu Evrope. Duga 4,4 km, tuneli su široki 6 m, vozila širine 2,2 m, napon 600 V, 11 stanica. Izgrađena metodom iskopaj-pa-pokrij.

Evo ga jedan stari voz iz 1896 :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TZBce11PnMU[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8un6xT1IwuM[/youtube]

Ovo je poslednji tip

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jPIV0uhfuGg[/youtube]

I da ovakav metro imamo u Beogradu, bio bi srećan, nakon svih ovih čekanja.
 
Цео град је унакажен, али и то је некако на ноте урађено :lol:
Али градски превоз им је превише добро организован.
 
Rus u Nemačkoj

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=At5d7NtiSQg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oL7Ds7SuFDs[/youtube]
 
Gradske železnice u Japanu. Primeri kroz kakve ulice sve mogu da prolaze.
1. Kumamoto Electric Railway (Fujisaki line)
2. Keihan Electric Railway (Keisatsu line)
3. Enoshima Electric Railway
4. Meitetsu (samo slike iz 1999)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qlYH4untu70[/youtube]
 
Zapadnjački fotograf za 12 godina prešao 18.000 km putujući prostorom bivšeg SSSRa i fotografišući njihova otkačena autobuska stajališta. :D Više slika u linku

The crazy daring concrete bus stops of the soviet era

1*0P1FCD6rCsdEWnKPPuVFTQ.jpeg
 
Tu su arhitekte slobodno mogle da pokazu kreativnost posto su zgrade stancovane
 
Naši Ikarusi nađoše put i do Kube. :D Verovatno ih kupiše od Poljaka ili Ukrajinaca. Izvor slika su neki ruski sajt fotobus i flickr

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

Inače Poljaci obožavaju naše stare Ikare, čak mnogo pomnije prate njihove ''sudbine'' po svetu nego mi.
 
Mislim da sam jednom video i ovu sliku ali ovaj primerak koji si ti okačio deluje kao da ga je neko obrađivao, i to u Paintu :D. Mislim bez uvrede ali vidi se na ovim linijama da je to neko nešto dorađivao.
 
Ikarbus je isporucivao buseve na kubu to je bio medjudrzavni dogovor
Kuba je jedna od rijetkih drzava koja duguje pare srb
Mislim da je ukupan dug 80 mil € i dio pripada ikarbusi valjda oko 15 milki € valjda ...
 
Ovo sam prvi put video u Malmeu neki miks autobusa u obliku tramvaja na tockovima



 
Glasgow subway, novi voz koji startuje 2020, a proizvodi ga Stadtler.
Glasgow (oko 2 miliona stanovnika) je četvrti grad u svetu koji je otovrio metro davne 14.12.1896. i nikad se nije širio, niti postoje planovi za širenje. Postoji samo jedna kružna linija od 10,4 km, putovanje krugom je oko 24 minuta (po UrbanRail website-u). Kolosek širine 1219 mm (4 stope).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AJOMi4J8PoI[/youtube]

Dodatak, od istog autora jedan kratak film o Glasgowskom subwayu

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vGD-sSOjdc8[/youtube]
 
Жико добри мој, у каквом су стању ови Волвои? Да ли имају неких проблем овако? Ако немају, дај да шаљемо за ГСП овако нешто, да скратимо нама муке, нека одради и 5 година доста је, овако нешто може соло да мења ужасе из 2015, 2016...
 
Vrh