Šta je novo?

Žeželjev Most u Novom Sadu

Sto ne sprecava da se uradi mreza na drugom kolosjeku ...
 
Danas je "svecano" otvoren novi most na mestu nekadasnjeg Zezeljevog mosta.
Naravno svita vrhuske je bila na okupu kao i buljuk sendvicara...
Zanimljivo je da za pesake i bicikliste moguc prelazak samo dok traje dan. Nisu kompletirane staze pa da se neko ne strmekne u neku rupu :)

Neka Vam je srecno kolriscenje mosta Novosadjani i sve pohvale G. Bojovicu glavnom prijektantu mosta!!

slika sa NSBUILD
aytor slike :aerodron
 
Svaka čast majstori, kasnite samo 5 godina.Bruka i sramota...
 
https://www.gradnja.rs/zezeljev-zelezni ... r-bojovic/

Železničko-drumski most u Novom Sadu / Aleksandar Bojović

Nakon šest godina diskontinuiranih radova, Novi Sad je još jednom spojio obale Dunava, obale Bačke i Srema, utvrdivši svoju poziciju na koridoru 10 kao strateškoj saobraćajnoj tački Srbije.

novi-zezelj-otvaranje-01.jpg
 
Žeželjev most je obnovljen na starim stubovima. Zovite me kada prođe ta železnica sa 160kmh...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564112#p564112:3de8vbhx je napisao(la):
dejjan » Sun Sep 02, 2018 12:27 pm[/url]":3de8vbhx]Žeželjev most je obnovljen na starim stubovima. Zovite me kada prođe ta železnica sa 160kmh...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Hmmm delimicno si u pravu.
Od pet nosecih stubova na novom mostu, pogresno Zezeljev jer je taj srusen 1999.g, samo je jedan ( broj tri koji se nalazi u Dunavu) delimicno iskoriscen za novi most tj. samo temelj tog stuba koji je na dnu reke, a na kome je napravljeno novo telo noseceg stuba.
BTW, Nije obnovljen Zezeljev most vec je napravljen potpuno nov most koji samo po lukovima podseca na Zezeljev stari most koji je bio betonski sa pravim zategama a novi je celicni sa kosim zategama.

Most moze da podnese 160 km/h zeleznicko- putnickog saobracaja tj. 120 km/h teretnog ali je uslov da se uradi nova pruga Bg-NS za jedno 4-5 godina. Do tada mnogo sporije
 
tzoran1":prhf6qb8 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564112#p564112 je napisao(la):
dejjan » Sun Sep 02, 2018 12:27 pm[/url]":prhf6qb8]
Hmmm delimicno si u pravu.
Od pet nosecih stubova na novom mostu, pogresno Zezeljev jer je taj srusen 1999.g, samo je jedan ( broj tri koji se nalazi u Dunavu) delimicno iskoriscen za novi most tj. samo temelj tog stuba koji je na dnu reke, a na kome je napravljeno novo telo noseceg stuba.
BTW, Nije obnovljen Zezeljev most vec je napravljen potpuno nov most koji samo po lukovima podseca na Zezeljev stari most koji je bio betonski sa pravim zategama a novi je celicni sa kosim zategama.

Most moze da podnese 160 km/h zeleznicko- putnickog saobracaja tj. 120 km/h teretnog ali je uslov da se uradi nova pruga Bg-NS za jedno 4-5 godina. Do tada mnogo sporije
Zapravo, novi most koristi tehnološki nazadniju konstrukciju od Žeželjevog? Ako je tako, onda logično da treba da bude jeftiniji...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564308#p564308:1kdp0w2i je napisao(la):
tzoran1 » 02 Sep 2018 11:13 pm[/url]":1kdp0w2i]
Nije obnovljen Zezeljev most vec je napravljen potpuno nov most koji samo po lukovima podseca na Zezeljev stari most koji je bio betonski sa pravim zategama a novi je celicni sa kosim zategama.

Само терминолошка исправка, ово што си означио као "затега" је уствари вешаљка, а затега је код новог моста хоризонтална конструкција која спречава лук да се исправи, слично тетиви код лука за стреличарење. Стари мост није конструктивно био са затегама, већ су армирано-бетонски (а не преднапрегнути) лукови упирали у ослонце на обалским стубовима и међусобно на средини на централном стубу и на тај начин је спречено исправљање лукова.
Нови мост, главног пројектанта инж.Александра Бојовића, има укрштене вешаљке које се пружају између лукова и већ поменуте затеге... :wink:
 
Most ce narod zvati zezeljev kakvo god ime da mu daju ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564313#p564313:3dpv4tvv je napisao(la):
dejjan » 02 Sep 2018 11:36 pm[/url]":3dpv4tvv]Zapravo, novi most koristi tehnološki nazadniju konstrukciju od Žeželjevog? Ako je tako, onda logično da treba da bude jeftiniji...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Нови мост испуњава најстроже ЕУ стандарде у мостоградњи и стандарде немачке железнице као најзахтевније у тој области, тако да је најсавременији мост који је изграђен у Србији. По распонима лукова у својој категорији је светски рекордер, може се рећи ремек дело мостоградње.
Стари мост је испуњавао услове из 1960. када је грађен. Данас би био ван стандарда.
 
Nemačke standarde mogu da ispunjavaju i oni njihovi mostovi što su ih ostavili na Moravi, nisam to pitao. Ako ima više stubova u Dunavu nego stari most, svakako se radi o tehnološki nazadnijem rešenju.
 
Znaci da zahvalimo natu sto ga surdukno u dunav jel ...
 
Naravno, NATO nam je omogućio ovo remek delo u mostogradnji, sa "rekordnim rasponom lukova u svojoj kategoriji".

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Obrnuto, stari most je bio remek-delo mostogradnje, novi je samo lep :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564319#p564319:ypizop62 je napisao(la):
Veliki Vracar » Sun Sep 02, 2018 10:55 pm[/url]":ypizop62]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564308#p564308:ypizop62 je napisao(la):
tzoran1 » 02 Sep 2018 11:13 pm[/url]":ypizop62]
Nije obnovljen Zezeljev most vec je napravljen potpuno nov most koji samo po lukovima podseca na Zezeljev stari most koji je bio betonski sa pravim zategama a novi je celicni sa kosim zategama.

Само терминолошка исправка, ово што си означио као "затега" је уствари вешаљка, а затега је код новог моста хоризонтална конструкција која спречава лук да се исправи, слично тетиви код лука за стреличарење. Стари мост није конструктивно био са затегама, већ су армирано-бетонски (а не преднапрегнути) лукови упирали у ослонце на обалским стубовима и међусобно на средини на централном стубу и на тај начин је спречено исправљање лукова.
Нови мост, главног пројектанта инж.Александра Бојовића, има укрштене вешаљке које се пружају између лукова и већ поменуте затеге... :wink:
Hvala VV. Brzopleto ispravljam pa i sam lupim...
Da mislio sam na vesaljke a ne kako sam ja napisao zatege.
 
Ovde ima samo po jedna saobraćajna traka? I to je građeno 18 godina? Potpuni horor...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Most je prvenstveno železnički i ima dva koloseka.
Drumski deo je praktično početak magistralnog puta, buduće obilaznice oko Petrovaradina, ka Sremskim Karlovcima, dalje m22 magistralom, "starim putem" ka Beogradu, i 1+1 je tu dovoljno, budući da je u planu i gradnja istočne obilaznice, most od BG-SU autoputa, preko Dunava koji je početak budućeg autoputa NS-Ruma.
 
Kako buduća obilaznica? Koji saobraćaj je išao preko Žeželjevog mosta?
Možda je dovoljno da tu nema mosta, kao što ga nije ni bilo izvesno vreme, ali ako se već gradilo trebalo je uraditi zaista po nekim standardima...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564379#p564379:n1ju9ddz je napisao(la):
dejjan » Pon Sep 03, 2018 9:44 am[/url]":n1ju9ddz]Kako buduća obilaznica?
Ne postoji trenutno, u planu je, veoma optimističnom, verovatno neće je biti sledećih 30 godina, otud pridev buduća.

Na sve to, megalomanski praviti 2+2 drumski most bi bilo ludilo kad u N.Sadu ima mnogo prioritetnih potrebnih infrastrukturnih stvari.
 
Izvinjavam se. Video sam da porede ovaj most sa mostom na Adi, pa sam pomislio da je sličnog preseka...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564336#p564336:cj8413ks je napisao(la):
fjerinic » 03 Sep 2018 01:03 am[/url]":cj8413ks]Obrnuto, stari most je bio remek-delo mostogradnje, novi je samo lep :)

Често се код нас користи или/или логика, али у овом конкретном случају је и/и.
Дакле и стари мост је ремек-дело свога времена (и он је био рекордер у класи), али и овај нови је лидер у техничко-технолошком смислу у својој класи и у овом времену. Поред тога је и прелеп како и сам наводиш, дакле има све одлике врхунског грађевинског достигнућа - ремек-дела! :vops:
 
Lep jeste, u rekorde se ne razumem, ali mislim da je skandalozno dugo pravljen, a još veći je skandal što pristupne saobraćajnice još nisu gotove.

U principu ništa novo kod nas.
 
Istina je za pristupne, ali su to dva odvojena projekta, nije isti ni investitor, ni finansijer ni izvođač. Žao mi je zato što se u vezu s tim, standardnim domaćim načinom rada dovodi u vezu ovakav savršen projekat. Istina, jeste dugo izvođen, ali mislim da tu nije sama gradnja dugo trajala već da je bilo neobično dugačkih prekida u gradnji.
 
@dejjan, bitno da hejtuješ i troluješ bez potpore. Most ima jedan stub u vodi ostali su na obali, tehnički je daleko napredniji od starog (nosivost, vibracije, itd). Izgradnja je trajala dugo isključivo zbog političkih igara, pogotovo dok su jedni (SNS) bili na vlasti u državi a drugi (DS) u lokalu. Tako da ako ćeš nekog pljuješ, možeš njih, a most je sjajan!
 
Vrh