Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563104#p563104:3f7894xn je napisao(la):
Дошљак » 29 Aug 2018 02:26 pm[/url]":3f7894xn]Опет је ружно, могли су ограду од кортена као код чесме Мехмде-паше, прозирну. Није морао бетон.


Не изговарај његово име олако, кортен стално вреба да се негде пришрафи.
Ове четири рупе на сваком бетонском блоку... Цена пасереле, астрономска... Корте...
 
Za ove fotografije sam baš morao da tražim dobar ugao, da idem po bedemima i stazama po kojima se najveći broj posetilaca obično ne kreće, tako da mislim da se sa same trvrđave i šetališta pasarela skoro neće primećivati.

DSC_0114.jpg

DSC_0115.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0117.jpg

DSC_0121.jpg

DSC_0122.jpg

DSC_0123.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0126.jpg
 
Kada se gleda odozgo sa trvđave, uglavnom je zaklonjena i vidi se deo koji je iznad ulice i pruge.
 
Ali nema ni govora o nekom ruženju tvrđave kako su mnogi ovde tvrdili.

Sa malog dela pristaništa će spirala zaklanjati pogled, ali ne mnogo više od postojeće Beton hale i onih stepenica.
 
Tako je, nema govora o zaklanjanju.
Koliko sam ja razumeo, sporno je to što pasarela prolazi u novu svoda kapije i što su stubovi posteljni tu ge su postavljeni.
Meni to uopšte ne smeta.

Meni je nasjpornija cena kao i ovaj jedan noseći stub koji onemogućava proširenje ulice.

Samo da konačno krenu sa rušenjem ovih baraka...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564672#p564672:3vfr9lkc je napisao(la):
astrodule » 03 Sep 2018 09:59 pm[/url]":3vfr9lkc]Ali nema ni govora o nekom ruženju tvrđave kako su mnogi ovde tvrdili.

Sa malog dela pristaništa će spirala zaklanjati pogled, ali ne mnogo više od postojeće Beton hale i onih stepenica.
Izvini Dule, ali to što se sa Kalemegdana pasarela ne vidi uopšte ne znači da nema govora o ruženju tvrđave (jer sa Kalemegdana se i ne posmatra Kalemegdan, zar ne?). Kalemegdan je naružen kad se posmatra sa savske strane. Dakle ja bih sumirao negativne strane pasarele:

- Cena. Koliko primećujem svi se slažu da je preskupa.
- Funkcionalnost (prelazak ulice i pruge). Po mom mišljenju ovo je osnovna mana, jer je pruga trajno ukinuta i pre izgradnje pasarele, a kvalitetnih načina da se pređe ulica ima preko nekoliko. Uostalom, koliko čujem, već izgrađena pasarela na Dorćolu se uklanja. Paradoks ludila mozga.
- Funkcionalnost (za osobe sa posebnim potrebama). Ova funkcionalnost postoji samo u smislu penjanja na pasarelu kod Beton hale i spuštanja istim putem nazad (dakle iz tačke A nazad u tačku A). A to već postoji u vidu lifta i u funkciji je isključivo lokala i parkinga kod Beton hale. Što se tiče prilaza tvrđavi - nula bodova.
- Atrakcija za turiste. Ovo navodim samo zato što je gospodin Foli(ranti)ć to naveo, a mislim da nema potrebe komentarisati.
- Ruženje tvrđave. Možda će nekome ovo biti lepo ili barem neutralno, ali ja uvek gledam sa stanovišta autentičnosti - može biti lepo kao vila Raviojla, ali na kulturno-istorijskom spomeniku ovog ranga, je čist kancer, tako da je i priča o estetici deplasirana.
 
-Cena - neoprostivo
-funkcionalnost: iako se pruga ukida, ne ukida se ulica. Od tunela ispod ulice nema ništa niti će verovatno ikada biti, a ako se tunel Beton hale bude iskortio za npr tramvaj, i ti tuneli (jednog dana) bi isto kao i pasarela (sada i odmah, u našem vremenu) imali svoja ograničenja.
-za osobe sa posebnim potebama: nista se ne dobja, ali se ništa i ne gubi. Sam taj deo tvrđave, čak iako bi invalidi imali funkcionalan prelaz preko ulice, je za njih više nego nepgodan za kretanje.
-Atrakcija - bullshit, naravno.
-Ruženje tvrđave - e ovo je potpuno subjektivna kategorija.


Najsporniji momenat je: cena, cena i opet - cena.
 
@Goje

Skoro se sve slažem sa tobom. Kao i Relja mislim da je lepota, tj, ruženje subjektivna kategorija. Baš ću slikati sa NBG strane kada je završe, pa da vidimo kako i koliko smeta pogledu na Tvrđavu.

Videćemo kada će ukloniti prugu. Ja nekako mislim da je neće pomeriti i napraviti ljudski prelaz još bar godinu dana.

Pasarelu na Dorćolu takođe ne verujem da će skoro. Eno na Tviteru piše da će je u septembru popraviti.



Zanimljivo da je ovo odgovor koji je dobio Damir Okanović, a ja koji sam poslao prijavu slične sadržine 3 dana pre njega (sa tvojom slikom) nisam dobio nikakav odgovor.
 
Eto baš sam hteo da izbegnem raspravu o estetici, jer sam napisao da je to sekundarno u odnosu na umetanje nečega čemu tu nije mesto. To bi trebalo da je spomenik i istorijsko nasleđe, tako da ne smete da stavite pasarelu -sve i da je najlepša na Svetu (a nije), osim u slučaju velike funkcionalne potrebe (koja takođe nije zadovoljena).

E da, što se tiče pruge, ostaje da vidimo da li će zaista napraviti linijski park i ukloniti dorćolsku pasarelu, a za postojeći žel. tunel kod Beton hale, je već najavljeno da će postati dom nekih instalacija i izložbi - iako se slažem sa @reljom da bi imalo smisla ostaviti neki saobraćajni (tramvajski) koridor.
 
Pa ako samo vidimo neko prosečno vreme realizacije od pojavljivanja ideje u medijima, pa zatim uzeti u obzir koliko toga je rečeno pa nikad urađeno, uopšte nisam optimista da će se pruga skoro ukloniti (a još manje ona ograda uz bici stazu)
 
Doduše fizičko uklanjanje cele pruge nije toliko bitno, ako se ona svakako ne koristi.
 
Bilo bi lepo da pocupaju ovaj suvi korov po Kalemgdanu i pokose ovu travu. Vise mi to bode oci nego sama pasarela.
 
Hajde da ne koristimo olako tu reč "nasleđe", jer izgleda da se koristi kao argument i kada treba i kada ne treba.

Kapija je rekonstruisana, nije original. Pasarela niti ju je uništila, nije je ni oštetila. Dobija se tzv. "nova vrednost", mogućnost pristupa tvrđavi iz jednog novog pravca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564760#p564760:14dfd5h5 je napisao(la):
Dr.Back » 04 Sep 2018 10:10 am[/url]":14dfd5h5]Bilo bi lepo da pocupaju ovaj suvi korov po Kalemgdanu i pokose ovu travu. Vise mi to bode oci nego sama pasarela.


Deo je pokošen, ovo što sam slikao - nije.
A trebalo bi, naravno, i da i tu se otvore staze za posetioce i postavi neki sadržaj.
 
Šta je problem da se ukloni ograda, postavi pešački prelaz u nivou preko pruge i postavi pešački prelaz sa semaforom na potezu od Beton hale do restorana Bela Vista?

Znači minimalna ulaganja su potrebna. Jedan od retkih problema sa pasarelom vidim u tome što se sada to neće uraditi jer postoji pasarela.

Ponavljam, da skoro pa garantujem da se taj deo oko pruge neće dirati godinama i da će tu džungla da izraste.
 
Zato što će se postojeće saobraćajne gužve samo uvećati.
Sve vreme dok sam slikao, na semaforu kod tramvajskog prelaza i kod Pariske su bile kolone. Još jedan semafor bi izazvao kolaps.
Plus, u najavi je izgradnja kompleksa BEKO koji će tek da generiše još više saobraćaja.
Pešački je loša ideja.
 
Ja to isto mislim i tvrdim da je za ovakve saobraćajnice mnogo bolje rešenje podzemni prolaz ili pasarela.

Činjenica jeste da je osnovni cilj pasarele privid velikih radova i materijalna korist, ali sve je bolje od semafora, plus, što ja zaista vidim korist od ove pasarele jer je ljudima svaki vid vidikovca zanimljiv, direktno je spojen sa parkingom pa je prilaz Kalemegdanu olakšan i ne ruži Tvrđavu, ne ukida vizure (odavno ne spomenusmo vizure na forumu).

Posredno će se izgradnjom ovom pasarelom otvoriti i deo između Beton hale i restorana Bela vista jer će se ukloniti onaj nelegalni objekat, i dobijamo idealno mesto za veliki dečiji parkić (na mestu gde trenutno stoji skulptura).
 
I ja mislim da bi podzemni bio trajno rešenje. Ne ovi sadašnji prolazi, to je previše usko, nego širok podzemni prolaz.
Ali, prošto bi se prolaz nalazio plitko, to bi zapravo bio nadvožnjak za motorni saobraćaj a tek onda pozemni pešački rolaz, i to bi zahtevalo obustavu saobraćaja tokom izgradnje... a to u skorije vreme nećemo doživeti.

Ovde daleko više ruže prstor ove barake kod Beton hale.
 
Pa nas par smo baš pre godinu dana baš na ovoj temi pričali isto ovo, da bi bilo dobro kad bi bio podzemni prolaz a ne ove skalamerije.

Ali zaboravljate da danas postoje struje koje podzemne prolaze vide kao ''teranje jadnih napaćenih pešaka pod zemlju'' i propagandu automobilskog lobija. I miniraju svaki pokušaj njihove realizacije. Zato danas imamo ono divno saobraćajno rešenje na Slaviji, zato imamo ovu pasarelu i zato ćemo imati još ko zna šta.

Kme kme kmeeee won't somebody please think of the pedestrians...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RybNI0KB1bg[/youtube]
 
Sem narušavanja principa da se tvrđavi ne dodaje ništa što nije zaista neophodno, pitanje estetike se odnosilo na pogled sa glavne pešačke staze koja kroz Donji Grad vodi ispod i oko Savskih bedema tvrđave, dakle kroz Sava kapiju i Mračnu kapiju. Tu se svakako drastično narušava pogled na zidine pošto se beton bukvalno provlači kroz njih. A taj put će veoma brzo, posle podizanja pruge koja je Donji Grad odvajala od obale, postati DALEKO važniji i popularniji nego što je sad. Pogled na zidine je odozdo apsolutno spektakularan, daleko bolji nego sa bilo kog drugog mesta, pa će i broj ljudi koji prolaze kroz Mračnu kapiju biti daleko veći. Ne znam ko je uopšte spominjao pogled odozgo.

Ljudi će dakle zbog ovakvog pogleda, uređenja obale Save i lineanog parka duž pruge ubuduće biti DALEKO više u Donjem Gradu


A kružni pešački put oko tvrđave će nažalost obuhvatati i OVAJ pogled. Kako sad nešto ovako drastično nije ruženje tvrđave?

file.php
 
Zuma,
em što si postavio fotografiju sa skelama,
em što "pogled na tvrđavu" zaista i nije narušen sa Savskog šetališta, čak treba da se čovek debelo potvrdi i da nađe ugao iz kojeg je "pogled narušen"

em što si, neplanirano, dao argument u korist ove pasarele sa

file.php

Ljudi će dakle zbog ovakvog pogleda, uređenja obale Save i lineanog parka duž pruge ubuduće biti DALEKO više u Donjem Gradu

jer će, u velikom broju, koristiti pasarelu da sa šetališta pored Save pređu ulicu nastave ka Donjem gradu.
A deca će pasarelu obožavati, u to sam ubeđen.
 
Pričam o putu sa slike, onom koji vodi kroz Spoljnu Sava kapiju i Mračnu kapiju i dalje ispod bedema. Ne onom na obali ili onom gore. Taj put uz bedeme će ubuduće biti daleko posećeniji i on vodi bukvalno ispod same pasarele, pa je praktično nemoguće da se ona ne vidi. Treba samo da zamisliš dve dugačke bočne betonske trake (koje još nisu do kraja napravili) sa svake strane pasarele. Te dve betonske trake bukvalo jašu po vrhu Spoljne Sava kapije, postajući deo nje, i zatim ulaze u bedeme stepenica. Ne mogu da zamislim po kom to pravilu tako nešto uopšte sme biti dozvoljeno na bar 300 godina starom istorijskom spomeniku najvišeg mogućeg stepena zaštite, da i ne spominjemo estetiku. I još ako to uopšte nije neophodno niti čak potrebno (obično rekonstrukcija onog zbog puta porušenog rova ka reci bi obezbedila široki prolaz ispod njega i vratila deo tvrđave u originalno stanje). Ne razumem kako se nešto ovako napadno - OD BETONA I METALA - "ne vidi" i "ne smeta"?

Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Pa ti se pozivaš na neke nepisane principe, a sa druge strane, na celoj ovoj seriji fotografija, pasarela zaklanja tvrđavu samo kada se trvđava posmatra sa jedne tačke na krovu Beton hale, iz ugla vozača koji i ovako treba da gleda kuda vozi i koji u sledećoj sekundi već prođe ispod pasarele...

I dobro, proalzi iznad svoda kapije? Pa šta? Pa ništa. Osim što dobijamo način da sa Save pređemo do Donjeg grada ili da se poponemo gore do šetališta.
A do juče nismo imali ni to. Ne samo ni to, nismo imali ni ovu kapiju - nije postojala, rekonstruisana je. Hoćemo da se bunimo i zbog dubrovačkih topova možda?
Mnogo dramiš.
 
Vrh