Šta je novo?

Metro

Alternativne linije 95 su mnogo bolje rešenje nego njeno pojačavanje , zato što je linija suviše dugačka a pri tom prolazi kroz nekoliko "čepova". Da tramvaj ide uz ivicu Jurija Gagarina , a ne po sredini , bio bi mnogo bolje iskorišćen i to bi bilo dobro rešenje , za početak. Kad spomenu lokaciju za preseljenje , kako trenutno stoje stvari , to što živim u okolini Prokopa i imam mogućnost da koristim BG: voz , smatram kao jedan vid prednosti jer za max 7 min dstignem do Vuka i izbegnem gužvu u Kneza Miloša , iako istom fali boilja povezanost sa gradskim prevozom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566140#p566140:32uaj7rz je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Сеп 09, 2018 5:01 pm[/url]":32uaj7rz] Pre neki mesec sam baš analizirao prevoz jer sam tražio lokaciju za preseljenje i zaključio sam da jako puno lokacija zapravo nema dobru povezanost i samim tim nije čudo što se toliko automobila nalazi na ulici

О томе ја све време и причам! :kafa:
 
95 očigledno ima svoje korisnike pa ja mislim da ima logike i ojačati ga. ali svakako da bi neka podrobnija analiza i test dodatnih (alternativnih linija) bolje pokazao da li postoji potreba ili ne. lako se posle prebaci neki bus na drugu liniju ili u rezervu. BG voz je odlična konekcija. samo da je takt jači. i ovča bi mogla da dobije mini kružnu liniju koja bi povezivala ovču sa stanicom, mislim da bi ovča tako uz još malo ulaganja u infrastrukturu naglo zaživela makar kao lokacija za industriju.
 
Преминуо Бранислав Јовин. Читаву своју каријеру је посветио Београду и борби за пристојан град и посебно јавни превоз-метро. Све смислено од урбанистичких завата у овом граду од 1970-е до дана дугујемо њему.

Нека му је вечна слава и хвала. Његова мисао ће победити!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566195#p566195:3ccimksp je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Сеп 09, 2018 10:10 pm[/url]":3ccimksp]. BG voz je odlična konekcija. samo da je takt jači. i ovča bi mogla da dobije mini kružnu liniju koja bi povezivala ovču sa stanicom, mislim da bi ovča tako uz još malo ulaganja u infrastrukturu naglo zaživela makar kao lokacija za industriju.

Банатском Београду недостаје много још што шта да би био фунционалан део града. Буквално има само једну улицу, на сваком семафору се стварају гужве јер из споредних долазе друга возила и онда се све то концентрује на распали Панчевачки мост. Па сама Борча је величине једног Краљева на пример (без Крњаче).. :D
 
Norexan":3stlux85 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566195#p566195 je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Сеп 09, 2018 10:10 pm[/url]":3stlux85]. BG voz je odlična konekcija. samo da je takt jači. i ovča bi mogla da dobije mini kružnu liniju koja bi povezivala ovču sa stanicom, mislim da bi ovča tako uz još malo ulaganja u infrastrukturu naglo zaživela makar kao lokacija za industriju.

Банатском Београду недостаје много још што шта да би био фунционалан део града. Буквално има само једну улицу, на сваком семафору се стварају гужве јер из споредних долазе друга возила и онда се све то концентрује на распали Панчевачки мост. Па сама Борча је величине једног Краљева на пример (без Крњаче).. :D
Veći problem je nedostatak kanalizacije nego saobraćaj, na žalost!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566208#p566208:2elltz54 je napisao(la):
markomarko » Нед Сеп 09, 2018 10:43 pm[/url]":2elltz54]
Norexan":2elltz54 je napisao(la):
Veći problem je nedostatak kanalizacije nego saobraćaj, na žalost!

Док Панчевац због оптећености и стања у каквом је не пукне онда саобраћај неће бити проблем. Моста нема! :mrgreen:
 
Krnjača je moj novi kraj :D nedavno sam kupio kola zbog toga.. kanalizaciju doduše imam... ali čačača naselja zahtevaju barem još jedan bulevar, pisah već o tome, mnogo bi otklonio opterećenost Zrenjaninca. i most od SMP ka Mirijevskom bi bio dobra stvar, s tim da se novi bulevar poveže direkt na njega. A pančevac mi deluje dosta manje opterećeno od Brankovog npr. ali ajde, videćemo za koji mesec kad skupim više iskustva sa istim :) za sad mislim da ću morati da sređujem trap redovno..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566214#p566214:1syy45l2 je napisao(la):
Gorstak89 » Нед Сеп 09, 2018 11:03 pm[/url]":1syy45l2]Krnjača je moj novi kraj :D nedavno sam kupio kola zbog toga.. kanalizaciju doduše imam... ali čačača naselja zahtevaju barem još jedan bulevar, pisah već o tome, mnogo bi otklonio opterećenost Zrenjaninca. i most od SMP ka Mirijevskom bi bio dobra stvar, s tim da se novi bulevar poveže direkt na njega. A pančevac mi deluje dosta manje opterećeno od Brankovog npr. ali ajde, videćemo za koji mesec kad skupim više iskustva sa istim :) za sad mislim da ću morati da sređujem trap redovno..

Најгора ствар у целој причи је та што кад би Банатски Београд добио метро тај метро односно рапидни превоз био би МАСОВНО коришћен прво због лоше повезаности са јужним деловима града јер где год се упутио мораш кроз центар (осим ако не идеш према Земуну). БГ ВОЗ решава тек неких 5% проблема јер заобилази насељена места а иде кроз "три ливаде" :violina: , још ако узмемо у обзир положај станице Крчање мост знаш колико је сати. Наиме, кад се иде према Борчи и сиђе се на ту станицу мораш идеш кроз шибље и кроз тебе нека језа прође. Не дао боже да идеш по мраку. :roll: Али то није најгоре проблем већ удаљеност саме станице воза од станице аутобуса па мени којем брзо ходам требало ми је неких 7 минута пешке то је много за било какав озбиљан трансфер даље ка северу. Други разлог је тај што је опште познато да у том делу града не живе људи који могу комотно да финансирају 3-5 аутомобила по породици какав имаш случају на Бановом брду и НБГ-у. Е сад кад је један такав човек приморан да користи ауто онда знаш да ту нешто не штима.
 
Цео Банатски део Београда треба прво издвојити као засебну општину, па онда инфраструктурно побољшати (поред основног, водовода и канализације) треба као прво истерати сав транзит са Зрењанинског пута од СМТа до моста, затим направити један-два паралелна булевара да се исти растерети, и онда сам Зрењанинац трансформисати из магистрале са бетонским баријерама у нормалан градаки булевар. Полако тежити да се стоваришта, отпади и сл. шупе иселе из те зоне. Затим тај део града треба да добије и макар једну гимназију, а по мом мишљењу и мања болница би добро дошла. Е онда можемо и о метроу да причамо :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566204#p566204:2hcy48xd je napisao(la):
Delija » Sun Sep 09, 2018 9:36 pm[/url]":2hcy48xd]Преминуо Бранислав Јовин. Читаву своју каријеру је посветио Београду и борби за пристојан град и посебно јавни превоз-метро. Све смислено од урбанистичких завата у овом граду од 1970-е до дана дугујемо њему.

Нека му је вечна слава и хвала. Његова мисао ће победити!
Браниславу Јовину треба дати булевар, јер је човек као градоначелник поставио темеље да се аутобуски подсистем разбије на неколико подсистема, али смо уместо тога добили мегаломанске 23, 88 и 95... Не знам чија је идеја била линија метроа Устаничка - Земун, са планираним подземним пролазом код ФДУа, али то мора да заживи што је пре могуће, јер већ 8 година се раде у тој долини гимнастичке дисциплине са аутобуским подсистемом, а како је југозапад од Општине Нови Београд у расулу, све се своди на монструм 95, ПРЕПУНИ 95...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566231#p566231:3dq2l9f9 je napisao(la):
Дошљак » Пон Сеп 10, 2018 12:07 am[/url]":3dq2l9f9]Цео Банатски део Београда треба прво издвојити као засебну општину, па онда инфраструктурно побољшати (поред основног, водовода и канализације) треба као прво истерати сав транзит са Зрењанинског пута од СМТа до моста, затим направити један-два паралелна булевара да се исти растерети, и онда сам Зрењанинац трансформисати из магистрале са бетонским баријерама у нормалан градаки булевар. Полако тежити да се стоваришта, отпади и сл. шупе иселе из те зоне. Затим тај део града треба да добије и макар једну гимназију, а по мом мишљењу и мања болница би добро дошла. Е онда можемо и о метроу да причамо :D

Али метро линије се не завршавају у уређеним срединама већ у спаваонама и насељима које тек требаји да се израде. Обрнута логика важи. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566195#p566195:1y019i96 je napisao(la):
Gorstak89 » Ned Sep 09, 2018 10:10 pm[/url]":1y019i96]95 očigledno ima svoje korisnike pa ja mislim da ima logike i ojačati ga. ali svakako da bi neka podrobnija analiza i test dodatnih (alternativnih linija) bolje pokazao da li postoji potreba ili ne. lako se posle prebaci neki bus na drugu liniju ili u rezervu. BG voz je odlična konekcija. samo da je takt jači. i ovča bi mogla da dobije mini kružnu liniju koja bi povezivala ovču sa stanicom, mislim da bi ovča tako uz još malo ulaganja u infrastrukturu naglo zaživela makar kao lokacija za industriju.
Ne znam koliko si upoznat sa pričom , ali linija 95 je pojačavana , pa joj je onda povećavano i vreme poluobrta / obrta , ali ništa nije uspelo da u potpunosti reši problem , te takjo danas imamo i dalje skraćivanja , što na relaciji Borča - Dunav stanica , što na relaciji Blok 45 - Dunav stanica , ubrzavanja određenih polazaka , puštanje po dva autobusa da idu jedan za drugim... , a sve u cilju da se autobusi uklope u red vožnje. Zato sam i predložio da je traženje alternative bolje rešenje. A na tu temu smo davali predloge , iako su se neki žučno protivili tim odejama , tvrdeći da se stanovnici određenih naselja mrze i da se ima nešto lično protiv njih , dok je za neka druga naselja i trenutni broj vozila rasipanje resursa. Neki od predloga su bili da se 72 vrati na staru trasu , da se 71 preusmeri da ide Evropskom (Japanskom) pa nazad u Vojvođansku , da se 68 produži trasom linije 95 do bloka 45 a da se 95 skrati do bloka 70 (što je i bilo u jednom trenutku razmatrano od strane DJP) , da se 68 sa jedne strane produži Jurija Gagarina do bloka 72 a sa druge strane do Dunav stanice , da se pojača takt na 85 , da 16 i 95 zamene trase na NBG

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566204#p566204:1y019i96 je napisao(la):
Delija » Ned Sep 09, 2018 10:36 pm[/url]":1y019i96]Преминуо Бранислав Јовин. Читаву своју каријеру је посветио Београду и борби за пристојан град и посебно јавни превоз-метро. Све смислено од урбанистичких завата у овом граду од 1970-е до дана дугујемо њему.

Нека му је вечна слава и хвала. Његова мисао ће победити!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566244#p566244:1y019i96 je napisao(la):
Gaspar18 » Pon Sep 10, 2018 1:27 am[/url]":1y019i96]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566204#p566204:1y019i96 je napisao(la):
Delija » Sun Sep 09, 2018 9:36 pm[/url]":1y019i96]Преминуо Бранислав Јовин. Читаву своју каријеру је посветио Београду и борби за пристојан град и посебно јавни превоз-метро. Све смислено од урбанистичких завата у овом граду од 1970-е до дана дугујемо њему.

Нека му је вечна слава и хвала. Његова мисао ће победити!
Браниславу Јовину треба дати булевар, јер је човек као градоначелник поставио темеље да се аутобуски подсистем разбије на неколико подсистема, али смо уместо тога добили мегаломанске 23, 88 и 95... Не знам чија је идеја била линија метроа Устаничка - Земун, са планираним подземним пролазом код ФДУа, али то мора да заживи што је пре могуће, јер већ 8 година се раде у тој долини гимнастичке дисциплине са аутобуским подсистемом, а како је југозапад од Општине Нови Београд у расулу, све се своди на монструм 95, ПРЕПУНИ 95...
Ulica može , al' tek 2021. Takav je zakon (uredba) za grad Beograd.
 
Jeste se izgubila donekle , ali to opet govori o tome koliko je sati , čim više verujemo u traženje alternativi "megalomanskim" linijama u vidu drugih linija gradskog prevoza , a ne metroa , kao način za "gašenje požara" , obzirom na brzinu realizacije planova. A da je metro potreban , u vidu BG: voza i u vidu zasebnog sistema , potreban je , što je linija 2 BG: voza još više pokazala.
 
zanimljiv tekst na ovu temu:

https://www.citylab.com/transportation/2018/08/how-america-killed-transit/568825/

Jedina razlika je sto je u puno Americkih gradova sa ukidanjem tramvaja potpuno ukinut javni prevoz, dok je u Evropi dobrim delom zamenjen autobusima.... Ali krajnji rezultat je slican, i zakljucak teksta je sledeci:

Service drives demand. When riders started to switch to the car in the early postwar years, American transit systems almost universally cut service to restore their financial viability. But this drove more people away, producing a vicious cycle until just about everybody who could drive, drove. In the fastest-growing areas, little or no transit was provided at all, because it was deemed to be not economically viable. Therefore, new suburbs had to be entirely auto-oriented. As poverty suburbanizes, and as more jobs are located in suburban areas, the inaccessibility of transit on a regional scale is becoming a crisis.

The only way to reverse the vicious cycle in the U.S. is by providing better service up front. The riders might not come on day one, but numerous examples, from cities like Phoenix and Seattle, have shown that better service will attract more riders. This can, in turn, produce a virtuous cycle where more riders justify further improved service—as well as providing a stronger political base of support.

U Bgd (uz jedan-dva izuzetka) u urbanistickim planovima na periferiji nisu predvidjeni koridori gradske zeleznice. A kamoli da se gradska zeleznica pravi pre naselja. U buducnosti, kada ona postane neophodna bice jako skupo napraviti je! Neka ozbiljna dugorocna strategija razvoja gradskog prevoza/metroa ne postoji, nego se sve svodi na prekrajanje (na papiru) dve linije kroz centar..... I tako vec 40 godina....
 
У интересу им је да се прави све што хаотичније да би се после дизале цене јер што је скупље ту може више да се угради
 
Marko sve je to mnogim forumašima odavno poznato.

Mislim šta reći kad naselja na postojećim pružnim koridora koja gravitiraju gradu nemaju pristup gradsko-prigradskoj železnici, nekada čitavi gradovi poput Pančeva zbog nekih imaginarnih legalnih granica (kada prelazi granice lokalne samouprave to je međumesna linija što potpada pod nadležnost Srbijavoza). Ripanj da ima BG:Voz? Booože sačuvaj to je bacanje para pa nek vire kroz prozor 405-ice kao st*** iz stočnog vagona. Ipak je to Ripanj, nije to elitni Resnik. Obližnji Resnik opravdava sve a nalazi se na istoj trasi jer, jelte, nalazi se u užem gradskom području i ima veću gustinu naseljenosti i uopšte više stanovnika. Opet se troši gorivo fiderima zbog kuća. Da su zgrade moglo bi se do železnice doći peške, biciklom ili nekim kratkim autobuskim jednosmernim cirkulatorom (kraća 87, jedno vozilo na 10-15min u zavisnosti od reda vožnje železnice).

Nikome da padne na pamet da pored stanice u Ripnju gradi Novi Ripanj sa molom i ispostavom lokalne administracije u sklopu iste. Nikome ni na kraj pameti ne bude da od Vidikovca izvuče metro tunel kako bi metro izašao na železnički koridor čime bi bio omogućen through service regionalni metro.
 
Jedno od rešenja za prigradska naselja bi bile nezavisne železničke linije, slično budimpeštanskom HEV-u. Povezivale bi BG:voz i potencijalne metro linije kao feederi ili samostalno ulazile u grad. Mogu biti i jednokolosečne sa dovoljnim brojem mimoilaznica i tu bi se mogao stvoriti interval čak manji od 15 minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566267#p566267:315ivevc je napisao(la):
Igor » Pon Sep 10, 2018 4:29 am[/url]":315ivevc]Kroz postove se izgubila priča o metrou :wink:

Pa u poslednje vreme što se ove teme tiče vidim samo neke neostvarive predloge, i tehnički i finansijski. Pravi ukazatelj da od metroa opet ništa, barem do sledećih izbora...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567527#p567527:3jogep09 je napisao(la):
Bulbulderac17 » Pet Sep 14, 2018 7:08 pm[/url]":3jogep09]Bice dok kazes metro...

Hahah, eto novog zanimljivog izraza :)
 
Нема метроа јер се смишљају изговори.


Пет постулата у градњи метроа:
1. Свака линија треба да иде с краја на крај града - без компромиса и половичних решења.
2. Мора да се затегне новчаник, да се не арчу паре на глупости.
3. Мора да се утуви у главу да метро мора да буде приоритет!
4. Мора да се утуви у главу да је грађење метроа процес а не ад-хок решење.
5. Метро мора да довлачи новац, како би касније финасирали друге линије а не да одвачи, зато треба прикупити што више људи које ће уложити у своје пројекте а то значи градња нових насеља и нових финанскијих центара.


На једној друштвеној мрежи један ми рече да је Београд за трамваје, ширење жутих трака...како немамо паре, ма можеш мислити, а то што за то исто време тај исти новац арчимо за јарболе и друге глупости то ништа... Маните ме тога неостварива решења и немогуће. Стиче човек утисак као да је Београд Ла Паз. Ма није него... :dil:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567888#p567888:270vlq5o je napisao(la):
Norexan » 16 Sep 2018 03:59 pm[/url]":270vlq5o]Нема метроа јер се смишљају изговори.


Пет постулата у градњи метроа:
1. Свака линија треба да иде с краја на крај града - без компромиса и половичних решења.
2. Мора да се затегне новчаник, да се не арчу паре на глупости.
3. Мора да се утуви у главу да метро мора да буде приоритет!
4. Мора да се утуви у главу да је грађење метроа процес а не ад-хок решење.
5. Метро мора да довлачи новац, како би касније финасирали друге линије а не да одвачи, зато треба прикупити што више људи које ће уложити у своје пројекте а то значи градња нових насеља и нових финанскијих центара.


На једној друштвеној мрежи један ми рече да је Београд за трамваје, ширење жутих трака...како немамо паре, ма можеш мислити, а то што за то исто време тај исти новац арчимо за јарболе и друге глупости то ништа... Маните ме тога неостварива решења и немогуће. Стиче човек утисак као да је Београд Ла Паз. Ма није него... :dil:

Ma ima samo jedan jedini postulat - da politicari smisle kako ce da kroz metro puno para da kanalisu u svoj licni dzep. Barem onoliko koliko se preliva od asfaltiranja, jarbola, fontana i raznih drugih stvari za koje mi smrtnici nemamo pojma....
 
Vrh