Šta je novo?

Avijacija - razno

On je sat i po leteo, 45 minuta je prošlo dok je konstatovano da imaju otetu letelicu i krenulo sa protokolima.

.....neovlašćeno ušao u putnički avion svoje kompanije Bombardier Q400 Dash 8 (DHC-8-400) na aerodormu Seattle Tacoma, startovao ga, neovlašćenim taksiranjem i poletanjem digao u vazduh, sa njim leteo skoro sat i po vremena da bi ga posle namerno srušio nedaleko od aerodroma, na ostrvu Ketron, država Washington.

Incident je, prema izveštajima medija, počeo oko 19:30 po lokalnom vremenu kada je aerodromska kontrola letenja na aerodromu Seattle Tacoma preko radio veze ispitivala Dash 8 koji je nedozvoljeno startovao, taksirao i ubrzo zatim poleteo.
Oko 20:15 po konstatovanju da imaju „odmetnutu“ letelicu NORAD aktivira dva aviona F-15C iz 142. vinga nacionalne garde Oregona sa obližnjeg međunarodnog aerodroma Portland. Lovci stižu avion, on zatim preleće jezero, vremenski uslovi i vidljivost su idealni za obaranje otete letelice ali se ono ne dešava.

Previše vremena za bilo koju zemlju a pogotovo za SAD.

Opet jako malo prostora za bilo kakvo delovanje naše avijacije.
 
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/drama ... og/mvk3sk9

DRAMA NA NEBU ZBOG KONTROLORA Za dlaku izbegnut sudar aviona i "cesne" iznad Novog Beograda

Deo kontrolora letenja SMATSA, primljenih u mandatu Radojice Rovčanina, sklonjen je sa svojih pozicija, a njihov šef Vlatko Jovanović smenjen je sa funkcije zbog propusta koji su ugrozili bezbednost saobraćaja.

Poslednji koji se desio sredinom jula mogao je da ima posledice i po život stotinak putnika, ali i žitelja Novog Beograda. Zbog pogrešno određenih koordinata i navođenja posada aviona „Montenegro erlajnza“ i pilota jedne privatne „cesne“ umalo nije došlo do sudara na nebu iznad najveće opštine u Srbiji. To je bila kap koja je prelila čašu, kada je direktor SMATSA Predrag Jovanović odlučio da dvadesetak kontrolora letenja, od 37 primljenih i školovanih u eri bivšeg direktora Radojice Rovčanina, zbog sumnjivo stečenih licenci za ovaj posao skloni sa kontrolnog tornja i rasporedi na druga radna mesta. To je dovelo do manjka kadrova, zbog čega je starim kontrolorima, odnosno onim koji imaju licence pre 2015. godine, odloženo ili prekinuto korišćenje godišnjih odmora.

Izvor “Blica” iz SMATSA tvrdi da su svi ovi problemi posledica neadekvatne kadrovske politike Rovčanina, koji je od 2015. do 2017. godine primio 37 kontrolora, od kojih mnogi nisu ispunjavali propisane kriterijume za ovaj posao.

- Većina je primljena preko veze, ali ono što je još gore, oni su preko veze dobili i licence. Neznanje se u vazduhoplovstvu skupo plaća, što je moglo da se desi sredinom jula na nebu nad Novim Beogradom, kada zbog pogrešnog navođenja umalo nije došlo do nesreće. Samo prisebnošću crnogorskog pilota izbegnuta je nesreća. Ovo nije jedina njihova greška jer ih je od kada su na tornju bilo više, ali su one bile iskorigovane. Ova poslednja je bila signal za direktora Jovanovića da Rovčaninove kontrolore mora da prizemlji. Procenio je da ceh za njihovu nestručnost treba da plate i oni koji su učestvovali u ovoj lakrdiji, pa je pre neki dan smenio dugogodišnjeg izvršnog direktora za aerodromsku kontrolu Vlatka Jovanovića - objašnjava naš sagovornik.

On dodaje da je i ova smena opravdana jer je Jovanović pokrivao Rovčaninove kadrovske eksperimente.
- Ti eksperimenti su počeli 2015. godine, kada je preporuka za zaposlenje kontrolora bilo poznanstvo sa Rovčaninom, a ne stručnost. To je otišlo toliko daleko da su primana deca njegovih prijatelja, i to sa sumnjivim diplomama privatnih srednjih škola, pa čak i neodgovarajućim znanjem engleskog jezika. Većina nije mogla da savlada program. Padali su na ispitima, pa je Rovčanin tražio od Vlatka Jovanovića da umesto strogih instruktora dovede druge. Našao je one koji su pod sumnjivim okolnostima dali prolazne ocene i licencu za svih 37 Rovčaninovih kontrolora. Sve ovo pokušalo je da se zataška zbog bruke, ali su se stari kontrolori pobunili jer su zbog Rovčaninovih propusta oni ostali bez odmora. Ipak, zbog respekta prema direktoru Predragu Jovanoviću, oni su prihvatili nove obaveze pa je sada srpsko nebo u sigurnim rukama - kaže naš izvor.

Fkok9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTnpjN01EQV8vOGVmN2Y2MTVmNTQ3NGFkYjMxNTQxMTk4ZDUyNzEyYTcuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB


Generalni direktor SMATSA Predrag Jovanović indirektno je potvrdio saznaja “Blica.

- U poslednjih nekoliko meseci došlo je do više promena na rukovodećim mestima u SMATSA. Moram da kažem da, iako su svi kontrolori letenja koji rade na operativnim poslovima obučavani i licencirani u skladu sa evropskim propisima i standardima, zabeleženi su i slučajevi nepridržavanja propisane procedure. S obzirom na to da u vazduhoplovstvu, pa i u sistemu kontrole letenja, postoje višeslojne bezbednosne barijere, zbog toga nije dolazilo do ugrožavanja bezbednosti. Takvi postupci se analiziraju i preduzimaju se mere s ciljem da se takvi događaji ne ponavljaju - kaže Jovanović.

Rekordan broj preleta

Jovanović ne negira da je došlo do redukcije godišnjih odmora, ali to obrazlaže povećanjem obima posla.

- SMATSA je u julu zabeležila dva rekorda. Broj preleta u toku jednog dana prvi put je premašio tri hiljade aviona, dok je u najopterećenijem satu opslužen 221 avion. Iz ovih razloga, kontrolori letenja i ostalo operativno osoblje u sezoni koriste manji deo godišnjeg odmora, što je unapred isplanirano. Treba da se zna da pružanje kvalitetnih i bezbednih usluga meni lično je preokupacija tokom dugogodišnje karijere u vazduhoplovnim vlastima i danas kao prvom čoveku SMATSA i kao potpredsedniku Privremene komisije „Eurocontrol“, tela koje sprovodi generalnu politiku i nadzire rad ove međunarodne organizacije - kaže Jovanović.
 
Tužno koliko negativnog ocenjivanja komentara.

~bivsi aero zaposlen :
Mogao bi da se napravi jedan duuug tekst vezano za zaposljavanje na aero.
Cela slizba KD i obezvedjenja je preko veze (ljudi koji bukvalno nemaju ne faks, nego ni srednju za to, a kamoli licensu). Jadne devojke bukvalno nude svoke telo da bi dosle do pozicije od 50 60 hiljada (jadno). Diuty free je mafija koja vlada pola aerordroma. Sefovi su ok prema zaposlenima koja je jedina dobra strana (verovoatno zato sto su svi preko veze, pa se ne zna ko je ciji i onda da ne prave nezgodne sotuacija). Sve u svemu jedna jako tuzna slika i prezentacija nase zemlje.
Molim blic da mi objavi komentar, ukolilo im nisu ovo zabranjene teme. Pozdrav redakciji.


Dr Mr sega Mega :
Ja sam govorio da je dobro dok nas ovi sa kupljenim diplomama ne pocnu da lece i operiraju ali sad vidim da ima i jos gore i naprednije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558810#p558810:1ovltaac je napisao(la):
Žika » 11 Aug 2018 10:03 pm[/url]":1ovltaac]On je sat i po leteo, 45 minuta je prošlo dok je konstatovano da imaju otetu letelicu i krenulo sa protokolima.

.....neovlašćeno ušao u putnički avion svoje kompanije Bombardier Q400 Dash 8 (DHC-8-400) na aerodormu Seattle Tacoma, startovao ga, neovlašćenim taksiranjem i poletanjem digao u vazduh, sa njim leteo skoro sat i po vremena da bi ga posle namerno srušio nedaleko od aerodroma, na ostrvu Ketron, država Washington.

Incident je, prema izveštajima medija, počeo oko 19:30 po lokalnom vremenu kada je aerodromska kontrola letenja na aerodromu Seattle Tacoma preko radio veze ispitivala Dash 8 koji je nedozvoljeno startovao, taksirao i ubrzo zatim poleteo.
Oko 20:15 po konstatovanju da imaju „odmetnutu“ letelicu NORAD aktivira dva aviona F-15C iz 142. vinga nacionalne garde Oregona sa obližnjeg međunarodnog aerodroma Portland. Lovci stižu avion, on zatim preleće jezero, vremenski uslovi i vidljivost su idealni za obaranje otete letelice ali se ono ne dešava.

Previše vremena za bilo koju zemlju a pogotovo za SAD.

Opet jako malo prostora za bilo kakvo delovanje naše avijacije.

Svaki slučaj - incident, počev od oklonosti pa do preduzetih akcija i raspoloživih resursa, je jedinstven.
Glavno je da od trenutka od kada je odluka doneta za aktiviranj elovaca (a na osnovu do tada prikupljenih informacija i ponašanja ovog čoveka) avijacija je poletela kako je predviđeno i držala ga na nišanu.

Iz ovog slučaja mogu da se izvuku razni zaključci i pouke za budućnost, ali ono što ne može da se zaključi je da Srbiji nije potrebna dežurna lovačka para.
 
Daleko od toga da nije potrebna, ali njihovo dejstvo na malom prostoru je upitno.
 
U pitanju je matematika: sa koordinatama, brzinama, kursevima, vremenom, i na kraju krajeva - verovatnoćom.
Bolje je imati spremnu avijaciju za odvraćanje ludaka, otmičara i terosrista i za reagovanje u nekim predvidivim i nepredvidivim situacijama, nego imati - ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558827#p558827:zdqw33ie je napisao(la):
Žika » 11 Aug 2018 10:48 pm[/url]":zdqw33ie]Daleko od toga da nije potrebna, ali njihovo dejstvo na malom prostoru je upitno.

Реци то Израелцима.
 
I opet ne dobih nijedan navedeni primer upotrebe Ka-32 u policijske svrhe. Mislim kad si već zapeo za njega, red bi bio da mi navedeš primer u policijskoj upotrebi. A možemo i da produžimo dalje i da se fokusiramo na srž teme. Kako god veliš.

Ti ga pominjes u svakom tvom postu. Ja govorim o nameni i civilnoj upotrebi i to sam ti primerima dokazao, nikada nisam rekao da mora da bude u policijskim jedinicama, iako je npr vatrogasna sluzba kod nas u sastavu policije. Ti si tvrdio da je to vojna letelica i da se koristi samo u vojsci.
Od profesora koji predaje na katedri za vazdušni saobraćaj na Saob. fakultetu koga sam lično pitao za te uslove još pre 6 godina, kad je krenula cela priča o nabavci novih aviona. :wink: Baš da bih imao proverene argumente kad god uđem u ove beskonačne rasprave popularne na našim prostorima. Elem, jedan od uslova da se VAP smatra bezbednim i opremljenim za prihvat i naplatu preleta jeste postojanje barem jedne lovačke eskadrile sposobne za nadzvučne brzine.

Aha, reče ti jedan čoek... u redu, nego ima li neki propis o tome? Takve stvari se obicno regulisu propisima na međunarodnom nivou a ne izjavama uvazenih profesora. Nekako mi je malo cudno da svi kako papagaji ponavljaju istu pricu a kada trazis dokaz sve se svodi na: pa to svi znaju i pričao sam sa čovjekom.


Uostalom, ako se tvoja vizija tek toliko razlikuje od realizovanog rešenja, čemu tolika frka? Ok, nećemo imati 8 aždaja. Imaćemo 10 solidnih mašina koje će nas lepo služiti i ispunjavati sve potrebe narednih 20 godina. Pride, imaćemo još 4 dodatne solidne mašine iz Belorusije. Znači sve u svemu, 14 solidnih umesto 8 aždaja. I to je razlog za toliko nezadovoljstvo i beskonačne rasprave?

Frka je zbog bacenog novca kojeg Srbija ionaki nema dovoljno ali ga zato velikodusno baca na sve strane.
Ok tebi je ok da se 180 miliona prakticno bace u vjetar, meni nije, I te bjeloruske ćemo morati da remontujemo što po ovoj ceni izadje još 120 miliona ( nadam se da nece izaci tako) i umjesto da za tih sada potencijalnih 300 miliona kupimo 8 novih aviona mi skupljamo kršine kojih se maticne drzave odricu. I sve se to lijepo prodaje kao briga za buducnost nase avijacije odlicna joj je buducnost.....

Ili jos bolje, a to je naravno tek svetogrdje da smo kupili 6-8 Gripena novih naravno. Za tu cenu smo mogli da kupimo min 6 Gripena, plus offset program ulaganja u Srbiju. Gripen pri tome ima ubedljivo najmanje operativne troškove u toku upotrebe.

To bi dugorocno bili naijsplativije jer 29 sa dva poslovicno stedljiva ruska motora ima velike troškove upotrebe.

Ali vjerujem da sam tek sada strani politicar koji agituje za NATO avione i neznalica jer uvazeni profesor sigurno tvrdi da moramo da koristimo bas polaovne MiG 29 da bismo imali naplatu preleta. :violina:

A rusima smo zahvalnost za njihovu podršku ( jer po meni je to razlog kupovina 29) mogli da izrazimo na drugi nacin, npr dodatnim helikopterima ( novim naravno) zasto da ne i izgradnjom metroa
 
Naš MUP neće nikad kupovati helikopter koji je namenjen isključivo SAR i PPZ već će uvek gledati da uzme nešto što može da koristi i u druge svrhe. Zato Ka-32 otpada, jer ima policijsku verziju koju niko na svetu ne koristi, i ima drugu, SAR verziju koja je u toj ulozi ok ali MUP ne želi da se ograniči na takav helikopter.
Aha, reče ti jedan čoek... u redu, nego ima li neki propis o tome? Takve stvari se obicno regulisu propisima na međunarodnom nivou a ne izjavama uvazenih profesora. Nekako mi je malo cudno da svi kako papagaji ponavljaju istu pricu a kada trazis dokaz sve se svodi na: pa to svi znaju i pričao sam sa čovjekom.
Pa dobro vidi, ja sam shvatio da se ti u sve razumeš najbolje tako da ne sumnjam da i po pitanju ovoga imaš neka svoja, drugačija saznanja i tvrdnje. Ti budi još veći stručnjak pa ga demantuj iznošenjem kontra-argumenata. Ko zna, možda njega otpuste a pozovu tebe da predaješ umesto njega. :wink:

A što se tiče propisa, pa oni koji se bar malo razumeju u materiju znaju da se tu ne radi samo o zvaničnim (ICAO i IATA) nego i o nezvaničnim dogovorima. Jer stvar je prosta - čak i kad bismo zanemarili ICAO i IATA pravila i kriterijume, fora je u tome što velike aviokompanije ne žele da njihove letelice preleću preko velikih zemalja, ili nekog regiona, gde ne postoji adekvatna lovačka avijacija koja može da se podigne u vanrednim slučajevima. Naravno manjim zemljama (kao npr Makedoniji ili CG) se to dopušta, ali zato se uvek gleda da onda bar one susedne imaju operativne lovačke komponente.

Koja su ta zvanična i nezvanična pravila? E to vidi sa profesorom i svim tim ostalim ''što znaju'' a tebi nisu podneli obrazloženje otkud znaju sve to. Meni nemoj da započinješ esej o tome jer odma da ti kažem, uopšte nemam nameru da se bavim time. Nego ti lepo uzmi pa lično proveri sve to - al ne samo zvnična pravila nego i nezvanična - pa uporedi saznanja sa njima. Eto uzmi pa ih propitaj malo. Pa ko zna, možda baš tebe odaberu da budeš novi šef katedre. :kk:
Ok tebi je ok da se 180 miliona prakticno bace u vjetar, meni nije, I te bjeloruske ćemo morati da remontujemo što po ovoj ceni izadje još 120 miliona ( nadam se da nece izaci tako) i umjesto da za tih sada potencijalnih 300 miliona kupimo 8 novih aviona mi skupljamo kršine kojih se maticne drzave odricu. I sve se to lijepo prodaje kao briga za buducnost nase avijacije odlicna joj je buducnost.....
Što više čitam tvoje postove to sam više siguran da si jedan od onih koji bi kukali šta god da se kupilo ili da se ništa nije kupilo. Sama činjenica da praviš beskonačnu raspravu oko toga što ćemo imati 14 solidnih Migova umesto 8 zverskih Migova govori da bi ti uvek našao neku dlaku u jajetu. A i ova sklonost ka teranju svega u krajnost, izvrtanju reči i izmišljanju mi već dovoljno govori s kime imam posla.
Ali vjerujem da sam tek sada strani politicar koji agituje za NATO avione i neznalica jer uvazeni profesor sigurno tvrdi da moramo da koristimo bas polaovne MiG 29 da bismo imali naplatu preleta
Ili jos bolje, a to je naravno tek svetogrdje
Opet ti sa svojim izvrtanjem reči i pretpostavkama šta ko misli unapred? Jel treba opet da ti tražim da mi citiraš deo gde sam napisao nešto protiv Gripena ili odabira NATO aviona? Nemoj druže, ja mogu da debatujem u nedogled, smučiće se i tebi a i ostatku foruma ako krenemo da gušimo temu kilometarskim postovima i nadmudrivanjima. Bolje se okani te svoje gadne navike, nemoj da se spuštaš na nivo tabloida i političara. :wink:
Inače vidim toliko si se zaleteo u svojoj aroganciji i zabludama da si prevideo kad sam napisao da sam sa ''uvaženim profesorom'' razgovarao pre 6 godina, mnogo pre nego što se uopšte znalo šta će se uzimati od aviona. I ne boj se, nije on ništa komentarisao na tu temu. On se čovek držao onoga šta mu je struka, a to su propisi i kriterijumi za Kontrolu leta, koridore, sporazume, itd... Nije se bavio pitanjem dal da uzmemo 14 Mig 29SD ili 8 Mig 35.
da smo kupili 6-8 Gripena novih naravno. Za tu cenu smo mogli da kupimo min 6 Gripena, plus offset program ulaganja u Srbiju. Gripen pri tome ima ubedljivo najmanje operativne troškove u toku upotrebe.
Zapravo, na tvoje zaprepašćenje, i ja i mnogi drugi ljudi koje znam se slažemo da bi i Gripeni bili dobar izbor. Međutim, neki od nas kapiraju da je našem RVu bilo lakše da ostane na Migovima s kojima ima višedecenijsko iskustvo i koji su jeftiniji i jednostavniji za održavanje. Kao i to da je tu uticaja imala politika.
Al dobro kao što rekoh, znam ja da bi ti i Gripenima našao neku manu. U svakom slučaju ostaje nam da se nadamo da će sledeća nabavka biti neki Mig 35 ili neki Gripen, pa da se i ti napokon obraduješ. Mada ne sumnjam da ćeš i onda imati neku zamerku. Al dobro, tvoje puno pravo.
 
није за особе које се плаше летења:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zkAFUazoFbM[/youtube]

иначе, аеродром носи име по Кристијану Роналду
 
Držim se pinka

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x-4_takCE0w[/youtube]
 

Двориште Ваздухопловне Академије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558871#p558871:27k6vljq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Aug 2018 10:22 am[/url]":27k6vljq]


Koja su ta zvanična i nezvanična pravila? E to vidi sa profesorom i svim tim ostalim ''što znaju'' a tebi nisu podneli obrazloženje otkud znaju sve to. Meni nemoj da započinješ esej o tome jer odma da ti kažem, uopšte nemam nameru da se bavim time. Nego ti lepo uzmi pa lično proveri sve to - al ne samo zvnična pravila nego i nezvanična - pa uporedi saznanja sa njima. Eto uzmi pa ih propitaj malo. Pa ko zna, možda baš tebe odaberu da budeš novi šef katedre. :kk:

E pa eto provjerio sam sa ljudima iz uprave Crnogorskih aerodroma koje licno poznajem.I dakle ne postoji ni zvanicno ni nezvanicno pravilo da naplata prihoda od preleta uslovljava djelomicno ili u potpunosti cinjenicom da li imas lovacku avijaciju. AKo je neko preletio preko tvoje teritorije to ima da plati bez obzira da li ti imas avijaciju ili ne.
Vjerujem da se ti ljudi ipak makar malo razumiju, mada vjerovatno ne toliko dobro kao ti...

Dakle argument koji si iznosio da je naplata vezana za posedovanje lovacke avijacije ne stoji. To su price za malu djecu.

Avio kompanije izbjegavaju samo one teritorije na kojima postoji ratna opasnost i koje su zvanicno zatvorene za let ko sto je to sada Sirija I istocna Ukrana npr. Niko ne izbjegava drzave koje nemaju lovacku avijaciju.

A i zasto bi ih izbegavale? Od koga im preti opasnost koju lovacka avijacija moze da odbije? Ko ih od te opasnosti stiti iznad okeana? Ili raznih vukoje*******ina gdje lovacke avijacije nema ni ja 1000km? Ili mozda izbjegavaju i okeane i npr severni i istocni sibir? Lovacka avijacija moze samo da ih obori, ili da uspostavi vizuelni kontakt ali od tog kontakta pilotima npr otetog aviona ciji otmicari ionako zele da umru tesko da ce biti bolje. Sve sto u praki moze lovacka avijacija da uradi jeste da obori avion kao se ne bi zakucao u neki bitan objekak na zemlji.

Mada tvoji profesori mozda znaju kako da pilot iz lovackog aviona predje u putnicki sve to u letu na 10000m i na brzini od 800kmh pa zbog toga kompanije ne lete iznad teritorija koje nemaju lovacke avione? :D

I da se vratimo korak nazad Egipat nije kupio Mig 35 vec Mig 29M I M2 dakle netacno je i tvoje navodjenje da Mig 29 nije u proizvodnji i da je Egipat kupio Mig 35. https://lenta.ru/news/2018/01/05/aircraft/

На экспорт российские предприятия поставили 33 боевых самолета новой постройки: 15 МиГ-29М/МиГ-29М2 отправились в Египет, шесть Су-30МКИ(А) доставлены в Алжир, два Су-30СМ — в Казахстан, десять Су-35 — в Китай
Malo se potrudi pa ces naci dovoljni potrda za ovo.

Mig 35 je tek sada narucen I to samo 6 komada za Rusko RV.

Dakle kao sto sam i rekao u ranijim postovima MIG 29 se moze kupiti i to nov, prica koju si iznosio o sklapanju aviona od starih djelova se odnosi na Mig 29 SMT ali ne I na Mig 29 M I M2. Osim toga I Rusija je kupila i vec dobila mornaricke MIG 29K koji su takodje novi a ne sklapani od djelova proizvedenih 80-ih.
 
@ marat u pravu si :kk:
sve vreme ovde se servira bajata priča o naplati preleta uz pomoć ,,lovačke avijacije,, i takvih prinudnih prizemljenja :shok:
dečija vidjenja :oops:
ajd nek neko kaže u zadnjih 10-20 godina koliko komada su prinudno tako prizemili da bi ovo bilo iole opravdano :roll: :lol: 8)
Pa i ono što znamo da je bila namerna provokacija i ako je u novinama pisalo da su se zagubili , nije prizemljivano nego je nastavio let

Uporedi istu situaciju sa naplatom drumarine
znači država koja nema tenkove onda ne može da naplati drumarinu tranzitnim kamionima - :lol:
ama baš ista glupost kao i ovo da država koja nema visoku vojnu avijaciju, ne može da naplati prelete :lol: :lool: :lol:

Svaki redovan let se planira, po utvrdjenim koridorima i zato i postoje slotovi Ako je u ruti planiran prelet preko 5 država
u napred se zna koliko kojoj ce se platiti i to jeste uračunato u putničku avio kartu
NE postoji mogucnost se i jedna država preskoči sa placanjem, a naročito zbog toga što su ,,slabo,, naouružani

To isto važi i za van liniske rute malih aviona jer pre poletanja predaju planove svog leta bez čega nema ni poletanja
ako neko i slučajno zaluta u ne planiranu državu , on bude opomenut radio vezom
ako to ne funkcioniše to znači da je letelica u problemu i da joj treba pomoc koja se i uvek pruža

Što se tiče stranih vojnih leteleica i nj. preleti iznad odredjene visine ne mogu se naplatiti
a ni naša avijacija u poslednjem bombardovanju nije mogla ni da ih domaši , niti da ih nadmaši , ni tehnički ni po brojnosti
jedini vidljivi rezultat je bio u Budjanovcima a to je zasluga ,,raketaša,,

Za paranoike
Situacija u kojoj treba presresti civilni mali ili veliki avion radi vizuelnog kontakta
to može i se uraditi i našim starim vojnim mlaznim avonima , koj bez problema dosežu te putničke visine i brzine :!:

Situacije kada je u letelici neko zlo koje je namerilo da nam nanese veliku štetu
pa to rešavaju daleko brže , jednostavnije i jeftinije svi raketaši ko-Budjanovcima

Al ajd.... ,, kad ode june , nek ide i uže ,, .... :(

E sad nešto drugo :shok:
Da iskoristim priliku da iskažem svoje radzočarenje da pored naših fabrika ultra lakih aviona mi uvozimo bespilotne letelice
umesto da mi prodajemo takve po belom svetu
fabrike i iskusnih majstora imamo , mozda fali malo alata i materijala .... al dzaba... :(
 
Boco... do juče si pričao kako Orao i Super Galeb mogu da budu lovački avioni, a sada ti "odobravaš" Maratu :) .. jedva si dočekao da neko napiše nešto što tebi odgovara.

E pa vidi, u nedostatku vremena, u gužvi sam:

http://www.odbrana.mod.gov.rs/odbrana-s ... trovic.pdf

"Контрола и заштита ВАП - а је сложена и дугорочна операција за чије извођење се ангажује знатан број професионалних припадника Војске Србије и сложених борбених система . Ово ангажовање генерише одређене трошкове . Међутим , поред трошкова које генерише њихово ангажовање , једна од специфичности извођења операције контроле и заштите ВАП - а јесте и приход који се остварује преко међу - народне агенције „Eurocontrol”

Svakog dana SMATSA obaveštava EUROCONTROL o stanju dežurne "lovačke pare" i na osnovu toga se prave planovi i rute (ne samo za taj dan).

A što se tiče "Crnogorskih aerodroma"... da li još uvek SMATSA u BG odobrava ulaz lovaca Hrvatskog Zrakoplovstva u CG vazdušni prostor? :)


"Da iskoristim priliku da iskažem svoje radzočarenje da pored naših fabrika ultra lakih aviona mi uvozimo bespilotne letelice
umesto da mi prodajemo takve po belom svetu
fabrike i iskusnih majstora imamo , mozda fali malo alata i materijala .... al dzaba... :("

Evo, čim počnemo da izvozimo mikročipove.
 
Utvu dalje cerupaju
Smatsa je zajednicka za srb i cg
Aerodromi u cg su imali do danas 1850 000 putnika od toga tivat 1000 000 za cg lete grci cini mi se
Svi moraju da se najave ...
 
relja wrote: ....Evo, čim počnemo da izvozimo mikročipove....
Zvanično najatraktivniji računar na svetu je NAPRAVLJEN U SRBIJI
....Na nedavno održanom Svetskom prvenstvu u modifikacijama i inovacijama računara i računarskih kućišta (CMWS), računar nazvan AXE-R....
Izvor i cela vest 29.08.2018. https://www.blic.rs/vesti/drustvo/zvani ... ji/kpc3s7d
Toliko o čipovima :sesir:

Da te potsetim i na naša nedavna dostignuca a ovde objavljena

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528321#p528321:3jnqi8mr je napisao(la):
boca-ica » 27 Mar 2018 23:56[/url]":3jnqi8mr]pseudo-satelit „Pupin“ Jagodine

......Na samitu ćemo prvi put prikazati naš novi projekat, preciznije segment krila koji spada u tzv. „extreme light structures“. To je segment od dva metra koji ima samo 600 grama mase. Posetioce će moći da ga uhvate i osete koliko je lagan.
Letelica će imati ekstremno trajanje leta od po nekoliko meseci.....
.... – Izvezli smo prva dva aviona u Ameriku pre nekoliko nedelja i to je samo početak. U planu je izvoz oko 50 letelica sa „full glass“ kokpitom....

:sesir:

https://tangosix.rs/2018/05/03/seas-201 ... -letelice/
file.php

Ah da... i za ovo da reknem
....jedva si dočekao da neko napiše nešto što tebi odgovara....

Imam veliki optimizam da u savremenom avio svetu postji debelo mesto za nas
moj optimizam potvrdjuju upravo ova da navedena svetla primera
takodje imam i veliko uverenje da se mnogi danas još uvek drže vec zatarelih stvari, stavova , šema, taktike ko ,, pijan plota,,
a svet ide dalje i to nekako uvek malko ispred nas
i zato jopet kažem
MI treba da proizvodimo ultara lake letelice i da ih ,,valjamo,, koje kude po belom svetu, a ne da ih uvozimo ko da smo bez pameti
 
Boco...

Pa da li ti razlikuješ prototip kućišta od mirkočipa????

Da li razlikuješ izradu prototipova letelica u radionicama od već uhodane industijske proizvodnje?

Zašto treba kupiti bespilotne u inostranstvu? Zato što smo ipak tehnološki zaostali, kao što smo bili 1938. pa smo morali da kupujemo avione u Nemačkoj i Britaniji, tako je bilo i 50-tih kada smo dobijali američku pomoć (pa počeli sami da "razvijamo" "proizvode domaće pameti" a da nismo naučili ništa na greškama... kamoli priznali da je bilo gresaka), pa smo krenuli u "YU Supersonik" i morali navrat nanos da kupujemo Mig-29...

Tako je i sa bespilotnim. Treba biti pametan - kupiti, videti šta je i gde je svet i naučiti, uhvatiti korak, pa tek onda razmišljati da li smo kadri za proizvodnju ili nismo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=567976#p567976:m6t11hkq je napisao(la):
boca-ica » Pon Sep 17, 2018 7:53 am[/url]":m6t11hkq]
ajd nek neko kaže u zadnjih 10-20 godina koliko komada su prinudno tako prizemili da bi ovo bilo iole opravdano :roll: :lol: 8)
Pa i ono što znamo da je bila namerna provokacija i ako je u novinama pisalo da su se zagubili , nije prizemljivano nego je nastavio let
Koliko puta u poslednjih 10-20 godina je neko pokušao da opljačka kamion Narodne banke pod oružanom pratnjom? Nijednom! Stoga, može se zaključiti da tom kamionu oružana pratnja ni ne treba!
Dakle ne znam stvarno šta više da kažem na ovaj način rezonovanja, tako da ću preći na sledeći deo tvog posta.

U državu se preko kopna ulazi putevima koji prolaze kroz granične prelaze i/ili nezvanicne prolaze pod budnim okom nadleznih organa. Te svaki (odnosno skoro svaki) prelazak se registruje i reguliše. I u sve više zemalja, takve dužnosti u današnjem svetu ne radi vojska nego policija. Jer se polazi od premise da je ulazak ljudstva i/ili unošenje nečega u zemlju kopnenim putem u jednom cugu (npr u toku jedne noći) vrlo ograničeno, te da se sve što se dešava na dnevnom nivou (krijumčari, lovokradice, migranti) može rešiti uz upotrebu umerene sile i formacija, kao što su policija. Ili u prošlim vremenima - pešadija vojske. S druge strane, kod vazdušnog saobraćaja, letelica može da uđe bilo gde, bilo kad, iz bilo kog pravca i da za malo vreme do bilo kog grada donese razne vrste ''tovara''. I stoga je imperativ da postoji lovačka para koja će istu moći da presretne i da reaguje u skladu sa potrebama.

Mislim, tako su se dogovorili ti neki ljudi iz međunarodnih organizacija i avio industrije. Ti kad budeš na čelu UNa, tj. ICAO, IATA i ostalih organizacija, ti slobodno to menjaj. Ne bi bio ni prvi ni poslednji Srbin kome se plan svodi na: to da rasproda sve borbene letelice, kupi 20 baterija S-300 i ko veli sad mu je v. prostor obezbeđen i opremljen za sve moguće situacije i niko mu nista ne moze. Još samo da neko objasni sve to međunarodnim organizacijama.
Svaki redovan let se planira, po utvrdjenim koridorima i zato i postoje slotovi Ako je u ruti planiran prelet preko 5 država
u napred se zna koliko kojoj ce se platiti i to jeste uračunato u putničku avio kartu
Ti izgleda misliš da se pare od preleta uplaćuju naknadno, svaki put kad avion izađe iz našeg avio prostora...? Jel ti stvarno misliš da to tako radi?
Što se tiče stranih vojnih leteleica i nj. preleti iznad odredjene visine ne mogu se naplatiti
a ni naša avijacija u poslednjem bombardovanju nije mogla ni da ih domaši , niti da ih nadmaši , ni tehnički ni po brojnosti
jedini vidljivi rezultat je bio u Budjanovcima a to je zasluga ,,raketaša,,
Blago tebi kad upoređuješ rat sa sporadičnim narušavanjem vazdušnog prostora i/ili uobičajenim vanrednim situacijama u avio saobraćaju.
Za paranoike
Situacija u kojoj treba presresti civilni mali ili veliki avion radi vizuelnog kontakta
to može i se uraditi i našim starim vojnim mlaznim avonima , koj bez problema dosežu te putničke visine i brzine
Ovo je razmišljanje na nivou: većina autobusa i kamiona ne ide brže od 80 km/h, a većina automobila ne može da ide brže od 160 km/h. Stoga, dovoljno je da za presretače uzmemo jaču verziju Reno Klia i opušteno pokrivamo sve moguće mogućnosti i potrebe.
Situacije kada je u letelici neko zlo koje je namerilo da nam nanese veliku štetu
pa to rešavaju daleko brže , jednostavnije i jeftinije svi raketaši ko-Budjanovcima
Tako je bre! Čim se neka letelica ne odaziva na radio pozive duže od 5 minuta, nema šta da se proverava njeno stanje, da se šalju ljudi gore da vide šta je u pitanju, da se iznalaze rešenja... nego lepo odma da se pritisne crveni taster i raznese prokletinja u paramparčad! Kraj priiiiiče!
Dobro sad, biće malo gadno ako posle mora da se objašnjava drugim zemljama što su im ubijeni ljudi, ili da se objašnjava našim ljudima što im je letelica pala na glavu u naseljenom mestu... Al dobro bože moj. Bitno da je neprijatelj raznet. Miroljub Petrović likes this.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568020#p568020:h1atxdfd je napisao(la):
relja » Pon Sep 17, 2018 11:23 am[/url]":h1atxdfd]Pa da li ti razlikuješ prototip kućišta od mirkočipa????

O bože... pa on uopšte ne zna razliku između kućišta kompjutera i komponenti kompjutera. :shock: :bash:

Al bitno da sam ja paranoik koji širi dečje priče i gluposti.
 
boca-ica wrote :
Svaki redovan let se planira, po utvrdjenim koridorima i zato i postoje slotovi Ako je u ruti planiran prelet preko 5 država
u napred se zna koliko kojoj ce se platiti i to jeste uračunato u putničku avio kartu



Bender Rodriguez wrote :
Ti izgleda misliš da se pare od preleta uplaćuju naknadno, svaki put kad avion izađe iz našeg avio prostora...? Jel ti stvarno misliš da to tako radi?
:shok: :shok: :shok:

Prekidam dalje ovu raspravu iz želje očuvanja dobrih odnosa :D
i očiglednnih razloga koje sam podvukao radi primera ne razumevanja u komunikaciji
@Bender Rodriguez
ako je nešto uračunato u avio kartu onda je to unapred placeno pre započinjanja avio leta
a tvoja tvrdnja mojeg NE razumevanja je da se to radi naknadno ..... čemu dalje pisati :shok:

sa reljom je nešto sasvim drugo , ali nemam toliko snage kao Zuma da pišem :lol:
evo kratko
relja wrote
Tako je i sa bespilotnim. Treba biti pametan - kupiti, videti šta je i gde je svet i naučiti, uhvatiti korak, pa tek onda razmišljati da li smo kadri za proizvodnju ili nismo.

@relja
Praksa je pokazala vrlo neobičnu našu tromost , te dok mi kupimo, vidimo naucimo i uhvatimo korak ....
to ce biiti vrlo zastarela tehnologija :lool:

Šta misliš zašto postoji vrlo raširena svetska industriska šijunaža, naročito u razvojnim pogonima :roll:
 
Drugim recima, ne znas sta da odgovoris na ostale stvari koje sam ti napisao pa se vatas cene karte ko pijan plota a ostalo ignorises.
 
Bender Rodriguez
Upravu si , nemam pojma što se vidi iz svih mojih postova
ne samo na ovoj temi o aviaciji ,nego i na temi od Er Srbiji i aerodromu N.Tesla
Kako si u pravu , nema smisla da me više prozivaš.... pobedio si :D

:sesir:
 
To to, prvo navredjaj sagovornike, onda nalupaj deset stvari koje nemaju veze s mozgom, i na kraju se lepo evakuisi s teme pod izgovorom da nemas vise o cemu da pricas. Ni prvi ni poslednji koga vidim da to radi.

Mada mogu ti reci da jesi prvi na kog sam naleteo da ne zna razliku izmedju kompjuterskog kucista i kompjuterskog cipa.
 
Vrh