Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571537#p571537:1wn3zlh7 je napisao(la):
Express » 02 Oct 2018 03:37 pm[/url]":1wn3zlh7]Vučić je u stanju da ozakoni Jovinov projekat kao aktuelni. Ne bi ni dinar više otišao na projektovanje prve faze i tako bi se dosta uštedelo jer već je basnoslovna svota novca bačena u bunar.

Tesko da ce to da se desi, problem Jovinovog plana je sto je cak i u ono vreme bio izuzetno skup jer je predvidjao podzemne garaze, cetvorokolosecne stanice za preticanje i jos razne komponente koje se ne ugradjuju u metro vec su vise za gradsku zeleznicu.

Tako da od te ideje nema nista.
 
Па кад Вучић уважава грађане све је могуће. :mrgreen:

Значи имаћемо

М1 Макишко поље - Миријево
М2 Устаничка - Угриновачка
М3 Блокови - Бањица
 
Ko placa one Vesiceve besmislene ekskurzije? Na onoj slici izgleda kao da je neko cistacicu stavio pred tablu da resava algoritam, ili kao na onom klipu kad Filip Vujanovic otvara berzu u NY.

Da li iko misli da Vesic ista zna o metrou u BG i njegovoj istoriji? Kapiram da ga sufleri spreme za neki intervju, a da mu je znanje o metrou i njgovoj istoriji u BG na nivou kolegenice sa filoloskog faksa.
 
Ko placa?
Hmm, znam da je retorickopitanje, al...
A verujem da se nece zaustaviti samo na Pragu...

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Praški metro vuče korene iz metroa bivšeg SSSR-a, odnosno moskovskog metroa. Isti je i sa Varšavskim, Budimpeštanskim M2 i M3, Sofijskim. To su stanični peroni istih dimenzija, isti način gradnje, iste dimenzije vozila. Sam moskovski metro vuče korene iz berlinskog.
 
јер смо тако у могућности
56f7111d3dd30dfd55350fdd1e22070e.jpg


Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Брате поредиш Кину са нама. Па они пре неки дан заменили 30км пруге за 5 сати тако нешто. :shock:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571721#p571721:17om6ue8 je napisao(la):
JohnnyLee » 03 Oct 2018 12:19 pm[/url]":17om6ue8]јер смо тако у могућности
56f7111d3dd30dfd55350fdd1e22070e.jpg
A mapa još nije ni tačna. Na prvi pogled vidim da nedostaju metroi Vendžoua, Čandžoua, Đinana i Fošana, verovatno i još neki.
 
Најпре сам написао први део колумне "Колико су били реални метро планови из 1970-тих?"
Očekivalo se 40.000 putnika na sat po smeru u vršnom satu, što su postigli do sada samo vrlo veliki gradovi sa četvrtima solitera sa koeficijentom izgrađenosti preko 10. Konkretno u najgušče naseljenim delovima Beograda imamo koeficijent izgrađenosti 4, a više od toga neće biti čak ni u Beogradu na vodi ako se izgradi po trenutnim planovima. Trenutno najopterećeniji pravci imaju jedva 10.000 putnika na sat po smeru, na granici isplativosti za metro.

Због оправданих критика да сам и више него што треба спустио инжењерске ауторитете из златне ере СФРЈ, написао сам и други део.
Na samom početku prethodne kolumne sam kritikovao planersku paradigmu da „možemo baš sve da izgradimo, ukoliko gradimo po svaku cenu“. Ostajem pri toj kritici. Pri tome, sam koncept transportne mreže nije tako sporan, koliko izbor najskupljih rešenja metro trase i stanica, tamo gde su ekonomski opravdana racionalnija rešenja. Još veća iracionalnost aktuelnog metro plana ne sme biti izgovor za nekritički odnos prema starim planovima.
Трећи део би требао бити везан за Источни Београд. Довољно важан део критике да захтева засебан чланак.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571898#p571898:1j4ccz4i je napisao(la):
Arnorian » 03 Oct 2018 09:20 pm[/url]":1j4ccz4i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571721#p571721:1j4ccz4i je napisao(la):
JohnnyLee » 03 Oct 2018 12:19 pm[/url]":1j4ccz4i]јер смо тако у могућности
56f7111d3dd30dfd55350fdd1e22070e.jpg
A mapa još nije ni tačna. Na prvi pogled vidim da nedostaju metroi Vendžoua, Čandžoua, Đinana i Fošana, verovatno i još neki.

Poređenje sa Kinom u slučaju Beograda i metroa nema nikakvog smisla, jer se u Kini zasad metroi u tako malim (ili "malim") gradovima ni ne planiraju, već samo u naseobinama sa više od tri miliona stanovnika. Da je u Kini, Beograd bi imao samo autobus (i trolejbus). U najvećim kineskim gradovima metro je, čak, isplativa investicija, jer može da povrati i kapitalne troškove.

Deo sveta gde se u gradovima od milion i nešto stanovnika grade metroi jeste Evropa i ka tom delu sveta treba da gledamo i njemu da zavidimo - kad govorimo o javnom prevozu. To su, ujedno, i gradovi gde postoji visok kvalitet usluge. Podaci iz tog dela sveta nam kažu da je EU poslednju liniju metroa u Budimpešti finansirala sa 600 miliona, drugu liniju u Sofiji sa 153 miliona, a treću sa 368 miliona evra. To znači, u našem slučaju, planiraj prve linije kao da nismo članica EU i u skladu sa tim donosi odluke. Ne zanosi se i drži glavu ispod oblaka.
 
Не разумем тај неки кратковид поглед да "не може сваки део да има добар превоз, нема се пара, сиротиља". Рим се није направио за један дан, то што ако се испланира 15 линија одмах на кеца не мора да значи да их треба све од једном направити у целости

Исто и за Јовинов план. не мора да све пада у воду због неких тамо икс ипсилон з проблема, већ лепо канибализуј, избаци шта не мора одмах, шта не треба уопште, измени, употпуни, прилагоди, а не константно да се бацају паре на планирања
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571873#p571873:262axcnl je napisao(la):
Norexan » 03 Окт 2018, 20:57[/url]":262axcnl]Брате поредиш Кину са нама. Па они пре неки дан заменили 30км пруге за 5 сати тако нешто. :shock:

ко каже да поредим? само показујем шта се може када се има и воље и средстава да се тако нешто уради
 
Рим се није направио за један дан, то што ако се испланира 15 линија одмах на кеца не мора да значи да их треба све од једном направити у целости
Upravo to, mene mnogo iritira kad čujem ono ''nemamo još svih 357.554.767,00 evra potrebnih za izgradnju prve linije''. Pa pobogu, niko vas ne tera da odjednom izbušite 15 km tunela i izgradite 20 stanica, depo, nabavite garniture i uspostavite servis i kadrove, sve u roku od godinu dana...

Gradiš ono što možeš u datom trenutku i što je izvesno da će biti deo podsistema, ma koji model/studija/predlog da se izabere. A fala bogu pa svi oni imaju par deonica koje su im svima iste, i za koje je izvesno da će morati da se prave kad tad. Zašto ne raditi njih u fazama nego čekati da se sve uradi odjednom? Kad je jasno da se to nikad neće desiti.

Čak i kad mi neko kaže da smatra da nam ne treba metro, opet i to lakše razumem (ne slažem se, ali razumem). Jer razumem argumente iza toga, razumem taj rezon. Ali kad čujem ove naše u vlasti, a i neke iz struke, kako kažu to čuveno ''ma bismo mi, ali nemamo još uvek para za celu liniju'' to smatram vređanjem inteligencije. Mislim se ljudi nemojte me zezati, pa gotovo niko na svetu nije uzeo da pravi metro u cugu, u roku od par meseci. Nego su radili deo po deo, koliko su mogli. A mi ako budemo čekali da se prvo skupi svih 357.554.767,00 evra, da se otplati javni dug (jer Beograd je jedini grad na planeti koji ima javni dug), da se odobrovolji MMF, da se zna i tip lavaboa koji će stajati na poslednjoj stanici pve linije, da se poklopi Merkur sa Jupiterom... pa imaćemo metro 2200.
 
IMG_20181002_123236.jpg


Direktno iz beca ispred katedrale stefans dom sa stefans placa rts o becu kao uzoru za metro u bg koliko bec izdvaja za metro godisnje itd 200 mil€-300mil€

IMG_20181002_123524.jpg


Bila je tu i n1 istim povodom
 
Ја код мене у блоку од скоро имам човека који јесте стар и човек има преко 80година, али је у време Јовина био у његовом кабинету, проблем је у вези Метроа био, што је Јовин предвидео да Метро станице на Новом Београду буду код Факултета Драмских Уметности, Блок 42 и Општина Нови Београд, до Земуна је остао Стари Меркатор и да крајња станица буде из позоришта у центру Земуна где је пумпа... Зашто никада тај план за ту линију није никад усвојен, то никада нећемо сазнати, ја иако имам 29.година, и не политизујем се на форуму, али спадам у групу људи која не воли да некоме титра већ да ме пусти да радим по сопственом нахођењу... Овакав Метро какав се планира, боље да не праве, јер опет поновићу се, без Блока 42 где ће бити главна аутобуска станица као најбитнија тачка не сме да буде ту... Јер смо остављени на милост и немилост 95... ПРЕПУНОМ 95...
 
Ja se nadam da je jasno da se leva obala Save odnosno Novi Beograd i Zemun ne mogu pokriti jednom linijom metroa.
 
Ја бих ове предложене линије мало претумбао, и направио линије Угриновачка-Бањица, Блокови-Миријево и Макиш-Устаничка. И све три да имају више тачака пресека ,нпр. прве две да делентрасу од Ушћа до Теразија са три заједничке станице а трећа да се сече с њима у центру града на два-три места. Некако ми се три криве линије чине рационалније него једна "права" линија и два "лука".
 
Sa tim se slažem. Bio je jedan Zidarev plan koji je imao liniju Zemun - Jerković, i meni je to i dalje najbolji plan. Što se ukrštanja tiče, ja mislim da je dovoljno da postoje tri tačke u kojima se seku po dve linije, i da su te tačke u centru grada, i da formiraju trougao metroa.
 
Отприлике троугао Ушће-Теразије (дељење трасе линија за блокове и Земун), Славија и Вуков споменик.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572291#p572291:14tvjimv je napisao(la):
Kokos » 05 Окт 2018, 11:17[/url]":14tvjimv]Sa tim se slažem. Bio je jedan Zidarev plan koji je imao liniju Zemun - Jerković, i meni je to i dalje najbolji plan.

свака линија која иде у Јерковић је добродошла у сваком плану и има моју подршку :) шалу на страну, има доста таквих планова, тако да мораш да будеш мало прецизнији
 
Čuj praški.



Pogledajte prilog 1

Kad već spomenuše praški videće se koliko lažu ukoliko ne liči na ovo gore. Alternativa je da linija A ide preko Prokopa i Slavije.

Estetika stanica i kapacitet su nešto sasvim drugo u odnosu na krivine (horizontalne i vertikalne), dubinu stanica, procenat nadzemnih deonica.

Spomenuli su fazno pretvaranje kraka linije za Blokove što mu dođe linija C sa slike, međutim to je nemoguće ukoliko se linije ukrštaju na tri stanice u centru pod uslovom da su u pitanju "slobodne" trase neuslovljene rasporedom ulica kako je gore nacrtano. Ukoliko spoje C sa B onda će C morati da kruži, da se odvaja ka Jugu (dodiruje na presedačkoj stanici) što je glupo ili da se preusmerava uz napuštanje dela izgrađene deonice. Sve tri varijante su nepovoljne a praška mreža sa tri ukrštanja ne praktikuje takav fazni sistem. Drugim rečima liniju C moraju da grade od ukrštanja u centru a što je na slikama gore stanica Karađorđeva.

Zbog toga treba smanjiti broj stanica samo na one najvažnije tako da u odnosu na planirane dve linije sa 40 stanica imamo 3 sa 48 što je ispod 50 za kompletan sistem. I ovo gore treba biti dugoročan plan.

Ukoliko ignorišu Aerodrom zbog BG:Voza koji ide preko Zemuna bolje da ni ne grade liniju C za Blokove čije se produženje prosto nameće samo od sebe.

Prag je sproveo metro kuda je hteo zato što je gradio kroz centar podzemno čime je izbegao konflikte sa postojećom infrastrukturom pa samim tim i neželjene devijacije sa najpogodnije trase nastale kao posledica komplijkacija na terenu.

Toliko toga je u međuvremenu nabacano na moguće trase da sada ne može na stubovima kroz Blokove. Nadzemne deonice su moguće od Žarkova do Vidikovca, u Makišu, od Pančevačkog Mosta do Rospi Ćuprije i na delu trase od Blokova do Aerodroma sa zaranjanjem ispod Vojvođanske (Surčin). Sve ostalo je nepovoljno za nadzemne trase osim kratkih deonica na vijaduktu. Praškim modelom je moguće pokriti baš sve ključne lokacije u centru grada sa svim glavnim koridorima ka periferiji.

Jedina mana je što je izuzetno skupo uz relativno sporu gradnju, no površinska ometanja tokom gradnje su minimalna (samo u zoni ulaza u stanice).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572349#p572349:1h6dicne je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Oct 2018, 14:13[/url]":1h6dicne]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=572291#p572291:1h6dicne je napisao(la):
Kokos » 05 Окт 2018, 11:17[/url]":1h6dicne]Sa tim se slažem. Bio je jedan Zidarev plan koji je imao liniju Zemun - Jerković, i meni je to i dalje najbolji plan.

свака линија која иде у Јерковић је добродошла у сваком плану и има моју подршку :) шалу на страну, има доста таквих планова, тако да мораш да будеш мало прецизнији

Mislim da bi to bio ovaj plan http://www.imamoplan.com/resenja/metro-beograd/ Ne slažem se u potpunosti sa njim, ali ima odličnu osnovu. I da prevario sam se za Jerković, ali je koliko-toliko blizu
 
Plan koji ignorise Prokop nije plan ;)
 
Vrh