Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Juče i prekjuče sam se malo vozikao i oba dana sam naišao na veliku drskost vozača mini buseva. Prvi put, u Požeškoj, vozilo Hitne pomoći je u gužvi, pod rotacijom morala da napravi polukružno. Svi smo ih pustili, osim vozača mini-busa koji je dodao gas da bi prošao pre vozila Hitne i zamalo ih zakačio.

Juče se spuštam Paštrovićevom levom trakom i vidim zauzetu traku za suprotan smer zbog kamiona kod gradilišta. Vidim u retrovizoru (i desnom i ovim u kabini) mini-bus u desnoj traci, dajem migavac i mini-bus ubrzava i nabija mi se u gepek i trubi kad sam završio prestrojavanje.

Vrlo sam objektivan (matematičar u duši) i imam vrlo dobru procenu udaljenosti vozila, tako da ga sigurno ne bih isekao da je nastavio da vozi približnom brzinom.

Kada sam premotao film kasnije, ukapiram da je možda isti mini-bus u pitanju (slično je vreme dešavanja).
 
meni se slično desilo kad sam se posle skretanja u levo prestrajao u desnu traku na putu, neko iza mene ko je takođe skretao u levo zamnom, je i ubrzao baš kad sam se ja prestrojavao i direktno ušao u desnu traku pri skretanju.. i počeo da svira, tako da sam ja naglo zakočio i prekinuo prestrojavanje vrativši se u svoju traku gde je malo falilo da udarim auto ispred sebe.

za vozilo hitne, budući da rotacija poništava pravilo desne strane, očigledam prekršaj.
 
Teška saobraćajna nesereća na autoputu između Ćuprije i Jagodine.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1dgluiJiX2k[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PlG1x-pA_bo[/youtube]
 
Zato što ljudi ovde vole da gledaju tuđa posla. Zato gledamo Parove, Zadruge, komšiji preko plota.

Zato usporimo naglo da vidimo šta se desilo na auto-putu u suprotnom smeru...
 
U lančanim sudarima najveća krivica je na vozačima teretnih vozila koja imaju dugačak zaustavni put, a često se voze u kolonama ne držeći rastojanje. Uvek je kriv onaj koji udari otpozadi, a ne postoji takav kamion koji će da uspori na vreme, ako nema dovoljno rastojanja i vremena.

Jeste opasno naglo i dramatično smanjiti brzinu, ali to se u sumaglici i teškoj magli mora uraditi baš na taj način, a vozači iza moraju da se prilagode situaciji. Dakle samo RASTOJANJE.
 
kod nas je izgleda sramota po magli smanjiti brzinu...
 
још ту јасно стоје оне тачке и знаци колико треба возити у зависности од густине магле...
 
Da su svi vozili 30-40 km/h kroz maglu niko ne bi poginuo... Možda bi se neko zakucao, ali bez žrtava... ovako samo lete...
 
Sad citam jos cetvoro poginulo veceras na nekom regionalnom putu. Katastrofa jbt....
 
S obzirom na svakodnevno nenormalno ponašanje većine onih koji voze po Srbiji, psiholozi i psihijatri imaju dosta materijala za istraživanja, da pokušaju da odgonetnu šta se to dešava u mozgovima većine vozača/vozačica tokom vožnje.
Nešto tu debelo nije kako treba, što se stalno i potvrđuje tokom mojih razgovora sa nekim instruktorima u auto-školama.

Po meni, svaki aktuelni vozač, kao i svaki kandidat za vozača bi trebalo da obavezno prvo ide na test inteligencije, odmah zatim na detaljnija psihološko-psihijatrijska testiranja i provere, pa tek onda kada se (ako se) prođu ove najvažnije procedure može da se razmišlja o svemu ostalom što bi trebalo odraditi u cilju dalje obuke vozača.

Jednostavno, mnogi nisu za volan, i to iz milion razloga.
Takve treba TRAJNO eliminisati iz saobraćaja, za OPŠTE dobro.
 
@Vladivoje
Na zalost, u pravu si.
Samo test inteligencije tu ne pomaze puno.
Znam vrlo inteligentne i obrazovane osobe koje se u saobracaju ponasaju ocajno.

Hm anegdota, prijateljeva cerka.
Na semaforu:
Zasto ne prodjes tata?
Pa crveno je.
Da, ali pola dva je nocu, vidis da nikog nema?

Inace, odlican student, bistra i inteligentna.
Problem je sto psiholoski i socioloski zastranjujemo. Ljudi su u nekim svojim paralelnim svetovima u kojima se projektuje samo njihova zelja da sto pre stignu, a realna situacija oko njih se dozivljava kao nesto imaginarno, nestvarno, te se najcesce ignorise.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
U pravu si, Laki.

Postoji i takva kategorija vozača čije se ponašanje tokom vožnje drastično razlikuje od ponašanja u drugim situacijama, u negativnom smislu naravno.

Zato i kažem da psihologija i psihijatrija imaju još dosta materijala za istraživanja ljudskog ponašanja, mada se ovakvo ponašanje pre može nazvati patologijom.
Bilo kako bilo, treba nešto pokušati promeniti, jer ovako kako je sada je - UŽAS.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573299#p573299:3izu259g je napisao(la):
astrodule » Tue Oct 09, 2018 11:19 am[/url]":3izu259g]Zato što ljudi ovde vole da gledaju tuđa posla. Zato gledamo Parove, Zadruge, komšiji preko plota.

Zato usporimo naglo da vidimo šta se desilo na auto-putu u suprotnom smeru...

Prvi sudar se dogodio nekih 200m od mosta ka Beogradu (traka Ni-BG), 20m od mesta gde se letos prebacivao saobraćaj sa trake na Nišu u suprotnu. Svi koji su išli letos na more u Grčku pamte ovo mesto. I Alvirko ga je opevao u putopisu letos.

Drugi sudar se dogodio 10 minuta kasnije nekih 350m bliže Beogradu (traka BG-Ni) u okolini nadvožnjaka koji vodi za Končarevo.

Dakle: Tačka gde se desio drugi sudar je PRE (bliže BG) tačke gde se desio prvi sudar, nekih 350m. I da je bila potpuna vidljivost ne bi mogli da vide 350m ka Nišu. a kamoli po magli kada nisu videli ni sebe.

...ostalo sam napisao na temi o Koridoru X
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573419#p573419:3d3z75so je napisao(la):
astrodule » Uto Okt 09, 2018 9:23 pm[/url]":3d3z75so]I političare i buduće roditelje i vlasnike životinja...

Ovo pored vozača podržavam 100%.

Neverovatan bezobrazluk na ulici, bahatost i okrutnost. Verovatno se svi osećaju moćno da mogu druge da maltretiraju, provociraju i slično.

Danas me jedan pešak iznenadio. Prijatno. Stariji gospodin sa štapom nameravao da uredno pređe na pešačkom, stao sam i čekam da lagano pređe. Kad on mene pušta da prođem kako ga ne bi čekao jer je malo sporiji. Naravno to nisam dozvolio , čekao bi i 10 minuta ako treba. Kad je prešao na drugu stranu ulice lepo sam mu se zahvalio i poželeo prijatan dan.
 
Nije problem da nekoga interesuje sudar koji se dogodio u suprotnoj traci. To može i edukativno da deluje. Ali neka se zaustavi u zaustavnu traku, upali sva 4 migavca i gleda, ako ga toliko interesuje, a ne da koči u voznim trakama da bi usput jasno video sta se i kako desilo.

Mada ni to nije bezbedno da budem iskren. Lično se u zaustavnoj traci na autoputu ne bi zaustavio, sem ako za to ne postoji neizbežan razlog, da ne može da izdrži do prvog parkinga, pumpe i sličnog. A neizbežan razlog ne može da bude da vidim saobraćajku u kontra smeru.
 
Svi smo takvi, volimo da vidimo, ali danas nije to bilo.

Inače, u Svilajncu je debil preticao preko pune linije.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=slVQMHn5Oh0[/youtube]
 
Beše to crn dan na našim pitevima...

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Od 12 mrtvih tog dana najmanje 2 su bila van vozila. Jedan je izašao da pomogne drugima, a drugi je nakon lakšeg sudara izašao iz vozila obojca na zicer kamiondžijama. Možda još neko, ko zna.

Još šokantnije je što većina ostalih poginulih i povređenih nije imala vezan pojas!!!
Da dame i gospodo, uzroci nezgoda jesu kako objektivni (vreme) tako i subjektivni (bahatost oličena u neprilagođenoj brzini). Ali ono što je ubilo većinu ljudi je glupa stvar da nisu vezali pojas. Naravno da nekima ne bi pomogao ni onaj pojas iz F1 ali bi mnogi bili manje povređeni.
 
ja sam i ranije dosta razmišljao šta bih radio u situaciji kad moram da se zaustavim na autoputu iz bio kog razloga... da ne mogu dalje, a da nema policije ili drugih "operatera" koji regulišu saobračaj.

mislim da bih bez obzira na sve, sve iz auta istog trenutka poslao u polje, preko desne bankine...
 
Na ovoj skici se vidi da su vozači u smeru ka Beogradu zapravo pokuša(va)li da se smeste u zaustavnu traku i sačekaju dok prođe magla. Ali izgleda da se prvih par vozila zaustavilo previše ''brzo'' tj previše blizu ''početka'' maglovitog pojasa, pa ovi iza njih nisu imali vremena da odreaguju i uspore na vreme.

U smeru ka Nišu, izgleda da je sve krenulo od nemačkog kombija koji je usporio u desnoj traci, umesto da se skloni u zaustavnu. A onda ga je udario poljski teretnjak otpozadi.

AP4k9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWW1VN01EQV8vNDE0M2E3ZGEyOWQ0ZjBiYmU0MzQyMjBhZGI4NWZmODEuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB


https://www.blic.rs/vesti/hronika/grafi ... tu/kpl4d0t
 
Ja mislim da su očigledno neki nastavili da voze zaustavnom trakom. Šta će toliko vozila u pokretu u zaustavnoj traci?

Ako bih baš morao da stanem, to bih uradio u zaustavnoj, ili čak pored asfalta (ako ima mesta), upalio migavce, svetlo za maglu, ne bih dizao ručnu, ostavio bih u leru i pobegao što dalje u njivu.
 
Biće jako veselo u saobraćaju u narednom periodu. Recimo GSP prima sve i svašta , kriterijumi su koliko čujem nevidljivi. Kao da ne postoje. Vozila se daju ljudima koji su dobili dozvole na jako čudan način koji očigledno ne znaju da voze.
Na sreću obuka novog vozača se završila bez težih posledica i stradalih, tj stradao je samo autobus u toj nezgodi. Ostaje da se vidi njihova veština kad se vreme pogorša na ćelavim gumama.
 
Vrh