Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Много је битније да у месечни трошак савременог човека поред интернета, кабловске телевизије уђе и градски превоз.
Зарад свих нас.
Сваком у животу треба да некад оде 2 станице. Ако се већ не возите, солидарно плаћате за угодност која је свима на корист. Осећај заједништва је ту немерљив. Знате да тих 1000 динара иде за сврху општег добра. Као кад дајете за порез па се од тога финансира народно позориште, вртићи, школе, факултети, полиција, војска. Мора да се успостави систем где је ПРЕВОЗ јавно ДОБРО и да је основно људско право да се тим превозом креће. Ко ради нек плаћа. Ко не ради нек не плаћа.
за 3 пакле цигара нико неће умрети.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576462#p576462:18npu5wt je napisao(la):
ink » 23 Oct 2018 08:00 pm[/url]":18npu5wt]A možda samo da ukinemo privatnike?
Možda, ali samo uz efikasniji sistem javnih nabavki. A ne da sedimo u mračnim i ledenim autobusima jer je opet pao tender za kabinska svetla i delove grejača.
 
Ovde neki daju fine predloge za solidarna placanja prevoza. Ne bih da vas razocaram ali bih podsetio da zivite u Srbiji, a znate nas burazerski sistem. Vas predlog je odlican za uredjene zemlje zapada.
 
Izvor: Blic.rs

Evo koliko bi sada koštao RASKID UGOVORA SA BUSPLUSOM, a koliko početkom 2019.
RLPk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTVdNN01EQV8vYWZkNzk5Y2EzN2NkZDEwYWZkM2FhMWVmNjAwYTBmMjQuanBnkZMCzQLkAIGhMAE

Ukoliko bi Grad Beograd odlučio da raskine ugovor sa Busplusom, to bi ga na proleće 2019. godine koštalo - milion evra.

Sistem naplate karata i upravljanja javnim prevozom, koji je na snazi od februara 2012. godine, po pravilu je kriv za sve. I za to što sve manje Beograđana plaća karte, što nas voze sve stariji autobusi, što u vozilima ne rade klime...

Ugovor sa firmom “Apeks” koja je napravila Busplus potpisan je na deset godina. U prve četiri, Grad nije imao pravo da otkupi sistem, dok su od tada to mogli da učine ali uz pozamašnu nadoknadu koja bi završila na računu “Apeksa”. Trenutno je u toku sedma godina eksploatacije u kojoj raskid ugovora košta 2,4 miliona, dok bi u narednoj osmoj, od februara naredne godine, ona iznosila “samo” milion evra.

Raskid ugovora sa Busplusom po pravilu je aktuelan samo u predizbornoj kampanji. A čim se završi glasanje pada u zaborav. Uostalom, pitanje je šta bi to uopšte rešilo?

https://www.blic.rs/vesti/beograd/evo-k ... 19/3e5xm6z
 
Kao sistem naplate ne treba ukidati, uopste. Treba ga unaprediti i izmeniti neke stvari, odnosno uvesti daleko vise vrsta karata. Svi se pitaju koliko kosta raskid, ali niko nece da istrazi koliko bi onda grad kostalo da sam odrzava taj sistem, ili, ako se uvede novi sistem, koliko bi to kostalo. Mislim da, kada bi sistem presao u ruke Grada, tada bi samo doslo do opadanja kvaliteta. Ovako privatna firma ima obavezu da odrzava to, zbog "straha" od tuzbe ili cega god. A onda Grad ne bi imao tu brigu, nego bi se to polako raspadalo.
 
Savršeno je nebitno da li naplatu vrši Pera ili Mika, već kako svemu tome pristupa Žika koji drži upravljačku palicu i institucije. Ako Grad ne zanima da se ozbiljnije pozabavi problemom GSPa, naplate karata i uopšte saobraćajem u Beogradu, nebitno je da li će sutra u autobusu da bude APEXov ili nečiji drugi validator. Da hoće, doveo bi Grad sve to u red. Kao npr što su vodeli BG Voz u red onomad kad su rekli Železnicama da će da ih otkače ako nastave da vrdaju. Dakle nije stvar jel Pera ili Mika nego kako onaj ko se pita pristupa svemu tome. A uglavnom ih boli uvo. Sve dok ne dogori do noktiju.
 
Upravo tako. Ne vidim razlog da se otkupi ugovor kada će onda grad morati da upravlja time, a to će biti pogubno za naplatu i za funkcionisanje sistema.
 
Људи ви опет скрећете са теме. Зашто не би екстремно сложен систем наплате(једноставније је било кад се штампала пантљичара него ово данас) заменили једноставним месечним уплатама свих који су запослени у износу од 1000 динара? 100ти пут људи дају такве предлоге и нико о томе да размисли како ваља. Рачун је ту чист. Нема трафиканата, нема посредника у наплати, нема одржавања система наплате, нема падања система, нема гужве док се карта пуни, не јури се пред улазак у аутобус да се куца карта. Нема куцања карата, нема напетости док се карта откуца а на њој нема новца. Нема кондуктера нити контролора. 10 пута боља ситуација би била у граду.

Цена карте је прескупа. Прескупа је и цена месечне карте. Цена појединачне вожње је прескупа. Све то лошом организацијом и расподелом новца који очигледно постоји доводи до слабе наплативостти иако људи користе ГСП.

Понудите сваком ко је запослен да се вози цео дан сваки дан цео месец за 1000 динара и видећете да ће приходи ГСПа бити десетоструко већи, грађани срећни, гужве мање.
 
zašto bi zaposleni koji uopšte ne koriste javni prevoz želeli da odvajaju od svoje zarađene plate 1000 din za sve, pa i za one koji ne žele da se zaposle?
sem toga, mislim da je neko ovde spomenuo da se ogromne pare od svih nas već slivaju u sistem javnog prevoza.
 
I ko može da garantuje da se i u takvom sistemu naplate neće pare raspodeliti po istom sistemu kao što je sada?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577422#p577422:33twkcjy je napisao(la):
oplatnatehnika » 28 Oct 2018 10:17 am[/url]":33twkcjy]Људи ви опет скрећете са теме. Зашто не би екстремно сложен систем наплате(једноставније је било кад се штампала пантљичара него ово данас) заменили једноставним месечним уплатама свих који су запослени у износу од 1000 динара? 100ти пут људи дају такве предлоге и нико о томе да размисли како ваља. Рачун је ту чист. Нема трафиканата, нема посредника у наплати, нема одржавања система наплате, нема падања система, нема гужве док се карта пуни, не јури се пред улазак у аутобус да се куца карта. Нема куцања карата, нема напетости док се карта откуца а на њој нема новца. Нема кондуктера нити контролора. 10 пута боља ситуација би била у граду.

Цена карте је прескупа. Прескупа је и цена месечне карте. Цена појединачне вожње је прескупа. Све то лошом организацијом и расподелом новца који очигледно постоји доводи до слабе наплативостти иако људи користе ГСП.

Понудите сваком ко је запослен да се вози цео дан сваки дан цео месец за 1000 динара и видећете да ће приходи ГСПа бити десетоструко већи, грађани срећни, гужве мање.
Kakvo skretanje sa teme, pričamo i nečemu validnom i što se tiče teme. Mi smo samo zanemarili tvoju pa ti izgleda to zasmetalo.
U kom smislu je ekstremno složen sistem naplate? U tehničkom smislu jeste komplikovan, da je potrebno održavanje i na daljinu i neposredno održavanje uređaja. Ali sistem kao sistem naplate je jednostavan i nudi daleko više mogućnosti nego stariji sistem sa papirnim kartama. Ima mnogo prednosti i ide sa vremenom. Možemo da znamo gde se nalaze vozila, za koliko dolaze, jedna kartica, manje otpada. Isto tako i GSP i Privatnici, i DJP, mogu da prate vozila, u slučaju da se nešto desi ili da je potrebno preusmeravanje. Evo sad mogućnost plaćanja beskontaktnim karticama. Sistem nudi mnoštvo mogućnosti, samo je problem u tome ko upravlja, odnosno u Gradu, što koriste mnogo manje bitne mogućnosti, umesto da uvedu još više različitih vrsta karata koje mogu da budu jeftinije. A svi znamo zbog čega to ne rade, i tu busplus kao sistem nije problem.
To da svi zaposleni plaćaju 1000 dinara, bez obzira da li koriste prevoz ili ne, slobodni zaboravi. Znaš kakvi su Srbi i ne znam što ideš protiv toga. Da oni daju pare da se neko vozika prevozom dok ga oni ne koriste, pa pre će dati otkaz nego to da učine.
 
Ako je tacno da grad izdvaja 27 milijardi za prevoz, to vec dodje oko 3000-3500 po zaposlenom u gradu (i to svi placamo, korstili prevoz ili ne). Dakle, svidelo se nekom ili ne, Srbi uveliko daje pare da se neko vozika prevozom. Ako uzmemo kroz bus-plus stinge oko 6-7 milijardi (?, nisam siguran, nasao samo jedan clanak iz septembra 2017), spada da 75-80% prevoza iovako placa grad.
 
Pa upravo to, cudi me da niko do sada nije rekao to na konstataciju clana oplatnatehnika da se dodatno placa jos 1000 dinara, od strane svih zaposlenih. Prevoz vec svaki gradjanin placa kroz porez.
 
Не знам ни сам колико сам пута изрекао став у прилог потпуној дотацији из буџета. Једини разлог који видим да се то не спроведе је што онда нема више изговора како је превоз лош зато што се не плаћа.
 
@ Astrotrain, delim ovo tvoje mišljenje u potpunosti.
To je ključna stvar u čitavoj priči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577467#p577467:1mgnfabb je napisao(la):
roger34 » Ned Okt 28, 2018 12:28 pm[/url]":1mgnfabb]Ako je tacno da grad izdvaja 27 milijardi za prevoz, to vec dodje oko 3000-3500 po zaposlenom u gradu (i to svi placamo, korstili prevoz ili ne). Dakle, svidelo se nekom ili ne, Srbi uveliko daje pare da se neko vozika prevozom. Ako uzmemo kroz bus-plus stinge oko 6-7 milijardi (?, nisam siguran, nasao samo jedan clanak iz septembra 2017), spada da 75-80% prevoza iovako placa grad.

Neka prosta računica 27 mlrd + 7 mlrd (BUS+) to je 34 mlrd kad se podeli sa 1343814 koliko ima uže gradsko jezgro (sa Surčinom), dolazi ce do cifre 2108 din / mesečno po glavi stanovnika Beograda.
 
Nesto je tu u toj gradskoj racunici. Veoma lose
Ono sto sam ja cuo da je budzet opterecen sa 120 mil godisnje plus bus plus naplati mjesecno 7 mil € sto dodje
120 mil € + (12x7mil€ )= 204 mil €
I kupovina iz budzeta vozila za gsp ili garantovanje za kredit
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577426#p577426:11fcu7vo je napisao(la):
operic » Нед Окт 28, 2018 10:56 am[/url]":11fcu7vo]zašto bi zaposleni koji uopšte ne koriste javni prevoz želeli da odvajaju od svoje zarađene plate 1000 din za sve, pa i za one koji ne žele da se zaposle?
sem toga, mislim da je neko ovde spomenuo da se ogromne pare od svih nas već slivaju u sistem javnog prevoza.
По тој логици, зашто бих плаћао порез да се од тог пореза издражавају државни факултети, болнице, железница, јавна расвета, вртићи, школе, позоришта, итд кад ништа од тога не користим?
Кроз порез се већ финансира 70% ГСП-а (јавна информација) и ако би град одлучио да формализује прерасподелу, дошли би до магичних 1000 динара по запосленом са којим би град могао да одржава гсп.

Што се тиче опреме, валидатора, картица, итд, оне могу да остану као средство за бројање путника, контролу саобраћаја, итд.
Валидирање може постати обавеза, али само ради побољшања услова а не и ради наплате.

То што су увели наплату картицама где је цена карте већа за 10 динара је срамотна. А додатно је и то што од сваке трансакције стране банке, страни валидатори тих картица и цео пос систем наплате иде преко страних фирми. Дакле Срби се возе, Срби плаћају, паре иду ван Србије. Дакле : НЕПОДНОШЉИВО бахато! На исти начин су приморали домаже фирме, са домаћим капиталом да плате исплаћују преко страних банака где стране банке купе кајмак сваког месеца. Дакле, не мора тако браћо!

Разумно би било да цена једне вожње буде 25 динара, кад већ мора да се плаћа или да се плаћа по броју пређених километара.
Један енглез у просеку може да купи за своју просечну плату 30 месечних претплата за превоз. Један Београђанин за просечну плату може да купи 10так. Плата ГСП возача је 5 пута мања у Београду у односу на Лондон. Чему онда такве цифре?

700 хиљада запослених = 6 милиона евра. Мало ли је за ГСП?
То што ти возиш кола, не значи да не треба да платиш за јавно добру једну симболичну суму. Немојмо бити себични до даске.
 
Potrebno ti je
17 mil € ti naplacujes po tvom 6 mil € opet si kratak 11 mil € mjesecno
Treba uraditi ozbiljnu racunicu koliko koje kategorije ima sada kolika je naplata po kategorijama
Ako bi placali zaposleni 24€ x 700 000 = 16 800 000 €
Studenti 10€ x 100 000 = 1 000 000 €
Nezapoeni 8€ x 90 000 = 720 000 €
Mjesecno = 18 520 000 €
18 520 000€ x 12 m. = 222 240 000 € godisnje
Plus 1000 000 € penzjoneri turisti itd 223 240 000€ god
 
Како смо кратки 11 милиона када су данашњи комплетни трошкови са оним што се дотира из буџета не већи од 6-7 милиона евра месечно?
Кажем : Оптимизација пословања. Укидање радних места која не служе ничему. Смањење трошкова. Сигурна наплата. На купљену карту грађани плаћају ПДВ, из ког се опет финансира ГСП, а који иде преко приватне фирме. То је сипање из шупљег у празно. Погрешан концепт у тоталу.

Данас ГСП запошљава преко 4500 људи + на уговор неколико стотина. То је превише.
Јавно добро сви плаћамо. Нема разлике између позоришта и јавног превоза. Јавни превоз се још горе више користи у свакодневним активностима него позориште у које просечан Београђанин иде једном у 2 године. А опет га сви плаћамо.
Број аутомобила је у сталном порасту. Количина смога је невероватна. Гужве неподношљиве, и биће све горе. О здрављу да не причамо. Свако вози сам свој аутомобил. Развио се себичлук до крајњих граница.

Све то може да се реши поједностављивањем услуге коришћења ГСП-а.
Возиш се а да те не боли глава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580008#p580008:s3uchod7 je napisao(la):
oplatnatehnika » Čet Nov 08, 2018 1:54 pm[/url]":s3uchod7]Како смо кратки 11 милиона када су данашњи комплетни трошкови са оним што се дотира из буџета не већи од 6-7 милиона евра месечно?

Danasnji kompletni troskovi su ~23 miliona evra... Sve ostalo se slazem.
 
Bolje uvesti namet na gorivo iz koga će se finansirati javni prevoz, nego ga uvoditi na plate.

Paradoks: Otvorim preduzeće kod kuće, pokrenem delatnost, uvedem sebi platu na koju moram da plaćam namet za prevoz, dakle naplaćuju mi upotrebu sopstvenih nogu. Prevoz mi onda do posla ne treba, ni bus ni auto.

Namet na gorivo: Jako efikasan način, ovaj narod je proklet - što je gorivo skuplje narod ga više troši. Plaćanjem ove takse bi i vozači imali korist jer bi više ljudi prešlo na efikasan javni prevoz pa bi ulice bile rasterećenije i za kola. A neki bi svakako umesto kola izabrao bus jer bi mu gorivo bilo preskupo.
 
Vrh