Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Po tvojoj logici sutra treba pocupati i sve pruge i zatviriti i zs i sto lupati pare u brzu prugu kad imamo autoput
 
Потребно је осам пута мање снаге да се исти терет вуче по шинама, него по друму.
Ту све почиње... за разумне (Беч има укупно 450 аутобуса).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511810#p511810:1hrjbuih je napisao(la):
direktor » Sub Jan 27, 2018 10:59 pm[/url]":1hrjbuih]Po tvojoj logici sutra treba pocupati i sve pruge i zatviriti i zs i sto lupati pare u brzu prugu kad imamo autoput
Ne, to uopšte nije moja poenta nego tvoj lični (pogrešni i ograničeni) doživljaj mog posta. A to je nešto na čemu moraš sam da poradiš.
Probaj za početak da prihvatiš koncept da forum nije sudnica u kojoj mogu da postoje samo dve suprotstavljene krajnje mogućnosti (od kojih se bira jedna jedina moguća i istinita) nego da može da postoji i nešto između ta dva.
 
Имајмо на уму да је у истом периоду укинут трамвај у Суботици и редукован тролејбус у Београду на само једну линију са првобитном намером потпуног укидања.
 
Ukidani su i trolejbusi širom planete 60ih godina prošlog veka pa ljudi nisu od toga pravili mitove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511780#p511780:1mbveoqm je napisao(la):
solecar » Sub Jan 27, 2018 7:58 pm[/url]":1mbveoqm]A što onda mi širimo tramvajsku mrežu? Što jednostavno ne počupamo tramvajske šine i kontaktnu mrežu za trole pa svuda lepo ubacimo autobuse? Ima da budemo fleksiblni , Bog da na vidi. :)

Nisi mi jasan.
Šta te vozi kad se radi rekonstrukcija šina ili mreže ? Svi idu peške ili se koriste autobusi ?
Proširenje tramvajske mreže ? Kad je zadnji put bilo ?
 
Tačno je da su trolejbusi sklanjani svuda po Evropi 60-tih godina, ponajviše zbog i više nego pristupačne cene nafte. Tad je bila mislim i isplativija eksploatacija autobusa u odnosu na trolejbus. Tramvaji nekada i danas, razlika je velika. Sve što može kod njih praviti problem, a tiče se štete koju eventualno mogu da nanesu instalacijama i objektima u blizini, rešava adekvatna podloga i izolacija. Takođe, važna je i pravovremena zamena i obrada točkova tramvaja, nebi li buka bila što manja, a to ujedno znači i manje trenje i trošenje i samog tramvaja i infrastrukture. Pored znatno većeg predviđenog radnog veka i većeg kapaciteta, tramvaj je i jako mali potrošač energije u poređenju i sa trolejbusom, a kamoli autobusom. Razloge sigurno većina zna. Teško da veće ulaganje u infrastrukturu to može da anulira, pošto tramvaji prelaze nekoliko miliona kilometara tokom svoje eksploatacije i to bez poteškoća, pod uslovom da se pravilno održavaju. O zagađenju danas, mora se mnogo više provesti računa u odnosu na period od pre 50 godina, pošto ljudi danas ima dvostruko više u odnosu na pomenute 60-te godine. Inače, kad su radovi neizbežni, tramvaji bi u većini mogli nastaviti sa radom. Privremeno se premosti trasa, što traži malo više novca i planiranja, ali nije neizvodljivo i koliko znam, to je praksa u razvijenim zemljama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511844#p511844:2ze25mnz je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Јан 28, 2018 1:03 am[/url]":2ze25mnz]Ukidani su i trolejbusi širom planete 60ih godina prošlog veka pa ljudi nisu od toga pravili mitove.
Није то мит већ тренд који је тада захватио и СФРЈ. То је период аутомобилизације, Београд постаје аутомобилски град са неким од саобраћајних решења, аутомобилска индустрија у земљи улази у масовну производњу, развијају се велика аутотранспортна предузећа у свим општинама, укида се железница уског колосека, цена нафте је погодна, укидају се трамваји по градовима (поред Новог Сада, Ниша и Суботице укида се трамвај и у Љубљани, Дубровнику и Пирану) као и тролејбуси (Љубљана, Ријека и Сплит). Taкође узмимо и у обзир и развој електроенергетског система где су ТЕНТ Б и Ђердап 2 пуштени у погон средином осамдесетих.
 
Ikari u NS se sasvim pristojno drže! :)
zBBCwa2.jpg

lPkClfm.jpg
 
2003 godište. Stizali su malo posle onih osamdeset i kusur 201-ica sa Karaburme, i u principu su po mnogo čemu identični sa očiglednim razlikama u rasporedu sedišta i broju vrata. Takođe, uglavnom su imali ručne menjače.
 
Da li i dalje postoji linija iz Novog sada do Aerodroma Nikola Tesla i gde mogu da nađem aktuelni red vožnje za isti , ako linija uopšte postoji?
 
Не постоји већ 5-6 година. Заправо, кратко је и постојала, мало више од годину дана.
 
:violina:
Se7en":95qnj5ow je napisao(la):
Evo i moje poslednje fotografije od hibridnih Volvo 7700 autobusa koji su vozili u Čačku od aprila 2017. do juna 2018. godine.
Autobusi su navodno vraćeni zbog velikih mesečnih troškova za njihovo korišćenje jer su bili iznajmljeni. Ne znam da li je to tačno i ako nije, da li ćemo ikada saznati pravi razlog njihovog povlačenja iz saobraćaja, ali bilo kako bilo, hibrida u Čačku više nema. Svi hibridi trenutno stoje parkirani u krugu Volvo servisa u Preljini. Još uvek su u bojama Autoprevoza sa čačanskim registarskim tablicama.

Autoprevoz_Cacak.jpg


#687

Autoprevoz_Cacak_687.jpg


I hibrid kojeg sam imao priliku da vozim na zvaničnoj prezentaciji, ujedno i prvi autobus koji sam vozio...

Autoprevoz_Cacak_Volvo_7700_Hybrid.jpg

Autoprevoz_Cacak_Volvo_7700_Hybrid.jpg

Autoprevoz_Cacak_Volvo_7700_Hybrid.jpg


U međuvremenu je veći broj Merkavima Mercury iz Izraela uključen u gradski saobraćaj u Čačku, na linije Sloboda-Slatina i Avenija-Obrež. Svi autobusi su brendirani imenom firme i grbom grada.
аутобуси.нет
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511548#p511548:28bjl6el je napisao(la):
solecar » 26 Jan 2018 06:21 pm[/url]":28bjl6el]Šta se to desailo pa su svi osim Beograda prešli sa tramvaja na autobuse?
У то време је трамвајска техника стагнирала, док се аутобуска техника развијала у већини земаља, укључујући СФРЈ. Једино су Варшавски пакт, Швајцарска, Аустрија, Немачка и Бенелукс сачували трамваје.

Најважнији разлог је: труцкање приликом вожње у колима партијских функционера, као и заузимање узурпиране аутомобилске саобраћајне траке од Бога, пардон Партије, пардон Народа дате! То је дан данас важан разлог за сакаћење трамвајске мреже, па и потпуно укидање трамваја у већини великих градова бивше СССР. Део приче је и деинвестирање. Претходно се читав низ година систем девастира до те мере, да се лако прода прича о "уклањању ругла". Даље, питање је и начина планирања буџета. Фондови за улице, и фондови за јавни превоз су одвојени, тако да се скоро сва инфраструктура за аутобуски превоз финансира ван фонда за јавни превоз. Иако у пракси, поправак оштећења од тешких друмских возила, аутомобуса и камиона, представља далеко већи трошак од аутомобила. А у већини улица по којима саобраћају аутобуси, рецимо, у Београду, тешких камиона скоро да нема!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577099#p577099:252asax5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Oct 2018 05:23 pm[/url]":252asax5]Što je babi milo to joj se i snilo.
+ Тако је! Плус као врата!

Посебно хвалим самокритичност, везану за исправку самог себе како такве одлуке немају везе са техно-економским критеријумима! Већ са бабократама и дедократама у друштвима која доносе директиве из канцеларија, без озбиљних консултација ни народа ни струке.
 
Zapravo, ta rečenica se odnosila na tvoje pisanje.

Samo te gledam i pitam se dokle će tvoja ostrašćenost i zadrtost da te odvede. Oduvek si imao vrlo isključive stavove, ali ovo što pišeš u zadnje vreme sve više prelazi u ludilo. Navodiš sve što ti odgovara, ignorišeš sve što se ne uklapa u tvoje isključive poglede i podele sveta.

Zvučiš kao inženjer računarstva koji tvrdi da smo sa 350 starih nezgrapnih kablova i konektora prešli na USB (Universal serial bus) zato što je Microsoft tako hteo. Ili da smo sa CRT monitora prešli na LCD jer je Samsung tako izlobirao. E tako zvuči tvoje pisanje o prelasku sa šinskih na SUS vozila. A ni ostali postovi na drugim temama nisu daleko od toga. Ja pa ja pa ja, pa zato što ja tako kažem i zato što po modelu koji sam ja uradio treba tako, jer je po mojim merilima najbolje, a kome se ne dopada on je šinofob i autolobista...
 
Када неко као "техно-економске" критеријуме помене само два позитивна која му одговарају, наброји скоро све негативне, не да за те критеријуме никакве нити мерљиве критеријуме (цифре), нити логичке (ако-онда)... Ту техно-економске комуникације нема, јер је друга страна одбија.

Животно искуство са политичарима је научило да у тим случајевима најбоље пролази острашћена провокација, са упадицама. Ако то нисам урадио како треба, значи да морам још да вежбам. Јер такви к**** по техно-економским критеријумима. То је схватио и Јовин, и тако је постао један од најутицајнијих инжењерских ауторитета без обзира што му је економија јако слаба страна.

Постоји анегдота, када је Џорџ Стивенсон у Енглеском парламенту представио пројекат пруге Ливерпул - Манчестер.
Посланик: "Железница је опасна, шта ако крава изађе на пругу?"
Стивенсон: "Железница је опасна само по краве".
 
Toliko razbacivanje besmislenim i velikim izrazima da bi se na kraju sve svelo na: ''tramvaji su ukinuti da bi čelnici Partije mogli da se voze u limuzinama''.
 
Rodrigez u americi je bio lobi za ukidanje tramvaja pod pokroviteljstvom proizvodjaca autobusa
Ta zaraza se sirila. Tramvaji u nisu i subotici i ns su ukidani onda kada je bila potrebna veca suma da se investira u odrzavanje ...
 
Vrh