Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Na sajtu bg-info.org je objavljeno i potpisano kao Jezero na Terazijama. Ali pretpostavljam da si u pravu. Imaš li neke bliže podatke o autoru i originalnom izvoru slike? Ovo deluje kao najstariji prikaz koji sam video. Ima li još slika iz tog vremena?


Znamo za vodu ispod Pozorišta na Terazijama, znamo za bunare ispod Moskve i znamo za vodu na Zelenom vencu koja je sprečila gradnju pozorišta. Izgleda kao da je čitava ova ova padina, od Terazija do Save, bila pod vodom i u barama.
 
Beograd u blokadi - Zbog Dana policije centar grada u subotu i nedelju bez saobraćaja
Blic 25.05.2018. 11:47

GZmk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWW1VN01EQV8vMDczMzIxYjVjZWViMzcyNTEwN2Y2MjE4NDJkMDU0M2MuanBlZ5GTAs0C5ACBoTAB


Centralna proslava povodom obeležavanja Dana policije biće održana u nedelju, 27. maja, u 12 časova ispred Doma Narodne skupštine Republike Srbije na Trgu Nikole Pašića. Zbog održavanja ove manifestacije, pojedine gradske ulice biće zatvorene za saobraćaj u subotu, 26. maja, od 17 do 24 časa i u nedelju, 27. maja, od 8 do 15 časova.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/beogr ... ja/sb80m8n


Dal su ovi normalni???
 
Kafići, braćo moja, kafići a ne zvona i praporci...

Vesić je naveo da je posebno zadovolan što će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana, postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji.

"Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata", rekao je Vesić.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1467550
 
Bilo bi dobro da vidimo neku studiju gde bi se ispitalo prelivanje saobraćaja iz ovog poteza na okolne ulice. Naravno, to nećemo videti jer neće ni da se napravi (takva studija).

edit: pardon, vidim da takva studija ipak postoji

On je podsetio da je tokom prošle godine studija saobraćajnih stručnjaka pozitivno ocenila opravdanost potrebe za uvođenjem pomenute linije.
 
Godinama maštam o pešačkoj zoni od hrama do Kališa. Bilo bi idealno da je ispod metro ali ok je i tramvaj.
 
Može, ali pre toga bi trebalo ukinuti sva parking mesta u okolnim ulicama. Time bismo dobili veću protočnost (nove trake sa vozila), a pre toga bi trebalo napraviti neke garaže na tom potezu.
 
Moraju onda da vrate i stare dekorativne stubove sa lampom na vrhu.
Što se tiče isplativosti, biće uglavnom turistička linija, što znači da će se sigurno isplatiti.
10649922_861012507288383_164223778646775470_n.jpg
 
Дефинитивно треба вратити ове старе стубове. Има по граду пар старих стубова са декорацијом, увек се сетим оног код СКЦа и код ГЖС. Шта више ја би их поставио дуж целог круга двојке где су шине у средини, и онако је елегантније решење него када се контактна мрежа качи за зграде.
 
Једна од старијих идеја изворно са Беобилда.
 
Nica je isto to uradila pre par godina kada je isto kao Bg svoju ulicu koja je kao Kralja Milana pretvorila u pešačku zonu sa tramvajem u sredini pa sve do najstarijeg dela grada u koji se ulazi preko trga (kao sto je naš trg republike). I to je zaista prelepo mir i tišina u ulici ljudi šetaju mogu i tramvajem do kraja ulice s tim da je ta ulica dugačka kao 3 ulice Kralja Milana mozda i vise noge. Ali od cele to je nešto što mi je najlepse ostalo u sećanju od nice je taj divan prostor podredjen pešacima sa tramvajem u sredini mislim da to Beogradu treba i saobraćajno se ništa neće epohalno desiti samo će se saobraćaj u okolnim ulicama da se pojača ali nista drastično jer Kralja Milana nije saobraćajno prebitna ulica tako da neće biti nista strašno da se pretvori u pešačku zonu a mnogo će ceo centar grada dobiti i potpuno će to biti nova perspektiva grada
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580400#p580400:32brzv00 je napisao(la):
Stefan BB » Sub Nov 10, 2018 10:36 am[/url]":32brzv00]Ne znam odakle im ovo???
file.php
To je moj render koji sam postavio na ovaj forum, vidim da su malo doradili i promovisu kao svoje delo :D


0fwSx7y.jpg
 
Tramvajska baštica bi trebala da bude popločana crvenom ciglom da bi bila naglašena veza tramvaja sa kalemegdanskim zidinama, a i sama estetika bi bila interesantna. Dok za pešake moze i neka nova i svetlija boj poločanja jer mislim da bi pešačko popločanje trebalo da se razlikuje u delu grada koji je bio unutar šanca ostatka ali za to nam treba neko ko će kreirati neki novi večni dizajn kao što sada imamo u Knez Mihajlovoj.
437-E931-C-BB59-4955-ADEB-B276768-FA6-EC.jpg
 
Mislim da nema potrebe da se potpuno izbaci ostali saobraćaj iz Kralja Milana. Ima dosta mesta i za široke trotoare, za tramvajske baštice i za po još jednu traku..Ne treba umrtviti tako značajnu ulicu potpunim isključenjem ostalog saobraćaja..Kuda će npr. ići turistički autobusi kroz centar? Kako će delovati taj deo grada po lošem vremenu, kada ne bude mnogo pešaka?
 
Heh, sad kad si pomenuo turističke autobuse... Davno beše onaj konkurs za rešenje Trga republike, ali sećam se jasno da je jedan od uslova bio da se isplanira stajanka za turističke autobuse. Na kraju je ''pobedilo'' rešenje koje nije definitivno razrešilo ni taj uslov/potrebu, ni mnoge druge stavke navedene u opisu konkursa. Nego će, po svemu sudeći, sve to da se rešava ''u letu'' odnosno sklepaće se nešto pa šta bude nek bude...

Ne bi me čudilo da isto tako bude i u slučaju saobraćajnog ''rešavanja'' Kralja Milana.
 
Neće se umrtviti ako samo tramvaj bude saobracao i taksi vozila po baštici. Naprotiv mislim da bi kralja milana tek zazivela. Druga stvar knez mihajlova kao pešačka zona postaje užasno tesna mnogo je ljudi što znaci da je zona kao takva mala za potrebe grada. I mislim da bi pešačko povezivanje hrama sa kalemegdanom zaokružilo najbitniju kulturnu zonu grada . Sa druge strane gužve na slaviji bi se smanjile zasigurno jer bi se kralja milana i svetog save zatvorile i samim tim smanjili bi se konflikti u tom kružnom toku i samim tim bila bi veća prohodnost .
 
Ako se zatvori za saobraćaj, šta se dešava sa svim ulicama koje je ukrštaju?
 
Pa te što se ukrštaju sa njom ostaviti taj prolaz preko Kralja Milana isto i u nici su u takvoj zoni ostavili prolaz za ulice koje idu preko nje.
 
Strah me je i da pomislim na toliku pešačku zonu, koja bi posle par godina mogla da izgleda kao Knez danas - sa raznim vozilima koja bi tuda prolazila uprkos zabrani i uništavala podlogu, sa rasklimanim pločama, kafićima na sve strane koji okupiraju javni prostor itd..Mi nismo u stanju dobro da održavamo i ovu današnju pešačku zonu, a kamoli tako proširenu...Ako bi se ipak prostor do Slavije predao pešacima, tu granitu kao podlozi nema mesta, eventualno samo u manjem delu. Za naše uslove i održavanje jedino je podesna neka vrsta kamene kocke, kakvom su uglavnom popločane praške ulice, ili centar Ljubljane. Preko takve podloge bez njenog oštećenja mogu da idu i pešaci, ali i kamioni, dostavna vozila, hitna pomoć, vatrogasci..

Uzgred, išao sam sinoć do Markove crkve i ne mogu se oteti utisku da je ono delimično popločavanje i uklanjanje taksista uradjeno jedino zbog onog novootvorenog kafića. Razbaškarili se na onolikom novouredjenom prostranstvu, uživancija..
 
Ima i toga. Mislim svakako bi se nešto otvorilo tu a da je sadašnje stanje kod Markove crkve bolje nego od raspalog asvalta i taksi stanice i katastrofalnog prilaza, bolje je pa neka i cena toga bude i kafic taj .
 
Stanje će jedino biti bolje kada se kompletan prostor oko crkve rekonstruiše, poploča, sredi zelenilo i otvori vizura ka Kosovskoj ulici. Ova delimična i brzinska rekonstrukcija, kakva je uradjena, služi samo vlasniku tog kafića i njegovim gostima. Drugima ne, jer nekoliko desetina metara popločane staze ne doprinosi preterano nekom boljitku.
Najveći dobitnici širenja pešačkih zona poslednjih godina jesu vlasnici ugostiteljskih objekata, koji sigurno imaju neki dil sa ljudima iz vlasti, a verovatno su i sami političari i njima bliski ljudi vlasnici većeg broja tih lokala..

Našli su zanimljiv način da novac svih gradjana troše pre svega u sopstvenu korist, a da javnosti prodaju priču o uredjivanju grada i širenju pešačkih zona..Gde god nadješ zgodno mesto - ti kafić posadi, njihova je parola..S tim u vezi je i ona priča o biblioteci sa kafićima u onoj vojnoj zgradi na uglu Resavske..
Još kada bi se na terasu oko kupole Hrama mogao instalirati neki lokal..ko zna, možda i to bude dogodine.
 
Mogli bi prvo da odrade Terazijsku terasu ne kontam zašto je toliko teško srediti taj prostor.
 
Теразијска тераса чека нека коначна решења деценијама. А мало је потребно да изгледа много лепше. Такво место, у сред историјског језгра, које ретко где постоји, а тако занемарено.

Постоји сасвим пристојна вртна матрица коју треба сачувати са степеницама и стазама које треба поплочати, али не сивим гранитом, него неким топлијим каменом. Могу да се додају цветне леје и водене површине и да се уклоне скаламерије са платоа код Теразија... У другом делу падине треба уклонити све оне касније додаване бетонске степенице и наћи примерено решење са стазама или степеницама на бочним странама.
 
Vrh