Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Може, ал прво да заокружимо већ започетко и планирано - Моравски коридор, везу са РС и БиХ и ка Приштини.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=582287#p582287:2xsx5nix je napisao(la):
Piccolo » 18 Нов 2018, 19:54[/url]":2xsx5nix]Ali ovaj ap bi bila odlična veza Rumunije sa A2 (koridor 11) ka Crnoj Gori pa i Albaniji na Jadranu, pošto ima sve više turista iz Rumunije zbog boljeg standarda (time bi posredno povećao broj vozila i na A2, makar leti), a i sigurno bi se povećao broj vikend turista iz zapadne Rumunije ka Beogradu i Srbiji, mislim da je jednako važan kao i bilo koji drugi ap, sa Rumunijom imamo katastrofalno loše saobraćajne veze a tržišno je to zemlja sa velikim kapacitetom, pritom prijatelski nastrojena a zbog loših odluka uvek skrajnuta u onosu na eks-ju "braću".

Pritom bi u jedan paket izgradnje ap ka Rumuniji mogao da se ubaci i ovaj ostatak obilaznice oko Bg ka Pančevu, ovako pitaj boga kad će se to graditi.

Да у праву си слажем се у потпуности са тобом да би више туриста долазило за Београд и дање у нашу земљу, као и у транзиту на летовање у Грчку.
Колико ми је познато аутопут Београд (Вршац) - Темишвар је део ауто пута А-2 јер треба да повеже Букурешт Београд и Бар (Луку), као и велики број Италијанских фирми по Румунији са самом Италијом.
Наравно да да би се направила ова саобраћајница да би и привукла већи број возила.
 
Bila bi steta da se 5. krak iz Beograda ne izgradi u tom smeru... cime bi se kompletirao
 
Ja bih rekao da se autoputevi prave tamo gde postoje potrebe ili gde se potrebe ocekuju u relativno skoroj buducnosti.
E sad, ispravite me ako gresim, al ja nesto mislim da ovaj pravac nije ni medju deset najopterecenijih magistralnih pravaca u Srbiji, pa cak ni u jeku letnje turisticke sezone?


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Pa, da, ali mislim da ima možda i najveći potencijal rasta među svim deonicama. Realno, problem je što to nije najkraća trasa iz Beograda za Bukurešt, ali, kad bi bio autoput, išli bi ljudi tuda.

Pritom, svako tranzitno vozilo iz novostvorenog saobraćaja (dakle, ono koje na putu ka jugu ne bi prošlo kroz Srbiju da nije autoputa) pomnoži sa pet, jer će plaćati putarinu sve do izlaza iz Srbije. Ako je leti takvih vozila 1.000, to je onda realnih 5.000. Za vezu Bukurešt-Beograd-Zagreb... multiplikator je manji.
Nikad nije ista računica kad se dograđuje mreža i kad se ona tek postavlja, sada nam je niži prag isplativosti za autoputeve nego pre 40 godina.
 
Nije ni mnogo duza od najkrace.

Beograd-Bukurest

preko Zajecara 626 km
preko Temisvara 706 km
preko Sofije 780 km

 
Da, nije strašno. Jedino, za vezu najvećeg dela Rumunije, i svakako Bukurešta sa jugom (Grčkom, Albanijom, CG) teško da pije vodu.
 
има варијанта и од 680 км, али је то теренски гледано најгора варијанта

 
Ja sam prolazio i preko Temišvara i preko Drobeta-Turn Severina i preko Zaječara. Generalno gledano ceo "krug" ovog makroregiona (istok Srbije, zapad Rumunije, i severozapad Bugarske) je pust i saobraćaja nema, niti će ga biti u dogledno vreme. Šteta, jer su krajevi prelepi i puni turističkog potencijala.

Sa druge strane, ne mora sve da bude autoput - a ako već mora, ne mora odmah. Npr. magistralni put Beograd-Vršac, zatim Paraćin-Zaječar, kao i magistralni putevi u Rumuniji su optimalni za promet koji imaju. Rumuni su dosta takvih puteva izmestili van naselja još poodavno, i svi magistralni putevi su pod sistemom naplate vinjetama (kao i u Bugarskoj).
 
Pa na ovo sam mislio, sto je @GOJE napisao.
Treba biti jako oprezan sa ispunjnvanjem "vlaznih snova" u vezi autoputeva.
I odmah da se razumemo. I ja sam of onih koji bi voleo da imamo mrezu autoputeva 10 puta guscu i razgranatiju nego sad. Samo bojim se da nam snovi u mngom prevazilaze mogucnosti. ;)

Ja sam na jos nekim temama pricao da je nasa prenaglasena zelja za novim autoputevima u stvari posledica nedostatka kvalitetnih magistralnih puteva, koji bi obilazili naselja, imali dodatnu traku na usponima i imali pregledne i raskrsnici, tamo gde je veliki saobracaj i denivelisane.
Mislim da takvih puteva fali mnogo vise po Srbiji, a uz umereno opterecenje saobracajem, takvim putevima je zanemarljiva razlika vremena putovanja za vecinu putovanja. Pri tom je izgradnja takvih puteva NEUPOREDIVO jeftinija od izgradnje autoputeva.

Da ne dodjemo u situaciju kao u HR da imamo odlicne autoputeve sa kojima ne znamo sta bi a cija upotreba je papreno skupa i opet ne uspeva da pokrije troskove otplate kredita, pa da van turisticke sezone i mi kao oni krenemo sa demontazom hemijskih toaleta i kanti za otpatke po odmoristima, u cilju stednje.

Moram da ponovim jos jednom da zaista ne koristim ovaj pomenuti pravac, te da ne znam kakvog je kvaliteta i koliko je opterecen, te da zati pitam i pisem nacelno.

Uostalom, na osnovu istog nacina razmisljanja sam i predlozio da se A2 od racvanja kod Pozege (ka BIH i ka CG) radi u profilu moto puta, jer broj vozila osim u vrsnim vikendima letnje sezone, tesko da opravdava ili ce u skorije vreme opravdati pravljenje autoputa dalje od Pozege, a moto put sa 100 ili 110 ogranicenjem i po dve trake bi bio vise nego dovoljan, a mnogo jeftiniji.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Da napisem i ja koju, kao neko ko je u poslednjih 5 godina isao do/od Vrsca nekoliko stotina puta...

Nikakav autoput ovde nije potreban, niti ce, nazalost, to ikada biti. Prvo, obim saobracaja je apsolutno neisplativ za autoput. Drugo, perspektiva povecanja tog saobracaja je nikakva, ljudi se iseljavaju, nece imati ko da koristi taj autoput. Ozbiljnoj industriji je zeleznica bitniji vid transporta, a pruga do Vrsca je sasvim ok. I, trece, put, ovakav kakav je sad, sasvim je dobar i bezbedan za ovaj saobracaj.

Mnogo jeftinije, a veoma korisno, bilo bi napraviti obilaznice oko sela i poljske puteve koji bi sklonili traktore sa magistrale i, mislim, da nista vise od toga nije potrebno.
 
toleander":1w7wnkea je napisao(la):
Mnogo jeftinije, a veoma korisno, bilo bi napraviti obilaznice oko sela i poljske puteve koji bi sklonili traktore sa magistrale i, mislim, da nista vise od toga nije potrebno.

Ovo piše neko ko je rođen u Vršcu, još uvek često ide tamo i vezan je za taj kraj:

Moram da se složim sa ovim što je napisano. Najveći problem na tom putu je ulaz/izlaz u Pančevo sa Vršačke strane. Sela su relativno zgodno pozicionirana, pa se oko većine njih mogu napraviti obilaznice i to bi uveliko rešilo probleme u vezi sa vožnjom na ovoj deonici.

Po Google maps-u, od Pančeva do Vršca ima 64km, a procenjeno vreme za prelazak te teonice je 1h. Sa obilaznicama i uz uklanjanje traktora sa puta to ne bi trajalo više od 45 minuta, što je sasvim prihvatljivo.

Vrhunac koji bi mogao da se uradi je dodavanje treće trake (2+1 naizmenično) i ništa više od toga nije potrebno.

S druge strane, grade se ili su u planu autoputevi na pravcima koji imaju isti ovakav obim saobraćaja, a daleko manje potencijala za razvijanje privredne i svake druge saradnje. Srbija ima autoputeve prema Hrvatskoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Makedoniji, a gradi i planira prema Crnoj Gori i Prištini. Nema autoputa nego samo najava za puteve prema Bosni ili RS, ako hoćete, gde ima najviše Srba i prema Rumuniji - možda jedinoj zemlji iz okruženja sa kojom nije nikad bilo konflikata. Nešto tu ne štima baš kako treba.
 
Oтприлике аутопутеви као стратешке саобраћајнице нису само плод наших локалних жеља и кретања, већ и глобалних.
 
Изгледа да че се нешто радити у наредних неколико година у вези аутопута ка Темишвару. Како су данас на састанку у Београду између господара вучића и Румунске премијерке договорили о изградњи брзог (мото пута) или аутопута. Надам се да ће се нешто променити и кренути у реализацију.
 
Ipak je to najteža ravnica u Panonskoj niziji.

Nadam se da će razum preovladati i da se neće graditi auto-put već 2+2 sa obilaznicama oko naselja.

Mada, realno, samo nam obilaznice trebaju jer je intenzitet saobraćaja na tom pravcu mali.
 
Ako se ne stane na vreme sa izgradnjom AP proćemo kao Hrvatska.
Bolje taj novac uložiti u podizanje infrastrukture na selima da konačno i ruralna područja uvedemo u 21 vek.

Послато са SM-A530F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590285#p590285:3l0ivhax je napisao(la):
astrodule » 22 Dec 2018 12:25[/url]":3l0ivhax]Ipak je to najteža ravnica u Panonskoj niziji.

Nadam se da će razum preovladati i da se neće graditi auto-put već 2+2 sa obilaznicama oko naselja.

Mada, realno, samo nam obilaznice trebaju jer je intenzitet saobraćaja na tom pravcu mali.

2+2 је ионако лак да се унапреди у аутопут када буде дошло време за то
 
Kroz ravnicu jeste jer ne bi trebalo da bude krivina i uspona (autoput zahteva blaže krivine i nagibe).

Mada, zaista se postavlja ekonomska isplativost gradnje tog puta. Možda bi mogle da se uzmu neke pare iz EU fondova za to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590282#p590282:3lzg6buy je napisao(la):
Дошљак » 22 Dec 2018 12:11 pm[/url]":3lzg6buy]Боље пругу да електрификују.

Kad pomenu elektrifikaciju pruge, šokantno je da je železnička veza između Rumunije i Srbije godinama u prekidu zbog birokratskih priblema! Čak ni to ne mogu da reše, a pričaju o auto-putevima...
 
Nažalost, u prekidu je putnički železnički saobraćaj između Vršca i Temišvara iako bi sada bilo dobro da postoji jer vozovi za Vršac polaze iz Prokopa.
Teretni železnički saobraćaj funkcioniše bez problema a ugovoreni su i novi prevozi.
 
Значи ипак ће бити аутопут Београд - Зрењанин

Izgradnja autoputa Beograd-Zrenjanin umesto brze saobraćajnice
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da je Vlada donela odluku da se umesto brze saobraćajnice Beograd-Zrenjanin u tom kraju gradi auto-put.

Mihajlović je, odgovarajući na pitanje novinara na konferenciji povodom predstavljanja 11. Sive knjige NALED-a, objasnila da je takva odluka doneta imajući u vidu privredni razvoj i priliv investicija koje dolaze u Banat i Vojvodinu.

Potpredsednica Vlade je istakla da se još uvek ne zna trasa kojom će taj auto-put ići, ali da će struka napraviti plansku dokumentaciju i dati predlog.

Ona je istakla da se odustalo od prvobitne odluke od pre dve godine da se gradi brza saobraćajnica jer, u odnosu na privredne aktivnosti u ovom delu Srbije, to nije dovoljno.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=119061
 
Хоће аутопут да се надовезује на Зрењанинац, па транзит на релацији Банат-југ да иде преко Панчевца, Дунавске, Карађорђеве и Савске?
 
Имамо лепо и пријатно обећање председника Александра да че се градити уместо аутопута брза саобраћајница од Панчева до Вршца и то ускоро почињу радови. По његовом обећању за око шест до осам година је рок да се кроз тежак терен и неприступачну равницу провуче овај путни правац. Све о овом је речено у прва два до три минута обраћања председниковог.

https://www.youtube.com/watch?v=t3w8-69NBiE
 
Vrh