Šta je novo?

Karađorđeva ulica

solecar":29jxcggu je napisao(la):
A autobuse mogu da zamene kola , tako dan u suštini ni oni nisu potrebni i uostalom gradski prevoz , jer ionako svuda može da se stigne kolima , a i taman bi taksisti imali više posla. :)
Apsolutno.
Ako možemo ostati bez jednog mosta dok se gradi drugi, da li je taj drugi potrebno graditi???

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Ja govorim o tome da je okretnica prevazidjen sistem i da u centru grada ne može da bude okretnica ni za vozila u šihti ni za bilo kakva vozila GSP jer se GSP prilagodjava gradu a ne grad GSP - u. Druga stvar ne može sistem iz prošlog veka da se favorizuje i održava kao nešto što je danas idealno rešenje i dobra stvar, reci mi kada je GSP napravio novu okretnicu tramvaja ili još gore novu liniju tramvaja sa sve okretnicom ili stajankom nebitno ? Kad? pre 50 godina ??? jel to normalno ??? da svesno biće nije ušlo u GSP pola veka ????
 
Okretnica nije prevaziđena, može samo da bude manje ili više pogodna za neki grad. Da ne dužim sad, svaki tip okretnice odnosno terminusa ima svoje prednosti i mane. I namenu.

Teza da GSP treba potpuno da se prilagođava gradu a grad njemu nimalo, ne stoji. Grad ne može da očekuje od prevoznika da trpe velike troškove ako ne postoji opravdanih razloga i potreba za to. U ovom momentu i GSPu a i Gradu se više isplati da se drže jednokabinskih vozila i da grade postojeće tipove okretnica, nego da ulažu sredstva, vreme i ljudstvo da par godina stotinama tramvaja dodaju drugu kabinu i adaptiraju šine. Kažem - u ovom momentu.

Podsetiću da sistem sa okretnicama ima tu prednost da u slučaju blokada neke deonice, višak vozila može da se skloni na te pomoćne okretnice i koloseke i time minimizuje saobraćajne gužve. Recimo 9L koji će umesto do Banjice ići do Autokomande. Što je u Beogradu, koji ima skromnu mrežu šina, koje su povezane tek u centralnom delu grada i to na relativno malo mesta, jako, jako bitno i korisno.

Na kraju krajeva ne vidim kako te pomoćne okretnice smetaju pa da je bitno da se što pre zamene. Većina njih nalaze se na placevima koji su planirani za to (Blok 45, Banovo brdo, Banjica), ili se nalaze na postojećim saobraćajnicama (Savski trg, Autokomanda, Slavija, obruč Tašmajdana) ili se nalaze na mestima gde ne smetaju (Beko, Rakovica, Bogoslovija). Da, bilo bi lepše da nekih nema, ali u ovom momentu ne prave toliku smetnju da se isplati menjanje celog sistema samo da bi se one izbacile.

Inače Blok 45 ili možda Banjica su poslednje koje su do sada napravljene, sredinom 80ih. Nove se nisu pravile od tada zato što se ni mreža nije širila. Nove trase, preko Mosta na Adi, i planirana u Kralja Milana ne iziskuju gradnju novih okretnica zato što će prva biti u blizini pomoćne okretnice kod Sajma, a ova druga će biti kratka, od Slavije i Beka. U slučaju širenja na NBG, što ja uporno zagovaram, povezivanjem svih krakova bi se dobila ortogonalna mreža kojoj pomoćne okretnice ne bi bile potrebne jer kad se u jednom bulevaru desi prekid, vozila bi se samo preusmerila na onaj paralelni.
 
Pasarela totalno ne poznavanje funkcjonisanja gsp tramvaja broja istih na liniji itd itd .
Okretnice pomocne su jako bitna stvar svidjelo se tebi to ili ne tako je trebace nam jedna kod hajata hitno ....
 
Koliko su okretnice sa pomoćnim kolosecima zastarele , dovoljno govori činjenica da je okretnica na Banjici prilikom rekonstrukcije Vojvode Stepe , dobila dodatni kolosek. Obzirom da se često tu zateknem , mogu da kažem da je okretnica prosto prodisala. Tri do četri vozila bez problema može da stane , i ne mora da se neko vozilo požuruje da bi drugo moglo da krene jer mu je vreme polaska , već sve tri linije bez problema mogu da ispoštuju red vožnje , dok pre to nikako nije bio slučaj. Trenutno ne vidim potrebu da se bilo gde postojeće okretnice prepravljaju da ne budu kružne sa više koloseka. Čak , šta više , okretnica "Ustanička" bi bila poželjna da se rekonstruiše kao ona na Banjici , a ne da vozila pokupe putnike pa ih voze do "Radio industrije" i tamo čekaju vreme , kako bi vozila kojima je vreme da kreću mogla da pođu na vreme nesmetano.
 
AnbH4m.jpg
 
U Karadjordjevoj ne može okretnica da postoji isto kao što neće biti ni na Studentskom trgu okretnica trola, takodje i Zeleni Venac će biti ukinut svidelo se to vama ili ne ali civilizacija mora ići napred.
 
A to što je dodat kolosek na Banjici jeste razlog da bi se smanjio pritisak na centar, ja o tome govorim upravo. Okretnice jednostavno ne mogu biti u centru niti postoji takva praksa nigde u razvijenim zemljama, to što smo mi nerazvijeni ne znači da se ne razvijamo i da nećemo pa hajde da ostane sve ovako.
 
Volim ove ljude koji sami postavljaju pitanja a onda sami i odgovaraju na njih. Ja ispišem pola strane pokušavajući da ti objasnim zašto tvoje fiks, ''meni se tako sviđa'' ideje nemaju šanse trenutno da bi mi ti napisao da nemam pojma.

Očigledno ti znaš nešto što mi ne znamo i baš se razumeš u materiju. Zato ti je moj savet da se lepo obratiš Gradu i GSPu i pokažeš im kako bi ti sve to uredio. Siguran sam da ako budeš dovoljno uporan i nadmen da će te odmah poslušati.
 
Tebi bi najviše odgovaralo da si sam na forumu jer ne znaš čemu forum služi...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Evo ga još jedan što sve zna.

Usput ajde objasni mi čemu služi forum? Da zajedljivi ljudi poput tebe prde po drugima na osnovu njihove adrese prebivališta?
 
Kolosjeci dodatni udvojeni na okretnicama su potrebni kad ima vise linija koje tu okrecu Okretnica pristanste ostaje tu svidalo se to pasareli ili ne ona je potrebna.
 
Kako objasniti nekome ko ne razume da se centar zatvara za saobraćaj kako ovde tako i u svim većim evropskim gradovima odnosno minimalizuje i traže alternative, uvode se veći, spori, bešumni tramvaji koji dele trasu sa pešacima itd.. kakva crna okretnica i to u epicentru najstarijeg jezgra šta vam je. To nema veze sa GSP i da se njima nešto objašnjava oni su sistemski i organizaciono na nivou 1978. Tu ne računam BusPlus jer je to privatna firma i ideja van GSP odozgo.
 
To sto si ti van desavanja u bg to neznaci da ce to sto ti pises uticati na gsp i sekretarijat za saobracaj
Okretnica pristaniste bice potrebna kad puste tramvaj od slavije preko kralja milana do tadeosa koscuska ...
Ti novi tramvaji besumni itd o kojima pricas moraju da se kupe a do tad kate su glavne
 
Da da vi ste u toku.. u gradski ste toci haha, biće ova tema Bože zdravlja na forumu pa ću da vam mahnem kad bude okretnica Delete fazon. Pozdrav drugari što ste u toku.
 
Bender Rodriguez":2zrzwyx5 je napisao(la):
Evo ga još jedan što sve zna.

Usput ajde objasni mi čemu služi forum? Da zajedljivi ljudi poput tebe prde po drugima na osnovu njihove adrese prebivališta?
Nisi nam do sad otkrio adresu, a niko te nije ni pitao niti ikoga interesuje...
Upravo ti prdiš po svima i svemu jer sam sve najbolje znaš.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Штета што се мало прагматичније не размишља када се припрема реконструкција неке улице. Ево рецимо како су могли да редефинишу саобраћај у зони окретнице и смање укрштање трамвајског и друмског саобраћаја за једну позицију.

Карађорђева је након зграде Лучке капетаније требала бити пеусмерена кроз тунел чиме се укида траса Булевара Војводе Бојовића од раскрснице са Париском до изласка из тунела. Део Карађорђеве у зони окретнице се смањује на 1+1 и шире тротоари а укрштање са трамвајском пругом Булевара Војводе Бојовића се укида. Пумпа наравно лети одатле.

288mty8.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586604#p586604:sckca9ta je napisao(la):
Bender Rodriguez » 06 Dec 2018 06:27 pm[/url]":sckca9ta]Okretnica se ne koristi samo za okretanje nego i kao stajanka za tramvaje.

Drakče, ja sam generalno za tvoj predlog. Neka varijanta gde bi kružni tok i okretnica bili stopljeni u jedno. Npr kao nekad na Autokomandi. Ovde takvo saob. rešenje dolazi u obzir jer je manji promet i nema 5 krakova nego 3.
Ali problem je što bi koštalo svo to ravnanje i preuređivanje, a sumnjam da bi naši bili spremni da daju tolike pare za nešto što ne donosi direktan profit.

Prostora ima za barem jos jedan red sina, to je sto se stajanja tice. Inace, relacija Karadjordjeva - Pariska ulica mora biti dinamicnija, sto se sinskog saobracaja tice, ne treba biti nekakvog stajanja.

Ne mora biti ni kruzni tok, poenta je da taj obalski deo ispod Kalemegdana bude ceo reprezentativan. Nijedan metar kvadratni ne bi trebao da bude neuredjen prostor, a decenijama je to priobalje marginalizovano kao mesto za parkiranje, obilaznice, barake i bukvalno nicega sem korova i smeca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586796#p586796:39vmds0h je napisao(la):
dejjan » Pet Dec 07, 2018 12:14 pm[/url]":39vmds0h]]Nisi nam do sad otkrio adresu, a niko te nije ni pitao niti ikoga interesuje...
Upravo ti prdiš po svima i svemu jer sam sve najbolje znaš.
Demantuj me. Mnogo nešto optužuješ i ispravljaš, a ne daješ nikakve argumente i obrazloženja.


Drakče, čak i da ostane ta okretnica ona i njena okolina se mogu tako urediti da budu itekako lepi i reprezentativni. To mesto zna da bude jako lepo u proleće kad nabujaju trava i drveće. Uz sređivanje njene okoline, ukljanjanje viška objekata i rekonstrukciju ulice mogao bi tu da se napravi jako simpatičan kutak.
 
Pa moze vise od kutka. Hvala stf na ovoj mapi.
Idealno je kada je sira forma prostora kao jedan umetnicki potez, umesto sto se razmislja partikularno. To ovo mesto, ne samo sto dozvoljava, vec i zahteva.

Na primer, nekakava terasasto - talasasta forma.
 
Predlozi su na mestu, ali neće biti mogući sve dok Beograd koristi tramvaje sa jednom kabinom i sistem rada koji se oslanja na okretnice. A ova spada u najvažnije među njima. Sve i da se ovog momenta sa konverzijom, u najboljem slučaju prošlo bi minimum dve godine dok se sva infrastruktura i sva vozila prilagode novom režimu rada. A ko zna kad će to biti. I da li će uopšte biti.
Možda znaju ovi neki članovi iznad što su se javljali, čini se da oni imaju neke informacije iz prve ruke... Ovaj jedan čak zna bolje od mene ko živi u mom kraju... :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586767#p586767:g5fmm52y je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Dec 07, 2018 12:11 pm[/url]":g5fmm52y]Volim ove ljude koji sami postavljaju pitanja a onda sami i odgovaraju na njih. Ja ispišem pola strane pokušavajući da ti objasnim zašto tvoje fiks, ''meni se tako sviđa'' ideje nemaju šanse trenutno da bi mi ti napisao da nemam pojma.

Očigledno ti znaš nešto što mi ne znamo i baš se razumeš u materiju. Zato ti je moj savet da se lepo obratiš Gradu i GSPu i pokažeš im kako bi ti sve to uredio. Siguran sam da ako budeš dovoljno uporan i nadmen da će te odmah poslušati.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586768#p586768:g5fmm52y je napisao(la):
dejjan » Pet Dec 07, 2018 12:15 pm[/url]":g5fmm52y]Tebi bi najviše odgovaralo da si sam na forumu jer ne znaš čemu forum služi...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586770#p586770:g5fmm52y je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Dec 07, 2018 12:19 pm[/url]":g5fmm52y]Evo ga još jedan što sve zna.

Usput ajde objasni mi čemu služi forum? Da zajedljivi ljudi poput tebe prde po drugima na osnovu njihove adrese prebivališta?
Čemu služi forum kao forum? Da svako može da napiše šta god hoće , jer ono pravilo da "papir trpi sve" danas ima oblik "internet trpi sve". E pa taj "jadni" internet toliko toga trpi da se čoveku prosto zavrti u glavi. A kolika je zapravo vrednost toga , dovoljno govori činjenica da jedna "visokoobrazovana" Kardašijanka "obori" društvenu mrežu sa slikom u donjem vešu. I opet dolazimo do toga što sam u poslednje vreme prežvakao milion puta , da se gotovo 99% posetilaca ovog ili nekog drugog foruma oseća uvređenim (povređenim) čim neko ne aminuje njihovo pisanije , već napiše da ne slaže sa istim i zašto. Čak i odrasli ljudi , za koje je prirodno očekivati da se ponašaju normalno i kulturno , se sve više srozavaju na nivo razmaženog derišta. Ti koji ne aminuju pisanije drugih , odmah budu okarakterisani kao ovakvi i onakvi , da im nešto fali i da su zreli za hospitalizaciju , da imaju težih problema čim su im za sve u životu krivi vozači , taksisti , ljudi koji organizuju manifestacije na kolovozu i učesnici istih , tramvajske baštice uz trotoar , širenje pešačke zone , gondole , jerboli , pasarele , novogodišnja rasveta , popločavanje ulica , rekonstrukcije , zamena trola elektrobusevima , plan za metro od Makiša do Ade Huje , reklame na svakom ćošku u svakom obliku i veličini... , da troluju , da su botovi , da su sakupljači pohvala (čim post koji se ne sviđa većini dobije više od od dve pohvale) , da namerno provociraju sagovornike , da su dežurni kritičari da im je aktuelna vrast kriva za sve... Zbog toga sve više čitam Igorovu uzrečicu: "Vratimo se temi".
Umesto da na normalan i kulturan način razgovaramo o određenoj temi , razmenjujući mišljenje , bilo da se slažemo ili ne , mi odmah udaramo na prozivanje. Na sreću , ili na žalost , zavisno od toga kako se gleda na celu stvar , ovde još uvek ima kvalitetnih sagovornika , iako ih je svakim danom sve manje i manje. Sa dotičnim Benderom , koji mnogo voli da čačka u "svete krave" , se slažem u većini stvari , pa i u pogledu ovih okretnica. Žao mi je što se to nekima neće svideti , ali jednostavno je tako. Kako se dosta krećem po gradu , imam i prilike da vidim kako funkcioniše gradski prevoz , naravno , iz vizure korisnika , ali ne onog prosečnog koji kaže "ako je moglo tamo , bogami ima da može i kod mene". Iza mojih pisanija ovde i komunikacije sa nadležnima , stoje konkretni rezultati (neki predlozi su usvojeni delimično ili u potpunosti , dok su neki razmatrani) , ma koliko god se pojedinci upinjali da to ospore. Iako bi smo svi mi voleli da sistem funkcioniše mnogo bolje , jednostavno na pojedinim delovima , zbog svoje infrastrukture , to nije moguće. Sa druge strane , tamo gde sistem funkcioniše dobro , ne treba ga menjati. Bender je to lepo objasnio za "Pristanište" , i ne vidim da bilo šta treba da se radikalno menja. To što bi smo voleli da "ispravimo" Karađorđevu ulicu na tom mestu , na uštrb tramvaja , ne vidim kao napredak , već nazadovanje. Za početak , trebalo bi da pojačavamo postojeće mreže sa dodatnim podstanicama ili prepravkom postojećih , a ne da moramo da skidamo tramvaje sa drugih linija i da ih prebacujemo na novu liniju , samo zato što nam je mreža na tom delu na maksimumu , a ispravni tramvaji stoje po Depoima jer mreža ne može da podrži veći broj , iako realna potreba za tako nečim postoji. Ovde konkretno mislim na slučaj sa uvođenjem (vraćanjem) linije 11 na uštrb smanjenja broja vozila na 7 , 9 i 13. Po meni je ovo pravac u kome bi trebalo da se krećemo , a ne da se "luksuziramo" sa jednokolosečnim "okretnicama" i tramvajima sa dvostrukom kabinom. A sam narod bi bio mnogo više zadovoljan sa pojačanom 11 - com , nego sa jednokolosečnim "okretnicama" i tramvajima sa dvostrukom kabinom.

P.S.
Forume koristim prvenstveno da bih saznao informacije koje su meni bitne , a koje se ne mogu naći na zvaničnim sajtovima , novinama , televiziji... , a ne da bih na dnevnom nivou iznosio svoje frustracije i pri tom pljuvao neistomišljenike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586780#p586780:qtgsyyln je napisao(la):
Pasarela » Pet Dec 07, 2018 12:39 pm[/url]":qtgsyyln]Kako objasniti nekome ko ne razume da se centar zatvara za saobraćaj kako ovde tako i u svim većim evropskim gradovima odnosno minimalizuje i traže alternative, uvode se veći, spori, bešumni tramvaji koji dele trasu sa pešacima itd.. kakva crna okretnica i to u epicentru najstarijeg jezgra šta vam je. To nema veze sa GSP i da se njima nešto objašnjava oni su sistemski i organizaciono na nivou 1978. Tu ne računam BusPlus jer je to privatna firma i ideja van GSP odozgo.
Kako objasniti nekome da ti gradovi imaju i metro , i da bez problema mogu da istrpe širenje pešačke zone?
 
Vrh