Šta je novo?

Trg Slavija

Могли би стварно тему о спорним саобраћајним локацијама у граду, где све треба проширење. Планираних би сад из главе сигурно могао једно 10 најмање да наведем.
 
Džaba sve. Mnogi na forumu bi mogli da navedu najmanje 20 potencijalnih projekata koji bi drastično poboljšali funkcionisanje grada i saobraćaj, pa to ne znači da će se u to i ulagati.
 
Апсурд је што је већ најављивано на сва звона и ширење Макензијеве и Цара Николаја 2. до Воје Илића, и ширење Јужног булевара од Максима Горког до Цветка, и ширење Деспота Стефана на оном сужењу од Цетињске до Џорџа Вашингтона, и нова Кумодрашка, и ширење Тошиног бунара од аутопута до Сенског трга, и спајање булевара Николе Тесле са Владимира Поповића, да не спомињем тек УМП и СМТ, т6 и остале да кажем више стратешке подухвате.
 
Odlično je što je, zahvaljujući nekim objektivnim članovima, ova tema počela da skida odgovornost sa pešaka koji su za neke (motorizovane brm-brm) članove foruma stalna smetala i ometala saobraćaja na centralnim gradskim ulicama. :)
 
Nemoj da si tako strog. Znaš li ti uopšte koliko kilometara peške pređu ti motorizovani , na dnevnom nivou?
 
Znam, rekao si i sam ranije, da su to sve polumaratonci... :D

Toliko vole da šetaju, i to najviše po metalnim skalamerijama iznad ulica, pa ih zato preporučuju ostalima, da održavaju kondiciju pentrajući se po njima... :lol:
 
necu ja da oteram samog sebe kad sam pesak u podzemni prolaz da bih lakse prolazio kad sam vozac, nego da 1. ne bih kruzio pola kilometra 2. cekao nenormalno dugo na svim pesackim 3. razmisljao dal ce neka bu**** ipak da proleti na crveno

skoro uvek sam na slaviji pesak, i bas zato hocu podzemni prolaz, inace da sam samo vozac, apsolutno bi me bolelo uvo, jer semafori drze jako kratko zeleno za pesake, tako da mi nije skoro nikakvo usporavanje
 
Eto vidiš, tebe boli uvo, ali neke drivere ne boli uvo, jer im je mnooogo da sačekaju i za to kratko vreme koliko je pešacima zeleno.

Ali zato govore pešacima da su nestrpljivi i da treba biti strpljiv, da nije mnogo čekati nekoliko minuta za prelazak (samo jedne) ulice. :roll:


Svašta će čovek pročitati na Internetu...
 
Ja сам скоро свакодневно на Славији, и мој закључак је да би са измештањем окретнице у Краља Милутина код НБС неупоредиво биле смањене потребе за прелажењем улице, поготову на правцу Краља Милана - Булевар ослобођења и обрнуто, где се највише и кружи и околиша, а где највише људи и прелази са линија које окрећу на Славији на тролејбусе и 31 ка центру, и обрнуто. У суштини имамо као резултат те лоше преседачке везе свакодневне гужве на стајалиштима Карађорђев парк у оба правца, са угаженим блатом око стабала (кад се стручњаци нису сетили да поставе металне поклопце преко као у Краља Милана).
 
^^ to predlazemo vec godinama, ali ocigledno bi sprovodjenje jednog toliko jednostavnog i logicnog resenja dovelo do poremecaja prostora i vremena. Fontana bi zasvirala Baha, novogodisnja rasveta bi usla u skupstinu a gradonacelnik bi postao vozac gsp.

Nekada davno zvanicni kontra argument ovom resenju je bio polozaj ulaza u podzemnu garazu NBS koji navodno nekako uslovljava okolinu.
Danas vidimo da je to ocigledna budalastina, betonski plato se izlio po okolini a aerodromski autobus staje bas tu gde bi trebale da okrecu i linije iz Katiceve.
 
Ama naravno da su se setili, no ih zabole uvo da kmetovima sklanjaju blato s njihovog puta na miljakovce, kumodraže i ripnjeve; i to još idu busom, pa LOL, sirotinja, smešno ha-ha-ha, vidi ih kako gaze po blatu nagurani ko st*** LMAO.
 
Просто је невероватно да се тако једноставан и потпуно извођачки бесплатан предлог не усвоји ...
 
mozda je problem prostora, verovatno se to privatnicima ne svidja jer ipak ne moze toliki broj autobusa da se nagura na okretnicu kad im se bleji i kad im cefne da krecu 3 odjednom, a i sama ulica je normalna, koja uvek treba da bude otvorena za saobracaj, za razliku od katicave gde prolaze samo vozila poste i autobusi, i zato nekad stoji jedan u jednoj a drugi u drugoj traci, i tako istovremeno skuplajju putnike

ne bi to bilo lose resenje ovako inace, nego mislim da bi kultura vozaca autobusa, pogotovo kod privatnika jer ih ni za sta ne sankcionisu, napravila karambol
 
Taj deo Kralja Milutina gde bi se okretale linije , i koji je popločan , prometan je koliko i Katićeva. Ne sećam se da sam ikada video da neko iz pravca kliničkog centra produžava pravo po prelasku Nemanjine , ili da iz Nemanjine skreće u Kralja Milutina (osim A1 i taxi). Iz nekog razloga , taj deo ulice se tretira maltene kao pešačka zona. Pretpostavljam da je to zbog toga što im je bitnija veza sa Nemanjinom (iz pravca Kliničkog centra) i što iz pravca Slavije više koriste Beogradsku ka Bulevaru.
Tu bi mogle da se okreću 39 , 59 , 401 i 402 , dok bi 30 , 42 i 47 ostale u Katićevoj. Em što bi se rasteretila sama okretnica u Katićevoj , em što bi se dobila bolja presedačka veza na trole , em što bi se stvorio prostor da se neka linija preusmeri na okretnicu u Katićevoj , obzirom na planove u skorijoj budućnosti.
 
Није баш паметно делити окретницу на две локације. И путници са 39, 42 и 47 преседају на Славији, зашто би њима преседање било отежано? Мислим да има места за све линије да се пребце, дужина је идентична (мада бих ја 30 продужио или низ Теразије до Дорћола или низ Немањину до Савског трга). Само треба смањити задржвање возила на окретници.
 
Napisao sam da se 39 okreće u Kralja Milana a 30 u Katićevoj.
 
Извини на грешци. Све у свему, Краља Милутина код НБС има 112 метара, а Катићева од Тиршове до Бирчанинове 152 метра, мада у Катићевој имамо и бензинску пумпу и паркинг места која мислим да се не рачунају у саму окретницу. 7 соло аутобуса може да стане лагано у 100 метара.
 
^^ Uz to Kralja Milutinaa ima 3 trake, od kojih se dve koriste za parkiranje automobila a mogle bi obe da sluze za parkiranje autobusa. Znaci 100m x 2 = 14 autobusa

Ima mesta u Kralja Milutina komotno za sve linije, i za buseve koji cekaju red voznje, i za rezervni bus itd...

Svi ti autobusi ionako vec danas ulaze u kruzni tok na Salviji. Danas iz pravca JNA ostave sve putnike na poslednjoj stanici u JNA pa onda prazni kruze oko fontane pa dalje do Katiceve. A putnici kruze oko Slavije ka gradu, a jos gore, veru se do Katiceve u pravcu juga.

Kada bi okretnica bila u Kralja Milutina autobusi bi lepo usli u kruzni tok, skrenuli desno u Nemanjinu, pa desno u Kralja Milutina i ostavili putnike. Putnici bi tada lako mogli da presednu na tramvaj u Nemanjinoj ili trole u Kralja Milana.

U povratnom smeru jos je bolje, umesto da se lomataju oko Slavije do Katiceve, putnici sa trola u kralja Milana mogu da presednu na buseve u Kralja Milutina bez prelazenja ulice! Pola pesaka presedaca, koji bi inace koristili nesudjeni podzemni prolaz, sada lagano seta 30 metara po novom velelepnom platou do okretnice.

A bus potom skrece desno iz K. Milutina u K. Milana, pa desno u kruzni tok.

Primeticete da su sve skretanja u novoj semi na desno, bez presecanja saobracaja, cisto i jednostavno.

Eto pravljenjem okretnice tamo gde treba, gde je jeftino i jednostavno smanjuje se nepotrebno kruzenje pesaka oko Slavije, stvara se efikasna veza za presedanje i olaksava zivot i vozacima, i pesacima.

Slaviji ne treba ni fontana, ni Majkl Dzekson, ni podzemni prolazi, ni metro, nista od toga za sada. Za pocetak zdrav razum. A posle cemo lako.
 
Dobar predlog. Samo bi onda valjalo ugledati se na strane primere i angažovati neke projektante i dizajnere koji bi okretnicu projektovali tako da se lepo stopi sa platoom i okolinom, a ne da postane još jedan Zeleni Venac ili neki Kiosk city.
 
У суштини да направе само надстрешницу као што имамо већ на истом платоу у Краља Милана, просторије ЈГПа (киоск са тоалетом као што имамо у Катићевој) би могле под ону плочу где ће бити ТОБ и јавни тоалет, и то је то. Углавном то не треба да буде место где ће неко да чека превоз дуже од 15 минута, већ динамичан простор брзе и једноставне измене превоза.
 
Tako je, 4 nadstresnice sa klupicama i to je to. WC pod platoom, cesma na istom, par kioska okolo, to je to. Rok izvodjenja 24h.
 
Ја сам размишљао да пишем ДЈПу, али мислим да би можда нека заједничка петиција или предлог био ефективнији, можда чак и УГ Имамо план које делује на форуму може да буде подносилац.
 
Imamo Plan je odavno preneo ideju gradskim ocima, licno, ali za badava.

Doduse od tada se situacija blago promenila time sto je Kralja Milutina zaista i postala okretnica, za aerodromski autobus. Presedan je napravljen, samo ga treba razraditi.

Vec vidim serijal u blicu:

"A1 vec okrece u Kralja Milutina, uskoro stizu 30, 47, 59..."

"Pogledajte kako ce izgledati najnovija okretnica na Slaviji"

"Plato na Slaviji konacno dobija svrhu: najlepsa okretnica u gradu"

"Saobracaj na Slaviji 50% efikasniji: skraceno presedanje putnicima GSP"

"Nova okretnica u Kralja Milutina, blagodet i za putnike i za vozace na Slaviji"

"Posledica izliva novogodisnje rasvete u mozak: gradske vlasti sprovele logicno, brzo i jeftino resenje za dobrobit gradjana"
 
Vrh