Šta je novo?

Aerodrom Konstantin Veliki - Niš

Ostao sam dužan da objasnim da i ako se pokušava broj stanovnika AP KiM da naduva do 1.8miliona, jer popisuju ljude koji zive i u Albaniji i u Makedoniji i po Evropi samo zato sto su se u nekom trenutku prijavili na teritoriji AP KiM.
Realna brojka ne moze da predje 1.4, verovatno 1.3miliona jer ih je pre rata bilo 1.2mil.tesko da je moglo 50% da se uveca broj cak i da se prostom deobom razmnožavali.

Region juzne i istocne Srbine broji oko 1.7miliona ljudi koji gravitiraju ka Nišu.

Priština prema poslednjim kvazi popisima ima nesto manje od 200k stanovnika, pre rata 145k. Apsolutno je apsurdan broj ako uzmemo u obzir da se deo grada odvojio u zasebnu opstinu srpsku Gračanica, sigurno 10k stanovnika, i da nema izbeglih Srba koji su činili broj od 145k.
Nis ima 260k+ stanovnika.

Prednost je ta dijaspora, koju ako uračunamo cini taj broj koji zele da prikazu ili 1.8mil.stanovnika sto je priblizno broju u regionu juga i istoka Srbije.

E sad, razvoj aerodroma je dobio raniji zenit u Pristini, kazi da kaska Konstantin nekih 5-6 godina, jer je DS krenuo sa subvencijama Konstantina.

7x putnika vise sa Jasarija leti, kako ćemo to da objasnimo?
Kako se neko usudjuje da kaze da ne postoji trziste i da je logično da se redukuju letovi?
Ej ne 2x ili 3x, 7x vise putnika!!!
 
Ko kaže da region južne i istočne Srbije ima 1,7 miliona stanovnika? Ja prvi sumnjam u te podatke kao što sumnjam u pretpostavke da na KiM živi 1,8 miliona ljudi. Drugo, neko je već pominjao da je Priština administrativni centar što donosi dodatno broj putnilka. Uglavnom slažem se sa tobom da je skandlaozno da Niš ima 7 puta manje putnika. Čak i Tuzla ima više od Niša.
 
Ap KiM po nihovom popisu ima bez srb 1,4 milona sad sigurno daleko manje ...ako im daju bezbizni rezim ima za cas da se isprazni
 
^^
Cas se isprazni, mi vratimo ove naše iz Nemacke i eto ga, Jasari menja ima u Knez Lazar, ni ne treba nam Konstantin i tako bio Rimljanin. :mrgreen: :laugh:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594817#p594817:2jo58ujb je napisao(la):
milaki990 » Ned Jan 13, 2019 11:15 am[/url]":2jo58ujb]Ko kaže da region južne i istočne Srbije ima 1,7 miliona stanovnika? Ja prvi sumnjam u te podatke kao što sumnjam u pretpostavke da na KiM živi 1,8 miliona ljudi. Drugo, neko je već pominjao da je Priština administrativni centar što donosi dodatno broj putnilka. Uglavnom slažem se sa tobom da je skandlaozno da Niš ima 7 puta manje putnika. Čak i Tuzla ima više od Niša.
1.56 miliona po popisu iz 2011. region Juzne i Istocne Srbuje, nisam proveravao podatke nego po secanju.
Metodologija naseg popisa je da se ne prikazuju ljudi koji su sa prebivalištem van Srbije.

2011.je i na Kosovu uradjen popis, 1.73 miliona bez Srba.
Kao i u BiH, prikazuju sve koji su u bilo kom trenutku imali boravak na KiM. Plus organizovano prijavljivanje iz Albanije i Makedonije, al da ne širimo nije mesto toj raspravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594597#p594597:2qftj2ee je napisao(la):
lepi » 12 Јан 2019, 01:47[/url]":2qftj2ee]7x putnika vise sa Jasarija leti, kako ćemo to da objasnimo?
Kako se neko usudjuje da kaze da ne postoji trziste i da je logično da se redukuju letovi?
Ej ne 2x ili 3x, 7x vise putnika!!!

углавном избегавам да ти одоговарам, јер теби једноставно не вреди причати, но добро. Приштина има 7х више путника јер се са ње одвија саобраћај још од 2002. године, и то редовно, без прекида, тј. 16 година. Ниш има иоле озбиљнији саобраћај од друге половине 2016. године, дакле свега 2 ипо године. ако ти то није довољан разлог, онда заиста не знам који други хоћеш
 
Da, da
ovom NAZADNOM progresijom sa 5% manje opsluzenih aviona u prosloj godini, vraticemo se u vreme bombardovanja, tj.letenja samo vojinih aviona.

Slep kod očiju
 
Za niški aerodrom 256 miliona dinara

Za niški aerodrom 256 miliona dinaraPomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Zoran Ilić izjavio je danas da je Aerodrom „Konstantin Veliki” u Nišu od strateškog značaja za državu i da je od preuzimanja upravljanja u ovaj aerodrom uloženo ukupno 256 miliona dinara.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=118438
 
Prosto me sramota kolko nam dobro ide.

Na aerodromu "Konstantin Veliki" u Nišu u prošloj godini bilo je nešto više od 350.000 putnika, što je za šest odsto više nego u 2017. godini. Međutim, broj opsluženih aviona smanjen je za pet odsto, dok je prevoz robe opao za 73 odsto, sa 2.500 tona na 690 tona.

U prvih 4 meseca broj putnika bio veci za 16%, na kraju, da ipak ne pali DzoniLi alarm, dobrih 6%.

A ilnija za Malme je ugasena u januaru ove godine , za Dizeldorf se gasi od kraja marta 2019.
Nadomestice Bec broj aviona opsluzenih donekle, ali to je prethodna uprava ugovorila pre preuzimanja.

Nepovratno srljamo u progres, ulazemo u smanjenje broja letova. Kao da je Nis Hrvatska ili Albanija, pa su pre toga republička ulaganja u novcu bila zabranjena.
 
Postoji li mogućnost rasta u ovoj godini?
 
Nema potrebe ali sam pitao radi okolnosti koje treba uzeti u razmatranje pri ocekivanjima.
 
^^
Ako vrate Malme, rast kao proslogodišnji

@DzoniLi
Aerdorom nije propao, niti ce.
Samo ce se rast usporavati i odrzavati na nivo koji koncesionaru Tesle i Jasarija odgovara.

Nema novih linija. Nema plana Uprave, sve se dešava na inicijativu avio prevoznika, a tako se nije doslo do 300k putnika.
 
B92, 29.1.2019.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1499489

Vlada finansira prve avio-linije: "Očekuje se Er Srbija na konkursu"

Vlada Srbije obezbedila je novac za finansiranje prvih avio linija sa niškog aerodroma od javnog značaja.

To je izjavio pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Ilić.

"U četvrtak bi Vlada Srbije trebalo da donese uredbu kojom će biti definisani regioni koji će imati pravo da koriste te linije do evropskih gradova", rekao je Ilić novinarima na aerodromu "Konstantin Veliki" u Nišu.

On je najavio da će uskoro biti raspisan javni konkurs za prevoznike koji će leteti na linijama od javnog značaja čime će biti omogućeno dodatno povezivanje Niša sa deset evropskih destinacija.

"Očekuje se da kompanija Er Srbija bude jedan od učesnika konkursa, ali nije isključeno da se na konkurs jave i druge avio kompanije", kazao je Ilić.

Po njegovim rečima, od kada je niški aerodrom preuzela država, Vlada Srbije je u taj aerodrom uložila 256 miliona dinara, a od toga je 70 miliona dinara uplaćeno "Aerodromima Srbije" za nabavku vozila za prihvat vozila u vreme snežnih padavina, kao i za nabavku tečnosti za odledjivanje i sprečavanje zaledjivanja.

Ilić je najavio izgradnju novog tornja na aerodromu "Konstantin Veliki" u Nišu, u vrednosti od 5,5 miliona evra.

"Ove godine biće završena izrada projektne dokumentacije, a početak radova predvidjen je za jul 2020. Završetak radova planiran je za decembar 2021. godine", kazao je on.

Po Ilićevim rečima, novi toranj na niškom aerodromu gradiće se na dva hektara zemljišta koje je u vlasništvu Grada Niša.

"To zemljište je prethodno rukovodstvo aerodroma nameravalo da proda za 40 miliona dinara. Mi smo se dogovorili sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) da zakup te lokacije bude na 30 godina. SMATSA će mesečno plaćati niškom aerodromu zakup zemljišta od 50.000 do 80.000 evra, čime će aerodrom skoro pokrivati celokupne mesečne troškove zarada zaposlenih", naveo je Ilić.

On je kazao da je u planu i produžetak piste na niškom aerodromu sa 2.500 na 2.800 metara, nakon što 2023. bude izgrađena železnička obilaznica i pruga izmeštena sa severne strane niškog aerodroma.

Ilić je ocenio da prelazak aeorodroma "Konstantin Veliki" u Nišu u državno vlasništvo nije negativno uticao na njegovo poslovanje. "Ni jedan zaposleni nije otpušten. Grad više nije mogao da ulaže u razvoj aerodroma i to je glavni razlog promene vlasništva. Nama je potreban aerodrom koji će raditi 24 sata dnevno", rekao je on.

Po njegovim rečima, koncesioni ugovor zaključen sa kompanijom "Vansi erports" nije razlog prelaska niškog aerodroma u državno vlasništvo.

On je rekao da bi ugovor sa tom francuskom kompanijom trebalo da bude objavljen u narednih mesec dana s obzirom na to da se privode kraju "podešavanja master plana" i "usaglašavanja sa partnerom".

Vršilac dužnosti direktora niškog aerodroma Dušan Knežević kazao je da će naredne godine početi proširenje aerodromske zgrade koja je prvobitno projektovana za prihvat 100.000 putnika, a aerodrom je prošle godine uslužio 350.000 putnika.
 
Ovo se krsi sa svim stavovima koje sam zauzeo na ovoj temi, a s obzirom da sam dosta argumentovano pricao, ne preostaje mi ništa nego da Vam najavim raspisivanje parlamentarnih izbora. Logičnog objašnjenja nema.

Ne sumnjam u gradnju tornja, to je Smatsa davno najavila bez obzira na vlasništvo, ali najave za 2023. za dve, za sledeću godinu... prosto Aco Srbine, ne ide tako.

Izbori u najavi, poceli su s obećanjima.
 
"U četvrtak bi Vlada Srbije trebalo da donese uredbu kojom će biti definisani regioni koji će imati pravo da koriste te linije do evropskih gradova", rekao je Ilić novinarima na aerodromu "Konstantin Veliki" u Nišu.

bravo, ko god se ovog setio, treba da dobije Nobelovu nagradu za ekonomiju!
 
ок је то, има смисла. не би били ни први ни последњи који то раде. мада сам ја мислио да ће прво бити PSO Београд-Ниш. само, видећемо шта ће од тога бити
 
Možda ja nisam dobro razumeo. Meni liči da će ovim da definišu po mestu prebivališta ko od građana Srbije sme da leti linijama od javnog značaja a ko ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598699#p598699:r1a9i5hx je napisao(la):
Mel » Uto Jan 29, 2019 6:57 pm[/url]":r1a9i5hx]Možda ja nisam dobro razumeo. Meni liči da će ovim da definišu po mestu prebivališta ko od građana Srbije sme da leti linijama od javnog značaja a ko ne?
Rekao bih da misle da odrede evropske regione, pa ce prevoznici birati aerodrome u tim regionima koje ce povezati sa Konstantinom. Da su lose preneli, ovo inace nema smisla.

No, zivi bili, predizborna kampanja ma delu
 
"regioni koriste linije do evropskih gradova"

Dakle, nisu regioni evropski, nego naši.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598699#p598699:39mfgvrv je napisao(la):
Mel » 29 Јан 2019, 17:57[/url]":39mfgvrv]Možda ja nisam dobro razumeo. Meni liči da će ovim da definišu po mestu prebivališta ko od građana Srbije sme da leti linijama od javnog značaja a ko ne?

наравно да не, јер то апсолутно нема смисла. вероватно мисле на европске регионе, али ни то нема смисла. оно што треба да ураде је да лепо дефинишу 10 дестинација, фреквенцију и минималну величину авиона, тј. капацитет, и временски период обавезе обављања превоза. и онда распишу конкурс. па ко се јави, јави. пет већ могу да набројим: Београд, Париз, Москва, Франкфурт/Минхен и Истанбул. за осталих 5 заиста немам идеју

а Илићу да забране било какво обраћање у јавности, јер он већи део времена нема појма о чему прича
 
Let iz Beograda apsolutno nema nikakvog smisla, ako uzmemo da je minimum 40 minuta potrebno da se cekiras pre leta, da putujes pola sata, a pritom od Tesle do grada da izgubis jos 20ak, u Nisu jos 15ak minuta.
Kolima se stiže za nesto vise od 2 sata, busom za ravno 3.

I dalje tvrdim da je ovo šarada i da ćemo na izbore ubrzo. Mora da se ubedi biračko telo nisavskog okruga da je sve super.
https://www.juznevesti.com/Ekonomij...isku-vazdusnu-luku-jos-se-nisu-desila.sr.html
 
Vrh