Šta je novo?

Trg Slavija

Ove rasprave iznad izgledaju kao meč rečima dva tima. Jedan su "Pasarele", drugi su "Podzemni". Oba tima ispoljavaju delimično objektivnost, a delomično navijačke strasti.
Mi (grupa Konzilijum) generalno smatramo da se i pešački mostovi i podzemni prolazi mogu lepo uraditi, kao i ružno uraditi, na bilo kom mestu, pa i u centru grada, kako mnogi primeri pokazuju.
Za Slaviju smatramo da jednostavni pravi pešački most ima više realne šanse da se uskoro izgradi. Jer ni ova, a verovatno ni buduća vlast, neće uskoro hteti uništavati tek izgradjenu fontanu da bi kopala prolaze.

PS
Za kopanje će možda trebati sačekati metro, a za to ćemo se, kažu neki poznavaoci, načekati.
(Sećamo se da je metro bio najavljivan kao "dolazi za par godina" još početkom 1980-tih, kad je kopana stanica kod Vuka i još nismo bili sedi, a posedešmo u medjuvremenu.)
 
Čikago ima dobar sistem u razvoju, London je odavno zaboravio na svoj.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N6XmDLPhlGE[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hytNbnOnDvg[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597625#p597625:l8vj4o02 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 25 Јан 2019 02:09 pm[/url]":l8vj4o02]Mreža podzemnih prolaza bi rešila: i problem tranzita od stanice do stanice; i povezivanje turističke atrakcije Hrama sa Kralja Milana; i problem saobraćaja; problem rasporeda za buduću stanicu metroa; kao i problem komfora za pešake.

Ali...
2s0bsi.jpg
Што волиш да испаднеш шмекер са овим "meme"-има више него леба да једеш. А нема потребе за тиме.

Одустајање од подземних пролаза на Славији у овој реконструкцији је један од изненађујуће смисленијих одлука тренутних градских отаца. Зашто?

Зато што градити подземне пролазе на тргу који коштају сами пар милки евра без плана метро станице која је извесна у 90% метро планова јесте бахато бацање новца ...

Подземни пролази на Славији свакако су неопходни, али као део метро станице. И само тако. Дотле, само треба регулисати позиције стајалишта јавног превоза и решити 30% проблема Славије. А градити подземне пролазе који су скупи а после их рушити је стварно бесмислено.
 
A šta ćemo sa onih 70%? Čak i da izmestimo stajališta gradskog prevoza , a sve ostalo ostasvimo kako jeste , opet nismo rešili stvar , jer ćemo i dalje imati iste probleme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597779#p597779:35hrk4iz je napisao(la):
stf » Pet Jan 25, 2019 10:45 pm[/url]":35hrk4iz]
Што волиш да испаднеш шмекер са овим "meme"-има више него леба да једеш. А нема потребе за тиме. .
Što voliš da vidiš skriveni smisao u svemu, više nego leba da jedeš...
Toliko se brineš da neko ni slučajno ne isproziva vladajuću partiju da ćeš da nađeš neki ''hate speech'' čak i u postovima koji nisu pisani radi političkih podbadanja, već kao lična mišljenja i zapažanja mimo politike.

Ja ovde govorim o kukačima koji su pre par godina, tamo negde 2015, pred rekonstrukciju Slavije, trubili kako ne treba da se prave podzemni prolazi samo i samo zato što se kobajagi time narušava dostojanstvo pešaka. Nije tu bilo nikakve priče o metrou, isplativosti ili praktičnosti, već se našlo par karijerista i foliranata da glume junačine tako što će da pobiju svako razmatranje da se naprave podzemni prolazi govoreći da je to diskriminacija pešaka. A vladajuća garnitura takva kakva je, je to brže bolje usvojila i iskoristila kao argument da ne mrdne dupetom, i eto kobajagi ispadoše veliki poštovaoci pešaka pa zato nisu izgradili podzemne prolaze. Dakle, ako ti je do nove političke rasprave, traži drugog sagovornika. Nisam došao ovde zato što mi je do još jedne nove debate na temu DS vs SNS nego zato što mi je smešno i neshvatljivo da postoje ljudi koji propagiraju da je silazak u podzemni prolaz narušavanje dostojanstva.

A od priča kako ''sve u svoje vreme, Slavija ćemo da rešimo kad budemo izgradili metro, a metro ćemo da rešimo kad budemo dobili zeleno svetlo od MMFa'' dobijam probavu, tako da mrzi me da uopšte ulazim u to koliko je to jedan za Beograd poguban i naopak stav. U tom slučaju, najbolje da ništa ne radimo narednih 20 godina, dok otplatimo sve dugove i dok se isprojektuje i poslednja pločica klozeta na početnoj stanici metroa...
 
Ovdje su neki raspravljali i zastupali svoje stavove na javnoj raspravi branili stavove ucestvovali na konkursu za tu slaviju a neko bi trebo malo da ponovi gradivo prije zauzimanja izricitih stavova
Podzemni bi kohi su bili predvidjeni bili uzi od svih u bg
Sto je po meni glavna mana plus bi poskupili gradnju kasnije nekad stanice metroa ...
 
Kad smo već kod dostojanstva... pešacima u Beogradu je odavno narušeno dostojanstvo, s obzirom na notornu činjenicu da je najveći broj graditeljskih poduhvata po Beogradu u poslednjih 50 godina bio podređen isključivo motornom saobraćaju, dok su pešaci apsolutno bačeni u stranu, kao da ne postoje.

Posle pola veka se vide posledice takvih rešenja, jer je prosto neodrživo stanje da u širem centru grada individualni automobilski saobraćaj ima apsolutni prioritet nad pešačkim komunikacijama.

To je apsurdno, neprihvatljivo, nebulozno i nelogično...
Zato se polako pronalaze i druga rešenja kojima se moraju u nekoj meri zadovoljiti saobraćajne potrebe svih kategorija građanstva, a ne samo vlasnika individualnih vozila.
 
Ja sam govorio o kukačima po medijima i javnosti, ne o forumu. Bilo je tu nekoliko novinskih tekstova, pa čak i protesta/negodovanja tu negde 2015 i 2016. A sve oko priče sa dostojanstvom pešaka. Ne zbog metroa ili cene ili praktičnosti.

A priča ''ajde da sačekamo sa izgradnjom podzemnih na Slaviji da vidimo oćemo li tu imati metro stanicu'' bi imala smisla da od tog metroa ima vajde i da je na vidiku. Ali pošto je to i dalje pust san, i pošto je sadašnja garnitura pokazala da će prema njemu da se odnosi isto kao i one pre, takav rezon počinje da gubi smisao. Jer onda po toj logici ima tako da se tešimo svake godine i da odlažemo podzemne na Slaviji, sve do 2040. Evo ja sam prvi 99% siguran da Slavija neće videti metro pre 2035. A mogli smo dotad ovih 20 godina da hodamo njome kao ljudi, a ne da pravimo zvezde po ulicama da bismo prešli razdaljinu od 100 metara.


Vladivoje,
Sve i da zapostavim činjenicu da sam više puta obrazložio zašto je prolazak kroz Slaviju podzemnim prolazom bolji nego prolazak kroz nju preko kolovoza, opet ću ti reći sledeće: da sam na mestu boraca za dostojanstvo pešaka u Beogradu, započeo bih tako što bih se borio da se trotoari širom grada oslobode od divljih bašti, reklamnih tabli i divlje parkiranih automobila, da za početak ne moramo da se provlačimo između štrokavih branika i musavih stolova svaki put kad izađemo iz doma. To bi meni bio mnogo veći prioritet i trn u oku nego silazak niz stepenice na jednom monotonom tranzitnom trgu gde se zadržavam samo kad moram...
 
Kad prodjem podzemnim prolazom kod zelenog venca i kod moskve zavrne mi se zeludac od prizora. Oni kod kneza i kod usca i na komandi (cari urinarnih aroma)su malo podnosljiviji ali u svakom slucaju nikada me niko nece ubediti da su podzemni prolazi nesto dobro. To bi bio kolektivni smestaj za skitnice ubedjen sam
 
Prvo je bila priča da se rade podzemni, onda su ovi sadašnji govorili da je to mnogo skupo zbog izmeštanja instalacija i tada su počeli da proturaju priču o dostojanstvu pešaka.

Na kraju je samo zamenjen asfalt (i šine) i uz pomoć farbe su "kao" rešili problem (pomeranjem pešačkih prelaza).

U cilju mazanja očiju uvalili su nam fontanu sa Alibabe, a sve su zasrali sa platoom koji je u teoriji odlična ideja, ali katastrofalno je ispalo (da ne pričam o probijanju rokova).

Eto jedne retrospektive iz mog ugla.
 
Da su podzemni prolazi stecište skitnica , ovi u centru bi bili preplavljeni njima , a to svakako nije slučaj. Tu i tamo se može naći poneki.
Što se tiče (ne)održavanja , to je tačno. Ali isto tako , to ne znači da sad ne treba ništa živo da radimo u gradu , samo zato što se ništa ne održava nakon izgradnje (rekonstrukcije) , osim ukoliko nije od "javnog" interesa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596886#p596886:2v9dx4qr je napisao(la):
dr.c » 22 Jan 2019 08:20 pm[/url]":2v9dx4qr]Poštovani,
Slavija ima veliki pešački problem koji još traži rešenje.

Slavija nema pesacki problem.

Beograd ima saobracajni problem, a Slavija je jedan delic tog problema.

Problem je geometrijske prirode: u staroj ulicnoj matrici Beograda nema dovoljno prostora za danasnji broj automobila. Ulice se ne mogu prosiriti, automobili jos uvek ne lete, imamo to sto imamo.

Slavija je samo jedna tacka te matrice
i ne moze se gledati izolovano.

Cak i kada bi se zabranio pristup pesacima u krugu od 500m oko Slavije automobilske guzve ne bi nestale, u najboljem slucaju prebacile bi se na sledecu crnu tacku: semafore kod Generalstaba, Beogradjanke, Pravnog...

Pesaci na Slaviji nisu problem, Slavija je problem pesacima.

Nekadasnji pesacki prelazi tik uz kruzni tok vise su pomagali u regulisanju saobracaja nego sto su smetali. Pesaci su nevoljno igrali ulogu semafora koje niko ne zeli da postavi i isprojektuje (iako je to dokazano resenje za gradske kruzne tokove). Danas su osudjeni na nepotrebno kruzenje podalje od kruznog toka.

Beogradu ne trebaju denivelacije, Beogradu je potrebna smislena saobracajna politika.
Prvenstveno alternativa. Nije bitno da li pesaci prelaze Terazije pod zemljom ili po zemlji, automobile svakako ceka semafor par stotina metara dalje, nista nije reseno.

Sve dok nema alternative, to jest dokle automobili i autobusi stoje u istoj gradskoj guzvi, osudjeni smo na kolaps.

Opet geometrija, 5 automobila preveze maksimum 25 ljudi (u praksi petoro ljudi) a zauzima prostor jednog autobusa koji prevozi 50 ljudi (u praksi 120). Sa moralne strane ovo se zove nepravda, sa saobracajne strane zove se neefikasan sistem, tracenje raspolozivih resursa.

Resenje je jednostavno, zove se zuta traka i imamo pred sobom u Beogradu dokaz da savrseno funkcionise. Treba samo povezati odvojene komade zutih traka u jedinstvenu mrezu, kao sto su ulice medjusobno povezane za automobilski saobracaj, i imacemo pouzdan i efikasan sistem za prevoz velikog broja gradjana: alternativu.

Ni zute trake pa ni metro nece nikada smanjiti broj automobila na ulicama, ali ce zato omoguciti alternativu gradjanima. Danas smo svi u kanalu, a sutra cemo imati izbor:

- ili cu komoforno da sedim u svom automobilu, pusim cigaru, slusam muziku i trosim gorivo u zastoju 2 sata
- ili cu da sednem u autobus, klackam se maksimum pola sata sa sve presedanjem, stignem na destinaciju pre vremena i spokojno nastavim dalje.

Dajte mi pare od fontane, pasarela i podzemnih prolaza da kupim zutu farbu i osiguracu vam i efikasnost i pravdu.

Rok za izvodjenje 7 dana.
 
^^ Mislio sam zaista fizicki prosiriti, pomeranjem zgrada :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597916#p597916:2sdf5m1u je napisao(la):
zidar » 26 Jan 2019, 12:21[/url]":2sdf5m1u]
Slavija nema pesacki problem.

Beograd ima saobracajni problem, a Slavija je jedan delic tog problema.

Problem je geometrijske prirode: u staroj ulicnoj matrici Beograda nema dovoljno prostora za danasnji broj automobila. Ulice se ne mogu prosiriti, automobili jos uvek ne lete, imamo to sto imamo.

Slavija je samo jedna tacka te matrice
i ne moze se gledati izolovano.

Cak i kada bi se zabranio pristup pesacima u krugu od 500m oko Slavije automobilske guzve ne bi nestale, u najboljem slucaju prebacile bi se na sledecu crnu tacku: semafore kod Generalstaba, Beogradjanke, Pravnog...

Pesaci na Slaviji nisu problem, Slavija je problem pesacima.

Nekadasnji pesacki prelazi tik uz kruzni tok vise su pomagali u regulisanju saobracaja nego sto su smetali. Pesaci su nevoljno igrali ulogu semafora koje niko ne zeli da postavi i isprojektuje (iako je to dokazano resenje za gradske kruzne tokove). Danas su osudjeni na nepotrebno kruzenje podalje od kruznog toka.

Beogradu ne trebaju denivelacije, Beogradu je potrebna smislena saobracajna politika.
Prvenstveno alternativa. Nije bitno da li pesaci prelaze Terazije pod zemljom ili po zemlji, automobile svakako ceka semafor par stotina metara dalje, nista nije reseno.

Sve dok nema alternative, to jest dokle automobili i autobusi stoje u istoj gradskoj guzvi, osudjeni smo na kolaps.

Opet geometrija, 5 automobila preveze maksimum 25 ljudi (u praksi petoro ljudi) a zauzima prostor jednog autobusa koji prevozi 50 ljudi (u praksi 120). Sa moralne strane ovo se zove nepravda, sa saobracajne strane zove se neefikasan sistem, tracenje raspolozivih resursa.

Resenje je jednostavno, zove se zuta traka i imamo pred sobom u Beogradu dokaz da savrseno funkcionise. Treba samo povezati odvojene komade zutih traka u jedinstvenu mrezu, kao sto su ulice medjusobno povezane za automobilski saobracaj, i imacemo pouzdan i efikasan sistem za prevoz velikog broja gradjana: alternativu.

Ni zute trake pa ni metro nece nikada smanjiti broj automobila na ulicama, ali ce zato omoguciti alternativu gradjanima. Danas smo svi u kanalu, a sutra cemo imati izbor:

- ili cu komoforno da sedim u svom automobilu, pusim cigaru, slusam muziku i trosim gorivo u zastoju 2 sata
- ili cu da sednem u autobus, klackam se maksimum pola sata sa sve presedanjem, stignem na destinaciju pre vremena i spokojno nastavim dalje.

Dajte mi pare od fontane, pasarela i podzemnih prolaza da kupim zutu farbu i osiguracu vam i efikasnost i pravdu.

Rok za izvodjenje 7 dana.

Sjajan post. Pravo u centar. :kk:

Samo, pitam se da li motorizovana gospoda mogu da razumeju bar neki delić iz ovog posta.
Tu je ključni problem.
 
Nekoliko slika koje pokazuje kako se pešački mostovi mogu lepo uraditi i biti atrakcija u sebi. A prolazeći kroz mlazeve fontane, za one koji to mogu zamisliti, još mnogo više.
 
Овако сам ја замишљао метро мост преко Саве у продужетку булевара АВНОЈа, као и надземне трасе метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597916#p597916:9gxudp59 je napisao(la):
zidar » 26 Jan 2019 12:21 pm[/url]":9gxudp59]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=596886#p596886:9gxudp59 je napisao(la):
dr.c » 22 Jan 2019 08:20 pm[/url]":9gxudp59]Poštovani,
Slavija ima veliki pešački problem koji još traži rešenje.

Slavija nema pesacki problem.

Beograd ima saobracajni problem, a Slavija je jedan delic tog problema.

Problem je geometrijske prirode: u staroj ulicnoj matrici Beograda nema dovoljno prostora za danasnji broj automobila. Ulice se ne mogu prosiriti, automobili jos uvek ne lete, imamo to sto imamo.

Slavija je samo jedna tacka te matrice
i ne moze se gledati izolovano.

Cak i kada bi se zabranio pristup pesacima u krugu od 500m oko Slavije automobilske guzve ne bi nestale, u najboljem slucaju prebacile bi se na sledecu crnu tacku: semafore kod Generalstaba, Beogradjanke, Pravnog...

Pesaci na Slaviji nisu problem, Slavija je problem pesacima.

Nekadasnji pesacki prelazi tik uz kruzni tok vise su pomagali u regulisanju saobracaja nego sto su smetali. Pesaci su nevoljno igrali ulogu semafora koje niko ne zeli da postavi i isprojektuje (iako je to dokazano resenje za gradske kruzne tokove). Danas su osudjeni na nepotrebno kruzenje podalje od kruznog toka.

Beogradu ne trebaju denivelacije, Beogradu je potrebna smislena saobracajna politika.
Prvenstveno alternativa. Nije bitno da li pesaci prelaze Terazije pod zemljom ili po zemlji, automobile svakako ceka semafor par stotina metara dalje, nista nije reseno.

Sve dok nema alternative, to jest dokle automobili i autobusi stoje u istoj gradskoj guzvi, osudjeni smo na kolaps.

Opet geometrija, 5 automobila preveze maksimum 25 ljudi (u praksi petoro ljudi) a zauzima prostor jednog autobusa koji prevozi 50 ljudi (u praksi 120). Sa moralne strane ovo se zove nepravda, sa saobracajne strane zove se neefikasan sistem, tracenje raspolozivih resursa.

Resenje je jednostavno, zove se zuta traka i imamo pred sobom u Beogradu dokaz da savrseno funkcionise. Treba samo povezati odvojene komade zutih traka u jedinstvenu mrezu, kao sto su ulice medjusobno povezane za automobilski saobracaj, i imacemo pouzdan i efikasan sistem za prevoz velikog broja gradjana: alternativu.

Ni zute trake pa ni metro nece nikada smanjiti broj automobila na ulicama, ali ce zato omoguciti alternativu gradjanima. Danas smo svi u kanalu, a sutra cemo imati izbor:

- ili cu komoforno da sedim u svom automobilu, pusim cigaru, slusam muziku i trosim gorivo u zastoju 2 sata
- ili cu da sednem u autobus, klackam se maksimum pola sata sa sve presedanjem, stignem na destinaciju pre vremena i spokojno nastavim dalje.

Dajte mi pare od fontane, pasarela i podzemnih prolaza da kupim zutu farbu i osiguracu vam i efikasnost i pravdu.

Rok za izvodjenje 7 dana.

Bravo Jug, pravo u centar ! Neverovatno je koliko njih zabole za narod u autobusima. Zute trake su najbolja stvar koja se desila Beogradu ikada, i samo ih treba prosiriti i pospajati onako kako si to naveo (ukljucujuci i autoput).
 
Poštovani G. Zidar,
Pišete "Slavija nema pesacki problem", kao antitezu našem "ima".
Onda da preciziramo:
Slavija nema pešački problem za G. Zidara.
A ima za članove grupe Konzilij i ljude koje poznaju,jer gledaju kad će biti pregaženi dok prelaze ulicu kod JAT-ovog nebodera bez pešačkog prelaza, koji je pomeren u nedogled.
Pa, pošto se odustalo od podzemnih prolaza, priželjkuju pešački most, jer je preventiva mudrija od lečenja preloma.
Konzilijum
 
Inače, ako za gradske ulice predlažete više traka rezervisanih za autobuse, to podržavamo. Kao i da u njima, ili posebnoj traci (gde su tri u jednom smeru), mogu ići privatni automobili koji imaju više od dvoje ljudi unutra.
Računajte da, bez obzira na želje mnogih, automobila ima i biti će sve više, jer su fleksibilniji (voze do mesta gde želite a ne do stajališta) i statusni su simbol.
Konzilijum
 
A ima za članove grupe Konzilij i ljude koje poznaju,jer gledaju kad će biti pregaženi dok prelaze ulicu kod JAT-ovog nebodera bez pešačkog prelaza, koji je pomeren u nedogled.


Vi ste čas Konzilij, čas Konzilijum. Da ne nabrajam dalje...

Odakle ste uopšte (?).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597983#p597983:3eldkdcz je napisao(la):
dr.c » 26 Jan 2019 05:21 pm[/url]":3eldkdcz]Poštovani G. Zidar,
Slavija nema pešački problem za G. Zidara.
A ima za članove grupe Konzilij i ljude koje poznaju

Na svu srecu postovani Gosn Zidar ima obicaj da svoje ideje pretvori u konkretne projekte i sprovede u delo.

E moj doktore, ja pisem dijagnozu na osnovu analize situacije pacijenta, nikako na osnovu licnog misljena konzilijuma i njegovih poznanika.
Zatim shodno dijagnozi prepisujem sto laganiji a efikasan tretman.

Vas konzilijum ili konzilij ipak izgleda vise voli da suzbija simptome skupim tretmanima umesto da potrazi njihov uzrok i ne daj boze uspostavi dijagnozu.

Mozete da zagusite diskusiju sa bezbroj fotografija sarenih mostova, to nece promeniti cinjenicu da u danasnjim okolnostima dobro postavljeni i uskladjeni obicni semafori i pesacki prelazi resavaju situaciju svima na Slaviji, i pesacima i vozacima.

Na posao doktore, ne mojte odustajati na prvoj prepreci, suocite se sa situacijom na terenu koliko god beznadezno izgledala, sagledajte siru sliku i razlicite mogucnosti, ne sezite za inekcijama kortizona tamo gde obicni aspirin zapravo resava stvar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=597984#p597984:poqbtgmn je napisao(la):
dr.c » 26 Jan 2019 05:32 pm[/url]":poqbtgmn]Inače, ako za gradske ulice predlažete više traka rezervisanih za autobuse, to podržavamo. Kao i da u njima, ili posebnoj traci (gde su tri u jednom smeru), mogu ići privatni automobili koji imaju više od dvoje ljudi unutra.
Računajte da, bez obzira na želje mnogih, automobila ima i biti će sve više, jer su fleksibilniji (voze do mesta gde želite a ne do stajališta) i statusni su simbol.
Konzilijum

Hajde da razbijemo jos par doktorskih mitova.

Zabluda broj 1: zutom trakom mogu ići privatni automobili koji imaju više od dvoje ljudi unutra.

Zuta traka sluzi za brz i prvenstveno pouzdan saobracaj. Najvise znaci hitnim sluzbama. Sa mrezom zutih traka hitna pomoc sigurno prolazi, niko nece izdahnuti u gradskom zastoju.

Korisnik broj dva je gradski prevoz, autobusi koji prevoze po 50-100 ljudi u jednom vozilu a zauzimaju visestruko manje prostora od privatnih automobila.
U ulici sa dve trake po smeru, od koje je jedna zuta, i dalje imamo nepravdu i neefikasan sistem jer kroz automobilsku traku moze proci tek majusni procenat kapaciteta zute trake, cak i da svaki automobil prevozi po petoro ljudi. Al' ajde, neka ostane i ta neefikasna i nepravedna traka za privatne automobile, ali u zutu traku ne mogu nikako, malo li je sto imaju vec jednu svoju.

Zabluda broj 2: automobila ima i biti će sve više, jer su fleksibilniji (voze do mesta gde želite a ne do stajališta)

Automobil je fleksibilan na pustom ostrvu, u gradu tesko.
Da li ste nekada probali da se parkirate u gradu bas ispred kafica u koji ste krenuli?
Mozda vam ponekad podje za rukom, ali to je puka sreca. U najboljem slucaju parkiracete se negde u blizini posle pozamasnog kruzenja po kraju, a pitanje je da li ce autobuska stanica biti udaljenija.

Automobil u Beogradu nije prostorno fleksibilan jer je prostor za njegovo odlaganje (parking mesto) ogranicen i nedovoljan.
(mesto u garazi ili privatni parking se ne racuna, to mu dodje kao autobuska stanica, polozaj mu se nikada ne menja)


A sta ako je pomenuti kafic u zoni? A proslo je sat vremena? Sedaj u auto, vozi van zone, trazi parking mesto, vracaj se nazad u kafic kako znas i umes...
Da ne spominjem da sa nasim saobracajnim kolapsom vozac automobila nikada ne zna kada ce tacno stici na zeljenu destinaciju, za 20 minuta il sat i po vremena, dok na potezu sa zutom trakom (Sajam, Brankov most...), tramvajskim basticama (NBGD, Vojvode Stepe, Bulevar...) ili bg:vozom, od trenutka kada udje vozilo, putnik moze pouzdano da proceni duzinu putovanja.

Ne, automobil u Beogradu nije ni vremenski fleksibilan.

Zabluda broj 3: Automobil je statusni simbol

Moze biti da je skupoceni automobil statusni simbol u ocima frustriranih ljudi zeljnih materijalih dobara.
Moze biti da je sluzbeni automobil sa vozacem statusni simbol za frustrirane ljude zeljne nezasluzenog postovanja.

Ali obican auto? Kome je to Dacija statusni simbol?

Auto je alat, auto je nacin da se izbegne guranje u prepunom raspalom autobusu, auto je komad intimnog prostora, ali statusni simbol? Ma dajte molim vas. Kakav je to statusni simbol koji poseduje vise od pola stanovnistva. Da nije mozda u Beogradu i zavrsena srednja skola statusni simbol?

Ne, u Beogradu je obicni automobil (zastavus vulgaris) nuzno zlo, nikako statusni simbol.

:bg4:

Automobil ima jednu bitnu prednost nad domacim vozilima gradskog prevoza a to je udobnost.
Sedista su mekana, temperatura prijatna, moze da ima i muziku, pepeljaru, obesene krstove i jelkice.
I ne morate da ga delite ni sa kim.

Zato ce ih biti sve vise, zbog komfora, sve dok gradskim prevozom budu harale raspale sklopcije.

Bas da vidim ko bi sa Konjarnika isao u grad kolima kada bi na liniji 31 vozili svajcarski autobusi sa japanskim vozacima (primeticete da na spomenutoj liniji postoji ili moze da se uvede zuta traka sa kraja na kraj).
 
Исто ћу да напишем и овде, јер је иста ситуација, на овом форуму влада такмичарски дух на личном плану између корисника, посебно "старијих" и уопште се не тумаче идеје које су све за добробит општу већ се само гледа да се изминира човек ма шта год предложи. То је и одговор за све комуналне проблеме "грађана" Србије и зашто живимо у средњем веку у односу на Европу.
 
Vrh