Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Izgleda i da političarima popušta petlja i da su sve manje u stanju da rade ono za šta su najbolje kvalifikovani, da lažu maksimalno.

Aj makar je pomenuo da je u pitanju veoma težak teren kroz ravnicu, što je mudra laž i rok od 6 do 8 godina koji je naravno nerealan, obzirom da nema ko da kreditira takav put. Ali da ne slaže da će to biti autoput, to mu je već veliki propust. Ne znam kuda sve ovo vodi i dokle će dogurati. Zar ćemo spasti na tako niske grane da u budućnosti od političara slušamo samo istinu?
 
О финансирању ништа није помињао? Нешто не чујем да се Румуни припремају за тај правац...
 
KINEZI RASPISALI TENDER Na autoputu Beograd-Zrenjanin 12 petlji i tri mosta

Kompanija Kina Šendog Internešenal Ekonomik end Tehnikal, ogranak Beograd, raspisala je tender za idejni projekat autoputa Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, piše poslovni portal eKapija.
Planirano je da na ovom putu bude izgrađeno 12 petlji, tri mosta i jedan železnički most.
Kako su ranije precizirali u Ministarstvu saobraćaja, povezivanje Zrenjanina auto-putem sa Novim Sadom i Beogradom obezbediće brži i bezbedniji saobraćaj između ova tri grada, brže i bezbednije povezivanje celog severnog, istočnog i srednjeg Banata sa Beogradom i administrativnim centrom Vojvodine.
Rok za podnošenje prijava je 15. april.

Izvor:Blic
Link: https://www.blic.rs/biznis/vesti/kinezi ... ta/2jttrfq
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701780#p701780:ovxc429f je napisao(la):
Пантограф » 24 Jan 2020 08:43 am[/url]":ovxc429f]Како је Петровбечкерек важнији центар, има више смисла да ауто-пут за Румунију пролази преко њега, а не преко Вршца. И просторно је боље, јер се тако ка Румунији директно "отвара" и Нови Сад., a Румунима је много краће, тј. јефтиније.
Kad bude izgradjen AP do Zrenjanina, onda bi trebalo bi izgraditi još oko 90km od ZR do Temišvara, umesto 160km preko Vršca, tj. mi bi gradili samo naš deo do granice koji je možda oko 45km.
A, i Rumunima je skoro duplo kraća deonica do granice, pa možda se postigne neki dogovor.
.
 
Ne treba uopšte, ovo do Zr je najpametniji potez koji su napravili.
Vreme je da posle koridora gradimo puteve za unutrašnji razvoj, kad i ako se saobraćaj prema Temišvaru poveća do razine da je ekonomski opravdano/perspektivno graditi AP onda neka se gradi.

Pitanje je kakva će biti bilansa Puteva Srbije kad se sve ovo najavljeno/započeto izgradi. Kolika će biti iskorišćenost istih. Da li će moći servisirati kredite i ulagati u tekuće održavanje.

Nadam se da hoće, ali ne bi se zaletao sa izgradnjom, pogotovo ako vidimo primer Hrvatske gde su zaglibili sa kreditima gradeći nepotrebne deonice.


Poslano sa mog SM-A530F koristeći Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=719722#p719722:xrcx45t3 je napisao(la):
Vlad000 » 22 Mar 2020 11:49 am[/url]":xrcx45t3]Ne treba uopšte, ovo do Zr je najpametniji potez koji su napravili. . .
Napisao sam koliko bi još km "trebalo" izgraditi, ako bi se uopšte gradio taj AP.
Naravno, kao što rekoh, ako bude nekog dogovora sa Rumunijom u budućnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=719712#p719712:3p9o9tp0 je napisao(la):
Babyaardvark » 22 Mar 2020 11:11 am[/url]":3p9o9tp0]KINEZI RASPISALI TENDER Na autoputu Beograd-Zrenjanin 12 petlji i tri mosta

Kompanija Kina Šendog Internešenal Ekonomik end Tehnikal, ogranak Beograd, raspisala je tender za idejni projekat autoputa Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, piše poslovni portal eKapija.
Planirano je da na ovom putu bude izgrađeno 12 petlji, tri mosta i jedan železnički most.
Kako su ranije precizirali u Ministarstvu saobraćaja, povezivanje Zrenjanina auto-putem sa Novim Sadom i Beogradom obezbediće brži i bezbedniji saobraćaj između ova tri grada, brže i bezbednije povezivanje celog severnog, istočnog i srednjeg Banata sa Beogradom i administrativnim centrom Vojvodine.
Rok za podnošenje prijava je 15. april.

Izvor:Blic
Link: https://www.blic.rs/biznis/vesti/kinezi ... ta/2jttrfq
Neka mi neko objasni kako neko ko nije u državnom vlasništvu Srbije raspistuje tendere, koji zakon i uslovi se primenjuju na taj tender?
Nesam školovan.
 
Ако се под тендером подразумева јавни позив за достављање понуда?
Па не разумем, што не би могао да тражи понуде?

Узеће оно што је најјефтиније или оно што му се највише свиди. Ту се он може разликовати од државе која мора да узме најјефтиније.
 
Tender nije nešto što nužno mora da radi državna firma. Radim u velikoj privatnoj firmi i mi imamo tendere za računarsku opremu.
 
Ali moraju da imaju vlasnistvo, znaci da imaju vec dogovor. Ne bi radili da nemaju dogovor.
Meni se ne svidja ideja preko Zrenjanina, jer se preko Vrsca povezujemo sa ostatkom Rumunije mnogo bolje i steta mi je da Zrenjanin postane urbanizovan previse, tako dobar grad.
Kinezi imaju visoke planove ovde, treba videti sta se desava u Rumuniji i da li oni nesto nagovestavaju ili Kinezi kod njih.

Hrvati imaju unutrasnji problem, zemlja im je rascepkana na 5 delova skroz nepovezanih, Zagreb - Karlovac jedan region, Slavonija drugi, Dalmacija treci, Istra cetvrti, i sever peti. Morali su tako, ali da su bili pametni, samo je bilo dovoljno da izgrade Zagreb - Split i Zagreb - Rijeka, ali oni i sada su ludi pa grade Most na Peljescu i spajaju Dubrovnik. Turisti bi im svi dolazili kao i Grcima i da nemaju tih milion deonica ka Sloveniji, i Madjarskoj, dovoljna im je bila jedna ka Sloveniji za Austriju.
Ali nasi tako vole da se hvale kako su oni promasili, a nemaju pojma o tim deonicama nepotrebnim, da su Rijeka i Split bili dobar spoj za povezivanje zemlje. Unutrasnji problem imaju i zbog toga sto cesto putujem tamo van sezone, Zagreb - Rijeka ili Split je prazan. Ekonomija im je takva da nemaju zasto da putuju tuda osim kada su turisti tu. Lickom putuju uvek i turisti i oni i u sezoni. I Beograd - Zagreb je prazan negde do Osijeka i u sezoni.

Ali ovaj put ka Rumuniji otvara nama dosta mogucnosti, jer nam je Rumunija jedna od zemalja u koju izvozimo najvise, veliko trziste sa 20 miliona stanovnika, malo posle su tu i Moldavija i Ukrajina, siromasne zemlje isto koje zele da smanje uticaj od Rusije ekonomski. Nije to losa prilika ako imamo sta da im ponudimo.
 
Према Румунији не саобраћају путнички возови и аутобуси. Не разумем зашто би неко градио аутопут.
 
Zato što će početi da saobraćaju, ako ništa drugo zbog sjajnog low cost aerodroma u Temišvaru, koji ima veze bolje nego bilo koji u okolini Beograda.
Zato što će tranzit iz Rumunije i delova bivšeg SSSR ka južnoj i delovima centralne Evrope, koji sada ide na Mađarsku bar nekim delom preći na E-70.
Zato što će završetkom rumunskog A1 i BG-Temišvar do dvomilionskog Bukurešta moći da se stigne za par sati, što je dobro u svakom pogledu.
Zato što nas Rumuni smatraju za prijatelje, dok mi njih potcenjujemo, a oni se privredno razvijaju, imaju sjajne zimske centre i letnje u razvoju.
Zato što gradimo autoputeve do zemalja sa kojima smo (bili) u sukobu, pa je sramota da nemamo autoput do granice najbliže Beogradu.
 
Naravno. Jedino što put od Beograda do Bukurešta preko Temišvara baš i nije optimalan, tu će nam pomoći najavljeni brzi drum ka Đerdapu.
 
Pa, privatno da, jer posle od Golupca do Krajove će se baš dugo putovati, uopšte nije za neki masovan tranzit... Al je prelepo za one koji ne žure.
Za 7-8 godina kad Rumuni završe A1 i ako bude njihov A9+ovo naše do Vršca stećiće se uslovi za brži prolazak Bg-Bukurešt, iako je južnije kraće.
Za razliku od naših lokalnih i postojećih tranzitnih, gde se apsolutno ne slažem da mogu sami po sebi da generišu nov saobraćaj, ovaj svakako može.
 
Чињеница је да Србија и Румунија имају прилично неразвијену економску сарадњу па чак и билатерална није на неком нивоу. Иако се граничимо некако смо прилично одсечени једни од других, мало због географских одлика и клисуре али регион Баната има потенцијал. И ја се слажем са Царибродом апсолутно, аутопут би теоретски могао да привуче доста новог саобраћаја и транзитних путника, пуно Румуна рецимо иде ка Грчкој/Италији у летњој сезони.

Међутим не знам колико смо ми сада Румунима занимљиви и потребни, они праве аутопутеве ка Мађарској/Средњој Европи где им гравитира економија и индустрија. Реално овај правац је потребнији Србији (јер се наставља на београдску обилазницу) више него њима, не верујем да ће се реализовати у скоријој будућности.
 
Mislim da bi bolja veza sa Rumunijom bila na Vojvođanskom P (Beograd - Zrenjanin- Novi Sad - Ruma) tj treba napraviti autoput Zrenjanin - Temišvar. Ta varijanta bi verovatno bila povoljnija, jer ima manje km i kroz Rumuniju i kroz Srbiju, a pruža više mogućih pravaca za putovanje. Takođe bi postedeli Beograd tranzita ka severu i zapadu.
 
Ako bi ovaj put značio brzu vezu sa aerodromom u Temišvaru onda se sigurno neće graditi jer bi time odvlačio ljude sa Tesle.
 
Dovlačio bi i Rumune na Teslu, a lete i oni odavde.

Ni meni baš nije jasno zašto se ne pravi veza preko Zrenjanina. Do Vršca bi mogao malo da se unapredi put, i to je to.
 
Rumunija je 4. Izvozno trziste za Srbiju, posle Nemacke, Italije i BiH. Uz to, ta drzava je večni srpski prijatelj i nijedan put ka njima nije višak.
 
Повезивање са Румунијом треба да буде приоритетније од повезивања са Албанијом и једнаког приоритета као повезивање са Црном Гором и БиХ.
 
Inače, već godinama imamo izuzetno loše odnose sa Rumunijom, i na državnom, a posebno na crkvenom nivou. U osnovi problema je vlaško pitanje. Lično sam, još u Tadićevo doba, svedočio organizovanom provociranju rumunskog ambasadora i države od strane 'dopisnog člana' Udbe, ili kako se to sad zove (nismo mi tako naivni kako se predstavljamo).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877624#p877624:llw2utje je napisao(la):
Dart » Sun Sep 05, 2021 12:12 pm[/url]":llw2utje]Mislim da bi bolja veza sa Rumunijom bila na Vojvođanskom P (Beograd - Zrenjanin- Novi Sad - Ruma) tj treba napraviti autoput Zrenjanin - Temišvar. Ta varijanta bi verovatno bila povoljnija, jer ima manje km i kroz Rumuniju i kroz Srbiju, a pruža više mogućih pravaca za putovanje. Takođe bi postedeli Beograd tranzita ka severu i zapadu.

Ovo jeste tačno i praktično, ali Rumunija je odavno definisala A9 do Moravice/Vatina, a sada smo ovom fisibiliti studijom i mi to zacementirali.
Uostalom, to i jeste trasa E-70 i nije slučajno tu provučeno, jer bi za Rumune bio neatraktivan da izađe na Kać, njih E-75 severno od BG ne tangira.
Rumunima je to potencijalno interesantna veza zapadnih delova zemlje sa Grčkom, južnom Evropom, zapadnim Balkanom.
Ja to vidim i kao mogućnost da se u nekoj budućnosti zatvori prsten oko Beograda obilaznicom severno od Jabuke i Padinjaka do Bataje.
Pošto smo se u severnu tangentu pomokrili ograničenjima i napravili ga nefunkcionalnim bulevarom koji služi za kažnjavanje.
Drugo, crtanje novih koridora je nezahvalno i rizično, ovako se može raditi u etapama, pritom se i Rumuni oslanjaju na evrofondove.
Meni je i spajanje sa CG kod Boljara bzvz, jer dok ne završimo i mi i oni sve od Ivanjice do Berana neće moći da se pušta etapno, nema se gde.
Trebalo je ili bliže Pazaru pa na Špiljane ili gde i sad bliže Prijepolju i Bijelom Polju pa bi mogli da otvaraju deo po deo, ovako ništa.
Pažljivo sam ispratio stanje na rumunskom A1, gde je osim obilaznice Marđine ostalo još "samo" da probiju Karpate od Sibijua do Piteštija (137km).
Dve krajnje deonice od Sibijua ka jugu do Boite (13km) i od Piteštija ka severu do Kurtea de Arđeša (30,4km) su u izgradnji.
Za lot 4 od Kurtee ka severu do Tingenija (9,6km) su sad u petak završili evaluaciju i uskoro će objaviti pobednika tendera.
Posle idu rokovi za žalbe, ugovor i pošto su im svi sa žutim FIDIC-om, projektovanje, pa izgradnja, realno počinju sredinom 2022.
Dva najteža lota su im 2 i 3, oba su u tenderu, dvojka je oko 35km, trojka preko 40, kroz srce Karpata, oba su procenjena na oko milijardu evra svaki.
Tu bi trebalo da se do kraja godine završi evaluacija za lot 3, najteži i najskuplji, da se do sredine naredne godine potpiše ugovor.
Za lot 2 trebalo bi da to završe do kraja 2022. i da krene izgradnja godinu kasnije, rokovi za ta 2 lota su ogromni, 6 godina sa projektovanjem.
Taman da se i mi rešimo za ovaj naš deo, a i oni za A9, sve je to kroz banatsku ravnicu i sama granja na obe strane bila bi max. 2-3 godine.
Zašto je ovo bitno za nas? Pa kompletiranjem A1 i BG-Temišvar imali bi pun profil autoputa od Beograda do Bukurešta.
Najbliži put jeste preko budućeg brzog puta do Golupca, Kladova, Turn Severina do Krajove i dalje budućim AP do Piteštija i aktuelnim do Bukurešta.
Ali ono što je između Golupca i Krajove čini ovaj put neatraktivnim za neki masovni tranzit i u narednih 20 godina će tako i ostati.
Prolazak kroz Đerdapsku klisuru sa odronima i dalje od Turn Severina do Krajove ostaće kakav je i sad, spor i naporan.
Interesantno da Viamichelin ni ne razmatra taj pravac, već kao najbolji daje PN-ZA, pa preko Bugarske i Vidina na Kalafat i Krajovu!?
Btw. Rumuni su zemlju prokopali da se za probijanje autoputa preko Karpata ogrebu od EU na njihovom A3 od Ploeštija do Brašova.
Čak su i spremili papire za deonicu Sibiu-Fagaraš da spoje A1 i A3, ali Brisel je rekao no-no i sada idu svim silama na A1.
U konkretnom slučaju nama to više odgovara jer je bliže nama preko doline Olta i Piteštija nego preko Brašova i Ploeštija.
S druge strane Rumunima je politički važan pravac Bukurešt-Brašov, jer spaja Vlašku sa srcem austrougarske Transilvanije, 2 su to sveta...
Takođe otvara ih ka njihovoj Moldaviji i njihovom delu države Moldavije, tu su im zimski centri (Sinaia, Poiana), dvorci Bran i Peleš itd.
Tako da ni od toga nisu odustali, ali će morati da se snalaze za lovu, to je 60-ak km, ali je dosta strmije i zahebanije za gradnju.
 
Trasa ne bi trebala biti zacementirana, kada nije urađeno ništa na njoj, a naša fisibiliti studija će verovatno biti negativna. Evo upravo gledam kamere sa graničnog prelaza Vatin i nijedano vozilo nije prošlo već nekoliko minuta http://www.mup.gov.rs/wps/portal/sr/kam ... QMyRTQ!!/#!
Mnogo su veće šanse da ekonomski bude opravdan autoput Temišvar - Zrenjanin - Beograd/Novi Sad, jer je kraći a verovatno bi privukao i više saobraćaja.
 
Vrh