Šta je novo?

Taksi (Taxi) prevoz

Pa dobro, i šta s tim? Ako je to prirodan tok stvari, neka bude tako.

Ionako smo više puta na ovoj temi rekli da taksi profesiju/koncept čekaju velike promene. I da verovatno neće nikad potpuno nestati, ali da će način rada i organizacije morati da im se menja ako žele da ostanu konkurentni. E sad to što oni uporno odbijaju to da prihvate, pa tvrde da su svi u krivu a samo oni u pravu, i da im je do CarGo bilo fantastično a sad nemaju za leba... to je već druga, subjektivna priča.
 
Što se tiče CARGO i ostalih, ja ne vidim problem sa time, valjda je cilj da meni kao korisniku bude dobro? U suprotnom hajde tako da štitimo sve stare zanate, pa da moraš da ideš kod koara za jaknu ili tako nešto, da moraš da ideš kod kovača... glupost. CarGo još uvek nisam koristio ali koristi drugar i jako je zadovoljan, ja sam koristio yandex i imam isto pozitivno iskustvo. pre neki dan sam seo u običan taksi jer je on naišao i takođe je super iskustvo bilo, ne mogu da se žalim. konkurencija je majka! Iskreno, voleo bih da vidim npe elektro taksije, makar negde da ubijemo zagađenje, pa bih ja rado njima dao i besplatno punjenje na taxi stajalištima. al ajde, to je sad već druga tema i sci-fi
 
Na stranu sad sve rasprave, ali koliko mi je bio smešan onaj momenat kad gledam ovog iz CarGo kako priča, i sad ispod natpis ''Aleksandar Vučić, Predsednik... (CarGo)'' a na dnu ide onaj vrteći tekst koji kaže ''Predsednik Vučić danas obilazi Južnobanatski okrug...'' :lol:
 
Nisam ocekivao od sebe da cu ovo ikad napisati al za sve postoji prvi put, svidja mi se Aleksandar Vucic.
Znaci opet protest, cuj mene protesti, htedog da napisem pomoc drzavi :D
 
CarGo
-------------------------------------
Cena se formira prema unapred utvrđenom cenovniku

Mini klasa:
Start: 61 rsd, kilometar: 59 rsd, minut: 6 rsd. Minimalan iznos vožnje iznosi 289 rsd.

Eko klasa :

Start: 69 rsd, kilometar: 69 rsd, minut: 8rsd. Minimalni iznos vožnje iznosi 338rsd.

https://appcargo.net/c-p-p/#1484794309478-3064de4e-9f41

ps
još malo pa skuplji od taksija
a kad počne "surge pricing" 2x,3x skuplje..... :lol: :lol: :lol:
Možda i pređem u CarGo pa da pružam pomoć na putu :wink:
 
Ma znam koristices i kad bude skuplji :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601518#p601518:gyhizmu5 je napisao(la):
BATICA » 11 Feb 2019 02:29 pm[/url]":gyhizmu5]:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

https://youtu.be/Iy1_3ZIrfDk

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

hahahahahahahahahaha brada pokusao da izdominira, na kraju ispao glup :D :D :D , mada i Jovana isprepadala ovog car go predstavnika. Realno, Jovana ih izresetala obojcu :lool: :lool:
 
Taksistima su divljaci manji problem i to iz vise razloga. Prvo, nije svako spreman da rizikuje kazne ili sukobe sa legalnim pa nema opasnosti od nekog velikog povecanja njihovog broja. I ovako imaju sasvim dovoljno posla sto se vidi po tome da i dalje biraju voznje, da u spicu ili kad je lose vreme nema slobodnih vozila ni na poziv ni na "kvaku". Par stotina divljaka vise ili manje se nece osetiti na traznji u ovolikom gradu.
Drugo, jos vaznije, divljaci se drze dogovorenog cenovnika ili voze po jos vecim cenama.

E to oni vide kao najvecu opasnost i zato se tako zestoko bore protiv Car-go. Slobodno trziste i formiranje cene kao u svakoj drugoj delatnosti. Onda vise ne bi mogli da biraju voznje i voze po par sati. To bi znacilo da bi opstajali i napredovali oni koji zaista vredno, pametno i predano rade ili umeju svoje poslovanje da optimizuju da bude sto isplativije.
Pored toga, legalizovanje slicnih servisa bi znacilo povecanje broja i konkurencije sto je za krajnjeg korisnika prednost. Isto kao i u svakoj drugoj usluznoj delatnosti.
Mnogi bi se odlucivali da svoje budzete dopunjuju na taj nacin sto je sasvim u redu ako ispunjavaju propisane uslove i placaju porez. Uostalom, mnogi sadasnji taksisti isto to rade u drugim delatnostima. Pored voznje, prave konkurenciju drugima pa zasto ostali ne bi imali pravo na to? Pri tom, vrlo cesto ne ispunjavaju uslove a jos cesce ne placaju porez.

Gledano iz njihove perspektive, oni se sasvim opravdano bore da zastite svoj povlasceni status.
E sad, sto taj status nema nikakvog opravdanja a to oni koje placamo zajednickim novcem ne zele da vide je druga prica.
U njihovoj borbi, divljaci su kolateralna steta ili neocekivana dobit. Glavni neprijatelj je otvoreno trziste i posledicno, korist za kupca sto u tu bransu unosi Car-go.

Ako je za daleko odgovornije i kompleksnije delatnosti trziste slobodno za one koji ispune uslove, ne vidim ni jedan racionalan razlog da se ova stiti.
Na primer, bilo ko od nas moze da otvori neogranicen broj kardioloskih klinika ako ispuni uslove ministarstva u pogledu strucnog kadra, opreme, objekta....
Medjutim, kardiohirurzi nemaju legalan radio centar preko kog efikasno mogu da koordinisu akcije i blokiraju grad. Nisu skloni muljanju sa mutnim likovima po drzavnim organima pa nisi izlobirali zastitu za svoju delatnost nego mnogi odlaze na pecalbu.
Isto vazi za svaku drugu bransu osim taksija.

Opravdavaju to ogranicenje da bi se liberalizacijom broj previse uvecao. Verovatno ali u vrlo kratkom periodu, ne duze od 6 meseci. Posle toga bi se to vrlo efikasno nivelisalo isto kao sa trafikama, pekarama, igraonicama, nekad video-klubovima...
Svi oni su morali i morace da se bore za trziste. Svi osim tako neverovatno kompleksne, drustveno neophodne delatnosti... sofera.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Drago mi je da ti se svidja.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601639#p601639:2315y6wv je napisao(la):
BATICA » 12 Feb 2019 12:53 am[/url]":2315y6wv]Ma znam koristices i kad bude skuplji :wink:
Pa evo ja sam presao na eco klasu, Nesto je skuplje ali imam do sada najbolji kvalitet. Ranije se po pitanju kvaliteta i vozila i vozaca izdvajao LUX taxi ali Car Go eco je bolji. Makar su mi to prvi ustisci. Za sada sam se vozio novim Toyota Corolama. Tako da kao što je više nas naglasilo cena nije presudna.
 
u Srbiji se svi plaše konkurencije i svi bi neki monopol. Tako Air Serbia ima na aerodromu, advokati u svojoj struci, taxisti u svojoj a sve to kod nas samo vodi zloupotrebi i štetnosti po građane.
I stalno se prodaju neke priče kako to nas štiti od nečega. Recite mi, ako je CarGo loša usluga hoće li je neko koristiti? Ako npr samo sirotinja onda hoće nije li bolje po tu sirotinju da nekako uštedi neki dinar? Dok stranci sa daleko većim platama lete svuda po evropi za ispod 50 eur mi sa tim malim plaama ne letimo nigde jer em plate male em avion jako skup. osećam se jako zaštićeno, zaštićeno od saznanja, uvida, obrazovanja i relaksacije.
Dakle, ako su kvalitetniji jednog dana će biti skuplji od taxija jer će to narod prepoznati i pristati na veću cenu zarad kvaliteta, ostali koji nemaju para će koristiti jeftiniji prevoz. A svi mi svakog dana na ulicama možemo videti kako se ponašaju taksisti. ne svi naravno.
Dalje, voleo bih i da se taxistima smanji namet i da im se poveća broj, bilo bi lepo i da im se tarifa dozvoli makar u nekom rasponu i da se uvede i kod njih neka digitalizacija kao što je to npr yandex. 21. vek je, i ne može se tu tehnologijom od pre sto godina. ne može ni onom od pre 20.

kad smo kod toga, ne znam da li sam spomenuo, ali yandex radi svoj koncept samoupravljajućih vozila koji su predstavili valjda na CES-u i on je tamo radio kao demonstracija u par ulica. svešće se transport na goli minimum kad je u pitanju zaposlenost u istom. vremenom će i automehaničari da se svedu na minimum jer nova vozila nemaju puno toga što može da se sređuje. svega par pokretnih delova, il iradi ili ne. ostalo je elektronika koja će verovatno takođe biti u fazonu ili radi ili ne. jedino limarija nije koncept koji je prevaziđen. čeka nas veliko talasanje tržišta kroz 10-20 godina. cargo je samo početak. ja bih se pre orijentisao na to da se modernizujem da sam na mestu taxista, pa i ovih iz ostalih preduzeća/udruženja
 
Konkurencija je "zakon". Sve ostalo su priče u koje ne veruju ni mala deca , jer znaju da su čak i Grimove i Andersenove bajke realnije. A to se najbolje vidi na primeru Batice , koji nas u svih svojih 257 postova (za sada) , za protekla 4 meseca (koliko je registrovan član) , u svakom ubeđuje kako su taksisti uboga sirotinja i ne mogu da zarade ni za 'leba , jer su troškovi kao da se održavaju rakete sa let u svemir , i da zato ni sadašnje stanje nije izdrživo još dugo , uprkos činjenici da svi vrlo dobro znamo da moraš da budeš član "biblioteke" kako bi mogao obavljaš jedan tako "kompleksan" posao.
 
Jeste to je tako "kompleksan" posao da taksisti smatraju da za isti treba da budu placeni vise od neurohirurga. To sto je neko gore izneo racunicu da taksisti posle svih troskova ostane 50- 60 hiljada, a toliko zaboga zaradjuju prosvetni radnici a oni su st***, pa je to nedopustivo za takve velicine kao sto su taksisti.!!! Strasno!
 
Nema potrebe ni vređati ih. Činjenica je da ih ima puno bahatih. Ne znam koliko je komplikovano i teško voziti 8 sati dnevno jer nikad nisam vozio toliko po gradu. i mušterija ima sigurno raznih. sve to podnosi i cargo i yandex i sve ostalo.
Ono što bi moglo da se pokaže jeste stvarna računica, od cene auta preko svih drugih troškova i onda koliko dnevno ima vožnji i koliki je bakšiš, ja nikad ispod 20 dianra nisam ostavio a bude i po 100. 300 dinara me je koštalo poslednji put za jako kratku deonicu, dakle on nije imao trošak ni 50 slatka para... cargo mom drugu uzme 500 din do mene za daleko dužu vožnju.
Dakle, računicu na sunce pa možemo diskutovati da li zarade 60 000 ili jedva preživljavaju, i ako jedva preživljavaju zašto ne traže drugi posao? Mamin kolega vozač je prešao u taksiste i kaže da je jako zadovoljan.
zanima me posebno koliko to država uzme jer i to je ono što mi plaćamo. I divljaka bi bilo manje kada bi svi mogli da se registruju, pa bi bilo malo fluktuacije i to vi se sve iskristalisalo posle nekog vremena, ne bi svi opastali. I cena ne sme biti fiksna, nije ni mei sve jedno kojim ćeš me autom voziti. ZA ISTE PARE
 
Da, sad kad si pomenuo, iz kog razloga nece da voze kratke voznje? Prosta matematika nalaze da je to najisplativije. Start cini veliki deo cene, troskovi veoma mali. Mene svojevremeno trojica odbili za relaciju od Slavije do Studentskog trga, jos nocna tarifa. Sa druge strane, pre 6 meseci sam isao taksijem iz Zemuna (Sava Kovacevic naselje) do trga, Gold taxi sa popustom izaslo 750 dinara!? Bio sam prijatno iznenadjen. Od Slavije do studentskog trga je 350- 400 din. i nece da voze. Gde je tu logika?
 
Oni ne bi ni smeli da odbiju, logike verovatno nema ali većina njih gleda da bude u nekom kraju gde više para love. pogotovu ti noćni jure tako neke lokacije gde mogu debelu lobu da uzmu. A tih 700 dinara je već ozbiljna cena, moj auto troši oko 12 dinara po kilometru gotiva. računaj da duplo toliko pokrije sve ostale troškove mada nije baš tako, što ga više voziš drugi troškovi su manji jer registraciju plaćaš isto i za 5 km i za 100 000km.. 10 km vožnje 240 dinara trošak na auto. 750-250 500 rinara. baš bih voleo da vidim računicu, ali neku ozbiljnu praktičnu računicu koliko je to na kraju i start je glupost, zaustavim taksi na ulici i bam toliko para a nisam ništa dobio za te pare. auto je svejedno bio tu.
 
Naravno da ne smeju da odbijaju kratke voznje.
A nece da uzimaju kratke voznje jer su lencuge, pre bi uzeli jednu voznju od 1000 nego 5 od 300-400.

Najvise volim kad udjem za kratku relaciju kod prvog koji dzudzi tu dve cuke i nada se da ce neko da ide na aerodrom pa onda samo sikce u voznji hoce para na usi da mu ide.
 
Za kratke voznje sam cesto pricao sa njima, I imaju odgovor koji je logican, cekaju nekada po 2 sata da dodju na red na stanici i onda ih neko cima za 250 dinara.
Inace da kratke voznje bi bile najbolje kada bi imali dosta posla, ali nemaju dovoljan broj vožnji i suštinski ih ubija to čekanje da dobiju vožnju.
Ne opravdavam odbijanje kratkih vožnji ali ljenost nije razlog.
 
Pa tebra, procunjaj se malo po gradu naćićeš za ta 2 sata neku mušteriju, obori malo cene biće više vožnji. ebao ih monopol. Nek se pridruže yandexu neće morati da čekaju toliko, biće na click. prošlo vreme kad zablejiš na stajalištu i neko ti ušeta u taxi, to može još ispred ušća i tako nekih mesta. pa i tamo čekaju, a tamo se inače i nabijaju pa kad popune mesto onda stanu i na ulicu i blokiraju saobraćaj, nebrojeno puno puta sam to video!
 
Ako mu je teško da obavlja ovaj posao , neka lepo da otkaz i uzme da radi nešto lakše , a ne da se tu istresa na meni. To bi isto bilo ko kada bih ja držao radnju sa prehrambenom robom i rekao da mogu da pazare u njoj samo mušterije koje su spremne da potroše 1.000 ili više dinara.
 
Vrh