Šta je novo?

Stvarna cena koštanja električnih automobila

ja bih nuklearku pravio ne samo zbog potrebe za strujom, nego zato sto tehnologiju i sve zivo vec imamo da pravimo i civilne i vojne reaktore i nuklearno naoruzanje, nista novo ne treba da razvijamo, jugoslavija je bila zemlja osnivac CERN-a, proizvodili smo najnaprednije magnete na svetu za njih, nas institut vinca je bio izuzetno napredan i ugledan u svetu, i prava je steta sto nista korisno, ni reaktore ni bombe nismo pravili
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601511#p601511:1zmbmozl je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Feb 11, 2019 3:02 pm[/url]":1zmbmozl]Zašto bi se snaga te 2 elektrane razlikovala???
Zato što termoelektrana i hidroelektrana ne daju istu godišnju proizvodnju sa istim instalisanim kapacitetom. Npr, 1MWp instalisane snage ti godišnje daje
1.2-1.5 GWh kod solarne elektrane
2.5-3.0 GWh kod vetroelektrane
4-5 GWh kod hidroelektrane
6-8 GWh kogeneracija
oko 8 GWh termoelektrane, biogas, nuklearke

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601511#p601511:1zmbmozl je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Feb 11, 2019 3:02 pm[/url]":1zmbmozl]
900 000 automobila po 100 kw na dan što je nenormalno mnogo je 3750 mw ili ti 3,75 GW a ne verujem da je prosek potrošnje i pola od toga. (teoretski spram pređenih kilometara).
Po onoj mojoj kalkulaciji električni automobil godišnje potroši 22.5MWh struje, iliti cca 62kWh dnevno u proseku. To godišnje ispadne oko 20 TWh za 900.000 euromobila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601511#p601511:1zmbmozl je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Feb 11, 2019 3:02 pm[/url]":1zmbmozl]
MOrali bi da se dovijamo, zamislite npr parking IKEA koji je natkriven panelima? Pa tako i ostali otvoreni parkinzi, brzo se nadomesti da potreba, pa i proizvodnja nafte nije mala stvar i ogromne pare odlaze tamo, ovde je bar transport laganica.
Uhh :)

20 TWh godišnje iz solarnih panela, za to bi ti u Srbiji trebalo cca 3200 km2 pokrivenih solarnim panelima, što je rekao bih pomalo nepraktično :)

Primer sa parkingom je takođe nerealan. Ikea parking ime mesta za 1500 automobila i zauzima površinu od 3.5 hektara, što znači da bi mogao da se pokrije sa oko 1.75 MW u solarnim panelima koji dnevno u proseku proizvedu 5.7 MWh a što je dovoljno za tek 90 automobila, 6% od ukupnog broja parking mesta.

Kod električnih automobila, i ekologiji/zelenoj energiji uopšte mi možemo da pričamo o bilo čemu samo ne o novcu jer je cela ta priča izuzetno skupa sa današnjim nivoem razvoja tehnologije. U to se sve i investira i debelo subvencioniše baš zato da se kroz masovnu prozvodnju i potražnju u budućnosti ta cena obori uvođenjem novih tehnologija i unapređenjem postojećih.
 
pa nerealne su ti procene, znas sta je 60kWh, mid range tesla model 3 sa baterijom 62kWh predje 430km u gradu, znaci preterao si bar 10 puta, daleko realnija cifra je oko 6kWh
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601538#p601538:3fb30nas je napisao(la):
nekianonimnilik » Pon Feb 11, 2019 5:30 pm[/url]":3fb30nas]pa nerealne su ti procene, znas sta je 60kWh, mid range tesla model 3 sa baterijom 62kWh predje 430km u gradu, znaci preterao si bar 10 puta, daleko realnija cifra je oko 6kWh
U pravu si, delio sam pogešnu vrednost :)

Omašio sam "samo" za x6, dnevna potrošnja je oko 10kWh ali svejedno brojke su opet apsurdno visoke...
 
što mu dođe dnevna potrošnja od 375 Mw. ili ti jedan blok u TeKo.
cena vetrenjače, verovatno se prava razlikuje al eto, čisto zarad ofrlje poređenja: 2 – 3 MW Enercon E82 £3.1 million
računajmo 1.5 mw što je manje od ovog što piše, jel to ok?
250 vetrenjača što je vrlo izvodljivo. Sad ćeš reći ali to košta 775 miliona evra? pa jeste, toliko košta da se 900 000 automobila napaja strujom. koliko plaćamo naftne derivate?
"U 2014. godini ukupna potrošnja motornih goriva (benzini, gasna ulja-dizel goriva i TNGautogas) na teritoriji Republike Srbije izuzimajući teritoriju autonomne pokrajine Kosovo i
Metohija je iznosila 2.110.084 t" pola od toga 1 060 000 t, sad ja razumem da je gas jeftiniji pa ću smanjiti cenu barela na fte sa 63 dolara na nekih 50
dakle godišnje nam ode cca 47 180 00 eur, znači povrat tek za 16 i po godina. ali smo se rešili izvoza. dobar deo tih troškova može da ostane i u državi.
drugi veliki benefit je drastično smanjenje zagađenja što bi većim gradovima poput beograda enormno značilo a uštede u lečenjima ne mogu da sračunam. sigurno nisu mala.

The wind energy industry and the Government base all their calculations on turbines enjoying a lifespan of 20 to 25 years.
što znači da dobijao bar 2-3 godine "besplatne" vožnje takvom investicijom. u periodu od nekih 25 godina.

ako si omašio za 6x onda bi jedna IKEA mogla 540 automobila da snabde dnevno? to je već jako ozbiljna cifra mada sam ja srećan i sa pola toga jer dobijaš i to da je auto malo zaštićen od sunca. nije to baš tako katastrofalno kako se čini. nije ni lako, svakako.

edit: rešili smo se uvoza nafte, ne izvoza, moja greška.

edit2: moram da napomenem još jednom da se u nekim zemljama već isplati proizvodnja struje vetrom ili solarnim panelima, kod nas je to skuplje od uglja, ali neće ni to doveka trajati jer mi ugalj moramo uskoro da gasimo, a i ponestaje ga. kad prebacimo naše elektrane na ugalj na gas biće osetno skuplje i možda već tad bude isplativo preći na ove izvore kojima je mana sigurnost proizvodnje. Ali u Australiji se već isplati i na maloj količini napraviti solarnu proizvodnju i staviti bateriju, biće i kod nas skuplja struja i bez akciza. što se budžeta tiče, oni su već počeli da lupaju akcize na struju a ne bi me čudilo na nešto drugo da je uvedu, tako da mi to i nije argument. pogledaj samo cenu goriva kdo nas i u bosni. to je već do države, ne do isplativosti.
 
al opet seti se da se svi ti automobili pune gotovo iskljucivo nocu, kad je potrosnja toliko mala da bez problema "viskom" mogu da se napajaju
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cFkTvOqC9uY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_I5StU6xsu4[/youtube]
 
sto se mene tice, i jugo elektrik bi radio posao, treba mi auto za prevoz od tacke A do tacke B, kad budem imao porodicu tad cu razmisljati o komfortu, za sad, radna masina
 
@Direktor ti može objasniti kako da prepraviš jugića, registruješ ga i ostalo, samo ga prvo registruješ.. i posle godinu dana prodaš u delove :D direkroe, objasni :D
 
Kupis juga registrujes preradis na struju pred istek registacije kupis juga sledeceg registrujes prepakujes elektro opremu prodas motor skoljku i ostale djelove od predhodnoh i tako u krug mozes i sa nekim drugim kolima mislio sam da se igram sa trabijem jedno vrijeme ...
Imas na netu sve oko prerade kola sto kod nas sto u hr i forume o tome ...troskovnik itd ...
Mislim da je zastava uradila nekog juga na baterije ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601539#p601539:1uup0ds9 je napisao(la):
danko » Pon Feb 11, 2019 5:33 pm[/url]":1uup0ds9]
U pravu si, delio sam pogešnu vrednost :)

Omašio sam "samo" za x6, dnevna potrošnja je oko 10kWh ali svejedno brojke su opet apsurdno visoke...

I opet si 2x omasio (sa nasih prosecnih 30km voznje, prosecna dnevna potrosnja je oko 5kWh). Ali, kako god da okrenemo, nekakvo infrastrukturlno ulaganje bi svakako bilo potrebno, a to kosta. I te stotine hiljada elektricnih automobila kostaju, pa se ne bih ja bas zanosio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602496#p602496:26azr37u je napisao(la):
direktor » Sub Feb 16, 2019 10:51 am[/url]":26azr37u]Kupis juga registrujes preradis na struju pred istek registacije kupis juga sledeceg registrujes prepakujes elektro opremu prodas motor skoljku i ostale djelove od predhodnoh i tako u krug mozes i sa nekim drugim kolima mislio sam da se igram sa trabijem jedno vrijeme ...
Imas na netu sve oko prerade kola sto kod nas sto u hr i forume o tome ...troskovnik itd ...
Mislim da je zastava uradila nekog juga na baterije ...
Dok te ne provali neki pandur za zuji umesto da tandrče. Pa otvaranje haube, nigde motora, prepravka bez odobrenja proizvođača , atesta .....
Auto u žici , poziv kod sudije.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zttC2x9nMEw[/youtube]
 
I zato tandrkanje ima lijeka moze i da pravi zvuk da tandrce ...Moze da se uradi atest samo nasi mentoli ne daju registraciju ni sa atestom ...kao sto je to moguce npr u hr moglo je nekad i kod nas ...jedan lik je prepravio jos 1998 kola na struju ima mislim snimak na netu ...
Traze da imas dozvu proizvodjaca koji vise ne postoji pa pticije mlijeko ...itd ....
 
to je kad imaš kretene u državi, ja uvezao auto iz Švice pa mora atest, pazi boga ti, auto tamo bio registrovan, dobio eksport table takav kakav je i naši ne veruju da je auto na mestu nego moraju da ga provere za 100 eur? i onda prema par slika utvrđuju da je auto u skladu sa našim propisima? :D
vinča bi trebala da ima takvu ulogu, da kaže ok, ovo vozilo je bezbedno da izađe na drumove. A ne bi trebalo da ne bude ako npr staviš elektromotor koji ima iste karakteristike kao SUS motor.
Jeste, zastva je imala E juga sa olovnim akumulatorima pred kraj postojanja. Neki lik je jedno vreme na sajam dobozio jugića na baterije. Ali olovni akumulatori nisu pravljeni za takvo korišćenje Takav mu je sklop/hemija da je pravljen da kratko vreme daje jaku struju. Ako pogledate neki akumulator videćete da toleriše svega nekoliko miliampera stalne potrošnje a čak 430+ ampera cold cranking amps ili ti pri paljenju auta.
 
Mora postojati neki red , samo što su sad preterali.
Baš sam pitao ortaka da li bi mi priznali tehnički iz nemačke kako bi produžio registraciju. Odgovor JOK.

Mora da razlikuješ starterske baterije/akumulatore u odnosu na ostale. Drugačija konstrukcija ,drugačija namena.
 
Jedno je red drugo je da dam preko 50 eur za to što sam ugradio svetla za maglu. Jedno je kad uvezem normalan auto drugo je da pravim neku modifikaciju. I onda ti meni naplatiš to oko 100 eur? pa mnogo brate mili.
razlikujem, ali koliko se sećam taj električni jugo je imao obične akumulatore. nije kao da je neo hteo da priča u detalj šta su radili. Postoji šansa da nisam u pravu i da su akumulatori drugačiji. plus tada sam bio dosta mlađi i vrlo nezainteresovan za tu tehnologiju. I prvi hibridi su mi bili glupost, sad nešto nisam voljan da uradim paralelu. Ali se razmišljam da uradim neku paralelnu analizu kao kolega ranije, samo ovog puta sa modelima automobila koji nisu ultra luksuzni. Opet, kod nas gde je tržište debelo nerazvijeno teško je pretpostaviti šta bi i kako bilo. Srbija i ovako pretežno uvozi stare polovne automobile. Moj je koštao 1900 eurpa kupiti električnu kiu od 36 000 nije baš neka komparacija za mene. Za javni prevoz bih uveo subvencije, mislim da postoji opšti interes da se malo smanji zagađenje i da se polako razvija mreža. Da ne bi nekog trenutka bilo neko masovno raspisivanje tendera jer jbg, gle. od jednom moramo na tu tehnologiju.

Kad spomenusmo baterije, Tesla je kupila Maxel (ili tako nešto) i to zbog neke tehnologije koja bi mogla da smanji cenu baterija i izbaci kobalt (koji je skup i kontraverzan jer rudnici uglavnom eksploatišu decu i šta već.

Stvarno verujem da se ovim ubacivanjem svih firmi u igru polako ubrzava napredak. odnosno da će cene padati a efikasnost rasti.

ali bih prvo subvencionisao izolaciju na nekretninama! bukvalno razbacujemo energiju u državi!
 
Vrh