Šta je novo?

Идеје за ширење београдског трамваја

Kako to misliš da je preveliko kruženje? Gde bi inače išao taj tramvaj?
 
Pa, uzmi mapu: Borča - Most na Adi Huji - Bogoslovija. Duplo duže nego preko Pančevca. Koliko bi trajalo putovanje?

Gradske pruge (metro, tramvaj...) treba da voze direktno, na kružne saobraćajnice i okolo se usmeravaju automobili.
 
Зашто вечно гурати цео 3. Београд на левак од Богословије, када тај део града може елегантно и функционално да се споји са најстрожим центром града. Eво предлога, продужетак трамваја из Тадеуша Хошћушка, нови трамвајско-пешачко-бициклистички мост (са дозволом за прелазак хитним службама) код базена Милан Мушкатировић, нови булевар (жуто) 2+2+трамвај паралелно са Зрењанинцем на ободу Котежа и Борче све до гробља Збега где би била окретница. И мост код Аде Хује који није толико хитан да се направи (наранџасто). Овим би се 3. Београд ефикасно, брзо и елегантно приближио центру, верујем да би ова веза била бржа и боља чак и од везе центра Земуна са центром Београда са 700 линијама, 15ицом и 84ком. Притом би се и Зрењанинац у неку меру растеретио, а 3. Београд заокружио урбанистички, с тим што би ово иницирало даље исправљање ових искривљених улица. Наравно, ово би и доста коштало, нови мост, нова пруга, нови булевар, + неминовна експропријација где би сигурно страдало стотинак стамбених објеката, али би овај део града коначно постао град уместо скупа села и сателитских насеља уз магистралу што представља данас.
 
Можеш ти то и боље:

Овде сам представио још једну варијанту, са оријентацијом на Француску. При формирању трамвајске мреже је идеално формирати 2-3 линије, по систему 1 премало, 4 превише. Једна линија може бити Збег-Ж.Ст.Крњача. Код Француске улице, моја сугестија је подземни трамвај 500 метара.
 
Одлична замисао, локални трамвај као фидер БГ возу. Вилине воде са луком су ми још увек недефинисана зона, не знам има ли места ту за мост, али у прилог иде ширина Дунава који је ту ужи.
 
Не треба гледати трамвај на мосту преко Аде Хује, није ни пројектован за то - мада, може да се уради нека варијанта типа линија која би ишла уз Дунав трасом Винча-Велико Село-Сланци-Вишњица-Рева-Овча-Јабучки Рит, таман у неком пројекту да се све то мало изгради пошто је сад прилично пусто у поређењу са остатком града (а и ови сателити Падинске Скеле треба коначно некако да буду решени и тргнути из изолације, поготво сад кад је ПКБ продат)
 
За Падињак би могли да ремонтују пругу и електрификују, па да се продужи сваки други БГ воз који долази до Овче. Taман би се покрили и Ритови. Или ако им је скупо да електрификују, нек пусте онда барем 711.

Трамвај где год да се прави, треба га правити тако да иде што је више могуће право, што је више могуће независно од осталог саобраћаја, да увек има предности као и да прати правце који имају предност, и да не кривуда и не скреће превише, као што је нажалост случај у центру града, где је трамвај на потпуном губитку са силим скретањима, од моста у Карађорђеву, из Карађорђеве и Савске у Немањину и обрнуто, из Немањине у Ресавску, из Ресавске у Булевар, из Булевара у Рузвелтову. Ок, за линије ка НБГ и Баново брдо/Раковицу другог решења нема, али треба испеглати 10ку кад се пусти трамвај до Теразија и Трга, као и продужити 6ицу кад се пруга продужи од Таша до почетка Булевара и Теразија, а петицу и 14 укинути да не гуше. 3 скратити до Таша, и за почетак то би било то.
 
ok lepa ti je ideja @dosljak, ali samo pod uslovom da to bude isklucivo tramvajski most, jer zamisli ceo 3. beograd direktno pored kalemegdana, ne ide, i da se prosiri na 3+3 ne bi bilo dosta
 
Трамвајско-пешачко-бициклистички, евентуално 1+1 за кола, уз наплату мостарине. Потражња се једино ефикасно контролише новцем - зато је он и измишљен. То евентуално отвара могућност учешћа приватног капитала у градњи моста. Мада се сад већ и трамвајске линије граде путем концесије - тренутно, у току је једна у Астани (Казахстан), четири глобална такмаца су у игри.
 
Protera ti tramvaj u bulevar kroz moju zgradu xD ali dobro, oprostiću :D
Elem, most Olje Ivanjicki je tu mnogo bolje rešenje i za tramvaj i generalno za saobraćaj jer bi deo tog saobraćaja odveo pravo na NBG pa bi tramvajska mreža mogla da se nakači i na Beko i na Nbg. Plus bi se rasteretio stari grad podebelo.
Isto treba razmotriti i mogućnost šireg koloseka i nezavisnih linija, možda baš taj do Mirijeva, madan e znam koliko bi taj prevoz bio iskorišćen, svakako treba iskoristiti svaku priliku da se pojača GSP pogotovu u ovom vremenu gde su gužve sve nenormalnije!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604199#p604199:3lxe7mve je napisao(la):
nekianonimnilik » Суб Феб 23, 2019 11:21 pm[/url]":3lxe7mve]ok lepa ti je ideja @dosljak, ali samo pod uslovom da to bude isklucivo tramvajski most, jer zamisli ceo 3. beograd direktno pored kalemegdana, ne ide, i da se prosiri na 3+3 ne bi bilo dosta
Свакако, трамвајски са бициклистичким и пешачким стазама. Шта више било би лепо да тај мост буде висећи попут предратног моста Краља Александра. Од друмских возија би да пређу могле само хитне службе, евентуално комуналне, мада ни идеја са наплатом није лоша.

Горштак, не замери на траси булевара :D Хтео сам да исти и трамвај не буду баш далеко од постојећих формираних насеља, али и да се не руши пуно. Ово је све угрубо, у реалности и булевар може да кривуда и да се прилагођава стању на терену.
 
Везано за мостове, незгодна ствар близу ушћа је мењање пловног тока због наноса услед сезонских разлика у протоку воде. Висећи и распонски мостови се на великим рекама избегавају, јер спадају међу скупље мостове. У Београду су коришћени делимично због асиметрије пловног тока, а делимично због естетике, и колико-толико симетричне форме.

Друга моја примедба, зашто не бих ишао на Тадеуша Кошћушка, ни Мост Оље Ивањицки јесте еколошко-естетска зона подручја ушћа, у коју спадају и Велико ратно острво и форланди. Односно, ако би био градски референдум о томе, гласао бих против, па ако буде прегласано, прегласано. Из истог разлога, ја сам један од оних који су били против да Мост на Ади буде преко рукавца. Али ту су могли раздвојити друмски и мост за јавни превоз+бициклисте+пешаке. И мост за електрични јавни превоз + бициклисте + хитне службе преко рукавца Аде би за мене био прихватљив. И друмски мост преко шпица Аде би био много једноставнији и јефтинији.

А код Дорћола, поред варијанте Француска, постављам и подваријанту Марина Дорћол. А у самом Трећем Београду сугеришем широки круг (правоугаоник) булевара и трамваја, на који би се надовезало даље ширење насеља.
 
Сугестије на месту, поготову заокруживање 3. Београда са трећом паралелном саобраћајницом што би све скупа била добра основа за репарцелизацију и реурбанизацију целог тог дела града. Али за то имамо посебну тему посвећену том делу града. Што се тиче померања моста низводно до Луке, ту се онда отварају могућности и изградње друмско-трамвајског моста који би могао да се надовеже са пар кривина, због самог базена лука , на раскрсницу Дунавске и Цвијићеве.
 
Kako god da okrenete tim mostom samo povećavate teret na Dorćolu koji je i inače preopterećen i zatrpan. most preko VRO odgušuje sve tri strane. Što se tiče uticaja na okolinu, pa neće jedan stub baš toliko da upropasti VRO ni most na adi nije upropastio adu. a VRO bi mogao da ostane zelena oaza u svakom slučaju, pa čak i da se uredi za posetioce uz sređivanje obale i dodavanje zelenila budući da ima puno mesta za još drveća. Ovako kako je rizikujemo neki sledeći Beograd na vodi upravo tu. VRO je ogromno da bi ga tako ignorisali.
Moj predlog bi bio taj trokraki most, dodatan bulevar ili više komada po potrebi u fazama i proširenje zrenjaninca za po jednu žutu traku u svakom smeru. Zatim ubacivanje još po neke linije gsp-a tako da se pokriju svi pravci. a u nekoj dalekoj budućnosti dodati još most od zemuna ili možda tunel.

tramvaj-i-mostovi-beograd-sever.png
 
Неће Дорћол бити тако проблематичан када се среде Беле воде и лука, прошири Дунавска улица (надам се трамвају дуж ње) и направи тунел у Деспота Стефана код ботаничке. За трокраки мост мислим да би морала темељна студија о утицају на животну средину, као и на саму визуру града /амбијент самог ушћа река, поглед са тврђаве, поглед ка граду са Земунског кеја и Гардоша, поглед са 25. маја ка ушћу река.../
Може то да буде и сјајно решење, а може да буде и катастрофа. Са ВРО морамо бити веома пажљиви, ипак се ту гнезде разне врсте угрожених птица и то је једна драгоцена оаза у срцу града. Морао би се детаљно размотрити утицај буке, утицај издувних гасова, могуће вибрације, поремећај микроклиме. По мом мишљењу неке ствари не треба дирати.
 
Baš zato na VRO ne treba stavljati više od jednog ili 2 stuba. most ne mora da ima visoke stubove, može da se uradi neko elegantnije rešenje sa npr puno zelenila. Most bi se kačio upravo na taj kružni put oko kalemegdana i na cara dušana odnosno vojvode bojovića i raskrsnica sa cara dušana onda treba da se prevede u kružni tok. isto tako treba srediti denivelisanu prvu raskrsnicu kod ušća i pretvoriti ušće u kružni tok i srediti sledeću raskrsnicu kod kineskog kulturnog centra u kružni tok. pešake, naravno, gurnuti pod zemlju. Tunel neće rešiti neke probleme koje bi ovaj most rešio. npr preopterećenje Brankovog mosta. Za koji sam ubeđen da neće da se rastereti bitno ni kad se uradi novi most Miladina Zarića.
Preko svega toga dobijamo 2 nove tramvajske veze koje bi mogle imati i takav uticaj da 3. Beograd ne mora dosta dugo da dobije metro.
 
Иако на први поглед ово личи као добро решење, ипак када се сагледа мало микролокацијски, у наставку осе Душанове се удара право на бедеме Доњег града код стадиона ФК ГСП Полет. Мало је већа жртва и део тврђаве и део ВРО зарад овог трокраког моста. Плус што би смо на самом острву имали и раскрсницу што свакако није добро решење за брзу саобраћајницу. Са друге стране у продужетку Тадеуша Кошћушка имамо практично чистину, тј. паркинг код СРЦ МГМ. Мање је штетно дејство на микролокацију, пошто се коначно и Дунавска обала и сам СРЦ повезују са квалитетним јавним превозом са строгим центром града.

Друмски саобраћај треба извући и одвући од центра града брзим транзитним саобраћајницама. А трамвај треба што је више провући и кроз центар са правим трасама, без кривудања.
 
UMP je brza saobraćajnica, a trokraki most je malte ne sam centar grada ne može biti brz. a jesi li računao možda visinske razlike i potrebnu visinu mosta za plovni put? raskrsnica može biti kružni tok, ne mora biti denivelisana, mada ni denivelisana nije bap toliki problem da se napravi. koji deo tvrđave se narušava mostom?
 
Уђи на google street view и настави скроз право из Цара Душана булеваром војводе Бојовића и видећеш.
 
ok, misliš na ovaj zid? to bi moglo da se zaobiđe. tj most bi morao ići odmah na veću visinu tako da bi vrlo verovatno prabacio zid
 
Према овом малом комаду што смо видели у јавном увиду плана за део уз Виноградску, трамвај више неће скретати у Ивана Рибара него ће настављати право, а скретати десно код будуће пијаце (ту ће преместити бувљак?) ка Лединама
 
@SRBO
O kakvom planu je to reč? Jesam li ja to nešto propustio?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605260#p605260:1lou7xmb je napisao(la):
Siniša » 28 Feb 2019 20:01[/url]":1lou7xmb]@SRBO
O kakvom planu je to reč? Jesam li ja to nešto propustio?

Јавни увид за план за део уз Виноградску
 
Hvala SRBO :kk:

Pronašao sam plan na netu, ne sviđa mi se ukidanje kraka prema okretnici Blok 45.
 
Za buvljak je voz važniji od tramvaja. Oni i nisu baš mnogo pametni. Kakva se to sada pa gusta gradnja planira iza Bloka 71 i 72? Tu je trasa dalekovoda, zona prinudnog sletanja i vodoizvorište. Oni su blesavi.

Pravcem Ivana Ribara se ide kroz sredinu gustih naselja i kači čak i deo Bežanijske kose. Valjda je ideja tramvaja da ima što veći i bolji zahvat putnika.
 
Vrh