Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608591#p608591:365i3zhp je napisao(la):
spatiotecte » Čet Mar 14, 2019 6:16 pm[/url]":365i3zhp]Nije plod moje imaginacije.
Lepo je rekao direktor RZD international da pruga moze bez problema da podrzi 250+, ipak njemu vise verujem nego tebi.

Ne, rekao je da može da se unapredi na 250 km/h jednog dana. Za to bi bila potrebna nova modernizacija. Nije nikakvoplus pominjao. Šta znači to plus? 300 km/h, 500 km/h, 1000 km/h. Klasična priča za glup narod.

No, cela ova priča je besmislena kada smo zvanično prve remonte za 160 km/h imali još pre više od 15 godina, a ni dan danas ni jedan voz u Srbiji nije prešao 120 km/h u komercijalnoj eksploataciji. A direktori i političari mogu da pričaju šta žele, kada u projektu piše vrlo jasno sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608591#p608591:2yite470 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Mar 14, 2019 6:16 pm[/url]":2yite470]
A tvoja procena je da ce vozovi ici 120 max na onakvoj pisti.

Eno piste između Batajnice i Nove Pazove, po projektu za 160 km/h pre 10-ak godina urađena, lično znam da je par puta potegnuto na 140 km/h (tada nije bilo železničkog vozila u Srbiji koje može preko 140 km/h), ali je komercijalna brzina ostala samo 100 km/h.
 
Постоји ту мала разлика коју не осећаш, а то је да није исто (не)куповати нова возна средства због 10км добре пруге и имати пругу од Београда до северне границе од 2 000 000 000 евра а не предвидети део новца за брзе возове...
 
Непријатно је стајати на перону а поред тебе пролази воз брзином од 50 км/ч, кад би пролазио брже одаувао би и тебе и цреп са станичне зграде. Већ се замишљам како чекам на перону у Инђији пустари кад оно наиђе брзи и залепи ме на плот, па чекам да отправник дође са шпахтлом да ме скине. Свака та станица би требала да има обилазне колосеке за веће брзине који не иду близу перона. И кад се на крају све израчуна јефтиније је изградити пругу за велике брзине на потпуно независној траси без успутних станица.

Погледајте на https://www.openrailwaymap.org/ пругу Рим-Напуљ између Рима и Напуља нема стајања, нема станица, па може да се вози 300 км/ч.

Човек из РЖД каже да би радо узео учешћа у прилагођавању пруге и на веће брзине, а не каже да ту нема посла.
 
Vidiš. o tome su remonteri u Srbiji mislili pa na pola remontovanih deonica stavili skretnice sa max brzinom 50km/h. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608734#p608734:bqk8zm4b je napisao(la):
Nurko7000 » 15 Mar 2019 08:42 am[/url]":bqk8zm4b]Непријатно је стајати на перону а поред тебе пролази воз брзином од 50 км/ч, кад би пролазио брже одаувао би и тебе и цреп са станичне зграде. Већ се замишљам како чекам на перону у Инђији пустари кад оно наиђе брзи и залепи ме на плот, па чекам да отправник дође са шпахтлом да ме скине. Свака та станица би требала да има обилазне колосеке за веће брзине који не иду близу перона. И кад се на крају све израчуна јефтиније је изградити пругу за велике брзине на потпуно независној траси без успутних станица.

Погледајте на https://www.openrailwaymap.org/ пругу Рим-Напуљ између Рима и Напуља нема стајања, нема станица, па може да се вози 300 км/ч.

Човек из РЖД каже да би радо узео учешћа у прилагођавању пруге и на веће брзине, а не каже да ту нема посла.

Takva situacija ne moze da ti se desi.

Na svim stanicama ima 4 koloseka i peroni su na prvom i cetvrtom koloseku, srednji koloseci sluze da voz prodje punom brzinom tako da ne moze da se desi da budes zalepljen od strujanja vazduha.
Tako da ti obilazni koloseci i jesu predvidjeni samo sto se nalaze na sredini, isto to rade u evropi.

Evo kolosecne seme koja opisuje stanje perona i prolaznih koloseka:



Inace je planirana nabavka novih voznih sredstava iz dodatnog kredita od 100 miliona evra.
 
spatiotecte":275arsnn je napisao(la):
Inace je planirana nabavka novih voznih sredstava iz dodatnog kredita od 100 miliona evra.

Još 20-ak Flirtova najverovatnije. Međunarodni putnički saobraćaj je potpuno propao u poslednjih 10 godina. Neverovatno šta se dopustilo! Da mi je neko pre 10 godina rekao da će se sa 5 pari vozova ka Hrvatskoj i dalje, 3 para ka Mađarskoj i dalje, 2 para ka Bugarskoj i dalje, 4 para ka Makedoniji i dalje, 7 pari ka Crnoj Gori i jednog para ka Rumuniji spasti na ovo ne bi mu verovao. Prvo se pričalo da će iz dela tog kredita biti nabavljene i lokomotive i vagoni, ali izgleda da neće.
 
Ајде @spatiotecte, молим те па ову су ти Бешку и укинули, стави нове шеме. Са таквом поставком колосека и перона кроз станицу 50 км/ч је максимум. Нису то никакви перони то су више перончићи, уско да не може уже и све отворено без икакве ограде, подходника. А станице су на сваких 5 км, Батајница-Нова Пазова-Стара Пазова, и онда Инђија на неких 10 км. То је са 300 км/ч станица на сваких 60 секунди.
 
Nurko ovo su nove kolosecne seme, vidis da je pruga dvokolosecna i tako ce se i graditi.

Inace ovo nije izvodjacki plan vec sematski prikaz, crtez nije u razmeri, tako da ne treba da te plasi da ce peroni biti uski, bice sasvim odgovarajuce sirine.
 
Сад видим да си у праву, правиће онда нову Бешку? И све ове мале станице изнова? Заправо, физички нећу моћи као до сада ни да дођем до средњих колосека.

И које ће брзинско ограничење важити за те средњне колосеке при проласку кроз станицу?
 
Бешка је једина на новој локацији. Сремски Карловци и Петроварадин се раде на постојећим, само се ради препакивање колосека
 
Nurko, predvidjena brzina u stanici na unutrašnjim kolosecima je 200. Biće ugradjene skretnice za 220 u pravcu.
 
Ако ће направити те станице да су нормалне са подходницима и људским перонима то је изузетно значајно. Оно досада је више личило на стајалиште за трамвај.
Са 200 км/ч кроз станице без заустављања то даје Београд - Нови Сад за неких 20-сетак минута.
@spatiotecte зашто уопште причаш о неких 250 км/ч и више? Толико је других пречих ствари које треба урадити.
 
Sve stanice imaju podhodnike (ucrtani su na planovima koje sam okacio), sto je obaveza kad je u pitanju pruga preko 160 km/h.

Rekao sam da je geometrija pruge uradjena za preko 250 a to se vidi po radijusima krivina, to ne znaci da ce nekad ici toliko brzo vozovi, pricao sam samo sa tehnickog aspekta cisto da se zna koje su mogucnosti ove pruge i njeno moguce adaptiranje za brzine vece od 220, koliko je i projektovana za sad. (komercijalna brzina Vmax 200)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608806#p608806:2kunv76m je napisao(la):
Nurko7000 » Pet Mar 15, 2019 1:10 pm[/url]":2kunv76m]
Са 200 км/ч кроз станице без заустављања то даје Београд - Нови Сад за неких 20-сетак минута.

Nije. Ispod 40 minuta je nerealno.

Projektovano je:
Beograd Centar - Novi Beograd 100 km/h
Novi Beograd - Batajnica 120 km/h
Batajnica - Sremski Karlovci 200 km/h (160 km/h bez kabinske signalizacije i nabavke novih vozila)
Sremski Karlovci - Petrovaradin 120 km/h
Petrovaradin - Novi Sad 100 km/h
 
Sat vremena sa deset usputnih stajanja bi bilo sasvim solidno vreme.

Mogli bi da urade i kombinovane varijante stajanja.

A: NBG, Zemun, Batajnica, SP, NP, IN, Karlovci, NS 10x dnevno
B: NBG, Tošin bunar, Z. Polje, SP, NP, IN, Petrovaradin, NS 10x dnevno
Uz nekoliko ubrzanih: NBG, Zemun, SP, IN, Karlovci, NS (princip jedna opština - jedno stajalište) - 5x dnevno
i dva ili tri superlokalca koji staju na svim službenim mestima.

Možda u špicevima dva para ekspresa NS-BG bez usputnih zaustavljanja, aiko infra bude mogla to da primi.
Ubrzane i eksprese da voze garniture Vmax=200, ostatak 413/417.

SJAJNO BI BILO da neki od polazaka za NS kreću iz Resnika. Makar tri para dnevno.
 
То што ће на пар минута засветлети 200 км/ч на дисплеју стварно ми неће ништа значити. Тих десетак минута горе доле је потпуно небитно. Од Вуковог споменика до Новог Сада за сат, али да их има редовно и да су поуздани то је све што ми треба.
 
Панчево-Нови Сад на сваких сат времена, кроз Београд саобраћа као БГВ-1, и имате пун погодак
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608828#p608828:20c6qboj je napisao(la):
tragac » Pet Mar 15, 2019 2:27 pm[/url]":20c6qboj]
Ubrzane i eksprese da voze garniture Vmax=200, ostatak 413/417.

Koje garniture za 200 km/h? :mrgreen:

Ušteda u vremenu 160 -> 200 km/h na deonici Beograd - Novi Sad (tj. Batajnica - Sremski Karlovci) je oko 5-6 minuta, a troškovi eksploatacije dosta skuplji, tako da ne verujem da će se ići 200 km/h u narednih 10-20 godina
 
Tvop problem WLAB je sto si ti pesimista i samo ulivas negativne misli na temi o zeleznici.
Za tebe je zeleznica nesto sto ce biti i dalje propalo narednih 20 godina a realnost ipak pozkazuje da je trenutno zeleznica u fazi rekonstrukcije pa i otud sav ovaj haos.
Ali realno u poslednjih 30 godina nije ulozeno toliko para u zeleznicu.
21 novi stadler
39 ruskih DMV
8 novih Vektrona
dodatnih 8 Velkrona uskoro
Odobren kredit od 100 miliona evra za nove EMV (verovatno ce te biti za brzine od 200)
Remont pruga, stanica, izgradnja prve denivelisane pruge u istocnoj evropi (izuzev Poljske)

Nije ti to dovoljno?
Sve je i dalje toliko crno?

Pa normalno da u tom procesu restrukturiranja ima problema. Ali bice bolje i vidi se napredak.
Treba prestati sa negativnim stavovima kako smo rupa evrope itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609055#p609055:cs1ghkn8 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Mar 16, 2019 1:47 pm[/url]":cs1ghkn8]Tvop problem WLAB je sto si ti pesimista i samo ulivas negativne misli na temi o zeleznici.
Za tebe je zeleznica nesto sto ce biti i dalje propalo narednih 20 godina a realnost ipak pozkazuje da je trenutno zeleznica u fazi rekonstrukcije pa i otud sav ovaj haos.
Ali realno u poslednjih 30 godina nije ulozeno toliko para u zeleznicu.
21 novi stadler
39 ruskih DMV
8 novih Vektrona
dodatnih 8 Velkrona uskoro
Odobren kredit od 100 miliona evra za nove EMV (verovatno ce te biti za brzine od 200)
Remont pruga, stanica, izgradnja prve denivelisane pruge u istocnoj evropi (izuzev Poljske)

Nije ti to dovoljno?
Sve je i dalje toliko crno?

Pa normalno da u tom procesu restrukturiranja ima problema. Ali bice bolje i vidi se napredak.
Treba prestati sa negativnim stavovima kako smo rupa evrope itd.

Realnost?

Idi na remontovane pruge, stanice itd. koje je Mihajlovićka otvorila i vidi kako je sve to urađeno. Fušeraj, fušeraj i fušeraj, a najčešće je otvaranje delimično urađenog posla. To je jedina razlika SNS-a u odnosu na DS. DS je kasnio godinama sa otvaranjima, a SNS ima revolucinarnu novu politiku - nema veze što nešto nije završeno, ti otvori kao da je završeno. Da li postoji ijedan nagoveštaj da na pruzi Beograd - Subotica neće biti isti fušeraj i nezavršenost kao i do sad? A Mađari se opet nećkaju sa njihove strane...Pa ni pruga Beograd - Bar nikada nije završena do kraja po projektu. Fale ukrsnice, stanice, potporni zidovi itd...To je naša realnost, fušeraj, bacanje đubre pod tepih, laži, mahinacije itd...

Elem...
Od 21 Flirta vozi 15-ak, od 39 Rusa vozi oko 25. Velika imobilizacija. Zašto? Opet Serbia Trade Mark - fušeraj, neodržavanje itd...
Vectroni su za Cargo. Nisu za SV. Dakle, neće vući putničke vozove.
100 miliona za nove EMV koji srećom neće biti za 200 km/h su za iste Flirtove koji su već nabavljeni. Kažem srećom jer bi za 200 km/h dobili 30-40% manje garnitura.

Denivelisana u pruga u Poljskoj, tj. Centralna Magistrala Kolejowa je završena 1977. godine. Vozovi su krenuli da voze na njoj 200 km/h tek pre par godina. I to samo Pendolino vozovi i samo određenim delom deonice. Ostalih 90% vozova voze sa Vmax 160 km/h. Zašto? Zato što se ne isplati! O tome ti ja sve vreme pričam.

Pričaš o ogromnom novcu koji je uložen. Grčka je uložila višestruko više novca u železnicu pre 20-ak godina, pokupovala sve novo i više od 50% je propalo do sad. Zašto - zbog mentaliteta. Očigledno treba mnogo više uložiti mozak nego novac, kako bi se sistem preobrazio. Inače je bacanje novca - što se upravo u Grčkoj desilo.

Nisu negativni stavovi. Nego realnost. Ti se zanosiš nekim 250 km/h dok vozovi propadaju kroz blato...
 
Normalno da je stanje takvo, zemlja koja je prosla kroz
- Raspad federacije
- Gradjanski rat
- Sankcije UN
- Nato Bombardovanje
- Raspad SCG
- SEKU

Dakle skoro vec 30 godina u problemu, u ekonomskom kolapsu i razrusenoj zemlji, ti ocekujes da nivo revitalizacije i nacin na kom se odvijaju radovi bude kao na zapadu, pa morace da prodje jos mnogo vremena dok se sve to normalizuje, dok ne dobijemo normalnu mehanizaciju i krenu da se rade kvalitetni remonti, ali to nije samo u zeleznici nego vec u svakom segmentu u Srbiji, putevi, zgrade, ulice, dakle mi smo unazadjeni 50 godina i sad se ocekuje neki ne znam kakav kvalitet u radovima.
Pa ne moze tako, sva ova sredstva sto su nabavljena pa i ovi radovi polu fuserajski odradjeni su za nas u ovim okolonostima neverovatan napredak jer ti 30 godina nisi nista imao od ulaganja i zeleznica je ostala na nivou iz 1991te. Tako da sve je bolje nego sto je bilo ranije.

Za Grcku se slazem da njima od milijarda evra investicija pola im je propalo ali imaju isti problem, imali su pre 25 godina zeleznicu na nivou 19og veka (ljudi nisu imali elektro vucu sve do 1997!) i naravno da ce i njima trebati vremena da se normalizuju i da sve bude na nekom iole normalnom nivou kod njih. Dakle isti problema kao i kod nas.

Ali bar ovaj put kad smo vecinu radova dali kinezima da nam urade, mozemo ocekivati 200 do Subotice i da se nadamo kvalitetnim radovima jer je Kina velesila za izgradnju brzih prugai svetski broj 1 tako da su tu delatnost apsolvirali.

Takodje ne znam odakle ti informacija da ce 100 miliona evra biti utroseni u nove Flirtove za 160, za sada se bas ni sta ne sta ce da se kupi, mozda cemo i mi imati Pendoline, mozda neke kineske ili cak i ruske vozove, a mozda kao sto kazes, neki flirt a znamo da postoji ista ta verzija Flirta i za 200 sto bi imalo smisla jer treba opravdati 1.8 miliardi evra ulaganja u prugu pa je logicno da ide vozno sredstvo koje moze da iskoristi potencijal takve pruge.
 
spatiotecte":31dncsyj je napisao(la):
Normalno da je stanje takvo, zemlja koja je prosla kroz
- Raspad federacije
- Gradjanski rat
- Sankcije UN
- Nato Bombardovanje
- Raspad SCG
- SEKU

Dakle skoro vec 30 godina u problemu, u ekonomskom kolapsu i razrusenoj zemlji, ti ocekujes da nivo revitalizacije i nacin na kom se odvijaju radovi bude kao na zapadu, pa morace da prodje jos mnogo vremena dok se sve to normalizuje, dok ne dobijemo normalnu mehanizaciju i krenu da se rade kvalitetni remonti, ali to nije samo u zeleznici nego vec u svakom segmentu u Srbiji, putevi, zgrade, ulice, dakle mi smo unazadjeni 50 godina i sad se ocekuje neki ne znam kakav kvalitet u radovima.
Pa ne moze tako, sva ova sredstva sto su nabavljena pa i ovi radovi polu fuserajski odradjeni su za nas u ovim okolonostima neverovatan napredak jer ti 30 godina nisi nista imao od ulaganja i zeleznica je ostala na nivou iz 1991te. Tako da sve je bolje nego sto je bilo ranije.

Stanje je daleko od onog koje je bilo 1991. godine. Potrebne su godine i godine ozbiljnog rada (ne fušerisanja koje imamo u poslednjih 30) da bi se došlo na nivo iz 1991. Slovenija, Hrvatska, Crna Gora i Makedonija su prošle kroz isto, neko manje, neko više, a stanje železnice bolje nego u Srbiji. Čak i u najsiromašnijoj Makedoniji! Moglo bi se reći i da nas BiH sustiže polako.

spatiotecte":31dncsyj je napisao(la):
Ali bar ovaj put kad smo vecinu radova dali kinezima da nam urade, mozemo ocekivati 200 do Subotice i da se nadamo kvalitetnim radovima jer je Kina velesila za izgradnju brzih prugai svetski broj 1 tako da su tu delatnost apsolvirali.

Nadam se da ti Kinezi neće da urade isti fušeraj isto kao što su uradili Rasputnica G - Resnik... :notok:

spatiotecte":31dncsyj je napisao(la):
Takodje ne znam odakle ti informacija da ce 100 miliona evra biti utroseni u nove Flirtove za 160, za sada se bas ni sta ne sta ce da se kupi, mozda cemo i mi imati Pendoline, mozda neke kineske ili cak i ruske vozove, a mozda kao sto kazes, neki flirt a znamo da postoji ista ta verzija Flirta i za 200 sto bi imalo smisla jer treba opravdati 1.8 miliardi evra ulaganja u prugu pa je logicno da ide vozno sredstvo koje moze da iskoristi potencijal takve pruge.

Informacija je od ljudi iz Srbija voza. 100 miliona evra je daleko premalo za bilo kakvu nabavku vozova za velike brzine.
 
Vala ako je u Makedoniji stanje zeleznice bolje nego u Srbiji onda mislim da nemamo sta da pricamo dalje.
A tek to da nas Bosna sustize je smesna izjava.
Ponavljam jos jednom imas mnogo negativan stav o stanju u Srbiji. Tacno nije sjajno ali vala pretera ga.

Sto se tice nabavke vozova za 200, ne treba ti 21 garnitura posto ti vozovi upravo idu 200 pa samim tim ima i vise rotacija jer voz putuje manje vremena.
Sa 5-6 garnitura pendolina mozemo bez problema da opsluzimo pravac Beograd Subotica.
Rusi imaju 8 Sapsana (ICE 3) za Moskvu Petersburg i njihov voz zapravo ide 200 vecinom trase koja nije ni denivelisana, samo jednom kratkom deonicom od par kilometara ide 250.
Sa 100 miliona evra ne mozemo da kupimo TGV ili ICE jer takvi vozovi kostaju 30 miliona evra komad ali par pendolina je skroz realna mogucnost, dakle da sledimo primer poljaka jer cemo imati priblizan broj kilometara brzih pruga kao i oni (oko 200 km). Jedan pendolino kosta oko 20 miliona evra.
A tu su i kineski vozovi koji su jeftiniji od zapadnih proizvodjaca.
 
Vrh