Glavna železnička stanica

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

dzoni720
Novice
Postovi: 4
Pridružio se: Sub Jan 19, 2019 11:48 am
Kontakt:
Pohvaljen: 16
Pohvalio: 1

Re: Glavna železnička stanica

Postod dzoni720 » Sre Apr 03, 2019 5:25 pm

Evo par slika nekadašnje glavne železničke stanice...


20190403_155603.jpg

20190403_155531.jpg

20190403_155600.jpg

20190403_155528.jpg

20190403_155434.jpg

20190403_155438.jpg

20190403_155429.jpg
Pohvale za post: 6
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7781
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7523
Pohvalio: 18127

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Sre Apr 03, 2019 10:07 pm

Jeсу кренули да руше и пероне? Да видим да искукам ону светлећу таблу "Београд" пре сакупљача.
Pasarela
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 329
Pridružio se: Pet Feb 16, 2018 4:17 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 655
Pohvalio: 710

Re: Glavna železnička stanica

Postod Pasarela » Čet Apr 04, 2019 2:57 pm

Дошљак » Sre Apr 03, 2019 9:07 pm napisao:Jeсу кренули да руше и пероне? Да видим да искукам ону светлећу таблу "Београд" пре сакупљача.


Иди узми то слободно, понеси у ранцу само флашу Вињака ако те неки портир стартује ..без бриге, опуштено.
Pohvale za post: 2
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6829
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12687
Pohvalio: 25

Re: Glavna železnička stanica

Postod Zuma » Čet Apr 04, 2019 6:37 pm

U Njujorku još uvek plaču, 56 godina posle rušenja ...

Pennsylvania Station (1910–1963)

P1 nycity_old_concourse.jpg
P1 nycity_old_concourse.jpg (58.79 KiB) Pogledano 2114 puta

P2 o0z4g3rsxr301.jpg

P3 Pen Station - SHORPY_4a23720a.jpg

P4 NYJA000243.jpg
P4 NYJA000243.jpg (96.41 KiB) Pogledano 2114 puta

P5 20120801Penn1-custom1.jpg
P5 20120801Penn1-custom1.jpg (92.82 KiB) Pogledano 2114 puta

P6 Pen Station end.jpeg
And7rey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1081
Pridružio se: Sre Sep 23, 2015 8:38 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1616
Pohvalio: 70

Re: Glavna železnička stanica

Postod And7rey » Čet Apr 04, 2019 7:45 pm

Plakaće zauvek. Takvu jednu zgradu porušiti nije humano.
Zaklanjaš mi Beograd!
Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 6460
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7982
Pohvalio: 4978

Re: Glavna železnička stanica

Postod Пантограф » Pet Apr 05, 2019 9:58 am

Колико год да је дивљаштво то што су урадили са зградом, у Њујорку је, ипак, прошло боље него код нас: на истом месту, испод земље је остала железничка станица, једна од најпрометнијих на свету, а изнад Никси играју баскет.

Са друге стране, нама је остала само - зграда.

Први су, дакле, богате Бу****, а други су - сиромашне Бу**** које ће задуго остати сиромашне.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4645
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2510
Pohvalio: 4380

Re: Glavna železnička stanica

Postod tragac » Pet Apr 05, 2019 12:15 pm

oni nisu imali gde da je premeste a da bude uopšte funkcionalna.
A da mi odemo u Kruševac, raskopamo Trg kosovskih junaka i sve glavne ulice tamo?
Kad on može da razara NAŠ GRAD onda možemo i mi NJEGOV.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 10265
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6970
Pohvalio: 1660

Re: Glavna železnička stanica

Postod spatiotecte » Pet Apr 05, 2019 12:16 pm

Пантограф » 05 Apr 2019 08:58 am napisao:Колико год да је дивљаштво то што су урадили са зградом, у Њујорку је, ипак, прошло боље него код нас: на истом месту, испод земље је остала железничка станица, једна од најпрометнијих на свету, а изнад Никси играју баскет.

Са друге стране, нама је остала само - зграда.

Први су, дакле, богате Бу****, а други су - сиромашне Бу**** које ће задуго остати сиромашне.



Pa ne znam, bolje je da ostane zgrada, koloseke je uvek moguce iskopati ispod. A zgrada kad je porusena, vise je nema.
Pohvale za post: 1
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 814
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1076
Pohvalio: 14251

Re: Glavna železnička stanica

Postod nekianonimnilik » Pet Apr 05, 2019 12:33 pm

ne mogu da se porede nasa rupcaga i ta zgrada u njujorku, pogledajte samo kako je to izgledalo unutra
Пантограф
Expert
Postovi: 6460
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7982
Pohvalio: 4978

Re: Glavna železnička stanica

Postod Пантограф » Pet Apr 05, 2019 12:41 pm

@spaciotecte

Кад порушиш зграду - порушио си зграду и, у конкретном случају, узроковао естетски непоправљиву штету.

Кад укинеш пругу у центру милионског града - коју баш и не можеш тек тако, или никако, поново да направиш - узроковао си економски непоправљиву штету.

У мом свету, у којем већ веома дуго плаћам своје (и женине, и ћеркине...) рачуне, економија је ипак важнија од естетике. У декадентној фази пропадања у којој је Србија, није, на општем плану, важно ни једно ни друго, а лични интерес се "гура" на штету јавног - лажним истицањем естетике у први план. То ти је, за рационалног човека, савремена Содома и Гомора итселф.

@nekinonimnilik

Наша "рупчага" је, уз дворове, најзначајнија грађевина из 19. века коју имаш у Београду...
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 10
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 814
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1076
Pohvalio: 14251

Re: Glavna železnička stanica

Postod nekianonimnilik » Pet Apr 05, 2019 12:54 pm

super, zato ce da je ostave kao muzej
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6460
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7982
Pohvalio: 4978

Re: Glavna železnička stanica

Postod Пантограф » Pet Apr 05, 2019 1:25 pm

Па није супер. Иако је добро што зграда остаје, мање штете за Београд би било да је зграда срушена, а остављена железничка станица, као у Њујорку.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 5
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7781
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7523
Pohvalio: 18127

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Pet Apr 05, 2019 2:09 pm

Зна ли се где ће да иселе железничку здравствену службу и оно преноћиште што су за сада једини остали у функцији од свих објеката железнице у СА?
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3020
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1667
Pohvalio: 2681

Re: Glavna železnička stanica

Postod RioBL » Ned Apr 14, 2019 8:08 pm

Пантограф » Fri Apr 05, 2019 8:58 am napisao:Колико год да је дивљаштво то што су урадили са зградом, у Њујорку је, ипак, прошло боље него код нас: на истом месту, испод земље је остала железничка станица, једна од најпрометнијих на свету, а изнад Никси играју баскет.


Tacno tako.

U New Yorku je Penn Station ostala gdje je i bila. Sa svim peronima i kolsjecima ispod nivoa tla a srusena je samo nadzemna konstrukcija zgrade zeljeznicke stanice i na njenom mjestu napravljen poslovno-sportski kompleks (cuveni Medison Square Guarden).

Naime, 50-tih godina zeljeznica u Americi je upala u krizu a pocela je era automobila i mlaznih aviona. Zbog toga je zeljeznica odlucila da proda najvredniji komad imovine koji je posjedovala na Manhattnu - zemlju i vazdusni prostor iznad nje. (U New Yorku se pored gradjevinkse parcele prodaje i vazdusni prostor iznad nje, tako da se objekti grade u visinu.)
Kupac je zelio da na mjestu stanicne zgrade izgradi mnogo visi objekat i to je i dobio ALI zeljeznica je zauzvrat zadrzala podzemne objekte i ucesce od 25% u novonastalom objektu. (i danas dobijaju 25% od svih koncerata i sportskih dogadjaja u Medison Squeru a uz to imaju i najprometniju zeljeznicku stanicu u Americi - 70 miliona putnika godisnje).

Za Beograd bi puno bolje bilo da je iznasao nacin da zadrzi stanicu kao i New York.

Da prodaju kome god zgradu, za kakvu god namjenu zelio a da zauvrat ostave nekoliko kolosjeka pa makar i bez ikakvog ucesca.
Jer, daleko je lakse bilo prodati zgradu na Savskom Trgu nego sto ce to ikad biti sa plocom na Prokopu.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7781
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7523
Pohvalio: 18127

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Ned Apr 14, 2019 9:00 pm

Колосеци до станице су могли бити зазидани попут Бетонхале целом дужином од Мостар до поште, а изнад њих да никну високе зграде. А испод пруге су могли да се ураде подвожњаци као и сплет подземних гаража.
Pohvale za post: 2
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2039
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2932
Pohvalio: 3626

Re: Glavna železnička stanica

Postod Karlo del Ponte » Ned Apr 14, 2019 10:51 pm

nekianonimnilik napisao:super, zato ce da je ostave kao muzej
nekianonimnilik » 05 Apr 2019 11:33 am napisao:ne mogu da se porede nasa rupcaga i ta zgrada u njujorku, pogledajte samo kako je to izgledalo unutra

Не, не постоји неки виши, високоумни, рационални разлог за саобраћајно укидање Железничке станице Београд. То је хир у глави не сасвим чистих моћника.

Јер рупа зграда, тражиоци разлога кажу, добра је зграда као историјски споменик.

Јер рупа колосек? Сви колосеци потребни за функционалну станицу се могу поправити са 1% годишњег буџета Београда. 0,25% укупног пројекта "Београд на води". Друмски прилази "Београду на води" су посебна тема, али поскупљење друмских прилаза због останка железнице се десетоструко враћа кроз повећање вредности некретнина у "Београду на води" доступношћу локације захваљујући железници.

Јер су рупа возови? Скоро је набављено много нових возова, а и ови старији могу се пицнути и бити лепи и чисти када се хоће. А могуће је организовати саобраћај тако да ту долазе само нови возови.

Јер су рупа перони? Замена перона са попуцалим асвалтом је посао реда обима и сложености поправке неког сокака.

Јер су рупа предграђани и провинцијалци? Ушће и Делта Сити би брзо отишли у минус без провинцијалаца и предграђана, заједно немају квадрата као нови Шопинг Шол који се прави, а налазе се на далеко доступнијим локацијама, како колима, тако и јавним превозом. Једини гејм ченџер за огромнан шопинг шол је евентуално нека модернија железница до истог са много линија са иоле стандардизованом услугом. Метро је врућ кромпир који избегава свака власт, па и ова, и пре-незрело смо друштво за ту врсту пројеката. За сада заборавите.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 4
Pendolino
Intermediate
Postovi: 325
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 212
Pohvalio: 179

Re: Glavna železnička stanica

Postod Pendolino » Ned Apr 14, 2019 11:12 pm

Karlo del Ponte » Sun Apr 14, 2019 9:51 pm napisao:... али поскупљење друмских прилаза због останка железнице се десетоструко враћа кроз повећање вредности некретнина у "Београду на води" доступношћу локације захваљујући железници.

Da li ozbiljno misliš da dostupnost železnice ikako utiče na cenu stanova u BG@H2O?
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2039
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2932
Pohvalio: 3626

Re: Glavna železnička stanica

Postod Karlo del Ponte » Ned Apr 14, 2019 11:21 pm

Не заборавите да су у питању луксузни кондомијуми којима висину цене највише диже близина историјског центра, и естетско-архитектонски критеријуми. То није упоредиво са потпуно затвореним заједницама, а ла Бел Ер или одређени делови Дедиња. Код такве врсте градње, доступност масовним јавним превозом игра огромну улогу.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7781
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7523
Pohvalio: 18127

Re: Glavna železnička stanica

Postod Дошљак » Ned Apr 14, 2019 11:46 pm

Тржном центру би било од користи да има функционалну железничку станицу у близини. А и локација за тржни центар би било боље да је уз Савску улицу, иза поште и изнад колосека који воде ка станици (блокови 24 и 25 уместо блока 26). Добитна комбинација би била и да се окретница аутобуса са Савског трга да се премести продужетком трасе аутобуских линија око ГЖС па Вилсоновим булеваром до тржног центра у блоковима 24 и 25, и да сама окретница буде уствари на првом нивоу тржног центра, испод плоче (и да се зове Београд на води).
Pohvale za post: 2
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3020
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1667
Pohvalio: 2681

Re: Glavna železnička stanica

Postod RioBL » Uto Apr 16, 2019 8:18 am

Pendolino » Sun Apr 14, 2019 10:12 pm napisao:Da li ozbiljno misliš da dostupnost železnice ikako utiče na cenu stanova u BG@H2O?


Naravno da utice, samo u slucaju BG@H2O njen uticaj je NEGATIVAN.

Kupac stana u BG@H2O je Dara Bubamara koju zeljeznica ni najmanje ne zanima, vec joj je vaznije da ima garazu. Drugim rjecima buducim stanovnicima BG@H2O se nudi samo privatni prevoz kroz prostor podrucje koje on obuhvata. Cak nema nigdje izgradjenog ni autobuskog stajalista na bulevarima koji nicu. Na taj nacin, investitor (kod god da je) ima najmanji rizik i najveci profit jer nema troskova odrzavanja infrastrukture - nema zeljeznice, autobusa, tramvaja, itd,vec minimalna infrastruktura - struja voda,kanalizacija,grijanje.
Dara Bubamara moze da uziva a prodavac stanova da trlja ruke.

Medjutim,kad bi zivjeli u normalnoj zemlji, i umjesto BG@H2O imali normalan projekat koji se zasniva na zdravom urbanizmu a ne na profitiranju pojedinaca, bilo bi itekako POZITIVNO postojanje saobracajne infrastrukture visokog kapaciteta jer onda takva infrastrukutra omogucava da se i projekat razvije i uklopi u urbano okruzenje Beograda.

Prilog...Hudson Yards,najveci stambeno poslovni projekat u New Yorku,koji se gradi iznad 50 kolosjeka zeljeznickog depoa (ne uklanjaju ih!) u cijem produzetku (ispod zgrada) je najveca zeljeznicka stanica u New Yorku...

2019-04-16_081217.jpg
2019-04-16_081217.jpg (148.11 KiB) Pogledano 877 puta



enlarge.jpg
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 4
orjen
Intermediate
Postovi: 492
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 828
Pohvalio: 164

Re: Glavna železnička stanica

Postod orjen » Uto Apr 16, 2019 11:19 am

Izmedu NY i BG bas puno ima slicnosti.
Pohvale za post: 2
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1045
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1424
Pohvalio: 85

Re: Glavna železnička stanica

Postod WLABmz » Uto Apr 16, 2019 2:13 pm

Karlo del Ponte napisao:Скоро је набављено много нових возова, а и ови старији могу се пицнути и бити лепи и чисти када се хоће.


Mnogo vozova? :mrgreen: Da li zaista misliš da je 20 EMV i 39 DMV za zemlju veličine Srbije mnogo? Ne bih ovo očekivao od tebe...

Karlo del Ponte napisao:Јер


Niti ovo od fakultetski obrazovanog čoveka...
SlikaSlikaSlika
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2039
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2932
Pohvalio: 3626

Re: Glavna železnička stanica

Postod Karlo del Ponte » Sre Apr 17, 2019 2:41 pm

RioBL » 16 Apr 2019 07:18 am napisao:
Pendolino » Sun Apr 14, 2019 10:12 pm napisao:Da li ozbiljno misliš da dostupnost železnice ikako utiče na cenu stanova u BG@H2O?


Naravno da utice, samo u slucaju BG@H2O njen uticaj je NEGATIVAN.

Kupac stana u BG@H2O je Dara Bubamara koju zeljeznica ni najmanje ne zanima, vec joj je vaznije da ima garazu.....

Треба знати да је у питању обим реда 20.000 (словима двадесет хиљада) станова, међу којима су Даре Бубамаре статистичка грешка. Ако онај лудак са цвикерима, уцени тајкуне да купе по неки стан, то и даље није 20.000 скупих станова. За тако нешто треба да се ослониш и на тржиште више средње класе, која без блама и страха седне у брзи воз за Беч или аеродромску линију, или на воз за Бар стави своја кола, и оде у купе. Који знају да се до њиховог радног места најбрже стиже приградском железницом.Такође и странци и гастарбајтери који су живели у далеко здравијим срединама, који већ имају стан у центру Амстердама, који има цену већу од нечега у Наводном Београду упркос неприступачности колима до тог стана на цењеној локацији.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 3
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28310
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15004
Pohvalio: 6256

Re: Glavna železnička stanica

Postod direktor » Sre Apr 17, 2019 3:24 pm

Slika

Jos sutra izlozba o gzs u muzeju zs
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3020
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1667
Pohvalio: 2681

Re: Glavna železnička stanica

Postod RioBL » Sub Apr 20, 2019 8:35 am

Karlo del Ponte » Wed Apr 17, 2019 1:41 pm napisao:Треба знати да је у питању обим реда 20.000 (словима двадесет хиљада) станова, међу којима су Даре Бубамаре статистичка грешка. Ако онај лудак са цвикерима, уцени тајкуне да купе по неки стан, то и даље није 20.000 скупих станова. За тако нешто треба да се ослониш и на тржиште више средње класе, која без блама и страха седне у брзи воз за Беч или аеродромску линију, или на воз за Бар стави своја кола, и оде у купе...


Jeste Karlo, tako bi trebalo da bude i tako je u normalnim zemljama. Znam ja to.
Ali Srbija nije normalna zemlja i projekat BNV nije normalan projekat. Cilj ovog projekta nije zdravo urbanisticko rjesenje na korist svih gradjana vec bolesno kleptomansko na korist pojedinaca. Zato je tu smetnja i zeljeznica i metro,pa cak i tramvaj i autobus i svi ovi vidovi saobracaja cija infrastruktura bi mogla da bude sad sa lakocom izgradjena i/ili obnovljena, dozivljavaju se kao negativnosti.

Nadajmo se samo da ucinjena steta nece biti prevelika i da ce doci vrijeme kad ce stvari moci da budu ispravljene.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost